User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bin 250 TL'ye ralli pilotu olun

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bin 250 TL'ye ralli pilotu olun





    Yarışlara katılmak istiyorsanız bir yıl için ayda 800 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor... Sadece bir gün bu duyguyu yaşamak için bin 250 lira ödemek gerekiyor...


    Bu kez başka bir dünyayı, hız tutkusunu anlamak için ünlü ralli pilotu Volkan Işık'ın eğitim pistindeyim. Ehliyetini yıllarca kimlik kartı olarak kullanıp, trafiğe çıkmak için 'olgunlaşmayı' bekleyen pek çok kadından biri olmam, bu deneyimi daha anlamlı kılıyor. Volkan Işık ile randevulaştığımızda da hemen korkularımı sıralıyorum: Yalnız ben sadece otomatik vites kullanabiliyorum. Ha bir de 120'yi hiç geçmedim. Otomobili de tanımıyorum, siz copilot koltuğunda oturacaksınız değil mi? Eğitimler için Halkalı'daki Atatürk Olimpiyat Stadı'nın otoparkında buluşuyoruz. Işık, kendi üretimi Volkicar ile ralli eğitimleri veriyor. Gürültülü pistin kenarında 10 dakika oturmak bile yoruyor ve ilk şikayet cümlesi çıkıyor ağzımdan: Kaç desibel gürültü var burada? Ölçüyoruz, 85 çıkıyor. “Çekilir gibi değil” diye geçiriyorum aklımdan. Sonra kimler bu işe meraklı, onu kurcalıyorum.

    Volkan Işık Akademi'nin Türkiye'nin her yerinden öğrencisi var, başta İstanbul tabii ama sırayla Ankara, İzmir ve Bursa... Sonra Akhisar’dan bir çiftçi, Van'dan bir doktor, Isparta'dan bir hukukçunun adını görüyorum. Yine aynı duyguyu yaşıyorum: “Ne kadar da çok meraklısı varmış?” Volkan Hoca aklımdan geçenleri okuyor, “Mutluluk kimileri için saatlerce mangal başında turmak, kimileri içinse yeni deneyimler yaşamak” diyor. “Hepsinin yeri ayrı tabii” diyorum, yeni bir şey deneyecek olmanın stresiyle... Volkan Işık Akademi'de ralliye ilk adım eğitimi alacağım. Teorik eğitim 1.5 saat sürüyor. Normal işleyişte 20-25 kişilik sınıflarda alınan, sonrasında da 6 kişilik grupla otomobil testi yapılan bu eğitim bu defa bana özel. Ellerin direksiyonda saat 09.15 yönünde durması gerektiğinden başlayarak doğru oturma, viraj eğitimi alıyorum. Müfredat öyle böyle ciddi değil. 90 derecelik bir virajda olması gereken geometrik güvenli çizgi, virajın zirvesi anlamına gelen APEX noktası, ağırlığın yere dinamik aktarımı, ağırlık transferi, ilk adım eğitiminin konuları. Otomobili normal koşullarda kullanmak bir şey değil, asıl maharet krizi yönetmek, bu anafikirle dersten çıkıp piste gidiyorum.

    GÜRÜLTÜLÜ
    Başıma kask takılacak, ama önce saçlarımı toplaması için 'balaclama' takılıyor. Banka soyguncularının başındaki çorap gibi. Ardından kask, yine klostrofobik bir duygu... Sonra asıl şoku yaşıyorum, Volkicar'da copilot koltuğu yok ki! Tek kişilik bir oyuncak otomobil. Yere yakın, gürültülü. E ben debriyaj kullanmaya da alışık değilim. Bu kez vazgeçme duygusundan daha baskın gelen, ısrar etme, başarma duygusu oluyor. Volkan Hoca asansör çağırma düğmesine benzeyen bir düğmeye basıp otomobili çalıştırıyor, atlıyor motoruna, “Hadi takip et” diyor. Sonrası tam bir şenlik. Bir saat önce beni rahatsız eden o gürültü, birden bire heyecanı artıran bir müziğe dönüşüyor. Hoca pistte döndükçe onu takip etmek, bunu yaparken beni fotoğraflayan Ozan'ın aracını da kollamak, olayı çarpışan oto heyecanına dönüştürüyor. Kalbim çarparak bindiğim Volkicar'dan istemeye istemeye indiğimi ilk fark eden yine Volkan Hoca oluyor. “Hadi” diyor, “Bir tur da kendi başına at...”

