geçenlerde bir ortamda fren hidroliğinin 2senede bir değişmesi gerektiği söylendi. haftaya bakıma götürücem arabamı sizede sormak istedim
geçenlerde bir ortamda fren hidroliğinin 2senede bir değişmesi gerektiği söylendi. haftaya bakıma götürücem arabamı sizede sormak istedim
2 senemidir bilemem ama kaynama noktası düşüyor sıvının.O nedenle değşitirmekte fayda var ama sanayideki ustaya bakarsan yok değiştrme eksilmez gerek yok der işten kaçar.
Bu arada pompala-bas şeklinde hava aldırmak yerine cihaz ile havasını aldırırsanız daha faydalı olur.
Önden ok gibi arkadan b.k gibi
Şu linkte değşik tipleri var.
https://www.google.com.tr/search?q=f...w=1280&bih=608
Önden ok gibi arkadan b.k gibi
kesinlikle değiştirilmesi gerekiyor her sene yada 60bin kmde fren hidroliği zamanla özelliğini kaybeder.Nemi çekme yapısı olduğundan frenlemeyi ektiler.
Family Rider
So So Slow rider
Sistemde kaçak yoksa biryerden toz moz çekme vs bişeyi yoksa değiştirmek gerekmez.
Fren yağı hidroliktir ve hidrolikte kaynamanın falan zerre önemi yoktur. İşi pistonlar arası (hidrolik pistonlar,tekerlek-ana fren merkezleri, fren pedalı ) kuvvet transferidir. Eksilmişse tamamlayın normalse ellemenize gerek yok.
Onun değişme süresi gelene kadar fren merkezinde daha büyük değişiklik sebebiyle komple yağ değişimi hava alması falan yaparsınız zaten.
Herhangi bir vakum makinesi![]()
her yağ zamanla yağlama özelliğini kaybeder aslında araçdaki önemsenmeyen her sıvının belli periyodlarda değiştirilmesi gerekir.. ama ne yazıkki servisler ve ustalar motor yağı dışında diğer sıvıların değiştirilmesine siz ısrarcı olmadıkça yanaşmazlar.. ben şanzıman yağını değiştirtiyorum 5 sene yada 60 bin de bir onda bile ne gerek var 100 bin bir değiştir falan diyorlar..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Kaynama noktasının zerre önemi yoktur diyen arkadaş bence linkleri incelesin ;
Fren hidroliği ihmale gelmez - Otomobille Yaşam Arabam.com'da
FREN HİDROLİĞİ | Euromaster Lastik ve Servis Ltd. Şti.
Önden ok gibi arkadan b.k gibi
daha dun deyıstırdım dot 5,1 koyduk sankı daha ıyı oldu![]()
cok merak edıyorum ve soruyorum ?
sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?
tuned by : gürsel canpolat (16ec813)
Fren hidroliği sıcak ve nemli memleketlerde 5 6 sene 70 80K km beklemeyin.... en fazla 2 3 senede bir dğeiştirin özelliğini yitiriyor direkt.. ayrıca eski yağı dot kaçsa onu koymaya devam edin farklı dotlarda yağ basarsanız merkeze iç contalarını eritirsiniz...
1991 HONDA CRX - TOTALLED
1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
1990 HONDA CIVIC EF - SOLD
85-92 OLDSKOOL COMING SOON
fren hidroliği değişim ortalaması 2 senedir. yani öyle kolay bozulan bir yağ değildir. tabi ticariyse daha öncede değişebilir yapılan kmden dolayı.
ayrıca pompala bas şeklinde hava almak gayet mantıklı ve doğru bir hava alma yöntemidir.
cihazla almanın en fazla pratikliği vardır. pompala bastan daha kaliteli bir sistem değildir. aynı b.kun lacivertidir.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
8sene oldu benimkisi.Salı günü otokoç ataşehire baskın veriyorum.Gitmişken motor yağını değiştirsem mi ? 4.6xx km oldu.
60 bin ağır akımda değiştirmek istedim gerek yok uzun sürer vs. diyerek salladılar başka bir servise götürüp değiştireyim bende balatalar diskler bile hala değişmeye gerek görmediler o derece sallamasyon iş yapıyorlar.
enjektör ultrasonik temizlemenin bir km yada süresi varmıdır benim araçlar 100 bini devirdi daha hiç carbon clean dışında bu tür bir şlem yaptırmadım gerekirmi bir şikayetimde yok..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Yeni konu açmak istemiyorum, fren hidroliği değişimi yapılıcak bakımda.Bir arkadaş araç eski horumlar çatlayabilir dedi, böyle bi durum la karşılaşır mıyız? Hortumlarla birlikte mi değiştirmek gerekir hidroliği?
Bakın kontrol edin hortumlarda gözle görülür çatlamalar olmasa da kılcal çatlaklar olabilir. Her eski hortum değişecek diye bir kaide yok ama yenilemek özellikle performanslı kullanılan araçlarda pedal hissiyatını iyileştirir. Çelik hortuma geçerseniz uzun süreli performanslı kullanımda (örneğin sık sık fren kullanarak 15 20 dakika gazladınız) çok daha bariz fark görürsünüz.
Ek olarak konuda hidroliğin kaynayınca değişmesine gerek yok denmiş. Allah kimseyi 200 le giderken farketmediğiniz halde kaynamış hidrolikli frene basmak mecburiyetinde bırakmasın![]()
Konu Zero tarafından (20-01-2017 Saat 20:41 ) değiştirilmiştir.
ben 160 binde değiştirdim yalnız başında durmak lazım iyi takip etmek lazım hiç zor değil değiştirmek fakat meşakatli uzun iş.. biri aracı lifte kaldırıp içinde oturuyor 4 lastik sökülüp pompala frenle pompala frenla yap yapa her lastikden yağ boşaltılıyor ..
yağ zaten su gibi bembeyaz incecik yağ .. bol cana kurumumsu şeyler çıkıyor eğerki hiç değişmemişse neyse her lastikde bu uygulama yapılıyor teker teker ortalama her lastikde 20 dakika oyalanılıyor bu bas çek olayında...
ortalama 1.5 saat falan sürüyor ustaların fazla bulaşma istememesi ondan sıkıcı ve uzun bir iş zor değil .. o sıra ufak işe 5 araba daha alırlar araya.. ben bile ustam çok boşdu işi yoktu o ara yaptırdım 3 defa bu iş içn git gel yaptırdı bana .. hakaten usta olsam çok boş işim olmadığı sürece uğraşmam..
şartmı bence şart yeni almışsan ve aracın km si yüksekse bence şart geçmişini bilmediğin araba için kesin gerekli için rahat eder.. benim arabanın yağıyle bir sürü siyah siyah minik kurumumsu şeyler çıkdı..
bu arada temiz yağ gelene kadar devam ettik..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)