User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
73 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Denizcilik Ve Tekne Hobisi Olanlar ?

  1. #39
    tremx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli/Gebze
    Mesaj
    830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende 50 lik Honda ile 6.60 Neta kullanicisiyim, Alper abinin dedigi gibi acayip karakterli tekne, dalga vs. bana misin demiyor ama ucmasini kacmasini beklemiyeceksiniz, ben yeme, icme, keyif kisminda oldugum icin gayet memnunum.
    K 1989 BB - TYPER / K 1997 BM - S2K / K 1595 BM - ML350

  2. #40
    -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Turkey / Tekirdag
    Mesaj
    3.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tremx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende 50 lik Honda ile 6.60 Neta kullanicisiyim, Alper abinin dedigi gibi acayip karakterli tekne, dalga vs. bana misin demiyor ama ucmasini kacmasini beklemiyeceksiniz, ben yeme, icme, keyif kisminda oldugum icin gayet memnunum.
    Sen teknenin kralından bahsediyorsun hocam, tam oturaklı keyif veren bir teknedir, 50 Hp ile ne kadar mil'e çıktınız onu merak ettim..
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI

  3. #41

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8-9 mil en güvenli seyridir o teknenin. Daha üstüne çıktığın zaman çok fazla kafasını diker kıç ayna yapısından dolayı dümen dinlememeye ve fazla yatmaya başlar. Bu tip tekneler hız için üretilmiş tekneler değiller. Tam yolda 9 mille saçma sapan yakıt tüketmek yerine 6 mille yarısından az yakarak daha konforlu seyir yaparsın eğer sabrın varsa.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #42
    -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Turkey / Tekirdag
    Mesaj
    3.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8-9 mil en güvenli seyridir o teknenin. Daha üstüne çıktığın zaman çok fazla kafasını diker kıç ayna yapısından dolayı dümen dinlememeye ve fazla yatmaya başlar. Bu tip tekneler hız için üretilmiş tekneler değiller. Tam yolda 9 mille saçma sapan yakıt tüketmek yerine 6 mille yarısından az yakarak daha konforlu seyir yaparsın eğer sabrın varsa.
    Peki abi en sağlıklı motorlar hangisi
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI

  5. #43

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben gücünden dolayı Evinrude/Johnson manyağıyım. 2 zamanlı olması ve enjeksiyonla gerçekten hem güçlü hem daha az benzin tüketiyor. Yağ bakım derdi yok. Fabrika pandemiden beri 0 motor üretmiyor ancak hala üretiminin son 10 yılında çıkardığı bütün modellerin parçalarını üretiyor. Parça sorunu yok yani. Mercury de baktığın zaman performans olarak üstün marka ama belli bazı sorunları var. Özellikle kuyruk kısmında çok fazla yağlama ve dişli problemi var. Tohatsu Mercurynin Outlet markası. Yani bu sezon 0 aldığın motor esasında mercurynin bir önceki modelinde kullandığı parçalarla üretilmiş motor. Suzuki sorunsuz. Akmaz kokmaz ama uçmaz da. Honda ve Yamahadan kesin uzak dururdum. Özellikle Honda inanılmaz sorunlu. Yamahaya gelince ömrü çok kısa hem de performans olarak çok çok geride. Kullandığın sürece sorun yok ama bir sorun çıkarmaya başladığı zaman önünü alamıyorsun. Domino taşı gibi patır kütür dağılıyor her tarafı.
    Eskiden Mariner vardı gerçekten çok çok iyi motordu. Herşeyi mekanik sorunsuz yolda kaldığın zaman bile bir şekilde saç tokası vs ile çalıştırıp dönerdin. Performansı da yüksekti. Arkadaşımın teknesinde kanalda kuyruk kavrama dağıttı. Pense ile iğnelerin uç kısmını kesip biçip üstümüzdeki yağmurluğu kesip parça yapıp döndüğümüzü biliyorum.
    IN BOOST WE TRUST

  6. #44
    loiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    60
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende yıldız marine 4.50 + tohatsu 20hp ile samsunda tekne sahibiyim. uçmaz, kaçmaz, çok dalgaya gelmez, ama samsun gibi bir yerde koy yok, gezecek yer yok, marinadan çık, gez, geri gel şeklinde tatlı su balıkçısıyım. (sakin denizde çıkar gezer yoksa ipini çözmem.) bu 2. teknem öncesinde el yapımı 5 mt + 10hp tohatsum vardı, 2. setup samsun için bana yeterli geliyor, kesinlikle daha fazlasını aramıyorum. Motor konusunda 2 motorumu da sıfır aldım, her kış bakımını yapıp kışladım, şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım.

  7. #45
    -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Turkey / Tekirdag
    Mesaj
    3.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben gücünden dolayı Evinrude/Johnson manyağıyım. 2 zamanlı olması ve enjeksiyonla gerçekten hem güçlü hem daha az benzin tüketiyor. Yağ bakım derdi yok. Fabrika pandemiden beri 0 motor üretmiyor ancak hala üretiminin son 10 yılında çıkardığı bütün modellerin parçalarını üretiyor. Parça sorunu yok yani. Mercury de baktığın zaman performans olarak üstün marka ama belli bazı sorunları var. Özellikle kuyruk kısmında çok fazla yağlama ve dişli problemi var. Tohatsu Mercurynin Outlet markası. Yani bu sezon 0 aldığın motor esasında mercurynin bir önceki modelinde kullandığı parçalarla üretilmiş motor. Suzuki sorunsuz. Akmaz kokmaz ama uçmaz da. Honda ve Yamahadan kesin uzak dururdum. Özellikle Honda inanılmaz sorunlu. Yamahaya gelince ömrü çok kısa hem de performans olarak çok çok geride. Kullandığın sürece sorun yok ama bir sorun çıkarmaya başladığı zaman önünü alamıyorsun. Domino taşı gibi patır kütür dağılıyor her tarafı.
    Eskiden Mariner vardı gerçekten çok çok iyi motordu. Herşeyi mekanik sorunsuz yolda kaldığın zaman bile bir şekilde saç tokası vs ile çalıştırıp dönerdin. Performansı da yüksekti. Arkadaşımın teknesinde kanalda kuyruk kavrama dağıttı. Pense ile iğnelerin uç kısmını kesip biçip üstümüzdeki yağmurluğu kesip parça yapıp döndüğümüzü biliyorum.
    Ben özellikle hondayı çok sağlam biliyordum ama değilmiş, bu parsun diye bir marka görmeye başladım son zamanlarda abi ona ne diyorsun ? Ayrıca Dm atmaya çalışıyorum ama kutun dolu ona da bakabilir misin
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI

  8. #46
    -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Turkey / Tekirdag
    Mesaj
    3.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı loiz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende yıldız marine 4.50 + tohatsu 20hp ile samsunda tekne sahibiyim. uçmaz, kaçmaz, çok dalgaya gelmez, ama samsun gibi bir yerde koy yok, gezecek yer yok, marinadan çık, gez, geri gel şeklinde tatlı su balıkçısıyım. (sakin denizde çıkar gezer yoksa ipini çözmem.) bu 2. teknem öncesinde el yapımı 5 mt + 10hp tohatsum vardı, 2. setup samsun için bana yeterli geliyor, kesinlikle daha fazlasını aramıyorum. Motor konusunda 2 motorumu da sıfır aldım, her kış bakımını yapıp kışladım, şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım.
    Yıldız marine tekneleri nasıl hocam oturaklı mı en ufak şeyde sallantı yapıyor mu ?
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI

  9. #47
    loiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    60
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -Murat Özcan- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yıldız marine tekneleri nasıl hocam oturaklı mı en ufak şeyde sallantı yapıyor mu ?
    Yukarda belirttiğim gibi sakin havalarda çıkıyorum, öyle çok dengesiz değil, ama oturaklı da diyemem. genelde 1, 2 kişi çıkıyorum, tamamen karadenizde işimi görüyor teknesi.

  10. #48
    -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Turkey / Tekirdag
    Mesaj
    3.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı loiz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yukarda belirttiğim gibi sakin havalarda çıkıyorum, öyle çok dengesiz değil, ama oturaklı da diyemem. genelde 1, 2 kişi çıkıyorum, tamamen karadenizde işimi görüyor teknesi.
    Peki daha oturaklı tekne ne tavsiye ediyorsun ?
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI

  11. #49

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Babacım sana özelden de anlattım kayar tip hızlı teknelerde oturaklı vs bekleme hele o boylarda hiç bekleme. 520 fisherman bile olsa yanında biri hızlı yüzse sallanır. Sen sandaldan 15mt motoryat konforu bekliyorsun. Öyle birşey yok. Parsun dediğin motorda çöptür tuzlu suda. Johnson/Evinrude un tamamen Çinde tatlı suda kullanılmak üzere çıkardığı bir markadır. Soğutma kanalları ve metal molekül yapısı ona göre tasarlanmıştır. Dersen ki ben gölde kullanıcam al düşünmeden kullan. Ama denize sokarsan kısa süre sonra yaw bu niye yürümüyor niye performansı düştü dersin. Çünkü kanalların içerisi dolmuş ve yüksek sıcaklıkla seyir yapıyorsundur. Dıştan takma küçük motorlarda uyarı ekranı vs olmadığı için dışarı attığı devirdaim suyu sürekli kontrol edilmelidir. Bu vereceğim bilgileri hiç bir yerde bulamazsınız. Birincisi motoru aldın kesin kez rödajını çok çok iyi yapmalısın. Deniz motorları karada kullanılan otomobil motorlarına göre daha sağlamdır. O nedenle daha pahalıdır. Sürekli olarak boxer motor gibi yatay enlemde ve daha yüksek devirde çalışır şanzıman olmadığı için. O nedenle de genelde 5500 devir civarında sınırlandırılır. Daha yüksek devire çıksa bile pervane çürük su üreteceği için hızı düşer. Deniz motorları kara motorlarına göre daha komplexdir. 4 zamanlılarda yağ değişim sürelerini kesinlikle geçirmeyin.Yeni nesil otomobiller 15k km gider ki tavsiye etmiyorum max 10bin olmalı. Hadi işin çıktı yola gittin 1000km fazla yaptın ok sorun değil ama deniz motorlarında kuyruk yağı ve motor yağı değişimi aksatılmamalı. 100 saat yerine 110 saat yapmayın sakın. 2 zamanlılarda iş daha farklı onlarda tork çok daha yüksek olduğu için kuyruğa daha fazla yük biner o nedenle kuyruk yağı sık sık değiştirilmeli. Ayrıca 3-4 depoda bir bir miktar kurum önleyici atılmalı sürekli yağ yaktıkları için. 2 zamanlı motorlar wenkel gibidir arada sürekli yüksek devirde kullanılmalıdır ki yağ kurumlarını atsın. Şimdi gelelim kontrol paneli olmadığı için nasıl gözle kontrol edeceğinizde. Devir daim suyunu sürekli elle kontrol edin. Deniz suyu sıcaklığının bir kaç derece üzerindeyse sorun yok normal ama gerçekten çok sıcaksa o zaman çok ısınıyor demektir. Pervane de bulunan su emme pervanelerinde bir sorun olabilir su kanalları tuz birikimi yüzünden daralmış olabilir. O şekilde kullanmayın. Ayrıca bir yoğurt kabının içini siyaha boyayın devirli kullanımdan sonra kabın içerisine soğutma suyunu alıp yağ miktarını kontrol edin. Soğutma suyuna yüksek miktarda yağ karıştırıyorsa sorunlar başlıyor demektir bakım aralığını sıklaştırın.
    IN BOOST WE TRUST

  12. #50
    loiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    60
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -Murat Özcan- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki daha oturaklı tekne ne tavsiye ediyorsun ?
    @kelalper abinin verdiği bilgiler çok faydalı. tekneden amacınız/beklentiniz nedir? yavaş rahat mı? hızlı konforsuz mu? ben şahsen f/p olarak teknemden memnunum, daha çok bütçe ayırsam safter+50hp mercury kombini yapardım kendi sahilim ve kullanım tipime göre. safter teknelerin suyu göğüslemesinin iyi olduğunu düşünüyorum. mercury konusunda da servisini ustasını yakınen tanıdığım için tercih ederdim. motorun çıkarttığı dalga köpürtmesi misali sonu olmayan bir iş.. beneteau yelkenliyle keyif yaparken yanımızdaki motoryatın radar sonar sistemi neredeyse bizim yelkenlinin fiyatına denk geldiğini bilirimnı. ama biz kendi imkanlarımızla f/p olarak en keyif alacağımız şekilde yelkenliyle seyrediyorduk. Sizin kullanım amacınız ve bütçeniz teknenin oturaklılığını belirliyor bir noktada. Hepimize gönlümüze göre keyifli denizli günler dilerim.

  13. #51
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de hevesi yüksek fakat tecrübesi sıfır kişilerdenim
    videolardan yazılardan vs vs okuya okuya alesta marine seamax 620'ye çok ısınmıştım sıfır bilgimle
    at-çek kullanım (pratikte zor olsa da) taraftarıyım
    Tesla Model Y Sr

  14. #52

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    620 tekne at çek olmaz arkadaşlar. Çok büyük at çek e. o iş için mak 5mt.
    IN BOOST WE TRUST

  15. #53

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TR/İst.
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    15 yılı geçmiştir tahminim 4.60 Anıl Marin fiber, 20hp Evinrude çift zamanlı motor var.
    İstanbul Kumburgazda fırtına olur hadi 3 kişi kıyıya al, kışlama için motoru eve tekneyi çevir bırak rahatlığı var.
    Yenileme- büyütmeyi düşünüp 5.50+ direksiyonlu bir modele geçmeyi az düşünmedim ama bunun rahatlığı ve yeni teknelere göre fiberin kalitesi son 2 senedir özellikle vazgeçiriyo.

  16. #54
    barracuda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı |KaAn| Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    15 yılı geçmiştir tahminim 4.60 Anıl Marin fiber, 20hp Evinrude çift zamanlı motor var.
    İstanbul Kumburgazda fırtına olur hadi 3 kişi kıyıya al, kışlama için motoru eve tekneyi çevir bırak rahatlığı var.
    Yenileme- büyütmeyi düşünüp 5.50+ direksiyonlu bir modele geçmeyi az düşünmedim ama bunun rahatlığı ve yeni teknelere göre fiberin kalitesi son 2 senedir özellikle vazgeçiriyo.
    Aynı durum bizde de var bizde tekirdağ/kumbağdayız , 450 safter / 20 hp tohatsu nun pratikliğini bırakamıyoruz bi türlü . 5+ ya çıkınca hem maliyet hem de pratiklik avantajı kalmayacak. Bunu at çek sakla çok kolay. Sürat olarakta 3 kişiye kadar gayet yeterli benim kullanım tarzıma göre.

  17. #55
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Seçkin Yatçılık - Seçkin500 sahibiyim. 75 hp evinrude motor var üzerinde. Ben motor ve kabuk olarak çok memnunum. Sorularınız olursa cevaplayabilirim.

  18. #56
    -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Turkey / Tekirdag
    Mesaj
    3.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı |KaAn| Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    15 yılı geçmiştir tahminim 4.60 Anıl Marin fiber, 20hp Evinrude çift zamanlı motor var.
    İstanbul Kumburgazda fırtına olur hadi 3 kişi kıyıya al, kışlama için motoru eve tekneyi çevir bırak rahatlığı var.
    Yenileme- büyütmeyi düşünüp 5.50+ direksiyonlu bir modele geçmeyi az düşünmedim ama bunun rahatlığı ve yeni teknelere göre fiberin kalitesi son 2 senedir özellikle vazgeçiriyo.
    Piyasa da kalite olarak Anıl Marin baya iyi yerlerde diye biliyorum
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI

  19. #57
    Slmcnsl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Çekmeköy/İstanbul
    Mesaj
    2.632
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar,gerçekten çok güzel konu olmuş, aktif kalması dileği ile.
    Rota fisher reborn,30 hp içten yanmar hakkında kullanıcı yorumu olur mu? Sanki fiyat/performans/denizci olması ile ön plana çıkıyor gibi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •