User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: yeni peugeot 2008 benzin mi dizel mi ?

  1. #1
    melih tarancı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    yeni peugeot 2008 benzin mi dizel mi ?

    Herkese merhaba arkadaşlar. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır.

    Kararsız kaldığım bir konuda acil yardım istiyorum sizlerden

    1-2 gün içinde yeni peugeot 2008 alıcam. yüksek donanımlı allure paketi ve extra olarak safety pack almaya almaya karar verdim.
    Ancak dizel mi benzinli mi olsun karar veremiyorum. Yılda ortalama 15000 km. yol yapıyorum. Yol gösterirseniz sevinirim.

    1- 1.2 motor benzinli 3 silindir 110 hp. S&S EAT6 tam otomatik 6 ileri şanzıman ( euro 6 motor ) ( 2015-2016 yılın motoru ödülü )
    extra olarak araçta grip control var 82.000 tl. yıllık MTV 623 TL.

    2- 1.6 motor dizel 4 silindir 92 hp. S&S ETG6 yarı otomatik 6 ileri şanzıman ( euro 5 motor )
    extra olarak F1 vites var grip control yok. 84.000 tl. yıllık MTV 997 TL.

    NOT: Benzinlinin tam otomatik şanzıman olması, grip control olması, MTV nin düşük olması ve euro 6 motor olması beni kararsız bırakan etkenler.

    Şimdiden teşekkürler.
    imza : melih tarancı...

  2. #2
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelin biraz daha eksisi var benzinlinin özelliklerne göre ama fiyat farkıda çok çok az ben şahsen oyumu dizelden yana kullanıyorum
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  3. #3
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maliyet hesabı yapın. Her aracın fiyatı belli. Benzinleri vergisine sigortasını kaskosuna göre hesap yapın. Siz satana kadar benzinlinin maaliyeti dizeli geçiyorsa dizel alım. Satarken dizel daha az değer düşümü Yaşar genelde onu da göz önünde bulundurun.

    Ben olsam ne yapardım. Hiç hesaba kitaba girmeden 110 hp ve tam otomatik oluşundan direkt benzini yönelirdim. Yarı otomatikleri bir ara sorunluydu. Silkeleme olayı 1-2 kararsızlığı kavramanın çabuk aşınması vs. Etg6 da durum nedir bilmiyorum ama.

    Son anda gördüm fiyatlar çok yakanmış. Pazarlıkla nolur bilmiyorum. Fakat dizel ile totalde daha az bir bütçe ayırırsınız.

  4. #4
    mimarsertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Munih
    Mesaj
    803
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce yarı otomatik - Ardından tam otomatik 3008 kullanmış biri olarak yarı otomatikten uzak durun derim, çok keyifsiz. O paraya 1-2 yaşında 3008 dizel tam otomatik bulursanız ona yönelmenizi tavsiye ederim.

  5. #5
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    aet şanzıman yarı otomatik değil tam otomatik on numarada sorunsuz diye duydum o başarısız yarı otomatik lerden sonra ..

    grip control denen şeyde bildiğiniz 50 yıllık normal araçlarda bulunan çekiş kontrol sisteminin esp ye uyarlanmış hali..

    önden çekiş araçlara fransızların verdiği arazi aracı şekli.. görmedim ama sanırım içerdeki bir joystick yardımıyla yola göre modları var çeviriyorsunuz joysticki rangelerdeki jeep lerdeki gibi.. ona göre esp ye komut yollayıp çekişi düzenliyor torku sınırlandırıyor falan filan yani bir nevi sanal bir kilitli difransiyel gibi davranıyor araç.. land lerdeki jeeplerdeki terrain response yada freedom drive sisteminin 2 çeker versiyonu gibi bir şey.. eğer arazi koşuluyla işiniz olucaksa bir nebze kurtarır doğru lastikle.. tabii hiç bir zaman gerçek bir 4 çekerde olamaz..

    bunun dışında ben dizel derim açıkcası 3 silindirli motorlara fazla güvenim yok uzun km testi çok azının var 10-20 bin değil 100-200 bin testlerinde motorun kondisyonunu görmek lazım.. pegeoutnun dizelleri kendini kantılamış sağlam motorlar riske süprize imkan vermez..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  6. #6
    melih tarancı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ETG6 yarı otomatik şanzımanla ilgili olumsuz yorumlar duydum beni en çok düşündüren bu açıkcası.
    ayrıca EAT6 tam otomatik şansımanın tork konvantörlü olması önemli bir artı. sağlamlık ve dayanıklılık açısından.
    ancak benzinli ve dizel arasında bu kadar az fiyat farkı olması da dizele yönlendiriyor insanı.
    imza : melih tarancı...

  7. #7

    Üyelik
    Jun 2011
    Şehir
    -
    Mesaj
    437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı şanzımana sahip citroen kullanıyorum. keşke diyorum araba 1 ileri vites olsa da vites atmasa. çekilecek eziyet değil. 80 bin verip o şanzımana sahip araç kullanmak pek mantıklı gelmiyor bana

  8. #8
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sallama silkeleme olayı biraz kişiden kişiye değişiyor.

    3 tane yarı otomatik şanz. aracım oldu. 1 tanesi c4 mcp idi.

    Evet 1 -2 arası geçişlerde hafif te olsa sallantı vardı. Evet bir tam otomatik değim ama bu kadar kötülenecek gibi de değil. (Asla bir dsg nin yanından geçemez)
    Sorun sıkıntı durumunda ise diğerlerine göre çok ekonomiktir.

    eat6 denilen ise 2015 cactus te kullandım. Dize 92 hp. Tam olarak sanırım baktığınız 2008 ile eşlenik bir araç.

    mcp ye göre daha stabil daha kararlı evet yine bir sallantı var ama minimize edilmiş durumda.

    Cactus için söylüyorum (ağırlıkları benzerdir diye düşünüyorum) oldukça ekonomik ş.i 5 - 5.5 civarında dolaşıyor. Uzunda 4 leri hatta 4'Ün altını görmek mümkün.

    Benzin ile ilgili sıkıntı yok ise (15.000 km az değil) tam otomatik iyidir. Ama darkmoon'un belirttiği gibi 3 cyl. için bence de biraz beklemek lazım.

    hdi'lar zaten taş gibi makinalar bunu herkes biliyor. Ben olsam dizel'e yönelirdim.

    (92 hp hantal yalnız öyle aman aman bir beklenti olmasın. 100 luk c4 ten inip cactus e binince çok garip hissediyordum)

  9. #9
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dayıda full+full 508 var yarı otomatik , arkadaşımda 508 sw var yiğenimde cactus var sanırım cactusde yarı otomatik aet değil ..

    hepsinin tepkimesi birebir aynı beşik gibi sallıyor vites geçişlerinde vites geçişleri çok istikrarsız calibrasyon falan yapılıyor ama bir etkisini ben görmedim dayının debriyajı bir kez arkadaşın debriyajı iki kez değiştirdik ve hiç ucuz değil.. arkadaşım artık aracı çoğu vakit triptonikde kullanıyor şanzıman sıkıntı yaratmasın diye.. cactusde bu arada normal dümdüz gaza bas boş yolda vites geçişlerinde sağlam sallıyor onda daha fazla hissediliyor araba hafif sanırım ondan..

    kısaca yarı otomatik ben hiç önermem ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağustos'da düz vites sıfır aldım 2008 dizel. Oldukça ekonomik. Ama test sürüşünü yarı otomatik dizel ile yaptım. Kesinlikle bana göre değil. Berabet ötesi. Bu arada 2016 modellerdeki tam otomatik şanzıman gerçekten çok iyimiş. Japon üretimi bir şanzıman. İlla otomatik diyorsan tam otomatik olduğu için benzinli öneririm. Hem daha sessiz bir motor olur daha fazla konfor demek. 1.6 dizel ile 1.3 benzin arasında nerden baksan 40 kilo fark vardır aracın kafasında. Buda sürüş dinamiklerini arttırır. Ben senede 30-35 bin yapmasam benzinli seçebilirdim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    Gar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizde 308 1.6 hdi eat6 otomatik versiyonu var. Sanırım şanzımanı aisin diye bir firma yapıyor. Benim önerim otomatikde tork konvertörü değilse almayınız. Daha önce astra easytronic a3 dsg ve v40 powershift kullanmış biri olarak işin içinde kavrama olduğunda özellikle şehir içi sıkışık trafikte sallama silkeleme yapıyordu hepsi. Dizel 2008 astra ile benzer sanırım tek kavrama bence bulaşmayınız

    308 deki şanzımandan gayet memnunuz ben benzinli diyorum.

  12. #12

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    Burak - istanbul
    Mesaj
    70
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle EAT6 tam otomatik 6 ileri şanzıman tercih edilmeli robotik şanzumanla çok uğraşırsınız kavrama ayarı da yaptırmak gerekiyor belirli periyotlarda 20 bin km dir 308 kullanıyoruz EAT6 şanzımana sahip aracı genelde yoğun trafikte kullanıyoruz hiç bir sorun yaşamadık şimdiye kadar.

  13. #13
    melih tarancı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıkcası benzinlinin tam otomatik şanzıman olması, grip control olması, MTV nin düşük olması, euro 6 motor olması beni benzinli almaya teşvik ediyor.
    Ancak 1200 cc 3 silindir 110 hp benzinli motor çok yakar gibi geliyor bana. Bu motoru daha önce kullanmadığım için bilemiyorum.
    imza : melih tarancı...

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzinlinin dizele göre çok daha ucuz olması gerekmiyor mu? fiyat olarakta ucuz değil gerçi benzinli gereksiz pahalıda olabilir. diğer markalarda aynı donanımda 15 20 bin lira fark ödüyor insanlar dizel olsun diye.

  15. #15
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı yesil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinlinin dizele göre çok daha ucuz olması gerekmiyor mu? fiyat olarakta ucuz değil gerçi benzinli gereksiz pahalıda olabilir. diğer markalarda aynı donanımda 15 20 bin lira fark ödüyor insanlar dizel olsun diye.
    hermarkada öyle olacak diye bir şart yok ki, ben alırkende benim benzinli modelimle aramda 3binliradan az vardı fiyat olarak
    1881 - 193

  16. #16
    Gar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış hatırlamıyosam bir zamanlar bu motorla bi depoda 1000 küsür kmlik bir rekor vardı

  17. #17
    melih tarancı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt ekonomisi Tech, performansı Tech
    “2014 Yılın Otomobili” seçilen Peugeot 308, 130 beygir gücündeki yeni turbo benzinli PureTech motoru ile ürün gamını genişletiyor. 6 ileri manuel ve 6 kademeli Efficient Automatic Transmission EAT6 otomatik vites seçenekleri ile sunulan Euro 6 normlarına uygun PureTech motor seçenekleri ile Peugeot 308, yakıt tüketimi ve emisyon salımları açısından sınıfının liderliğine yerleşiyor. Daha da dikkat çekici olarak, bu performans Peugeot’nun standartlarına uygun bir sürüş keyfi sağlayarak gerçekleştiriliyor.

    1 depo benzin ile 1.718 kilometre
    Peugeot, yeni üç silindirli turbo benzinli 1.2l 130 hp PureTech motorunun 6 ileri kademeli manuel şanzımanla Türkiye’de daha önce hiç yapılmamış bir “Yakıt Tüketim Testi”ni yapmak üzere Volkan Işık Akademi ile bir araya geldi. Test sürüşüne onay veren TOSFED (Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu) yetkilileri de yolculuğa eşlik ettiler.

    Edirne’den start alınan tüketim testinde Ardahan’a kadar süren yolculukta toplam 1.718 kilometre geride bırakıldı. Volkan Işık Akademi’nin deneyimli test pilotları bu ekonomik yakıt tüketim testi süresinde farklı yol koşulları ile karşılaştı.

    Zorlu hava ve yol koşulları
    Şehir merkezi, ilçelerde gibi yerlerde yaklaşık olarak 50’nin üzerinde trafik ışığı geride bırakıldı. Rota boyunca 308 toplamda 4 kez 2000 metrenin üzerine tırmandı. Ardahan İl Tabelası ise 2400 metre ile testin en yüksek noktasıydı. Bir başka dikkat çeken unsur ise bu tırmanışların ardındaki inişlerin, tırmanışlara göre çok kısa olmasıydı. Tüketim değerinde farkedilir bir fayda sağlanamaması ekibin işini oldukça zorlaştırdı. Bu rota boyunca 308 1.2 130bg PureTech ile far, silecek ve havalandırma sisteminin kullanımı da elbette kaçınılmazdı. Edirne’den start alan test, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Karabük, Çankırı, Kastamonu, Çorum, Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Ardahan’ın geçilmesinin ardından Çıldır Gölü’nün 45 km ilerisinde biten yakıt ile son buldu.
    imza : melih tarancı...

  18. #18
    melih tarancı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bahsi geçen motor benim almayı düşündüğüm motorun 130 beygirlik versiyonu onun dışında aynı.
    böyle birşey mümkün olabilir mi ? bu motor bu kadar yol yapabilir mi ?
    imza : melih tarancı...

  19. #19
    kıvancr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim fıkrım dızelı daha mantıklı, benzınlı ıle dızelle arasında cok komık bır fıyat farkı varken benzınlısı tercıh olmamalı.
    Grıp controlu gundelık hayatınızda belkı senede 1 defa kullanma ıhtıyacı hıssedersınız. Bence en onemlı faktor aracın sanzımanı onunda tepkılerıne alıstıktan sonra zorluk cekılmez dıye dusunuyorum.
    3 sılındırlı 1.5 motorlu bmw 118i aracım var. 3 sılındır az yakar dıye dusunmeyın. Teknık lıstedekı gıbı hıcte az yakmıyor son 4.000 km ortalaması ( 9.2 )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •