@sultanOĞLU çok doğru söylüyorsun servisler olarak değiştirdiğimiz atık yağın hatta yağlı tüm parçaların imhası için bile bir bedel almak zorundayız
@sultanOĞLU çok doğru söylüyorsun servisler olarak değiştirdiğimiz atık yağın hatta yağlı tüm parçaların imhası için bile bir bedel almak zorundayız
Abi isin arka plani ciddi teferruatli. Sizler cok daha iyi biliyorsunuzdur her detayi. Turkiye olarak yetkili servisler olarak aslinda dunya standartlarinin okadar ustundeyizki. Yurt disidakileri gorseniz sasirirsiniz. Bizde servislere yapilan yatirimlar kadar kimse disarda yapmiyor.
74 model sehpa...
@kuBar35 nickli her konuda çok bilgili arkadaşım
Q50'ye biniyorsun ama 954tl'ye halletiğin 500x bakımın güncel piyasada 1400tl'lere çıktı diye homurdanıyorsun.
Dolardan vurduğun volelere say.
Subaru
Technica
InternationaL
PSN: ekduncan
Evet sanayi fiyatlarıyla karşılaştırıldığında yetkili servis fiyatları baya yüksek kalıyor. Bu nedenle bir çok kişi sanayi yolunu tutuyor.
Fakat önceki gün servisimize gelen ve hatrı sayılır gelir düzeyi olan bir müşterimizle aşağıdaki konuşmalar geçti aramızda
---
C 180 Benzinli 2017 model aracı için yetkili servisimiz İç Polen filtresi değişimi dahil 2.300 TL fiyat vermiş.
Müşterimiz X Şehrindeki biryerden de 1900 TL fiyat aldığını iddia etti.
Oturduk kahve içerken Y Şehirndeki bir bayiyi aradım 2500-3000 TL arası diye bir fiyat aldım.
Bana bahsettiği X bayisini aradım Polen Filtresi hariç 1900 TL fiyat verdi.
Bana sanayiden de 850 TL teklif aldığını belirtti.
Biraz sohbet ettikten sonra başladım içimdekileri dökmeye.
Dedim abi evet sanayi fiyatları bizden çok düşük.
Dedim bak bu çatının altında 50 civarı personel çalışıyor.
Senin arabanın hava filtresini söküp yağını değiştirip işlemlerini yapan herkes bir sürü eğitime gidiyor.
Günlerce saatlerce yeni motorlar vs yeni sistemler için eğitim alıyor. Çıkabilecek sorunlara karşı eğitimler alıyor.
Tabiki bakım yapmak için profosör olmaya gerek yok.
Ama A noktasından B noktasına gitmek için illaki Mercedes Bmw Audi ye de binmeye gerek yok. Mantık aynı çünkü.
Dedim bak Balıkesir Vw bayisi son 3 ayda 20 civarı personel çıkardı.
Bunun sebepleri arasında hem satışların düşmesi hem servis kazançlarının düşmesi.
Biraz işin arka kısmını anlattım ama kime anlatıyorsun.
En son benim arabanın yenisi kaç para oldu kısmına geldi muhabbet. Tabi arabası değer kazandı ve bununla mutlu olarak sanayiye gitti
Tabiki sanayi esnafıda para kazanacak ama servis çalışanı ve servis sahipleri de para kazanacak ki hayat akışı devam etsin.
Yetkili servislerin bazı uygulama ve işlemleri yüksek fiyatlarda olabiliyor.
Ama şunu düşünmek lazım.
Bu servisler senin arabanın kaza halinde ve bakım halinde ihtiyaç olabilecek birçok parçasını stoğunda tutuyor.
Buda öyle 2000 -3000 TL ile olmuyor. Euro ile alındığı için küçük bir servisin bile stoğu 150-200.000 Euro civarında.
Demem o ki işletme maliyetleri servis fiyatlarına yansıyor doğal olarak.
Reno ortaklığındaki A Serisinin motoru ( Artık bu ortak motor sadece A Serisinde mevcut farklı bir araçta gelmiyor ) garantisi bittikten sonra renault bakım parçalarıyla bakıma alabilirsiniz. Ama iyi niyet garantisini unutmamak lazım....
Servisler eğitim alıyor, yatırım yapıyor ama yine aynı servisler arabayı liftte nereden kaldıracağını bilmeyip marşpiyellerde göçüklere sebep oluyor, yine aynı servisler porya arızası tesbiti ve için yan sanayi olan balataların değişimini şart koşuyor. Yine aynı şekilde aynı eğitimli ve yatırım yapılmış servis telefonda 4 adet pim değişimi için fiyat verip fatura ediyor fakat 2 tanesini değiştiriyor.
Bu durumda keşke eğitim almamış ve yatırım yapmamış olsalardı diyorum. Standart bir servis hizmeti için 2 kat fiyat isteyerek umarım ticari hayatlarında başarılı olurlar.
Atık yağ da dahil her parçanın geri dönüşüm de bedel olarak bir karşılığı var. Yakında yurtdışında olduğu gibi yağ, filtre değişim işlerini herkes kendi yapacak kimisi maddi kimide hobi olarak.
Yetkili servisten alıp değişimi tarafımızdan yapılacak oem hava, yağ filtresi ve de kartel tapa contasına, bu arada araç 2005 b/segmente ; 170 TL. fiyat söylenmesi, kapısının önünden geçene yolunacak kaz gözüyle baktıklarının somut göstergesi. Bu arada muadilleri ile 40 TL. ye hallettik işimizi.
group b ___
Nissan xtrail 40000 bakımı
Yağ + filtreler + ön Balatalar
2038 tl
İyi tamam servisler de para kazansın da % 500 de kazanmasın hocam
Servise aracı veriyoruz değişiyoruz dedikleri parçaları değişip değişmedikleri de meçhul görmüyoruz bile
Olur ya herhangi bir arkadaşımızın işine yararsa diye yazıyorum techten gelen olursa peugeot yetkili servisindeyim fiyatlara bişey yapamam belki ama total ödeme üzerinden iskonto konusunda yardımcı olabilirim
#RenaultSport Clio-R
Bir iş yerini işletme maliyeti tamamen sahibinin sorunudur. Sizin yazdıklarınızdan şunu anladım ben. Biz daha çok yatırım yapıyoruz. Biz daha büyük paralar harcıyoruz, bize gelin. Bana hiç mantıklı gelmedi. Siz alışveriş yapacağınız kişileri seçerken sermayelerine ve yatırımlarına mı bakıyorsunuz yoksa fiyat/performansa göre mi seçiyorsunuz.
Ben fiyatlarınızı pahalı veya ucuz demiyorum. Fakat müşteriye kendi işletme giderlerini anlatırsanız. O adam da size parayı ne kadar zor kazandığını anlatır. Sonucunda bu kadar zor kazanılan parayı sırf 50 kişi çalıştırıyorsunuz diye size vermek istemez.
Bu konuda fikrimi daha fazla belirtmeyeceğim.
Sadece şunu söyleyip çekileceğim bir üst posta cevaben.
Bir ürün yada hizmet satıcısı ürün yada hizmetin bedelini belirlerken neleri hesaba katmalı acaba?
Benim anlattıklarım tabiki kimseyi bağlamaz ve ilgilendirmez ben sadece işin arka planından bahsetmek istedim.
Olay yine şuraya çıkıyor bütün 4 tekerlekli otomobillerin hizmet amacı aynı A noktasından B noktasına götürmek.
E doktorlarin yaptigi yanlis var diye servisteki teknisyenin yaltigi hata mesru mu kiliniyor?
Adam benim malimi tam gaz surecek , servis rampasinda lastigini yerden kesecek, ne islem yaptigini bile gormeyecem, sacma sapan kalemleri bana sokacak ama ben bunlara adam calistiriyor diye ses cikarmayacam oyle mi ?
İyi niyet garantisi adi altinda da kendine mecbur birakacak onda da en ufak hatada ruzgar yapacak yan cizecek...
Bunlari gec, konustugun agiz tam servis calisani agzi..
Tango-1 never dies.
Servise gidince mükemmel ağırlanılsa anlayacağım...Hani sanayiiden 2 kat pahalı diyoruz ya 2 kat dah iyi hizmeti hangi servis veriyor ? Serviste bakıma gidenlerin hepsi sadece ve sadece garanti durumu için gidiyor.Servisten parçamı alır (genuine dedikleri ) gider dışarıda kendim yaptırırım...Hatta liftim olsun yemin ediyorum bende değiştiririm hiçbir şey yok...
Malesef durum böyle olmak zorunda, sen bu kadar para verdin bu arabayı alacaksın ama o kadar para verdin diyede dacia ile aynı motora sahip arabaya birisi 600e bakım yaptırırken sen 2400e yaptıracaksın tamamen saçmalık ama garanti olunca gidiyor insanlar , kronik sorunu olmayan bir araba ise uğramam bile...
Ha bu durum bir anda olan bir durumda değil fakat sorun şurda...VW'den örnek vereceğim...Serviste hava filtresi 65tl(genuine) iken aynı marka filtre dışarıda(oem) 35 liraydı, yani arada olan fark 30 tl neredeyse 2 katı diyebiliriz...
Şu anda serviste filtre 140 lira iken dışarıda 70 lira...Gene 2 katı pahalılıkta ama arada ki fiyat farkı 35 tl değil 70 lira daha fazla...
Şimdi eskiden servis diyordu (VW için konuşuyorum) 650 lira periyodik bakımının fiyatı , Dışarıda 300 liraya yaptırabiliyordun.(arada ki fark 350 lira )...350 lira için değmez diyor yaptırıyordu
Şimdi Servis diyor periyodik bakımın 1400tl sen dışarıda yaptırıyorsun 600 tlye arada ki fark 800tl...
Özetle servisle , dışarısı arasında hep x2 fiyat farkı vardı ama eskiden daha azdı.Bu fiyatlarla daha arttı ve artacak gibide duruyor.Gönül ister ki böyle muhabbetleri bile yapmayalım ama durumumjuz bu
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Burada servis s... yorumu yapanla5rın %99 u alacağı aracın servis geçmişini istiyor. Bukadar net sorunun cevabı.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Başıma gelen bir olay, kiralık aracımızı her zamanki gibi yetkili servise rutin bakım için götürdük, araç servisten geldi, şeytan dürttü beni filtre kutusunu açtım değişmemiş, yağ çubuğunu çektim yağ leş gibi eski yağ. Sözde bu araba rutin periyodik bakıma gitmişti. Gerekli şikayetlerimizi yaptık, servis müdüründen tutun aklınıza kim gelirse aradı, aracı aldırıp herşeyi yaptırmayı teklif etti. Kimin başı yandı bilemem ama biz bu olayı yaşadık.
Ben biraz anlayan birisi olarak bunları kontrol etmiş olabilirim ama bunu hiç yapamayacak onlarca otomobil kullanıcısı var ve bu insanları nasil kandırıyorlar Allah bilir.
Servis çalışanlarının eğitim, tecrübe, yetkinliklerinden bahsedilmiş.
Benim gördüğüm formen ve departmanlardaki ustalar dışındakiler hep genç arkadaşlar.
Kaza için ya da bir garanti konusunu görüşmeyecekseniz; size hizmet sağlayanlar meslek lisesi ya da iyi ihtimal 2 yıllık okul mezunu genç arkadaşlar.
Ben bu arkadaşları yermek ya da küçük görmek için yazmıyorum bunları fakat bir formen ya da usta başı periyodik bakım yapmıyor servislerde.
Servisin bana göre tek artısı;bir problem yaşadığınızda karşınızda bir muhatap olması.
Gerekirse dava edebileceğiniz, hukuksal haklarınızı arayabileceğeniz bir işletme olması.
Yoksa bu paraları vermeye ne aklım ne de vicdanım el vermiyor benim.
Bu arada servisin 1442 lira istediği bakıma, Bosch Car Service 860 lira teklif verdi.
İşine güvenebileceğim, dürüst bir mekanik atölyesi bilsem bu iş; 450-500 liraya bitecek orası çok belli.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)