Ben anladım sanırım olayı

Emekli raportör olarak cevaplayayım.
Siz ön kısım hasarı ile birlikte sol arka kapının değiştiği bilgisini 5664 ten aldınız, bilgiler oraya eksper raporundan veya eksper ön raporundan yansır.
Öncelikle servisinizden sigorta şirketi, dosya no ve eksperinizin kim olduğunu öğrenin. Sonrasında ruhsat sahibi, sigorta eksperinden, eksper raporunu mail veya fiziki olarak temin etsin. Bakın bakalım raporda kapı vs alakasız bir şey var mı? Var ise eksper bunu raporuna yazabilmesi için ve kaza ile bağdaştırabilmesi (evrak ve fotoğraf olmak zorunda) için sigorta şirketine belge sunmalı. Oldu ki alakasız bir biçimde raporda sadece kapı değişimi var ve herhangi bir not, evrak veya ilgili fotoğraf bulunmuyor. Ekspere lisanı münasip ile durumu anlatıp revize talep edebilirsiniz. Sizi anlamaz ise polemiğe girmeden sigorta şirketine dönün. Şirketin baskısı revizeyi sağlayacaktır. Sigorta şirketleri ittirmeyle çalışır. Şikayet var, ekşi sözlük vs korkarlar.
Diğer senaryo, eksper raporunda kapı vs alakasız bir şey yazmıyorsa sigorta bilgi merkezine ulaşıp, eksper raporunda yazmamasına rağmen mesaj ile şu şu şu hatalı bilgilerin geldiğini iletirseniz geç de olsa değişiklik yapacaklardır.
Maalesef süreç uzun ve iğrenç. Geçmiş olsun.