User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Pick up vergi sistemi

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Pick up vergi sistemi

    Bir bayan için Çatalca civarında kullanılacak pick up bakıyoruz ama nette birbiri ile çelişen bilgiler var.
    1) 4x2 ve 4x4 olursa neler değişiyor? 4x2 kamyonet 4x4 otomobil gibi mi MTV veriyor?
    2) Tek kabin veya çift kabin olursa MTV değeri değişiyor mu?
    3) K veya SRC belgesi gerekiyor mu kullanmak için? Sonuçta hususi olarak kullanılacak.
    4) 4x2 veya 4x4 bağımsız olarak her yıl mı muayene oluyor bunlar?
    5) Sıfır veya ikinci el marka model olarak ne tavsiye edersiniz? Forumda amarok>navara>l200 diye önerilmiş. Arkası makassız tek navara var galiba.

    Tşk.
    Okumadan imzalamam.....

  2. #2
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    4.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vergi konusunda 4x4 ve 4x2 olması değiştiriyor olayı. 4x4 olursa otomobil gibi motor hacmine göre vergi ödeniyor. 4x2 olursa yük hacmine göre.

  3. #3
    vlkn07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amarok için
    4x4 1386tl x 2
    4x2 754tl x 2
    Her ikiside ticari araç olarak geçtiği için her yıl muayne gerekiyor.
    VW TİCARİ ARAÇ-ANTALYA

  4. #4
    Gimifayf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    Afyon-Ankara
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanunları hakkında pek bılgım yok ama hız sınırı 4x4 D-max ıcın konusursak uzun yolda 85 olarak gecıyor ve hard arazı gırılmeyecekse (bayan kullanacak dedıgınıze ıstınaden) once amarok ve sonra navara mantıklı olur.
    Madencılıkle ugrastıgımız ıcın bız hardcore arazılere gırıyoruz ve D-max'lerımızle daha 1 kez yolda kalmadık o yuzden arada bır arazıye de gırerız aman bızı yolda bırakmasın dıyosanız D-max'e yonelmenızı tavsıye ederım.
    Ya ölürüm ya da kaskodan para alırım kafası.

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-) 4x2 alın yem yüke gelir hemde kullanması basit. Verigisi Yarı yarıya fark var. Ayrıca atim 4x4 bastırıp gidiyim olayı yok genelde belli bir hızı geçemiyorsunuz 4x4
    2-) Tek kabin ve çift kabin fark yok ama kullanış açısından husisi olucaksa çift kabin daha iyi olur.
    3-) k ve src belgesi yalnızca o araç üsten ticaret yapılacaksa lazım.Bizde mesela K ve src belgesi yok hususi olduğu için.
    4-)Ticari araçlar doblo vs tarzı bile olsa isterse ruhsatta hususi yazsın her yıl muayenesi olur.(şacma bir sistem.) Çekiş sistemi ile alakası yok bizde ki 4x2 Her sene soktuk.
    5-)Bizde 2008-2009 yere alçak olan Ford Ranger var Köpek gibi gidiyor ,basınca iyi yakar ama öneririm fordu sonuçta ticari klasmanda lider . Hilux sun yakıt bakımdan Ranger e göre daha iyi. Amarok ise yüke ve araziye pek gelemeyen araç şehir içi için yapmışlar sanki. Navara makas var diye biliyorum iyi araştırın. Komşumuzda navara vardı 2007 model mi ne onda vardı, yenilerini bilmem ama Pick uplar genelde makaslı olur arkası .Yeni Çıkacak olan Honda'nın pick up'ında yok diye biliyorum. Ama makaslı almanızı öneririm yük falan atılacak olur yazık olur arabaya
    l200 hakkında hiç bir fikrim yok.

  6. #6
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğudaki HESlerin, ulaşılması çok zor yerde olan şantiyelerin, bütün terör örgütlerinin, top gear'ın hilux kullanmasının bir nedeni var. Ben bizzat deneyimledim o nedeni. O yüzden bana hilux dışındaki bütün pick-uplar gereksiz geliyor.

    Touareg almaya param yetmedi, tiguan da çok küçük, amarok aldım o yüzden muhabbeti de bana çok itici geliyor. Zira yukarıda bahsettiğim heslerin müdürlerinden birine amarok almışlardı, aldıkları gibi geri vermişlerdi. Şehir kamyoneti yani. Ama şehirde kamyonet ne işe yarar onu da bilemiyorum, panelvan varken, eğer yük taşınacaksa.

    Navaralar herhangi bir kaza sırasında çok ama çok kötü. Şahinle vursan o kadar olur yani. Nissan nasıl öyle bir şey yaptı hiç bilmiyorum.

    En optimum seçenek L200 gibi duruyor, arazide hilux kadar olmasa da başarılı, uzun ömürlü, şehirde ve asfaltta da amarok kadar olmasa da gayet yeterli.

    Ama ben, özellikle şu son doğu gezimden sonra, hilux dışında hiç bir şeye bakmam bile...
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  7. #7
    Korollacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    42
    Şehir
    Gebze / Doha / Tokyo
    Mesaj
    829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    al bi tane hilux saglamligi tartisilmaz zaten servisi bol yeni kasalarin tipi ve donanimi gayet yeterli ceyrek altin gibi satarken uzmez aninda nakite cevirirsin.
    Gülümsemesini Bilmeyen Tükkan Açmasın
    KARS Atasözü..

  8. #8
    AliGizda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Çamlıca
    Mesaj
    4.304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Mitsubishi L200 derim. 4X2' nin vergisi daha ucuz ve yakıtı daha az. 2 sene önce memleket için almıştı peder bey, o binmediği zamanlar kendi arabamı bırakıp ona biniyodum Çok keyifli gerçekten. İstanbul içinde park sıkıntısı ve ikinci köprü zorunluluğu hariç bir sıkıntı yaşamadım.

  9. #9
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ayrıca ticarinin 0.01 promil alkole bile müsama yok direk 0.0 olacak, 0.5 esnekliği yok otomobillerdeki gibi

    birde zaten 1den geçemiyorlardı simdi galiba 2 de dahil oldumu buna direk 3. koprüdenmi gitmek durumundamı bu arkadaşlar
    1881 - 193

  10. #10
    Anti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amaroku arazide beğenmeyenlerin neyle karşılaştırma yaptıklarını merak ediyorum, Rubicon falan sanırım üzerinde gelen lastikle off roada dağa taşa sokmak anlamsız tabi ki. Arazi uyumlu bir lastik varsa diff. kilidine bile gerek yok, akıllı aktarma sistemiyle tırmanıp inemeyeceği yer yok gibi. Ön yargı ve kulaktan duyma bilgiler de bir yere kadar. L200, D-max gibi makinalar amarok ile mukayese bile edilemez ister arazi ister yük taşıma anlamında olsun. Testlere biraz göz gezdirin lütfen.
    Alıntı JenGoO Nickli Üyeden Alıntı
    Olm dayanamıyorum ya k20 olmadan hayatın tadı yok

  11. #11
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  12. #12
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir bayan için Çatalca civarında kullanılacak pick up bakıyoruz ama nette birbiri ile çelişen bilgiler var.
    1) 4x2 ve 4x4 olursa neler değişiyor? 4x2 kamyonet 4x4 otomobil gibi mi MTV veriyor?
    2) Tek kabin veya çift kabin olursa MTV değeri değişiyor mu?
    3) K veya SRC belgesi gerekiyor mu kullanmak için? Sonuçta hususi olarak kullanılacak.
    4) 4x2 veya 4x4 bağımsız olarak her yıl mı muayene oluyor bunlar?
    5) Sıfır veya ikinci el marka model olarak ne tavsiye edersiniz? Forumda amarok>navara>l200 diye önerilmiş. Arkası makassız tek navara var galiba.

    Tşk.
    1) 4x2 kamyonet üzerinden tonajdan verirken, 4x4 jip statüsünde hacimden veriyor vergiyi
    2)değişmez
    3)Hususide sahış adınaysa K veSRC gerekmez.
    4)her yıl muayene
    5)4x2 L200 kullanıyorum. 5 senedir. bence arabadan pek farkı yok sadece uzunluk değiştiriyor.

    bayan için alınacaksa optimal işletim maliyeti ve giderler yakıt vs biraraya gelince 4x2 amarok veya L200 den başka seçenek gelmiyor aklıma.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •