Gerekli mi acaba? Yabancı sitelerde biraz araştırdım. Bazıları para israfı olarak görüyor, bazıları kesinlikle gerekli yazmış. Bms'in ki kaliteli diye okudum ne kadar doğru bilemiyorum ama.
http://www.burgertuning.com/BMW_335_oil_catch_can.html
Gerekli mi acaba? Yabancı sitelerde biraz araştırdım. Bazıları para israfı olarak görüyor, bazıları kesinlikle gerekli yazmış. Bms'in ki kaliteli diye okudum ne kadar doğru bilemiyorum ama.
http://www.burgertuning.com/BMW_335_oil_catch_can.html
Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı
Yüklü araçlarda yada turbo beslemeli araçlarda daha elzem diye düşünüyorum.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Ben de bi ara almayı düşünmüştüm. Yag sıcaklığı cok yükseliyo n54b30 motorda. Emmenin içi 50k milde bu sekilde oluyosa ve aracı uzun süre kullanacaksan bence kesinlikle alınmalı. Turbolanan araçlara oil catch konulmazdı bi işe yaramasaydı.
Stock araçta gerekli değil. Atmosferik yüklü veyahut turbo, sc uygulaması yapılmış araçlarda bi nebze işe yarayabilir.
Peki arkadaşlar 2.0 TFSi da pcv iptali ve oil catch can hakkında ne düşünüyorsunuz? sizce TFSi için şart mıdır? pcv iptali yapilmadan sadece oil catch can konulsa ne fark eder? yada sadece pcv iptali yapilsa? nedir bu pcv iptali mevzusu? TFSİ için neden gerekli? bilenler detaylıca anlatırsak çok makbule geçer. teşekkürler.
01 CLIO RS
00 CLIO RS
13 POLO GTI
09 LEON CUPRA
Mk4 golf gti 1.8t aracim vardi ie pcv delete catch can kullandim, benim kullanma sebebim pcv hattinin kavrulmus olmasi yani dokununca kiriliyodu o kadar kotu haldeydi, hem daha sik hemde motor kismini daha derli toplu gostermesinden dolayi kullandim az biraz da spool sesi ve dv in sesini daha iyi duymaya yariyo.
Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe
Ecupro Bodrum
Tune edilmiş turbo araçlarda vaz geçilmezim, stock araçta kullanmaya gerek yok
Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01
Peki bu yansanayi oil catch tanklarin bir skintisi oluyor mu? Problem yasayan var mi?
In vtec we trust.
"Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
"Dude I almost had you." RIP Paul Walker.
Mapped by Dr. Ecu
Rebuilt by Hizli Rektifiye
Powered by Sistem Honda
Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe
Ecupro Bodrum
650 tl para vermeye değer bi ürün değil altı üstü içinde sünger olan bi kutu al bi efes tak iki tane hortum tık içinede scotch brite al sana catch can![]()
Konu hakkinda yazmak istemedim once cunku konuyu acan arkadasla bununla ilgili bir gorusmemiz olmustu onceden. Fakat herzaman karsilastigimiz gibi bir konu hakkinda tam olarak bilgi sahibi olmadan yine dogru yanlis birsuru mesajlar yazilmis.. Madem burasi bir forum ve insanlar bir sekilde burada okuduklarini dogru yanlis tartamadan bilgi sahibi oluyor, o zaman dogru yonlendirme ve bilgi vermekte fayda var..
Konuyu biraz acalim.. Oil catch can ne ise yarar? Nereye baglanir? Hangi araclarda yapilmasi kesinlikle gerekli hangilerinde daha az ihtiyac var? Bunlari aciklayayim..
Oil catch can, araclarin yag sisteminde isinma ve soguma ile olusan su buharinin, yag buhariyla karisip olusan, normalde aracin emis sistemine verilen bu sulu yagin aracin emis sistemine verilmeden disarida biriktirilen kaba denir. Kimi araclarda Pcv (positive crankcase ventilation) valfi iptal edilerek catch can e baglanir, kimi aracta da kulbutor kapagindan direk gaz kelebegine bagli olan hortumun catch can e baglanmasiyla olur. Ozellikle yeni nesil direk enjeksiyonlu motorlarda, motorun sagligi acisindan uzerinde bulunan pcv valfinin iptal edilerek bu sistemin catch can e baglanmasi neredeyse mecburidir. Direk enjeksiyonlu motorlar, klasik eski sistem enjeksiyonlu motorlar gibi benzini subaplarin uzerine puskurtmenin aksine, benzini pistonun uzerine direk puskurttugunden, krank havalandirma sisteminden gelen bu suluyag buharini subaplarin uzerinden temizleyemezler. Bu da motorda inanilmaz bir kuruma sebep olur. Catch can kullanmadan da bu buhari emis sistemine verdirmeyebilirsiniz. Fakat ya motor yaginiz daha erken bozulacak, yada araciniz surekli yere yag damlatacaktir.. Eger araciniz cok yuksek devir cevirmiyorsa orjinaline gore, ve klasik eski tip direk enjeksiyon olmayan bir motorluysa aracinizda catch can kullanmak zorunda degilsiniz.
Kisacasi araciniz direk enjeksiyonluysa catch can kullanmaniz motorunuz acisindan hayati oneme sahiptir.
Sizin aracınız da direk enjeksiyonlu oldugundan, kesinlikle pcv iptali yapmanız gerekli. internete 2.0 tfsi carbon problem yazarsanız cıkar zaten subapların ne halde oldugu. catch canli veya catch can siz.. mutlaka kullanmalısınız. düşünürseniz bu arac için pcv iptal kiti üretimim var..
oil catch tankin en büyük özelliği oluşan yağ buharını biriktirmek değil arkadaşlar motoru korumak. Nasıl mı ? Siz arabayı modifiye ettiğiniz sürece sadece yanma odasındaki basınç artmıyor aynı şekilde pistonların altında krank tarafında da basınç oluşuyor. Bu basınç yükseldiği içinde hem alttan hem üstten gelen basınç piston üzerindeki sekmanların canına okuyor. Oil catch tank piston altında oluşan basıncı da düşürüyor. En büyük marifeti o.
IN BOOST WE TRUST
Bence araç bayiden çıkar çıkmaz yapılması gereken sistem
Kullandığım bütün araçlarda ilk işim maf map ve intercooler temizleyip külbütör kapağından turbonun ağzına veren hortumu çıkartmak oluyor
Hortumun ucuna ek yapıp pis dumanı ve yağı araca vermeyecek bir yere kadar uzatıyorum
Park ettiğim özellikle rölantide uzun süreli durduğum yerlerde epey yağ damlıyor (yağ ısısı 90 civarı ise)
Özellikle fark düşük devirlerde aşırı şekilde hissediliyor
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)