User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: spor yayın eksileri nelerdir?

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    spor yayın eksileri nelerdir?

    arkadaşlar ben spor yayın hızlı girersen kasislerden alt çarpmasında başka zararını görmedim. herkes güvensiz vs diyor yok efendim önce mühendis bunu düşünemiyor mu esp falan yapıyorlar diyorlar.güvensizliği nerede dünyaca ünlü tuv belgeli bir yay orjinalden daha sağlam değilmidiir?

  2. #2
    ufuk_AEB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zarar olarak değilde sadece 30mm den sonrası için aynı zamanda spor amortisör gerekli diye biliyorum...eğer gündelik kullanılan bi araçsa zaten 6 ayda bi ön takıma girersiniz...
    olamaz TÜRK'e baş,TÜRK'üm demeyen !!!

    b5 1.8 turbo quaTTro + gt30 mapped by serdar anık

  3. #3
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yormayın kafanızı böle şeylerle 21 inden sonra hepsi yalan olcak
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  4. #4
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yormayın kafanızı böle şeylerle 21 inden sonra hepsi yalan olcak
    Gürsel abi doldurdun tabi 45ini ihtiyar ihtiyar takılıyorsun 21den sonra ahiret görsen değişen birşey olmaz diyorsun he
    RESPECT YOUR ELDERS

  5. #5
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güvensiz diyen boyle gelsin herkes cok biliyor

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliteli ve abartıya kaçılmayan spor yayın hiçbir arabada hiçbir dezavantajını görmedim, orjinallerden kesinlikle her yönden daha güzel..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eibach ve vogtland 30mm lik kullandım şimdide hr 50mm lik kullanıyorum arabalarımın hepsini günlük kullandım 6 ayda alttakım yaptırmadım hiç birine. hatta bir arkadaşım 80bin km dizelde benzinli hr yayı kullandı orjinale döndüğünde tek değişen z rotu oldu ki öyle oraya buraya gitmem kıllığında birisi değil.

  8. #8
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı ufuk_AEB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zarar olarak değilde sadece 30mm den sonrası için aynı zamanda spor amortisör gerekli diye biliyorum...eğer gündelik kullanılan bi araçsa zaten 6 ayda bi ön takıma girersiniz...:)
    Saçmalık .

  9. #9
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Saçmalık .
    Neden 3 ayda bir ön takıma gittiğinizi saklıyorsunuz

  10. #10
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boş konusanlarin hiçbirisi hayatinda yay kullanmamistir yay candir hem gorsellik hemde yol tutus orj yaydan iyidir bisey olmaz.
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  11. #11
    maskaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.5 yay ile öntakıma hiç bir işlem yapmadım 5 sene boyunca
    Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:

  12. #12
    özgür67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    zonguldak
    Mesaj
    1.342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18"jant 40 yanak lastikle 1 yılı aşkın süredir 3.5 luk yaylarla duble yol çalışması bitmemiş zonguldakta geziyorum daha şükür ön takımımda sorun yok.Kendini bilmez gibi gidersen normal yaylarlada ön takıma girersin

  13. #13
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben spor yayın hızlı girersen kasislerden alt çarpmasında başka zararını görmedim. herkes güvensiz vs diyor yok efendim önce mühendis bunu düşünemiyor mu esp falan yapıyorlar diyorlar.güvensizliği nerede dünyaca ünlü tuv belgeli bir yay orjinalden daha sağlam değilmidiir?
    Değildir. Bir ürünün TÜV'den geçmiş olması OEM ile kıyaslama yapmak için yeterli bir kriter değil. TÜV Almanca "Technischer Überwachungs - Verein" kelimelerinin kısaltmasıdır ve Türkçe anlamı da Teknik Gözetim Kurumu'dur. Yani alacağın ürün TÜV'ün belirlediği asgari koşulları sağlıyorsa ürün TÜV onaylı deniyor.

    OEM'den daha sağlam değilmidir konusunda şunu söylemek isterim; üreticiler bu ürünleri milyonlarca araç için ürettireceklerinden, aftermarket bür üretiicinin bir yayı üretmesinden çok daha ucuza, çok daha kaliteli imal ettirebiliyorlar. Eğer ki merak ettiğin üretim ve kullanılan malzemenin kalitesi ise, birçok otomobil üreticisinin OEM ürünleri aftermarket olanlardan daha kalitelidir.

    Eğer senin amacın, aracının senin istediğin amaca hizmet etmesi ise o zaman işine yaramayan kaliteli bir yaydansa amacına hizmet edecek aftermarket bir yay kullanman mantıklı olabilir. Ama burada amaç kelimesini iyi tartmak lazım. Sen bir aracın standart kapasitesinin üzerinde pist, autoX, drift, off-road vs. kapasitesi olmasını istiyorsan, bu aracın normal bir kullanıcı için optimize edilmiş diğer kabiliyetlerinden feragat edeceğini de bilmen lazım. Aracının istediğin amaca hizmet edebilmesi için yay'dan çok daha fazlasını yapman gerekir. Sadece yay takıp aracının yol tutuş kapasitesinin artmasını beklemek hayalperestlik olur.
    Bu durumda "bu kadar aftermarket üretici araçlarımızın yol tutuş kapasitesinin artacağını söyleyerek yalan mı söylüyor" derseniz cevabım evet olur. Ürünü sattıran ne yapabildiği değil ne yapabildiğine inandırdığıdır. Pazarlama 101.

    Özetle, aracına sadece yay takarak nesnel, ölçülebilir kriterlerin hiç birinde gelişme sağlayamazsın. Sürüş hissi, arabanın güzel görünmesi vs. gibi kriterler de tamamen görecelidir. Bu durumda nesnel ve öznel kriterler arasında ölçüp tartıp karar vermek sana kalıyor.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  14. #14
    batucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vogtland marka yayla 2 yıl corsa d kullandım bi kere alttakımdan bir şey değişmedi...

    Yine vogtland yayla 1-1,5 sene Megane 2 kullandım ve yine bu aralık bi tane alttakım parçası değişmedi...

    Şu an megane 3 var ve en yakın zamanda ona da yay takıcam...

    mühendisler düşünerek yapıyor arabayı evet ama her türlü koşulu düşünerek yapıyor... en öküz bile bu arabaya zarar vermeden kullansın diye yapıyor....

    yayın tek eksisi çok ufak konforda azalma oluyor...

  15. #15
    ufuk_AEB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Saçmalık .
    galiba almanyanın şiir gibi yollarında kullanıyosunuz araçları...??? herkes biliyo biz bilmiyoruz dimi o zaman benm yay kullandığım araçlarda var sıkıntı yada bende?? saçmalık size göre olabilir bana göre değil..bende kullanıyorum spor yay daha önceki aracımdada kullandım...hepsinde de bu bahsettiğim olaylar oluyo...ön takımdan kastım tık ses gelmeyen araca tak 5'lik yayı gündelik ş.içi kullan (örn.ankara) ondan 6 ay sonra tekrardan bi bak araç içinde sengoniyi dinle neye göre saçmalık anlamadım ama neyse siz haklısınızdır nasıl olsa
    olamaz TÜRK'e baş,TÜRK'üm demeyen !!!

    b5 1.8 turbo quaTTro + gt30 mapped by serdar anık

  16. #16
    ufuk_AEB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R.I.P Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eibach ve vogtland 30mm lik kullandım şimdide hr 50mm lik kullanıyorum arabalarımın hepsini günlük kullandım 6 ayda alttakım yaptırmadım hiç birine. hatta bir arkadaşım 80bin km dizelde benzinli hr yayı kullandı orjinale döndüğünde tek değişen z rotu oldu ki öyle oraya buraya gitmem kıllığında birisi değil.
    o göreceli bi durum bende 10 yıl binebilirim hiç alttakıma girmeden!!! 5 lik yayla...benim anlatmak istediğim olay faklıydı ama konu farklı anlaşılmış...
    olamaz TÜRK'e baş,TÜRK'üm demeyen !!!

    b5 1.8 turbo quaTTro + gt30 mapped by serdar anık

  17. #17
    ufuk_AEB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaliteli ve abartıya kaçılmayan spor yayın hiçbir arabada hiçbir dezavantajını görmedim, orjinallerden kesinlikle her yönden daha güzel..
    yavuz bende kullanıyorum b5 a4 de h&r 40mm ama konforda azalma da olur sertleşme de ve sertleşen arabada yürüyen aksama zarar da görüntü hastalık olarak vazgeçemiyorum ama gerçek bu herkes de şöyle bi yaklaşım var''bu anlamıyo sallıyo ordan boş araziye'' tarzı ama yanlış bi yaklaşım...
    olamaz TÜRK'e baş,TÜRK'üm demeyen !!!

    b5 1.8 turbo quaTTro + gt30 mapped by serdar anık

  18. #18
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki yay ile alçaltılmış aracın kaza sırasındaki dezavantajlarını göz ardı mı edeceğiz?

    yay koyup aracı 4-5cm alçaltmak "göreceli" olarak görselliğe katkı sağlayabilir, "otoban" kullanımında daha zevkli hale getirebilir,

    ama her alçalmış arabada "daha iyi yol tutar" kanısı çok yanlış, "viraja daha emniyetli girerim" kanısı yanlış, keza kafadan kopma riski de doğar virajlarda...
    aracın kasasını orjinale göre daha çok yoracağı da bir kesin tabiki...

    bir de olayın kaza anında alçaltılmış bir arabanın aldığı darbenin ölümcül riskleri doğurması boyutu da var... araç alçaldığı için tampon ve şaselerin absorbe edebileceği darbelerin direkt "hayati" bölgeye ulaşabilmesi durumu var...

    Bence "doğru" uygulanmış bir alçaltma işleminin bile artısı olduğu kadar eksisi de olacaktır...

    iyi tartıp iyi düşünmek,
    fazla abartmamak lazım yay olayını...
    Loading...

  19. #19
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dip basık gezmekse eksini kimse düşünmesin liste uzun, amaca yönelik spor kullanımsa zaten orada ki payda spor süspansiyon sitemidir, tek başına yay değil.
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •