User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: sase veya motor degisimi tamirat-tadilat) hakkinda bilgi

  1. #1
    Seyfettin777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2016
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana/İstanbul
    Mesaj
    854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sase veya motor degisimi tamirat-tadilat) hakkinda bilgi

    Herkese selamlar,
    Elimde bir E34 kasa kodlu Bmw var, aracı uzun süredir toparlamak istiyorum, normalde çekme belgeli veya ruhsatlı boş bir kupa arıyordum, tamamen aslına uygun olarak restore edeceğim bir anlamda.

    Geçen gün bir arkadaşımın kaportacısı bana "Ruhsatlı kupayı boşuna arama çok yorulursun üniversite ve makine mühendisleri odasından onay alırsan elindeki araca hurda belgeli bir kupaya fatura kestirirsen bunu bu şekilde yasal olarak kullanabiliyorsun" dedi.

    "Change" diyen abiler ve kardeşler için peşin olarak söylüyorum, bu change mevzusundan ayrı bir olay, başta ben de öyle düşünmüştüm ancak biraz araştırınca anladım ki adam doğru söylüyor, sadece prosedürü tam bilmiyor, duymuş sadece.

    Kaportacıyla konuştuğumuzda bunu yapan kişiden daha fazla bilgi alıp alamayacağını sordum, adamın dediği şuydu, x araç kazaya karışıyor ve bertaraf vaziyette(yapı ve donanım itibariyle ağır hasarlı) ya da şasi numarası okunamaz şekilde o kısımdan hasar alıyor.
    Araçla ilgili trafik şubeye başvuru yapıyorsun ve onlar da tamirin imkansızlığı/güçlüğü ya da şasi numarasının gerçekten tahrip olduğuna ilişkin incelemeyi üniversitelerin ilgili bölümlerine ya da mühendisler odasına tespit ettiriyor.
    Akabinde sana bir tamirat/tadilat projesi verip onaylıyorlar, bu projede kullanacağın parça(motor veya kupa) ile ilgili bertaraf/hurda belgesi ve faturasını da ibraz ederek ya Egm ile başlayan yeni şasi numarasını(numaranın okunamadığı hallerde) ya da şasi nosunun yazılı olduğu parçanın tamamını muhafaza ederek prosedürü yasal şekilde tamamlıyorsun dedi, bir nevi tadilat izni gibi düşün diyor.

    Bunun üzerine biraz araştırdım ancak hiçbir bilgi bulamadım internette Siirt Emniyet Müdürlüğü'nün web sitesinde gerçekten motor ve şasi değişimiyle ilgili bir bölüm var ancak detaylı bilgi yok. Konuyla ilgili bilgisi olan var mıdır?

    Link de şu;
    Motor ve Şaşe Değişimi

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne yapmak istediğinizi anlamadım. Elinizdeki aracın şase no'sunu başka araca geçirmek mi istiyorsunuz? Başka aracın şasesini elinizdeki araca mı geçireceksiniz?

    her ikisi de altta bahsettiğinizden farklı bir durum.

    Benim bildiğim, aracın change çıktığında, hasar alıp şase no bölgesi okunmaz hale geldiğinde (yanmada vs) emniyet o kupa için EGM ile başlayan yeni bir şase kodu veriyor.

    Benim yazdıklarınızdan anladığımsa şu; çekme belgeli yada ruhsatlı yürümeyecek durumda bir araç alıp, bu aracın şase numarasını elinizdeki toplamak istediğiniz araca geçirmenin yasal yolunu arıyorsunuz gibi.

    egm'den hasarlı kupa için izin alsanız bile bu izin normalde o hasarlı kupa için geçerli olacaktır, o aracın tamiri & sonrasında trafige çıkması için kullanılabilir. Bahsettiğiniz gibi elinizdeki aracı toplayıp egm'nin diğer kupa için verdiği numarayı topladığınız diğer araca çakmanız baya baya change olur

  3. #3
    Seyfettin777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2016
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana/İstanbul
    Mesaj
    854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben ilk aşamada çekme belgeli de olsa ruhsatlı bir kupa arıyordum, elimdeki hasarlı kupayı hurdaya çıkarıp satın alacağım trafikteki araca kendi aracımdaki motora fatura kestirip o motoru işletecek ve hasarsız kupaya aracı toplayacaktım, yani kafamda bu işler yoktu ama sonrasında bu mevzuyu öğrenince araştırmaya başladım.

    Mesela elinizde x araç var kaza yaptı diyelim, tam şasi numarasından hasar aldı ya da beton duvara vurdunuz yüksek hızda araç neredeyse tamir edilemez hale geldi.
    Elinizdeki aracın yukarıdaki durumlardan hangisine girdiğine yönelik MMO ya da üniversitenin ilgili bölümü tespit ederek tadilat izni veriyor, bu izinle araçta tamirat yapabiliyorsunuz, işte bu noktada da tadilatta kullanılacak parçanın/kupanın faturalı olması ve bertaraf/hurda belgesinin de(çalıntı olmadığının ispatlı olması açısından) trafik şubeye sunulmasıyla izin alınıyormuş, benim duyduğum ve araştırdığım bu şekilde. Trafik şubeden tanıdık bir memurla görüştüm ancak MMO ile görüş dedi o da, proje çizilmesi gerekiyor onlar daha net bilgi verebilir dedi. Anlatmasına göre "Aracın örnek vermek gerekirse sağ podyesinde şasi no olsun, araç da burdan hasar aldı, okunamaz halde ve trafiğe çıkması için tamir gerekiyor diyelim, o zaman MMO aracı inceliyor ve projeli bir tadilat izni veriyor, bu izne göre gidip kesme parça alan da var yetkili serviste yapılan da var serviste tamirat yapıldıysa onlar numarayı basıyor, özel servislerde yapıldıysa Egm'nin yönlendirdiği yerlerde şasi no basılıyor ve tekrar muayeneye girip trafiğe çıkıyorsun. Şimdi tek podyede şasi no yazdığı için ve burada işlem yapılacağı için bu izinler yasal olarak şart çünkü şasi numarasının yer aldığı parçada izinsiz hiçbir işlem yapılamaz, aracın her parçası kullanılamaz hale gelmişse komple kupaya da mantık olarak izin vermeleri gerekir ama daha önce bizim şubede görmedim tek benzeri yanan bir araç vardı komple kupa için izin aldılar." Dedi.
    Bu abimiz bir buçuk senedir trafik şubede önden ya da arka kısımdan eklenenlere de izin vermişler ancak komple kupayla ilgili görmedim ama imkansız durmuyor yine de MMO'dan birine sormak lazım emin olmak için dedi. Benim aracın şasi numarası (e34'lerin) ön cam altında, bu da komple göğüs sacının üstüne çakılı. Eğer bu iş yasal değilse sağdan soldan eklenen tüm e34'ler tadilat izni olmadığı için change demek oluyor çünkü yönetmeliğe göre şasi no basılı ana parça üzerinde izinsiz işlem var. Ben tadilat izni alabilirsem bu göğüs sacını puntolarından ayırıp, faturalandırıp satın aldığım kupaya yine orijinal haliyle montajını yaptırabilir miyim, olay kısaca bu aslında, çünkü şasi no yazılı parça dahi izin ile değişebiliyor ve benim satın alacağım kupa da çalıntı vs olmayacak, faturalı ve hurda belgeli aracın kullanılabilir yedek parçalarından ibaret. Mesela motorda da hurda belgeli araçtan çıktıysa eğer bertaraf belgesinin de ibraz edilmesi gerekiyormuş aynı şekilde.

    Pazartesi birini bulmaya çalışacağım. Ayrıca internetten bir araç proje firması buldum, onları da yarın arayacağım. "Şasi tadilatı" sekmesi bizim mevzu sanırım ancak yine bilgi yok;
    Şasi Tadilatı Projesi, Bursa / Arac Proje Merkezi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •