2004 1.4 tdi cordoba almayı düşünüyorum sanruuflu, fakat daha önce hiç kullanmadım. kullananlar yakıt olsun çekişi olsun kronik arızaları olsun biraz bilgi verebilirse sevinirim
2004 1.4 tdi cordoba almayı düşünüyorum sanruuflu, fakat daha önce hiç kullanmadım. kullananlar yakıt olsun çekişi olsun kronik arızaları olsun biraz bilgi verebilirse sevinirim
Benim kuzenim de vardı benim çok sevdiğim bir araç. 180 liraya Gebze'den Rize'ye gittik. Araçta Nokian lastik vardı yol tutuşu çok güzeldi. Şuan 1.6 Focus kullanıyorum ama o araç daha güzel yürüyodu sanki. Bir sene bindik masraf çıkartmadı bize 170K küsürdeydi. Temizini tavsiye ederim.
Adamum aynı motor ibiza kullandım 2 yıl, hb olması dışında herşeyiyle aynı zaten
motor 3 silindirli sende önceden clio vardı sanırım biraz gürültülü gelirama sesli çalışması haricinde hiç bir zararı eksisi yok taş gibi motordur
zamanla devirlenme sesi kükremesi hoşuna bile gidecek
5 yıl 80,000 km'dir triger aralığı ona dikkat et
çekişi gayet tatminkar, bakımlı bir araç ise 175e kadar soluksuz gidiyor, sonra nazlana nazlana 190-195 tak kalıyor
Süspansiyonları serttir ama yol tutuş anlamında çok iyi virajda çok arabaya kök söktürdüm ibizayla195/55/15 lastikleri ile hemde
arabanın orjinal aux girişi var benim için tatlı bir özellikti, sunrooflu alacam diyorsun hız sabitleyicide olması lazım
ısıtmalı katlanır aynasıda mevcut
full depo ile hiç kasmadan istanbuldan tirebolu tarafına gelmiştim 913 kilometrede lamba yanmıştı. Yer yer 140 - 160 kalanı ise normal 100 - 120 civarı geldim
deposu her yerde 45 litre yazar ama lamba yanık kullandıktan sonra fullemelerimde 48 litreye kadar mazot almışlığım var
Cordobanın devasa bir bagajı var passat ile aynı boyutta diye biliyorum
arka diz mesafesi sedan bi araç için dardır ama cliodan alışkınsındır
Şuan aklıma gelenler bunlar dilediğini sorabilirsin
Depoyu doldurduktan sonra 610 km yol gelmişim, yakıt ibresı yarım deponun az aşağısında
![]()
- Bize Her Yer TRABZON
84bin km aynı motorlu Fabia kullandım. Son 20bin kimsi yazılımlı idi. Kısaca sağlam gürültülü ve ekonomik bir motor. Çekişi güzel ama Performansı normal. Yazılım ile Performansı çok iyi oluyor. Yakıtı azalıyor alt devirler canlanıyor. 75-80 hp Olanları tercih edin. 70 lik almayın.
@Birkan yorumun için teşekkürler kafamda soru işareti kalmadı çünkü cliodan sonra düz 1.9 berlingoda sürdüm![]()
Arkadaşlara katılıyorum.
Motoruna tren derler. Çok sesli çalışır ama onun haricinde eksisi yoktur. Yakıt,çekiş,kalite, donanım o paraya çok iyi araçtır
Motor kodu amf degil bnv olanini almanizda fayda var. Mumkunse makyajli kasa ve stylance paket tercih edin. Hem signo hem stylance paket kullandim ikisi de senesinin en dolu paketleriydi aralarinda cok fark vardi. Makyajli stylance pakette aux baglantisi cruise control yol bilgisayari dijital klima isitmali katlanir aynalar el gazi mp3 calarli cd player 8 hoparlorlu ses sistemi (4 hoparlor 4 tweeter) vs vs gayet donanimli bir aractir sinifinda hatta ust sinifina gore bile donanimli sayilir. Signonun stylance pakete tek ustunlugu yolcu koltugundaki cekmece bolumu onun disinda stylance direkt eziyor donanimda ve ic ambiyansta. arti makyajlanan kasada trim soyulmasi problemi cozuldu.
Ben de 3 silindir diye ilk basta on yargiliydim fakat kullaninca atikligi beni ikna etti. 3.3 3.6 litre ortalama yakaladigim cok kolay oldu 80km 90km arasi. Motorundan yana hic problem yasamadim ki aracimin yuksek kmli olmasina ragmen. Bakimlisini bulursaniz kmsi de problemi yok ben yetkili servis bakimli buldugum icin yuksek kmde aldim daha da rutin bakimlari haric ekstra hic para harcamadim.
Aracı aldım, 5 günlük deneme sürecinde en memnun eden şey yakıtı oldu. Genel olarak içi biraz dar olması hakkında kötü yorum yapabilirim. Fakat 3 silindir 75HP olmasından çok korkuyordum ama cidden çekişi çok güzel, araba torklu olduğunu hissettiriyor. Seside çok kötü sayılmaz![]()
Eksi yanları;
- 3 silindir olması sebebiyle dizel motor çok gürültülü,
- Arka koltuk siz mesafesi çok az,
Artıları;
-Piyasada en az yakan motorlardan biri,
-Performansı fena değildir yazılım ile fazlasıyla tatmin olursun,
-Rahat satarsın 2. eli akıcıdır,
-Tamir bakım fiyatları cep yakmaz.
"Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."
bu 3 silindir seatlar modifiye yönünden nasıldır yazılım egsoz downpipe falan oluıyormu yapan deneyen oldumu
Herşeyi denedim bu motorda. Gayet güzel sonuçlar oluyor. Kıymeti bilinmeyen bir motor. Egsoz sesi asimetrik motor olduğundan bir çok dizele göre çok güzel. Detaylı bişeyler yazdım daha önce fırsat bulunca yine yazarım. Alacak arkadaşa ilk önerim aracın sunroof tahliyelerine baksın. tıkanıklık varsa ön camın üst tarafından çürüme yapmış olabilir. buda ön camda sıkıntıya sunroofta sıkıntıya ve kışın ayaklarınızın ıslanarak gezmenize sebep olabilir.
Benim arabamda soft yazılım vardı.103hp 252nm dyno verisi almıştık.110hp+ güçler almak mümkün orj turbo ile.Big turbo ile 140hp civarı bir güç alınır.Üst postta mesaj yazan omtechjr. aracı big turbolu idi sanırım.Hatta benim araba dyno ya çıkarken de vardı sanırımKendisi epeyi bilgili daha net şeyler yazar.Stok motor içi 170-180hp'ye kadar dayanıyor olması lazım.
Orjinal torku sanırım 190, 252nm tork ile gerçekten çok daha zevkli olur ama şu an gayet keyif veriyor zaten. Bu arabaya ilerisini yapmak benim için gereksiz![]()
Hard yazılım ile stock turboda (enjektörlerin ve pompaların sağlıklı olduğunu var sayarak söylüyorum) filtre ve egsozla 122hp 290nm tork dynom var. 5200 dönüyordum ve grafik 3800de peak yapıp devamında stabil olarak veriyordu gücü.
Turbo büyütme konusunda 3 silindir olduğu için doldurma konusunda (özellikle soğuk motorda ve araç doluyken yokuş yukarı kalkışlarda) ufak tefek sıkıntılar yaşanıyor. Üstelik sadece turbonun emme tarafı hibritlendiğinde. Egsozuda büyütülürse keyifsiz bir araç olmaya başlıyor. ama hibritte getirisi yaklaşık 12hp ve 20nm civarında. Yani sadece emme büyütülüp yazılımla 130hp 300 tork a geliyor. Bu haliyle aracı sonuna kadar söktüğünüzde otomatik 330 cabrioyu 2.4 accordu 160a kadar geçebiliyor. Defalarca denedim.
dünya rekoru irlandalı bir amcamızda 160 whp. daha üzerine çıkınca krank kırılıyor. birde şehir içi kullanımından tamamen uzak bir araç haline geliyor çünkü denge milide iptal ediliyor. En sarsıntılı Massey yanında mercedes kalıyor. Bide bence değmez açıkcası.
Yukarda kısaca özetledim. Transit turbosu ile hibritlemiştim doldurmada hiç bir sıkıntı olmuyordu. Ama pallere taş girdi dolayısıyla turbo kırdım 1-2 ay önce. şimdi oem topladım. Hibrit turbodan sonra keyifsizleşti.
Bu araca yapılacak en güzel ve güçlü setup enjektör, gtb1749 vnt, vnt modulü, n75 ve vnt haritası, yazılım, filtre egsoz. Eğer ayağınıza sahip çıkıyor aracı şişirmeden gazlayıp dinlendiriyorsanız ve yüksek boost yoksa cooler şart değil. ama yüklenecekse beraber yapılmalı. Bu setup tahminimce (güzel bir yazılımla) 170hp leri geçirir. Ben 1-2 ay evvel turbo kırdığımda ya bu setupa geçecektim ya oeme dönecektim aracın 270 binlerde olduğunu göz önünde bulundurarak oem turboya döndüm. ama gün gelir motor biter o zaman bu setupa gelir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)