Alıcısından mı satıcısından mı yoksa işin doğasından mı bilemem.
Mutlaka bir yerlerde adın dolandırıcı diye anılacak.
Printable View
Alıcısından mı satıcısından mı yoksa işin doğasından mı bilemem.
Mutlaka bir yerlerde adın dolandırıcı diye anılacak.
Toyota ile ilgili 2 tane çıkmacı biliyorum..Biri Ankara'da davlumbaz aldım , uymadı dedim hemen gönder dediler..
2.si Sakarya'da oda ufak tefek incik boncuk parçalardan para bile istemiyor..Şanslıyım herhalde :)
taksici,dolmuşçu,çıkmacı anlaşıldı sanırım
Bak hic tarzim az cok takip ediyorsundur beni soyle bir video koyayim, gicikligina gibi algilama sakin :)
Cikmaci olan bir arkadasim vardi. Volvo kulllaninca cikmaci lazim oluyor... Insan olarak cok sevdigim icin artik bizim cikmacimiz degil arkadasimizdi.. Zaten isi bir ara birakmisti.
Onunla konustugumuzda sorun olarak sunlari siraladi...
1. Araba fiyatlari cok yuksek
2. Yurt disindan parca getirmek yasak...
Yani bu iki mesele rakamlari belirliyor...
Arka tarafta 2008 bmw 528i yatiyor... Junkyard 700 dolar verdi... Araba komple saglam ama su girmis... motor sanzimanda ne cikacagi belli olmaz. Tamir etsen ugrasilmaz...
Yani TRde arac fiyatlari dusmeden cikmaci sektoru bu ayarda devam eder...
Saticilarin seviyesi icin ise... Hadi itiraf edelim... Kacta kacimiza 'okumazsan tamirci koselerdinde surunursun' denmedi? Kilit nokta bu... Selamlar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KVKKoQsla2E&t=69s
1. Kural ''Herkesten çıkma parça alınmaz''
Geçmişte 2 milyoluk yedek parçadan sorumluydum, takibi konusunda fikir sahibiyim açıkçası.
Raflama,barkodlama ve stok takibi konusunda da biraz tecrübem var. Tabi bunlar 4 4 lük diyemem ama fiziki olarak takibini yapıp miktarsal olarak takip edebilirim.
lektronik ürünler için (beyin vs) belli ortam sıcaklığı ve nemlilik düzeyi ilk aklıma gelenlerden olmuştu. Fiziki kısımla ilgili fizibilite için çokça çıkmacı gezmeyi planlıyorum.
Daha başlamadan gömdün :) Fıkra gibi oldu binmesen de bindi derler. Şunu biliyorum herkesi memnun etmek olanaksız, verdiğim örnek gibi adam kendi ölçütüne göre kapının o kadar etmeyeceğini söyleyip iade etmek istedi. Almıyorum desem almazdım, ama bu işin yarını da var mutlaka başka iş için bana gelecek. 1 günlük düşünmediğim için az da olsa zarar etmeyi göze aldım.
Müşteri portfoyun çok hizmet kalitesinden senin detaycı ruhundan faydalanacak bir kitle olmayacağı için zararlı çıkarsıngibi geliyor. Işi kuralına göre yapmaya çalışırsın hurdayı cevren olmadığı için sağlam parasından biraz ucuza getirirler sökmesi muhafaza etmesi göndermesi derken uzun dönemde hem kar getirmez hem de orjinali 10 lira olan mali 1liraya almak isteyen adamla uğraşırsın.
Bir de kondisyonunu bilmediğin parçayı senden alacak, olmadı diyecek sana geri getirecek. Normal bir insan gibi o parçayı geri alırsan ise yaramaz olacak bozuk mali kitleyecek belki ya da ugrastirdigi ile kalacak.
He sadece kaporta trim gibi dıştan göründüğü kadarıyla olan parçaları satsan bu durumdan yırtarsın en azından. Benim verdiğim mal temizdi dersin.
Özetle düzgün adam işi değil.
@semavi, abi senle bir tanışıklığımız olmasa da tavrıdan mı tarzından mı bilmem sana karşı büyük sempatim var. Amerika konusunda biraz sohbet etmiştik hatırlarsın.
Yurt dışındaki mantık ile bakmak burada çok sağlıklı görünmedi bana. Orada araç a to b için bir gereç. Burada aptalca da olsa statü sembolü / zenginlik göstergesi / bazılarının kendini tatmin etme biçimi, onlarca şekilde adlandırabiliriz esasında.
İşin kilit noktası dediğin kısımda benzer durumda gibiyiz, sen akademisyenken gittin orada hayalideki işi yapıyorsun, şimdi biz sana tamirci desek alınır mısın ?
Bence umurunda olmaz, olmamalı da. Çünkü 1 sevdiğin bir iş, 2 hayatını idame ettirmek için bir şeyler yapman lazım.
Ben artık beyaz yakalı olmaktan sıkıldım, zaten kolumda bir altın bilezik var her daim iş bulurum. Ama ofiste otur smmm olarak ay sonunu bekle maaşı al tatmin etmiyor beni artık.
Çevrede de görüyoruz (insanları küçümsemek için söylemiyorum tabi ki) ama yeterlilikleri benim 3 te 1'im olmayan adamlar neler yapıyor.
Yani ticaret kolay değil bir yanım ticaretin içinde zaten, diğer yanım beyaz yakalı. Nasip işi, böyle içte bir his gelir ya olm işte bak senin zamanın geliyor, benzer hissiyat içindeyim.
Benim de title la falan işim yok, sabah takım giyip ofiste takılırken, akşam gidip mutfak modülü topladığım çok oldu. Elimi kirletmekten korkmam ben, iş benimse yaparım.
Burası da bu iş için fikir alınacak en güzel yer.
@ghibli06 abi biliyosun mobilya işim var şuan. Geçen bir iş yaptırıcam, ya işte senin ortak için bişiler diyorlar. neyse sordum birine 250 Tl borcu varmış, dedim öderiz sıkıntı yok. Bozuldum tabi neticede firma bizim. Geldim dedim hayırdır böyle böyle duyumlar alıyorum.
Orada parayı kesmiş ödememiş dedikleri mevzu adam işi tamamlamamış, 4 kere aramış bizimki gelmemiş. ben sana bitirmediğin iş için neden tam ödeme yapayım.
Tabi bu mevzular sağdan sola aktarılırken 50 kere değişir, kısacası derler yani. Senin iş gibi olmuş, iyilik yaparsın adın çıkar.
bu çıkmacıların bir kuralı da ilan sitelerinde hep temsili fiyat yazmak galiba,
mecburen telefonla arıyoruz, elinde var mı, fiyat nedir vs. diye
dur sana bi no vereyim onu ara, bi bakıyım sen biraz sonra yine ara, wp den resmini atsana (dönüş olmaz)..
bilmiyorum hepsi mi böyle, ford çıkmacılarında sıkça görülen bir olay..
sıfırı 500 olan bir parçayı 350 den aşağı alamamakta markaya has bir durum olmasa gerek.
Bir kere işim düştü, bir iki dükkan gezdim. Hoşuma gitmedi. Gittim sıfır parça aldım.
Bu iş yapılacaksa bence tek marka yapılacak. Parça çeşitliliği çok fazla. Bu yüzden takibi ve uygunluk kontrolleri ciddi sıkıntı oluyor.
Raf sistemin güzel olması lazım en başından.
Her parçaya kendiniz bir barkod vurup bunu bir yazılım üzerinde parça koduyla kaydetmek gerek ki hem uygunluk kontrolü kolay olsun hem takibi kolay olsun.
Sanayide bu iş çok kabala yapılıyor. Donanımdan donanıma bile parçalar değişiklik gösteriyor. Ama parçacılara kalırsak hepsi birbirine uyar :)
Kardesten öte arkadasim bu işte işletmeci ,kendisi de siteye üye,eskiden daha cok dukkanda takilirdim sun isten dolayi fazla uğrayamıyorum.Inanın dışardan göründüğü gibi bir is degil. Musteriyle ayrı bir ugras,ustası ayri bi dünya,çoğumuzun dost olarak gördükleri tamirci abilerimiz bizlerin (araç sahiplerinin) farkinda olmadan parcanin ustune eklemesi mi dersin,kargocusu parçayı fırlatır kırar onla uğraşmak mi dersiniz,daha neler neler ama illa yapacaksanız tek kalem girin derim. Şimdiden kolay gelsin derim.
ben kısa ve öz düşünüyorum ; evet çıkmacıların bir çoğu kötü olabilir lakin siz bir işi iyi yapmak istiyorsanız o iş orda bitmiştir.Her işin iyisi kötüsü,sahtekarı veya dahisi vardır.Sektor farketmez.. Bu yüzden siz cidden bu işte yüksek standartlarda çalışmak istiyorsanız başlamalısınız.Belki kötüler kadar çalarak çırparak hemen yükselmezsiniz ama en azından belli bir kaliteyi yakalar ve müşteriyi az ama öz çekersiniz.
Sakarya nin buna ihtiyacı var, tabi sakaryada yapacaksan.
Burda profesyonel bu işi yapan yok, ***** çokda araba toplanıyor.
Burda cikmacıya parça soruyorum, onu kim sökecek şimdi diyor.ben sökecem amk tabi kim sökecek sen sokecen.
Çok şeytanda var sakaryada biliyorsun, bunun için bi arge çalışması yapman lazım.
Çıkmacılık işi yapmak isteyen bence önce bir çıkmacıda en az 2 sene çalışsın.. Şimdi sizin bir parçya ihtiyacınız oluyor ve çıkmacıyla muhattap oluyorsunuz ama bir çıkmacı günde minimum 90-100 müşteriyle telefonda veya yüz yüze muhattap oluyor ve şöyle söyliym emin olun o çıkmacı size çakal çukal geliyorsa tecrübe ettiği çakal müşteriler yüzündendir. Anlatabileceğim yüzlerce örnek var belki ama bir iki tüyo vereyim: Mesela ben asla kaporta parçasını detaylı fotoğraf yollamadan kargo etmem ve geri iade de almam. sebebi ise benden alınan kaporta parçalarıyla kaportacının arabayı düzeltirken hiza ölçü alması sonrasında geri yollaması yada benden aldığı kapıyı kaputu değilde yerine bu hasarlı diyip benim olmayan kendi haarlı parçasını yolladığını yada yolladığım kapının bu olmadı diyip menteşelerini alıp öyle geri yolladığını çok yaşadım. ayrıca elektronik parçayı da geri almam. adama yollarsın taktırdığı elektirikci bozar içini açar takarken kırar sonra kırık diye geri yollar. bunu da çok yaşadım. Çıkmacılık çok zor bir iş, hem fiziki hem sinir sistemi hem de psikolojik olarak çok yıpratan bir meslek. stres küpü olarak yaşarsınız. adam gecenin 3 ünde arar abi acil efsane kasa tamponu lazım ama çok acil der. lan gecenin 3 ünde sana tamponumu ışınlıym zaten her markanın bir efsane kasası var. adam arar türkce bilmez gurban sende toyota kapii varmiii der. hangi toyota hangi model hangi kapı öğrenene kadar sinirin gerilir, tabi o esnada bir elinde tampon çatı katından inmeye çalışırsın. adam arar hani bana 6 sene önce verdiğin abs beyni varya o işte bozuldu der. şu varmı der yok abi dersin neden yok der. çıkma parça alır sıfırı 1000 lira sen 300 e yollarsın abi bu tamponın sağ tarafında parmak kadar çizik var der. polisse telefonda illaki ben polis memuru ahmet mehmet der sanki polis olunca en temizini en uygun fiyata en hızlı şekilde alma hakkı doğuyor. dükkanda tek kalmış ürünü alır teşekkür eder tebrik dua derken 5 gün sonra bi sebeple geri vermek ister e abi 10 kişi sordu yok dedik ürün de de bir kusur yok geri iade almam diyince getirme beni oraya der küfreder bide gelir dayak yer insanı yorar. manyağın bin i 1 para. bunların yaşattığı stresi tabiki düzgün insan çekecek değil ama nasıl çıkmacı hakkında bir ön yargı varsa her çıkmacının da her müşteriye bir ön yargısı oluyor muhakkak. Bir arabada kaç kalem parça var sayısını bilmem ama bir markada kaç model var hepsinin toplam kaç kalem parçası var düşünülecek olursa bir çıkmacının doğru dürüst işi öğrenmesi yıllar alır ve hiç bir aman da profesörü olamaz.
Bazen yanlış fiyat verilebilir de çünkü her parçanın sıfır fiyatını bilemez. örneğin ben 50 liraya vites topuzu satmıştım sıfırı 354 liraymış. bilsem 150 isterdim. bir turbo koruma ısı kalkanına da 70 lira istemiştim sıfırı da 100 liraymış 50 demem gerekirdi adam sıfırı 100 lira abi diyince 10 dk sonra ara ben bir bakıym dedim sordum öğrendim 40 istedim. yani yanlışlıklar olabilir normaldir. insanına göre de değişir. ben bir bmw çıkmacısı biliyorum gidin parça sorun tecavüze uğrıycağınızı sanarsınız ama adam büyük ve çoğu yok olan parça onda var yani kuyruğu dik, tavrı yanlış ama karakteri bozuk yapacak bişey yok. çoğu bıkkın bunalık ama devam ediyor.
Benim değineceğim noktaya detaylı olarak Ertekin Bey değinmiş :)
Bizim insanımıza güven olmaz, ikinci el parça satıyorsun, örneklerin hepsi de yukarıda verilmiş. Amerika'daki gibi söze güvenilir bir sistem burada yürütmek imkansız, yolarlar adamı. Bu tip tecrübeler sonucunda da yanlış anlaşılmasın ama tabir-i caizse adamlar kaşarlanıyor ister istemez.
Senin bahsettiğin iş ancak sıfır parça satışında olur gibi geliyor. Ankara'da tanıştığım bir Mercedes parçacısı Mercanlar'da tecrübe edinip kendi yerini açmış, örneğin motor kulağını Lemförder değil de başka bir marka bulmuş, kaliteli ama uygun fiyatlı, büyümeye çalışan markalardan, onlara yoğunlaşmış, öyle yürüyor. Bana mantıklı geldi kurlardan dolayı fiyatlar uçarken insan ister istemez alternatif arıyor.