User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 4x4ü RWD yapmak

  1. #1
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    4x4ü RWD yapmak

    bir süredir kafamda olanbir fikir ,
    4x4 awd olan bir arabayı, ön çekişlerini iptal edip rwd nin keyfine bakmak fikri.
    olurları olmazları nelerdir? burada biraz bilgi toplayalım.

    atıyorum mesela awd bir audi 2,0t yi önleri iptal etsek o şekilde arkadan itiş aracımız olur mu?
    marka model takılmadan bilgilerinizi bekliyorum.

    Mesela 4x4 vw ler var,
    Honda var, hatta subaru vs için bile düşünülebilir..
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olur ancak kontrolsüz bir araç olur sanıyorum sürüşü güvenden keyiften çok sıkıntı stres yaşatabilir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    kaRRa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nissan gtr da tarif ettiğinize benzer bi sistem vardı sanırım

  4. #4
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapılırsa güzel olur tabii ki, olmaması için bir neden yok ancak Bu işlemi kolay yapabileceğiniz çok fazla araba yok, örneğin audinin 95 sonrası haldex olmayan quattrolarda ortadaki diferansiyeli söküp yerine parça yapmanız gerekir, sadece şaftları sökmek yeterli olmaz..
    Haldexli bi model alırsanız işiniz daha kolay olur, haldexi kilitleyip ön şaftları sökerek devam edebilirsiniz.. Yada haldex de kalır ve fazladan bi elektronik debriyajınız olur
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ön aksları iptal edip , orta differansiyel kaynaklanırsa olur. daha önce yapanlar vardı yurtdışı b5 forumlarında.
    Form > Function

  6. #6
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Legacy B4 Drift FR (Hannibal)

    adam yapmış çok da iyi olmuş

  7. #7
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    illaki audi için demiyorum. manuel olacak ama araç mutlaka.
    sadece ön tekerlek bağlantısını söksek arkalar gücü kaldırır mı mesela?

    yani açıkcası kimsenin yüzüne bakmadığı 4x4 le yanlamak istiyorum
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  8. #8
    Parsia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Bursa
    Mesaj
    526
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yapılır neden yapılmasın. ama uğraştırır kesinlikle. bi kere aktarma problemleri baş gösterecek. araç kontrolsüz olabilir. şanzıman oranları ve diferansiyel kilit oranları değişmesi gerekir. atıyorum ön taraf %40 arka taraf %60 çekiş gücü sağlıyorsa normalinde, ön tarafı iptal ettiğinizde %40'lık bir kayıp olacak, onu arkaya aktarmanız gerekecek. mühendislik çalışması gerektirir bayağı. geleneksel yöntemlerle çalışan ustalara göre bir iş değil bence. yanlışım varsa affola.
    Some cars are for boys and the others for real men only.

    "M3 drivers have no friends."

  9. #9
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Parsia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yapılır neden yapılmasın. ama uğraştırır kesinlikle. bi kere aktarma problemleri baş gösterecek. araç kontrolsüz olabilir. şanzıman oranları ve diferansiyel kilit oranları değişmesi gerekir. atıyorum ön taraf %40 arka taraf %60 çekiş gücü sağlıyorsa normalinde, ön tarafı iptal ettiğinizde %40'lık bir kayıp olacak, onu arkaya aktarmanız gerekecek. mühendislik çalışması gerektirir bayağı. geleneksel yöntemlerle çalışan ustalara göre bir iş değil bence. yanlışım varsa affola.
    ön tekerlerle arkalar aynı hızda dönüyor.
    ön tarafı iptal edince tüm güç nereyi bulursa oraya yüklenecek sanırsam. yani arkaya.

    o %60 arka olayı nasıl oluyor? ne demek yani acaba?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  10. #10
    Parsia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Bursa
    Mesaj
    526
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ön tekerlerle arkalar aynı hızda dönüyor.
    ön tarafı iptal edince tüm güç nereyi bulursa oraya yüklenecek sanırsam. yani arkaya.

    o %60 arka olayı nasıl oluyor? ne demek yani acaba?
    ön tarafı iptal edince güç arkaya toplanır mı bilemiyorum. beni aşıyor o kısım benim bilgim dahilinde tahminim, ön diferansiyeli iptal edince, o diferansiyele aktarılan gücün ortadan kalkacağı yönünde.

    benim bildiğim awd araçlarda ön arka güç aktarımı eşit değildir. yani %50-%50 bölüştürülmez güç. Arka tarafın oranı daha yüksektir. %40 ön %60 arka gibi ya da %34-66 gibi. Tam net emin değilim ama. Bilenler düzeltecektir zaten.

    edit: awd ve 4wd arasında farklar var, karıştırılmasın o kısım. Yukarıda bahsettiğiniz örnek Audi olduğu için awd oranlarından bahsettim ben.
    Some cars are for boys and the others for real men only.

    "M3 drivers have no friends."

  11. #11
    metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kafada olan tek ben değilmişim bende aynı şeyi düşünüyodum
    Bil ki, hakları bedelsiz vermez, zulmeden alçak ;
    Özgürlük armağan edilmez, feth edilir ancak !!!

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subarular için PPG firmasının üretip sattığı bir parça var..

    subaru rwd conversion diye google amcaya sorarsanız basit bir parça olduğunu görürsünüz.

  13. #13
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    heralde kimse yapmamış..
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  14. #14
    RUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce yapılan bir sistem. Drift için evo, subaru için yapanlar vardı. Hatta evo için kit vardı RWD a cevirmek için.

  15. #15
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısa bi cherokee maceramız olmuştu.. az yaksın diye baya bi insan yapıyo diye duymuştuk o ara.. ama nasıl bilmiyorum..

  16. #16
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu şekilde yapılmış 2-3 tane calibra biliyorum çok öncelerden. bu araçların parçası çok pahalı olduğu için rwd'ye çevirdiler.hatta birisini bende kullandım sıkıntılı diildi.
    komançero garage

  17. #17
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu şekilde yapılmış 2-3 tane calibra biliyorum çok öncelerden. bu araçların parçası çok pahalı olduğu için rwd'ye çevirdiler.hatta birisini bende kullandım sıkıntılı diildi.
    calibrada 4 çekerin sigortasını çıkardığın zaman 2 çekere düşüyo zaten hatta switch takarak yapan da var bunu ama önden çeker olarak devam ediyo 4 çeker devreden çıkınca.. arkadan itiş olduğuna emin misiniz?

  18. #18
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  19. #19
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ALPER-VNS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısa bi cherokee maceramız olmuştu.. az yaksın diye baya bi insan yapıyo diye duymuştuk o ara.. ama nasıl bilmiyorum..
    ön denge kollarını sökerek oluyo fakat pek hata affetmiyo
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •