User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Seat Cordoba 1.4 Tdi görüşleriniz

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Seat Cordoba 1.4 Tdi görüşleriniz

    2004 1.4 tdi cordoba almayı düşünüyorum sanruuflu, fakat daha önce hiç kullanmadım. kullananlar yakıt olsun çekişi olsun kronik arızaları olsun biraz bilgi verebilirse sevinirim

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    959
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim kuzenim de vardı benim çok sevdiğim bir araç. 180 liraya Gebze'den Rize'ye gittik. Araçta Nokian lastik vardı yol tutuşu çok güzeldi. Şuan 1.6 Focus kullanıyorum ama o araç daha güzel yürüyodu sanki. Bir sene bindik masraf çıkartmadı bize 170K küsürdeydi. Temizini tavsiye ederim.

  3. #3
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Komşumda var tavsiye ederim. Yakıtı gidişi üzmez.

  4. #4
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adamum aynı motor ibiza kullandım 2 yıl, hb olması dışında herşeyiyle aynı zaten

    motor 3 silindirli sende önceden clio vardı sanırım biraz gürültülü gelir ama sesli çalışması haricinde hiç bir zararı eksisi yok taş gibi motordur

    zamanla devirlenme sesi kükremesi hoşuna bile gidecek

    5 yıl 80,000 km'dir triger aralığı ona dikkat et

    çekişi gayet tatminkar, bakımlı bir araç ise 175e kadar soluksuz gidiyor, sonra nazlana nazlana 190-195 tak kalıyor

    Süspansiyonları serttir ama yol tutuş anlamında çok iyi virajda çok arabaya kök söktürdüm ibizayla 195/55/15 lastikleri ile hemde

    arabanın orjinal aux girişi var benim için tatlı bir özellikti, sunrooflu alacam diyorsun hız sabitleyicide olması lazım

    ısıtmalı katlanır aynasıda mevcut

    full depo ile hiç kasmadan istanbuldan tirebolu tarafına gelmiştim 913 kilometrede lamba yanmıştı. Yer yer 140 - 160 kalanı ise normal 100 - 120 civarı geldim

    deposu her yerde 45 litre yazar ama lamba yanık kullandıktan sonra fullemelerimde 48 litreye kadar mazot almışlığım var

    Cordobanın devasa bir bagajı var passat ile aynı boyutta diye biliyorum

    arka diz mesafesi sedan bi araç için dardır ama cliodan alışkınsındır

    Şuan aklıma gelenler bunlar dilediğini sorabilirsin

    Depoyu doldurduktan sonra 610 km yol gelmişim, yakıt ibresı yarım deponun az aşağısında

    - Bize Her Yer TRABZON

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.394
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    84bin km aynı motorlu Fabia kullandım. Son 20bin kimsi yazılımlı idi. Kısaca sağlam gürültülü ve ekonomik bir motor. Çekişi güzel ama Performansı normal. Yazılım ile Performansı çok iyi oluyor. Yakıtı azalıyor alt devirler canlanıyor. 75-80 hp Olanları tercih edin. 70 lik almayın.

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Birkan yorumun için teşekkürler kafamda soru işareti kalmadı çünkü cliodan sonra düz 1.9 berlingoda sürdüm

  7. #7
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlara katılıyorum.

    Motoruna tren derler. Çok sesli çalışır ama onun haricinde eksisi yoktur. Yakıt,çekiş,kalite, donanım o paraya çok iyi araçtır

  8. #8
    Eren G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    31
    Şehir
    Izmir/Ankara
    Mesaj
    1.412
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor kodu amf degil bnv olanini almanizda fayda var. Mumkunse makyajli kasa ve stylance paket tercih edin. Hem signo hem stylance paket kullandim ikisi de senesinin en dolu paketleriydi aralarinda cok fark vardi. Makyajli stylance pakette aux baglantisi cruise control yol bilgisayari dijital klima isitmali katlanir aynalar el gazi mp3 calarli cd player 8 hoparlorlu ses sistemi (4 hoparlor 4 tweeter) vs vs gayet donanimli bir aractir sinifinda hatta ust sinifina gore bile donanimli sayilir. Signonun stylance pakete tek ustunlugu yolcu koltugundaki cekmece bolumu onun disinda stylance direkt eziyor donanimda ve ic ambiyansta. arti makyajlanan kasada trim soyulmasi problemi cozuldu.

    Ben de 3 silindir diye ilk basta on yargiliydim fakat kullaninca atikligi beni ikna etti. 3.3 3.6 litre ortalama yakaladigim cok kolay oldu 80km 90km arasi. Motorundan yana hic problem yasamadim ki aracimin yuksek kmli olmasina ragmen. Bakimlisini bulursaniz kmsi de problemi yok ben yetkili servis bakimli buldugum icin yuksek kmde aldim daha da rutin bakimlari haric ekstra hic para harcamadim.

  9. #9
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Süspansiyonları serttir. bana göre; yol tutuş ortalama ve vasat gibi. Sert oluşu, konforu da etkiliyor.
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı aldım, 5 günlük deneme sürecinde en memnun eden şey yakıtı oldu. Genel olarak içi biraz dar olması hakkında kötü yorum yapabilirim. Fakat 3 silindir 75HP olmasından çok korkuyordum ama cidden çekişi çok güzel, araba torklu olduğunu hissettiriyor. Seside çok kötü sayılmaz

  11. #11
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksi yanları;
    - 3 silindir olması sebebiyle dizel motor çok gürültülü,
    - Arka koltuk siz mesafesi çok az,

    Artıları;
    -Piyasada en az yakan motorlardan biri,
    -Performansı fena değildir yazılım ile fazlasıyla tatmin olursun,
    -Rahat satarsın 2. eli akıcıdır,
    -Tamir bakım fiyatları cep yakmaz.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı poseidon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eksi yanları;
    - 3 silindir olması sebebiyle dizel motor çok gürültülü,
    - Arka koltuk siz mesafesi çok az,

    Artıları;
    -Piyasada en az yakan motorlardan biri,
    -Performansı fena değildir yazılım ile fazlasıyla tatmin olursun,
    -Rahat satarsın 2. eli akıcıdır,
    -Tamir bakım fiyatları cep yakmaz.
    Aslında almadan çekişi çok kötüdür kesinlikle chip yaparım diye düşünüyordum, ama sürdüm ve baktım ki böylede iyi . Chip atmak fuzuli masraf olur bunu yakıtı için aldım zaten gazlanacak bir araba olsa neyse.

  13. #13
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu 3 silindir seatlar modifiye yönünden nasıldır yazılım egsoz downpipe falan oluıyormu yapan deneyen oldumu

  14. #14
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    609
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herşeyi denedim bu motorda. Gayet güzel sonuçlar oluyor. Kıymeti bilinmeyen bir motor. Egsoz sesi asimetrik motor olduğundan bir çok dizele göre çok güzel. Detaylı bişeyler yazdım daha önce fırsat bulunca yine yazarım. Alacak arkadaşa ilk önerim aracın sunroof tahliyelerine baksın. tıkanıklık varsa ön camın üst tarafından çürüme yapmış olabilir. buda ön camda sıkıntıya sunroofta sıkıntıya ve kışın ayaklarınızın ıslanarak gezmenize sebep olabilir.

  15. #15
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    80 hp olan için maximum limit nedir yazılım turbo büyütme egsoz alınacak güç nedir ?

  16. #16

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.394
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabamda soft yazılım vardı.103hp 252nm dyno verisi almıştık.110hp+ güçler almak mümkün orj turbo ile.Big turbo ile 140hp civarı bir güç alınır.Üst postta mesaj yazan omtechjr. aracı big turbolu idi sanırım.Hatta benim araba dyno ya çıkarken de vardı sanırım Kendisi epeyi bilgili daha net şeyler yazar.Stok motor içi 170-180hp'ye kadar dayanıyor olması lazım.

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal torku sanırım 190, 252nm tork ile gerçekten çok daha zevkli olur ama şu an gayet keyif veriyor zaten. Bu arabaya ilerisini yapmak benim için gereksiz

  18. #18
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 silindir oluşu big turbo yapınca problem olmuyormu peki ?

  19. #19
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    609
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skyhigh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    80 hp olan için maximum limit nedir yazılım turbo büyütme egsoz alınacak güç nedir ?
    Hard yazılım ile stock turboda (enjektörlerin ve pompaların sağlıklı olduğunu var sayarak söylüyorum) filtre ve egsozla 122hp 290nm tork dynom var. 5200 dönüyordum ve grafik 3800de peak yapıp devamında stabil olarak veriyordu gücü.
    Turbo büyütme konusunda 3 silindir olduğu için doldurma konusunda (özellikle soğuk motorda ve araç doluyken yokuş yukarı kalkışlarda) ufak tefek sıkıntılar yaşanıyor. Üstelik sadece turbonun emme tarafı hibritlendiğinde. Egsozuda büyütülürse keyifsiz bir araç olmaya başlıyor. ama hibritte getirisi yaklaşık 12hp ve 20nm civarında. Yani sadece emme büyütülüp yazılımla 130hp 300 tork a geliyor. Bu haliyle aracı sonuna kadar söktüğünüzde otomatik 330 cabrioyu 2.4 accordu 160a kadar geçebiliyor. Defalarca denedim.

    Alıntı dqn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim arabamda soft yazılım vardı.103hp 252nm dyno verisi almıştık.110hp+ güçler almak mümkün orj turbo ile.Big turbo ile 140hp civarı bir güç alınır.Üst postta mesaj yazan omtechjr. aracı big turbolu idi sanırım.Hatta benim araba dyno ya çıkarken de vardı sanırım Kendisi epeyi bilgili daha net şeyler yazar.Stok motor içi 170-180hp'ye kadar dayanıyor olması lazım.
    dünya rekoru irlandalı bir amcamızda 160 whp. daha üzerine çıkınca krank kırılıyor. birde şehir içi kullanımından tamamen uzak bir araç haline geliyor çünkü denge milide iptal ediliyor. En sarsıntılı Massey yanında mercedes kalıyor. Bide bence değmez açıkcası.

    Alıntı skyhigh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 silindir oluşu big turbo yapınca problem olmuyormu peki ?
    Yukarda kısaca özetledim. Transit turbosu ile hibritlemiştim doldurmada hiç bir sıkıntı olmuyordu. Ama pallere taş girdi dolayısıyla turbo kırdım 1-2 ay önce. şimdi oem topladım. Hibrit turbodan sonra keyifsizleşti.

    Bu araca yapılacak en güzel ve güçlü setup enjektör, gtb1749 vnt, vnt modulü, n75 ve vnt haritası, yazılım, filtre egsoz. Eğer ayağınıza sahip çıkıyor aracı şişirmeden gazlayıp dinlendiriyorsanız ve yüksek boost yoksa cooler şart değil. ama yüklenecekse beraber yapılmalı. Bu setup tahminimce (güzel bir yazılımla) 170hp leri geçirir. Ben 1-2 ay evvel turbo kırdığımda ya bu setupa geçecektim ya oeme dönecektim aracın 270 binlerde olduğunu göz önünde bulundurarak oem turboya döndüm. ama gün gelir motor biter o zaman bu setupa gelir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •