Kaan ben bir çok yerden izledim ve bence en iyi yer kesinlikle silver 8. Son yıl 1deydim ve 1 in görüş açısı bence 8 ile mukayese edilemeyecek kadar kötüydü.
Kaan ben bir çok yerden izledim ve bence en iyi yer kesinlikle silver 8. Son yıl 1deydim ve 1 in görüş açısı bence 8 ile mukayese edilemeyecek kadar kötüydü.
Doğrudur ben kuş bakışı plana göre yorum yaparak tahmni yazmıştım tşkler bilgilendirme için![]()
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
bu ana tribün 270 mi dogrumu okudum
Sıze tavsıye,Ana trıbunun en sag yada en sol kosesınden ve en ustten ızleyın!
Hem son 3 vıraja,hem start duzlugune hemde ılk ıkı vıraja hakım olursunuz...
Arkadakı uzun duzluk,yokus yukarı olan ve sag hızlı vırajın oldugu yer en ıyısı ama Gunes olursa,orada durulmaz...
8. vıraj yanı kombıne 3 vırajdan olusan yerde,kanat acıları sayesınde ataklar olabılır...
Ben ana trıbundeyım,ılk basta en solda,yanı ılk ıkı vırajın oldugu yerde,sonrakı 3 turdan ıtbaren,en sagda,yanı 13-14-15. vırajın oldugu tarafta olucam...
Bizde hep aynı ekip 6 yıldır gidiyoruz ve sürekli yer değiştiririz izlerkenilk defa 2 sene önce ingiliz bir çift burası bizim yerimiz demişti yarıştan 15 dk önce. Yuhh demiştik bizde
![]()
sanırım o trıbunde numara sıstemı yok hani gitmedım bılmıyorumda duruma gore abıler yer degıstırıyorlar sanırım yarısın akısına gore dogrumu anladım.ayrıca bıletlerı nerden temin edebiliriz ?
6 yıldır para vererek gitmekten gına gelmişti. Bu yıl ana tribünden davetiye gelecekti halen bekliyoruz. Gelmezse bu yıl ilk defa evden izleyeceğiz galiba![]()
Yarış yaklaşırken son gelişmeler ;
Schumacher: "42 Yaşında 25'inde Gibi Olmuyorsunuz"
Michael Schumacher, Mercedes ile olan üç senelik anlaşmasını doldurup kariyerine tekrar son vermeyi planlıyor.
Mercedes GP, 2010'da tempodan çok uzak kalmış ve büyük umutlarla girdiği 2011 senesine de pek parlak başlayamamıştı.
Ama son Çin GP'de Nico Rosberg'in ortaya koyduğu performans ile Mercedes, gelecek için ümitlenmişti.
Formula 1'e geri dönüşünde genel olarak Nico Rosberg'in gerisinde kalan Schumacher'in spora ağlılığı sorgulanmıştı. 10. sıra için mücadele etmenin keyif vermediğini kabul eden Schumacher, "takımın durumu geliştireceğine" inanıyor.
Bunte'ye konuşan Schumacher: "İşte bu yüzden Mercedes'te mücadele ediyorum. 42 (yaş), 25'inde gibi olmuyor. Mercedes ile olan üç senelik anlaşmamız dolduracğaım ve sonrasında markanın bir temsilcisi olarak çalışacağım"
Takım arkadaşı Rosberg ise Schumacher'in hâlâ zor bir rakip olduğunu ve bu sene performansını arttırdığını belirtti.
Bild ** Sonntag'a konuşan Rosberg: "Michael yüksek seviyede performans gösteriyor, o güçlü. Şimdi aldığı sonuçlar, onun ne kadar iyi olduğunu temsil etmiyor. Onu yenmek için her şeyi doğru yapmam gerekiyor. Geçen seneye göre daha yakın"
Sebastian Vettel, sezona mükemmele yakın başlangıç yapmalarına rağmen Red Bull'un Türkiye öncesinde hiç bir şeyi garantiye alamayacağını söyledi.
Sezonun ilk 3 yarışının ikisini kazanan ve birisinde 2. olarak en çok puanı toplayan Vettel, rakiplerinin kendilerine yaklaştığını ve Red Bull'un da gelişimi sürdürmesi gerektiğini düşünüyor.
Vettel "Türkiye lastikler üzerinde zorlayıcı bir yer ve genellikle oldukça sıcak oluyor. Ancak ben ilk F1 sürüşümü orada gerçekleştiğim için orayı özellikle seviyorum."
"Aracımız orada güçlü olmalı ancak rakiplerimize saygı göstermeliyiz ve hiç bir şeyi garanti göremeyiz. İnsanlar oldukça zorluyorlar ancak biz de gücümüzü sürdürmek için oldukça sıkı zorluyoruz." dedi.
İstanbul Park pisti erken bozulan lastikler üzerinde zorlayıcı olacak ve özellikle 8. virajın lastikleri çok aşırı yıpratması bekleniyor.
Vettel "8. viraj mükemmel bir virah ve her sene orayı daha da hızlı dönmeye çalışıyoruz. Hızlı ve oldukça tümsekli bir viraj, Bu yüzden nereye gittiğinizi zor görüyorsunuz. Virajı döndükçe en iyi şekilde döndüğünüzü umuyorsunuz." dedi.
McLaren Pilotları, İstanbul Park İçin Sabırsızlanıyor
Son yarış Çin'de kazanıp Red Bull egemenliğine son veren Lewis Hamilton, İstanbul Park'ta 8. virajın dışında da heyecan verici yerlerin olduğunu söyledi.
2011 sezonu Vettel'in üst üste aldığı iki galibiyetle başlamıştı ama McLaren'den Hamilton, Çin'de son turlarda Alman pilotu geçerek bu sezonki ilk yarış zaferine ulaşmıştı.
Lewis Hamilton: "Geçen sene bu yarışı kazanmıştım ve İstanbul Park, gerçekten keyif aldığım bir pist. Viraj çeşitliliği, birçok yüksek hızlı virajı ve iyi bir aracın faydasını hissedebileceğiniz harika bir modern pist."
"Elbette herkes muhteşem olan 8. virajdan bahsediyor ama 9. ve 12. virajlardaki geç frenaja da bayılıyorum. Çünkü viraja girerken hâlâ yanınızda hız taşıyorsunuz ve bunu doğru yapmak tatmin edici"
"Burada pilotların, yarış boyunca lastiklerini kollamak için çok uğraşacaklarını göreceğiz, özellikle de hızlı ve tümsekli olan 8. virajda. Takvimde lastikler üzerine en çok zorlayıcı virajlardan birisi."
"Ayrıca KERS'in de büyük faydası olan bir pist; düzlüklerin çoğu, düşük hızlı virajların ardından geliyor. Bu yüzden KERS'i kullanma şansı fazla; en net olarak 10. ve son virajın çıkışında"
"12. viraja gelirken geçiş şansı her zaman fazla. Çünkü üst düzey bir araçla 10. virajdan çıkıp hava koridoruna girmek oldukça kolay"
"İlginç ve heyecan verici yarışların bu hafta sonu da devam edeceğine inanmak için büyün nedenler var"
Takım arkadaşı Button da lastik aşınmaları nedeniyle yarıştaki stratejinin önemine değindi.
Button: "Çin'deki yarışın ardından lastiklerin dayanıklılığı ve performans düşüşleri üzerine yine yoğun ilgi olacağını düşünüyorum. Pist düzeni ve simülasyon çalışmalarımıza göre Türkiye, lastikler için önemli bir test olacak, özellikle de 8. virajda yük altında kalacak ön sağ için."
"Yüksek hızlı, birden fazla çizgisi olan, çok zorlayıcı bir yer. Bu yüzden Cumartesi günü sıralamaya gitmeden önce yarış için güvenli bir denge elde edebilme adına, Cuma gününün bir bölümünü lastikler üzerindeki yükleri inceleyerek geçireceğiz."
"Lastik aşınmasının muhtemelen bütün takımların yarış stratejine yön vereceğini söylemek bence durumu küçük görme olmaz. Lastikleri güvenli bir aralıkta kullanmak önemli olacak ve bu, yarışta ne zaman ve ne sıklıkta pitstop yapacağımızı belirlenecek."
"Ayrıca hava, Türkiye'de alıştığımızdan daha soğuk olacak gibi. Yarış, geçen senekine kıyasla 3 hafta önce olacak ve bu, lastiklerin kullanışını da etkileyebilir. Yine ilginç bir yarış olacak."
Ecclestone'nun Türkiye GP Hakkındaki Son Açıklamaları
Son günlerin bizim açımızdan en önemli konusu şüphesiz 2011 sonrası Türkiye GP'nin geleceği.
Yarış yetkililerden ilk gelen açıklamalar, yıllık ödemesi 13 milyon dolardan 26 milyon dolara çıkarılmak istenen yarışın 2011 sonrasında bir daha yapılmayacağı şeklindeydi ancak son günlerde bu açıklamalarda değişiklik olmaya başladı.
Özellikle bugün Bernie Ecclestone'nun Reuters'a yapmış olduğu röportajda büyük patron, Türkiye yarışını istediklerini söyledi. İşte söylentinin Türkiye'yi ilgilendiren bölümü:
"Türkiye genel olarak en iyi pistlerden birisi. Türkiye felaket derecede iyi bir pist. Tüm tesisleri iyi ve büyük kalabalık olmaması dışında her şey iyi. Eğer yarışı kaybedersek hayal kırıklığı yaşarım ancak para desteğine devam edemeyiz."
"Pisti uzun süre kiraladık ve kaçma anlaşmamız var. Şu anda istersek bırakabiliriz."
"İlk anlaşmayı yaptığımızda bilet geliri konusunda yardım yaptılar bu yüzden orada çok kalabalık olması bekleniyordu. Olmasaydı hükümet satılmayan biletler yerine destek verecekti."
"Bu sene daha fazla kalabalık olacak gibi görünüyor, bu da hükümet yardımının daha az olacağı anlamına geliyor." dedi.
-
Çok merak ediyorum acaba pisti biz kiaralasak devletimiz gene aynı desteği yaparmıydı ?
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
Schumi üzdü akşam akşam..
ecclestone denen herife acayip gıcığım
ona istediği herşeyi altın tepside sunan bizimkilere de aynı şekilde tepkiliyim
gitsin f1 türkiyeden , o pisti de insan gibi rakamlara amatör kullanıma açsınlar ama çekiciydi ambulanstı vs. hizmetleri de düzgün şekilde versinler tabii aksatmadan...
orası önce bi türk halkına sevdirilsin bütün nimetlerinden faydalandırılsın
yepyeni bir hareket gelsin camiaya
roll için değil time trial için araçlar yapılmaya başlansın , bütün sektöre apayrı bir can gelsin...
her haftasonu orası dolup dolup taşsın bak ben o zaman görürüm bernie peşimizden koşuyor mu koşmuyor mu...
yurtdışından firmalar testlere gelsinler , yunanlılar sırf bu pistte amatör gazlamak için haftasonuları gelsinler vs..vs..
ben bunu istiyorum arkadaş...
bişeyler değişecekse bu şekilde değişmeli bence...
eksik kalsın f1 ile motogp ile kılla tüyle olacak tanıtım...
Tesla Model Y Sr
şu sahneleri seyreten bir pist f1e veda edecek ama macaristan daha geçen sene 10 yıllık kontrat yaptı.
drs kers kıl tüy uğraşacaklarına şöyle farklı çizgilerden sürüşlerin gerçekleştirilebileceği inişli çıkışlı pistler yapmak yerine hala ısrarla, hızlan fren yap tarzı 4 köşe ova gibi dümdüz araziye salak salak pistler yapıyorlar.
YouTube - 2006 GP2 Turkey Race 2 - Lewis Hamilton overtakes
2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400
06 da Yarışı beklerken heyecandan yerimizde duramıyorduk birazda canımız sıkılıyordu ama Lewis in o show u baya iyi gelmişti vakit harcamak için
"Takımlar Türkiye'de Alternatif Stratejiler Arayabilir"
"Takımlar Türkiye'de Alternatif Stratejiler Arayabilir"
Bu görüş, 8. virajın da bulunduğu zorlayıcı İstanbul Park'ta lastik idaresinin önemli olduğunu üşünen Sauber Teknik Sorumlusu James Key'e ait.
Key: "Lastikler açısından bir başka ilginç hafta sonu olacak. Çünkü ünlü 8. viraj, lastiklere en fazla yüklenen viraj. Son iki etkinlikte bazı yüksek hızlı virajlar görmüş olsak da bu, çok daha öte bir şey."
"Aşınma ve bozulma açılarından lastiklerin bu durumla nasıl başa çıkacağını görmek ilginç olacak. Bu da yarışta bazı alternatif stratejilere neden olabilir. Ama oraya gitmeden bir şey bilemeyiz. Lastik idaresi, Türkiye GP'de kilit olabilir."
Sauber'in elinde, İstanbul'da Cuma günü denemek için bazı yeni gelişimler var ama bunlar, hemen kullanım yerine gelecek planları arasında yer alıyor.
Kamui Kobayashi, takımların çalışmaya başlamadan önce lastik idaresinin nasıl olması gerektiği konusunda bir şey söylenemeyeceğini ifade etti.
Kobayashi: "Lastik idaresi konusunda durumun nasıl olacağını tahmin etmesi zor. Pistteki tutunma seviyesi normal olarak çok düşük ve bu, araçların çok kayması anlamına geliyor. Özellikle ön lastikleri korumanın önemli olacağına inanıyorum. Böylece aşınma mümkün olduğunca düşük oluyor."
Takım arkadaşı Sergio Perez ise GP2'de de yarıştığı pistte puan kovalayacak.
Perez: "Bir şekilde benim için şampiyona, önümüzdeki bildiğim pistlerde başlayacak gibi. İstanbul Park'ta GP2 serisinde iki defa yarıştım ve pisti çok güzel buldum. Özellikle 8. virajı kullanmaktan keyif aldım. Bir Formula 1 aracıyla elbette fiziksel olarak boyun kaslarınız için zorlayıcı. 8. viraj ayrıca ön lastikler için de özel bir zorluk. Onlara dikkat etmemiz gerek. Türkiye GP'yi dört gözle bekliyorum, ilk puanlarımı almak istiyorum"
-
Ciddi çok merak ediyorum lastik savaşları nasıl olucak kim yarar sağlıyacak ? sonlara doğru bide yağmur yağsa son 7-8 tur filan tam herşey belli olmuşken bir daha karıştırsa çok iyi olur
"Mercedes Türkiye'de Hızlı Olacak"
Reis , Mercedes'in Çin'de yükselişe geçmesinin ardından Türkiye'de daha da hızlı olacağını düşünüyor.
Sezonun ilk 2 yarışında sorunlarla boğuşan ve hız anlamında da geride kalan Alman takımı, Çin'de özellikle Nico Rosberg ile atağa kalkmış ve yarışın çeyreğini lider götürmüştü.
Schumacher "Takımın son yarış Çin'de gösterdiği gelişimi devam ettirmek için çok çalıştığını biliyorum ve İstanbul'a getireceğimiz bazı güncellemelerle birlikte olumlu bir hafta sonu geçireceğimizden eminim." dedi.
Nico Rosberg "2011'e beklediğimizden daha zorlu bir başlangıç yaptık ve ilk 3 yarışta duygular tepe taklak oldu."
"Melbourne ve Malezya'da hepimiz hayal kırıklığı yaşadık ancak Şanghay'da lider giderek aracımızın potansiyelini doğrulamayı başardık. Takım gelişme konusunda çok iyi adım attı ve o hafta sonu çok şey öğrendik." dedi.
Ross Brawn "Takım ve sürücüler Avrupa sezonunun başlangıcı öncesinde gelişmenin devam etmesini garantilemek için çok sıkı çalıştı."
"Temelde iyi bir aracımız var ve önümüzdeki yarışlarda aracın potansiyelini tam olarak göstermeliyiz. Çin yarışında galibiyet için mücadele etmenin nasıl olduğunu takım olarak hatırladık. Başarılı olamadık ancak bunu daha fazla yaşayabileceğimize dair bir his var."
"Araç düzgün çalıştığında daha rekabetçi olabiliriz ve Türkiye'ye getireceğimiz çözümler bunu başarmamızda daha istikrarlı olmamızı sağlayacak. Ancak düzenli olarak önde olmak için daha çok çalışmamız gerektiğinin de farkındayız. İlk 3 yarış mücadele doluydu ancak birlikte zorluklara göğüs gerdik ve gelişmek için sıkı çalışmaya devam edeceğiz." dedi.
Hadi bakalım , iyi bir lastik stratejisi ile güzel işler yapabilirler görücez
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)