    12 GÜNLÜK EĞİTİM GEREKİYOR
    Bu keyfi yaşamak öyle çok ucuz değil. İlk adım eğitimi için 850 lira ödeniyor. Sonra ikinci adım, üçüncü adım, birebir ralli teknikleri, Volkicar workshop ile birlikte 12 günlük bir süreye ihtiyaç var. Bütün bu eğitimlerin maliyeti 8 bin lirayı buluyor. Ama iş bununla da bitmiyor. Bu hobiyi sürdürebilmek için ralli otomobili ve piste ihtiyacınız var, tabii bir de yarışmaya. Volkan Işık Akademi'nin yılda dört kez düzenlediği yarışlara da katılacaksanız, ayda 800 lira bir maliyet ekleniyor, yıllık 10 bin lira..Yani toplam 18 bin lirayla bir yıl boyunca içinizdeki hız tutkusunu piste dönüştürebiliyorsunuz. Ondan sonra devam edip etmemek hevesinize ve de bütçenize kalmış.

    MOTOSİKLET MOTORU TAKILDI
    Ünlü ralli pilotu Volkan Işık'ın kendi atölyesinde ürettiği Volkicar'da 1.3 litre 115 HP’lik Yamaha motosiklet motoru bulunuyor. Gövdesi kompozit plastikten üretilen araçta 5 ileri sıralı şanzıman kullanılmış. Geri vites ise, sonradan eklenmiş ve bu iş için küçük bir elektrik motoru konulmuş. Üç metrelik ve tek kişilik araç, toplamda 530 kg. Lastikleri özel olarak Lassa, jantları ise CMS tarafından geliştirilmiş. Işık'ın ilk etapta 24 adet ürettiği bu otomobilin satışı şimdilik yok. Zaten trafiğe de çıkamıyor. Ancak Işık, yurtdışından da sipariş almış, ihracat için şu anda 60 tane daha Volkicar üretiliyor.

    YERE YAKIN OLMANIN BÜYÜSÜ

    5 vitesli Volkicar, Mercedes’in Smart’ı büyüklüğünde, ancak tavanı daha alçak. Kask takıldıktan sonra heyecan başlıyor, emniyet kemerini takmak için yardım gerekiyor. Çalıştırmak için de bir düğmeye basıyorsunuz, asansör çağırma düğmesi gibi. Yere bu kadar yakın olmak önce tedirgin ediyor ama sonra çıkardığı gürültü bile eğlenceli hale geliyor.

    ESEN EVRAN-HT EKONOMİ
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarışlara katılmak istiyorsanız bir yıl için ayda 800 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor... Sadece bir gün bu duyguyu yaşamak için bin 250 lira ödemek gerekiyor...

    nasıl bir yalandır bu

  3. #3
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volkan Işık Akademi'nin yılda dört kez düzenlediği yarışlara da katılacaksanız, ayda 800 lira bir maliyet ekleniyor, yıllık 10 bin lira..Yani toplam 18 bin lirayla bir yıl boyunca içinizdeki hız tutkusunu piste dönüştürebiliyorsunuz. Ondan sonra devam edip etmemek hevesinize ve de bütçenize kalmış.
    yazı detayında bunlar var abi
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  4. #4
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazı detayında bunlar var abi
    bu da yalan

  5. #5
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.930
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorsporlarının pahalı oldugunu biliyordum ama bu kadarıda fazla pahalı yılda 20bin ve fazlası
    www.vava.cars

  6. #6
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hddsheriff Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu da yalan
    işin içinde olan sensin abi aydınlat bizi
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  7. #7
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işin içinde olan sensin abi aydınlat bizi
    ben içinde filan değilim olm sadece bişeyler biliyoruz ama bu yazılan rakamlar yalan yani. Bunun lisansı var yarış kayıt ücreti var kaskı tulumu zartı zurtu var arabayla patlarsan kol gibi faturası var. Var oğlu var anlayacağın

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hddsheriff Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben içinde filan değilim olm sadece bişeyler biliyoruz ama bu yazılan rakamlar yalan yani. Bunun lisansı var yarış kayıt ücreti var kaskı tulumu zartı zurtu var arabayla patlarsan kol gibi faturası var. Var oğlu var anlayacağın
    Neler var cidden merak ediyorum , bilmediğimden soruyorum yani bir arkadaşım tosfed den lisans almıştı ama ne lisansı aldı nasıl aldı hiç bilmiyorum , neler var işin içinde ?

  9. #9
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anilkarakaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neler var cidden merak ediyorum , bilmediğimden soruyorum yani bir arkadaşım tosfed den lisans almıştı ama ne lisansı aldı nasıl aldı hiç bilmiyorum , neler var işin içinde ?
    Trkiye Otomobil Sporlar Federasyonu

    burada yazılanları yapıyorsun


    http://www.tosfed.org.tr/images/doku..._bedelleri.pdf

    burada ki kendinle ilgili bölümün ücretini yatırıyorsun o kadar

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hddsheriff Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trkiye Otomobil Sporlar Federasyonu

    burada yazılanları yapıyorsun


    http://www.tosfed.org.tr/images/doku..._bedelleri.pdf

    burada ki kendinle ilgili bölümün ücretini yatırıyorsun o kadar
    Bunlara bakılırsa lisans almak zor değil ama anladığım kadarıyla araban,ekipmanın,ekibin vs gibi şeylerinde ooması gerekiyor , ben lisansı aldım geldim hadi yarışalım yok

  11. #11
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    250 liraya istanbuldan akhisardaki draglara katılamazsın
    yol + yemek + giriş ücreti diye hesaplarsak en basiti.
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  12. #12
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anilkarakaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlara bakılırsa lisans almak zor değil ama anladığım kadarıyla araban,ekipmanın,ekibin vs gibi şeylerinde ooması gerekiyor , ben lisansı aldım geldim hadi yarışalım yok
    onu diyorum bende 250 tl ye yarışmak koca bir yalan lisans dediğin kağıt parçasında ibaret eğer ekipmanın yoksa.

  13. #13
    serkanokan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Miktarlar baya bi dusuk tutulmus. Ulusal bi rallinin sadece katilim ucret 1000TL civarinda.
    Bunun yaninda her yaris servis ucreti, yakit, lastik, konaklama, antreman icin kiralik arac ve hesapta olmayan yiginla ekstra cikiyo..
    Bunun yaninda senelik ortalama lisans bedeli pilot ve co pilotun toplam 1800TL civarinda.Tulum, kask, hans,iclik gibi ekipmanlar da giderlere eklenince goreceli de olsa genel olarak cok yuksek meblalat tutuyo.

  14. #14
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gıcık oluyorum bu volkan ışığa . ankara draglarını katletikten sonra al volkitolkilerini git burdan demek istedim valla hallada sinirim geçmedi azını burnunu kırıcam lkastiklerini patlatacam benzin deposuna kum doldurucam motoruna su basacamm.

  15. #15
    JapanVsGermany - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    06 - 53
    Mesaj
    2.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı crused Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gıcık oluyorum bu volkan ışığa . ankara draglarını katletikten sonra al volkitolkilerini git burdan demek istedim valla hallada sinirim geçmedi azını burnunu kırıcam lkastiklerini patlatacam benzin deposuna kum doldurucam motoruna su basacamm.
    Sakin ol şampiyon

  16. #16
    crused - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    NORGE��&#55
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanVsGermany Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sakin ol şampiyon
    kanka halla volkan ismini duyunca gıcık oluyom adama artık. volkitolkiiii car ıyyyy

  17. #17
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18 000lira Neki sabah erken kalkabilirsem ralliye yazilayim..
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  18. #18
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.3 litre 115 hp yamaha motosiklet motoru varmı ki

  19. #19
    turci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Cologne
    Mesaj
    1.038
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne pilotu?

    18 bin liraya smarti alirim,hayabusa motorunu koyarim icine. ver elini alaman otobanlari

    o paraya f1 araci sürdürüyorlardi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •