Merhaba,
Malumunuz piyasada kiradan çıkma scala bolluğu mevcut, bizde satın almak istiyoruz. Daha önce bu araçlardan satın alıp sorun yaşayan var mı? Satın almadan önce nelere dikkat etmeliyiz? Hepsi yetkili servis bakımlı mıdır?
Merhaba,
Malumunuz piyasada kiradan çıkma scala bolluğu mevcut, bizde satın almak istiyoruz. Daha önce bu araçlardan satın alıp sorun yaşayan var mı? Satın almadan önce nelere dikkat etmeliyiz? Hepsi yetkili servis bakımlı mıdır?
Daha önce alıp sorun yaşayanı bilmem de kullanıp anasını belleyen çok tanıdığım oldu.
Bu araçların gümüş gri olanları Abdi İbrahim, maviler Sanovel den çıkma.
Tamamen kumar. Aynı şirket arabasını kullanan 2 insan arasında o kadar çok fark oluyor ki inanamazsınız. Bir de ilk dönemde yanan birkaç araç oldu ve bazı elektriksel problemler yaşayan çok oldu o şirketlerde. İçinden ne çıkacağını bilemezsiniz ne yazık ki şirket çıkmasında.
Arif Işık - Her Türlü Halı Kilim Travel
Kira dediğin sokak arası rent a car aracı alınmaz, filoyla tek bir kişiye tahsis edilen araba baktırılıp alınır
Ben 2 ay kadar önce aldım anneme, ekspertize soktum kendim baktım araba içime sindi aldım. O günden beri bütün arabaların piyasası düştü ama scala arttı, artmaya devam edicek bence. Filodan binlerce bir anda çıktığı için ucuz kaldı biraz scalalar, şuan fiyatına göre alıncan en manktıklı araç
şans içi
servis bakımlı kazasız 40binde efes aracı almıştım.105binde satmıştım hiç sorun çıkarmamıştı.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Ben de filo çıkması araç aldım. Sıkıntısız 2 yıldır biniyorum. Garantisi varsa bakımı serviste mi yapılmış onu kontrol ettirin. Diğer standart kontroller zaten belli. Bir de yukarıda denilen gibi
Eniştemde de şirket aracı var gözü gibi bakıyor. Ama başkalarını anlattığında insan soğuyor.
Burada konusuldu zamanında:
https://www.techturkey.com/forum/soh...atisi_hk_.html
Ama ayrıca son sorunuza cevap verebilirim. Intercity'den cıkanlardan bakıyorsunuz sanıyorum ki, belirli iller dahilindeki arabalara kendi servislerinde bakım yapmıslar.
Benim aldigim arac hep yetkili serviste bakım gormus ve servis kayıtlarını temin etmemden mutevellit gordugum tek kisi tarafından kullanmıs. Mekanik bir problemi yoktu aldigim aracin zaten garanti veriyorlar 6 ay motor sanzıman icin, kozmetik olarak sefkate ihtiyacı olan ufak noktaları vardı onları hallettim.
Suanlık bir problem yasamadım 2 aylık surecte.
Don't believe everything you hear,
Real eyes, realize. real lies.2Pac Shakur
Aracına göre, kullanımına göre falan filan alınabilir.
Moov/Getir araçlarına biniyorum, sıfır alınmış veya maksimum 10 bindeki Clio'nun ırzına geçmiş oluyorlar. İnanamıyorum nasıl bu hale getirebiliyorlar diye. Tabi insanların kimisi resmen hain, gavura biner gibi biniyor adam kiralık diye.
Bir arkadaşım bi filodan temiz araçları alıp alıp satıyordu, güzel tertemiz Clio'lar geldi gitti hep.
Eğer baktığınız araç ilaç firmasından çıkma bir araç ise, mümessiller araçlarını eskisi kadar kötü kullanamıyor diye biliyorum. Araçların neredeyse hepsinde artık tracker cihazı var. Çoğu şirket araçları belli bir hızı geçtiği zaman (örneğin 130KM/S) çalışanından savunma istiyor. Aynı şekilde en ufak çizik, vuruk durumunda hasarın şirkete raporlanması lazım. Bu araçlarda kaporta ekspertizinden ziyade güvendiğiniz bir VAG ustasına götürüp alt takımlara, motora vs. baktırmak daha mantıklı. Yine de @enesy 'nin dediği gibi, kumar durumu halen daha var. Bakım konusuna gelirsek, sarf malzemeleri serviste değişir ve kayıt altına alınır. (Yağ, su, balata...) Fakat, kaza durumunda anlaşmalı servislerde onarılan araçlar da mevcut. O konuda kesin bir bilgim yok.
Yanlışım varsa lütfen düzeltin, iyi akşamlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Arkadaşlar İlaç sektöründe 8 - 9 sene çalıştım. Bir çok segment şirket arabası kullandım. Leasing firması ve kiralayan firma anlaşmasına göre iş değişiyor aslında.
İsmi lazım olmayan bir firmada yerli bir filo şirketinden kiralık aracım vardı sürekli yan sanayi parça kaportacıda akıllı vidalı tamirat yaptırdılar. O arabayı insan gibi kullanıyordum cilalı şampuanlarla bakımlar vs sonra bir yerden sonra saldım bende mesela. Ben gıcır gıcır bakıyorum adam elektrik bantı ile yarım yamalak yapıyor. S**karım arabanıza dedim ben de sıradan kullanmaya başladım mesela.
En son şirket aracım qashqai idi. O araba ile kaza yapmadım ufak bir iki sürtme hariç ama 140.000 km 'nin bi 60.000km si heralde 200+ hızlarda otobanda sabit gitmişimdir. İşim acele olduğu zaman kopuk uçurtma gibi sürekli üst devir dipgaz gidiyordum. Şimdi bu kadar performanslı kullanılan araçta eksperde çıkmayan ama ileride masraf açan bir şey çıkabilir mi ? Soru işareti mesela bende.
Öncesinde bir focus vardı ona da 1,5 sene bebek gibi baktım sözleşme bitince alacağım bunu diye. bir kaza yaptım yetkili serviste bir boyandı ocaklardan uzak. Renk tutmuyor akıntılar var boyada vs. Kiralama firması ile hafalarca yazıştık ettik en son araba bizim malımız sen kullanmana bak gibi bir cevap geldi. Madem öyle amk dedim kasıtlı bir şey yapmadım mesela ama eskisi kadar da koruyup kollamadım o günden sonra.
Adam müdürüne kızıyor, filo yetkilisine kızıyor hıncını arabadan çıkartıyor. Bunları göz önünde bulundurarak ben çok dikkatli bakardım araba alırken ama al sat için alırsam her türlü alırım evrakları tam herşeyi kanıtlı diye.
Arif Işık - Her Türlü Halı Kilim Travel
Bi arkadaşım anlatmıştı benim de, yabancı şirket, müdürlere A6'lar falan filan. "Müdürün biriyle bi gün bi bindik, ben arabaya bişey olmasın diye adam gibi kullanıyorum, herif bi çıktı taksici gibi gidiyo resmen, çukur mukur hiç bişey sallamadan, çüş dedim" diye anlatıyordu.
Başka bir arkadaşım da şu an kiralık şirket aracı 2008 kullanıyor, kaza yaptı, çok üzüldü arabayı mahvettim diye, sıfırdan itibaren kendisi kullanıyor çünkü. Başıboş köpeğe çarptı, ölüyordu, sana bir şey olmasın devam et dediler. Şirkette de millet adam gibi kullanıyormuş, çünkü normalde sen arabaya kasıtlı veya dikkatsiz kullanımla bir şeyler yaparsan tahsil ederiz dediler diyordu. Tabi o işin korkutması da olabilir.
Yukarıda da arkadaşlar bahsetmiş, aslında işini sahiplenen çalışanla her sabah hayyy anaasının darısı diye işe başlayan arasındaki fark alınacak aracı belirler..
Moov kullanıyodum bir dönem, arabada kahvaltı izleri mi görmedim, sigara yanıkları mı, 5.000kmde araçtan çıkan amortisör vurma sesleri mi duymadım..
Saygı ve sahiplenme duygusu az olabileceğinden kullananda expertizsiz, deneme sürüşsüz almayı düşünmem şahsen.
Moov araçlarına gerçekten acıyorum, insan nasıl o hale getirir arabaları kafam almıyo.
Uzun dönem kiralanan araçlar eğer havuz arabası değilse genel olarak düzgün oluyor. Bende Teb' den kiralık araç var, bakımını zamanından önce yaptırırım, her yıkama hızlı cilasını atarım, ön yıkama şampuanı ayrı temaslı yıkama şampuanı ayrı yıkarım. Hee hepsi benim gibi mi bizim şirkette? HayırŞirketten arkadaş bakımı 3.000 geçmesine rağmen hala servise götürmemişti, götürsene ne bekliyosun diyince harekete geçti
İstanbul' a kar yağmıyor diye kışlık lastiklerini hiç taktırmayan var. Aldığı gibi vuranlar, sürtenler, çizenlerde oldu ama genel anlamda bakımlı arabalar.
Zamanında bende aldım filodan çıkma araba, yine olsa yine alırımŞu an binici bana hiç güven vermiyor. Son parasına kadar arabayı alan adam bakım zamanı gelince bakımı yaptıramıyor, ucuza kaçıyor, satıcam diye yaptırmıyor öteliyor da öteliyor. Filo arabaları en azından yetkili serviste bakım görüyor.
Kiralık araç veya kiralık ev ( özellikle eşyalı ev ) kullanımına bakın bir kişinin eğer haysiyetli birisiyse kendi malından ayrı koymaz düzgünce kullanır dikkat eder yok zaten kiralık diye içine ediyorsa haysiyetsiz birisidir yapacak bir şey yok...
Maalesef şirket araçlarını filo araçlarını bir şirkette 10 kişi iyi kullansa elbet 1 kişi hayvan gibi kullanıyor ve bunu hak görüyor.
Kiralık araçta sağlam olan parçayı alıp kendi arabasına taktıran gördüm niye yapmayayım ya kiralık zaten diye cevap veren...
Maalesef ülkemizde bazı insanlar insanlıktan nasip alamıyorlar o yüzden bu konuda iyi bakıp incelemek lazım fakat ben çok sorun olacağını düşünmüyorum genelde düşük km araçlar oluyor çünkü...
kiralayan firmayı araştırırdım ve sadece Kurumsal büyük çaplı firmalar olmaları halinde o aracı alırdım, Borusan,Koç,Sabancı vs gibi firmalar tarafından kiralanan araçlarda:
1) kullanıcı sirkülasyonu olmaz olursada az olur, genellikle tek kişi binecektir
2) öyle yan sanayide bakım,onarım yapan (RS Oto,Otopratik vb gibi) kiralama firmalarıyla değil genelde orijinal servis hizmeti veren anlaşmalara imza atarlar
3) araçta genelde araç takip,hız sınırlaması vs koyarlar, Borusan ve Koçta sanırım otobanda 130kmh müsade ediliyor anlık 140-150 ya müsade haricinde uyarılıyor.
4) araçlar öyle saçma sapan işlere gönderilmiyor, 500kg yük taşımak,dağda bayırda işleri yok ve tam tersine geneli otobanda en zararsız koşullarda kullanılıyor
5) bu tarz firmalarda genelde eğitimli insanlar çalıştırıldığı için aracın temiz kullanılmış olasılığıda artıyor.
ama tam tersine bu ve benzeri firmalar haricindede hiçbir kiralık araca elimi sürmezdim açıkcası
açılın ; duayen olarak açıklama yapıyorum
(4 yıl otoplan (finalsal kiralama) , 2 yıl GE healtcare , 2 yılda bir ilaç firmasında (hala) filo yöneticisiyim.![]()
kısaca bu işin kiralayanda , kiracı olan kısmındada bulundum.
1.) Zortcar , mortplan , cırtleasing gibi sektörün 2. 3. seviyelerinde bulunan kiralama firmalarının arabası alınmaz.
arabalar 7 kocalı hürmüz gibi olur..
2.) araç bunlardan çıkma ise alınır ; intercity , garantifilo , denizfilo , leaseplan (ALD olacak az kaldı)
3.) ilaç sektöründen alınır , sebeb ; nerdeyse çizikler hariç herşeyi biz kullanıcıdan keseriz , haliyle insanlarda iyi davranır araçlarına.
kullanıcı 36 ayda max 2 yada 3 olur. %90'ı tek kullanıcı ile kira hayatını bitirir.
yukarıda saydığım araçları alınabilir firmaların çoğu arabalar taşrada ücrada olmadığı sürece araçların silecek lastiklerini bile yetkili serviste değiştirir.
herkese sevgiler
médiocrité partout
Aracı kullanan kişiye göre değişiyor malesef
Bizim firmada yaklaşık 40 adet megane var herkesin bir aracı var, tamamen yetkili servis bakıml
Ben genelde uzunyol kullanıyorum ve şahsi aracımdan çok çok daha fazla araç üstündeyim.
Şirket aracına detailing firmasında temizlik boya koruma falan yaptırıyorum
Aynı firmada ev - ofis git gel kullanan var ama görüyorum yol da sürekli tapagaz, sabah soğukken motor ısınsın diye 1.vites kesicide gidenler vs'de var.
Baktığın zaman görüntü olarak benim arabayla tamamen aynı, sadece plakasının son harfi değişik.
Uzaktan bakınca iki araçta boyasız, yetkili servis bakımlı, hatta diğer kullananın km daha düşük. Ama satın almada diğer kullanan arkadaşın aracına elimi sürmem.
- Bize Her Yer TRABZON
Burada en önemli kriter bence orjinal yedek parça ile yetkili servislerde bakım yapılmış olması.
İsim vermiyim sektörün lideri firma, büyük şehirlerde tüm araçların bakımını en ucuz en kalitesiz yedek parçalarla kendisi yapıyor.
Aynı firma diğer şehirlerde kendi servisi yoksa yetkili servislere bakım yaptırıp faturasını talep ediyor firmalardan. Özetle bu arabaların küçük şehirlerde kullanılmışı daha cazip.
@premiumparts / www.premiumpartstr.com
Premium Brands & Special Cars
OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)