User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Ön Kamber Hakkında

  1. #1
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ön Kamber Hakkında

    Aracıma yay taktıktan sonra rot ayarına soktum, usta 'bu aracın ön sağda kamber var.' dedi. Rot ayarına giderken de sağa çekme vardı ama önemsemedim. Ustaya ne yapmam gerek diye sorduğumda, 'Ben sana bir yer tarif edeceğim ön taraflara 1'er derecelik açıyla kamber verecek kolları pressleyip, hem araç daha güzel duracak hem sürtme olmayacak hem bu şekilde sağa çekme durumu çözülecek riski de yok kafan rahat olsun' dedi. Ben de kararsız kaldım, sonuçta yürüyeni press altına sokmak ne derece doğru olur. Şuan araç düz yolda sağa doğru gidiyor, sağ virajlarda çok güzel viraj alıyor.
    Şimdi sorularıma geliyorum;
    -Lastiklerim 205/40/16. Tam turda sürtmüyor sadece kasiste çapraz geçerken esneme sırasında çamurluğa dokunuyor lastiğin sırt kısmı ile yanak birleşim yeri.) Kamber verdiğimde bu sorun ortadan kalkar mı?
    -Düzeltmek için press dışında ne yapabilirim? (Parça almak dışında.)
    -Ön kamber kiti alsam mantıklı olur mu? (Usta hemen hemen aynı fiyatı söyledi, press olacağına daha dayanıklı bir parça koymak daha kafama yatan bir durum.)
    -Önlere 1 derece kamber vermem büyük sorun oluşturur mu lastik ömrü dışında? (Ön takım ne derece zorlanır? Arkalarda da kamber var, araç iyice yolda gezer mi?)

    Açı değerlerini hatırlamıyorum bu arada, arkaların sürtmesi ile uğraşırken aklımda kalmadı hiç.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence eksik birşeyler var ortada. Sağda kamber var bu yüzden sağa çekiyor diyor, tamam sonra niye her iki tarafa birden 1er derece daha kamber veriyor ? sadece sağ yada sol değil ?

    negatif kamber verirsen sorun ortadan büyük ihtimalle kalkar.

    sorun olma-olmama konusunda da aracın kamber değerleri şuanda nötr mü ki ? kaç derece kambere +- 1 derece daha kamber verilecek ?

  3. #3
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence eksik birşeyler var ortada. Sağda kamber var bu yüzden sağa çekiyor diyor, tamam sonra niye her iki tarafa birden 1er derece daha kamber veriyor ? sadece sağ yada sol değil ?

    negatif kamber verirsen sorun ortadan büyük ihtimalle kalkar.

    sorun olma-olmama konusunda da aracın kamber değerleri şuanda nötr mü ki ? kaç derece kambere +- 1 derece daha kamber verilecek ?
    Demek istediği şu, hani madem bu işe giriyorsun iki tarafı da kamberli şekilde eşitle, daha güzel dursun. İki tarafa da 1'er derece kamber değil, iki tarafa da 1 derece kamber verecek.
    Yani önler 1 derece kamber verilmiş şekilde yürüyecek araç.

    Örnek veriyorum, sol taraf 0.5 derecedir sağ taraf 2.5 derecedir, sol tarafı 0.5 derece dışa, sağ taraf 1.5 derece içe çeker 1 derecede eşitler gibi.

  4. #4
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    peki aracın darbelimi _ yürüyeninide bı sıkıntı olmasın,nedne o kdr ucuk fark var ki ?

    atyorum bi taraf -0.30 dur diğer taraf -0.45-48dir eyvallahta uçuk bi fark varsa ,masturbasyon yapmış olursun.

    önce arızalı parçyı değiştir derim ben şahsen..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  5. #5
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki aracın darbelimi _ yürüyeninide bı sıkıntı olmasın,nedne o kdr ucuk fark var ki ?

    atyorum bi taraf -0.30 dur diğer taraf -0.45-48dir eyvallahta uçuk bi fark varsa ,masturbasyon yapmış olursun.

    önce arızalı parçyı değiştir derim ben şahsen..
    Darbe yok araçta, hatta bundan işkillenip tekrar bir kaç usta gezdim baktırdım ama temiz çıktı. Sert bir kaldırıma falan çıkmayla da bozulur yada amortisör montaj sırasında kaynaklı olabilir dediler. Bilmiyorum.

    Şizofrenlikten kaynaklı bir durum değil, bariz bir açı farkı var. Değişmesi gereken parça nedir peki bu durumda? Salıncak mı?

  6. #6
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Demek istediği şu, hani madem bu işe giriyorsun iki tarafı da kamberli şekilde eşitle, daha güzel dursun. İki tarafa da 1'er derece kamber değil, iki tarafa da 1 derece kamber verecek.
    Yani önler 1 derece kamber verilmiş şekilde yürüyecek araç.

    Örnek veriyorum, sol taraf 0.5 derecedir sağ taraf 2.5 derecedir, sol tarafı 0.5 derece dışa, sağ taraf 1.5 derece içe çeker 1 derecede eşitler gibi.

    Toplamda -1 derece kamberden birşey olmaz, zaten orjinal kamber değeride -0.4 -0.5 civarındadır diye tahmin ediyorum.

    Yerinde olsam hasarlı parça varsa onu değiştirirdim. Sonuçta yürüyen aksamda pressle parça eğmek bükmek çok sağlıklı değil.. Ayrıca malzemeleri presste 1er derece açı verdirecek kadar hassas eğebiliyorsa takdir ederim yetenekliymiş

  7. #7
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    951
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jantlardan da yapabilir. Jantlarınız replika ise bu tip problemler bir yere kadar normal karşılanabilir.
    Custom Electronic Projects

  8. #8
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Toplamda -1 derece kamberden birşey olmaz, zaten orjinal kamber değeride -0.4 -0.5 civarındadır diye tahmin ediyorum.

    Yerinde olsam hasarlı parça varsa onu değiştirirdim. Sonuçta yürüyen aksamda pressle parça eğmek bükmek çok sağlıklı değil.. Ayrıca malzemeleri presste 1er derece açı verdirecek kadar hassas eğebiliyorsa takdir ederim yetenekliymiş
    Olmadı bir kaç ustaya daha gideyim netleştirmek için, belki başka bir şeyler çıkar. Açıkçası ben de pressletme yanlısı değilim.
    El yordamı ile değil makineyle yapıyormuş hatta 'sen ne kadar istiyorsan ona göre değerlerini ekrana yazıp hatasız işini yapıyor.' dedi. Ne kadar doğrudur bilmiyorum tabi.



    Alıntı A.Cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jantlardan da yapabilir. Jantlarınız replika ise bu tip problemler bir yere kadar normal karşılanabilir.
    Jantlar elbette replica ama rot ayarını etkliyebilir mi? Sağa sola çekmeleri etkileyebilir ama kamber açısını etkileyeceğini sanmıyorum.

  9. #9
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senin aracinda onde kamber ayari var mi standarttan? Yok.

    Demek ki darbe almis ve birseyleri egmis onde aracin. Bu salincak olur, tasiyici olur burdan soyleyemem ama egik birseyler oldugu kesin zaten ustan presletelim filan demis. Darbesi olmayan parcanin prese ihtiyacida olmaz.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #10
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aksonlara baktır
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •