User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Oil catch can?

  1. #1
    Otto_Skorzeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Oil catch can?

    Gerekli mi acaba? Yabancı sitelerde biraz araştırdım. Bazıları para israfı olarak görüyor, bazıları kesinlikle gerekli yazmış. Bms'in ki kaliteli diye okudum ne kadar doğru bilemiyorum ama.

    http://www.burgertuning.com/BMW_335_oil_catch_can.html
    Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüklü araçlarda yada turbo beslemeli araçlarda daha elzem diye düşünüyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    48
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de bi ara almayı düşünmüştüm. Yag sıcaklığı cok yükseliyo n54b30 motorda. Emmenin içi 50k milde bu sekilde oluyosa ve aracı uzun süre kullanacaksan bence kesinlikle alınmalı. Turbolanan araçlara oil catch konulmazdı bi işe yaramasaydı.

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stock araçta gerekli değil. Atmosferik yüklü veyahut turbo, sc uygulaması yapılmış araçlarda bi nebze işe yarayabilir.

  5. #5
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki arkadaşlar 2.0 TFSi da pcv iptali ve oil catch can hakkında ne düşünüyorsunuz? sizce TFSi için şart mıdır? pcv iptali yapilmadan sadece oil catch can konulsa ne fark eder? yada sadece pcv iptali yapilsa? nedir bu pcv iptali mevzusu? TFSİ için neden gerekli? bilenler detaylıca anlatırsak çok makbule geçer. teşekkürler.
    01 CLIO RS
    00 CLIO RS
    13 POLO GTI
    09 LEON CUPRA

  6. #6
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar 2.0 TFSi da pcv iptali ve oil catch can hakkında ne düşünüyorsunuz? sizce TFSi için şart mıdır? pcv iptali yapilmadan sadece oil catch can konulsa ne fark eder? yada sadece pcv iptali yapilsa? nedir bu pcv iptali mevzusu? TFSİ için neden gerekli? bilenler detaylıca anlatırsak çok makbule geçer. teşekkürler.
    Mk4 golf gti 1.8t aracim vardi ie pcv delete catch can kullandim, benim kullanma sebebim pcv hattinin kavrulmus olmasi yani dokununca kiriliyodu o kadar kotu haldeydi, hem daha sik hemde motor kismini daha derli toplu gostermesinden dolayi kullandim az biraz da spool sesi ve dv in sesini daha iyi duymaya yariyo.
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  7. #7
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1998corsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mk4 golf gti 1.8t aracim vardi ie pcv delete catch can kullandim, benim kullanma sebebim pcv hattinin kavrulmus olmasi yani dokununca kiriliyodu o kadar kotu haldeydi, hem daha sik hemde motor kismini daha derli toplu gostermesinden dolayi kullandim az biraz da spool sesi ve dv in sesini daha iyi duymaya yariyo.
    Hocam anlamadim, pcv iptali yapıp catch can mi kullandınız? Sanırım bu pcv iptalinin catch can kullanmadan olanı da varmis.
    01 CLIO RS
    00 CLIO RS
    13 POLO GTI
    09 LEON CUPRA

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tune edilmiş turbo araçlarda vaz geçilmezim, stock araçta kullanmaya gerek yok
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  9. #9
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu yansanayi oil catch tanklarin bir skintisi oluyor mu? Problem yasayan var mi?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  10. #10
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam anlamadim, pcv iptali yapıp catch can mi kullandınız? Sanırım bu pcv iptalinin catch can kullanmadan olanı da varmis.
    Aynen pcv borulari iptal oluyo yerine catch can in borulari geliyo

    Integrated engineering diye aratirsaniz biraz tuzlu rakami var ama baya guzel iscilik ve estetik olarak cok iyi
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  11. #11
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    650 tl para vermeye değer bi ürün değil altı üstü içinde sünger olan bi kutu al bi efes tak iki tane hortum tık içinede scotch brite al sana catch can

  12. #12
    Otto_Skorzeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    650 tl para vermeye değer bi ürün değil altı üstü içinde sünger olan bi kutu al bi efes tak iki tane hortum tık içinede scotch brite al sana catch can
    Para vermeye değmez ama lazım mı diyorsun yani abi anlamadım
    Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı

  13. #13
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Otto_Skorzeny Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Para vermeye değmez ama lazım mı diyorsun yani abi anlamadım
    Eskiyen hortumlarin yerine kullanicaksan alinabilinir onun disinda stock arac icin gereksiz
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  14. #14
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu hakkinda yazmak istemedim once cunku konuyu acan arkadasla bununla ilgili bir gorusmemiz olmustu onceden. Fakat herzaman karsilastigimiz gibi bir konu hakkinda tam olarak bilgi sahibi olmadan yine dogru yanlis birsuru mesajlar yazilmis.. Madem burasi bir forum ve insanlar bir sekilde burada okuduklarini dogru yanlis tartamadan bilgi sahibi oluyor, o zaman dogru yonlendirme ve bilgi vermekte fayda var..

    Konuyu biraz acalim.. Oil catch can ne ise yarar? Nereye baglanir? Hangi araclarda yapilmasi kesinlikle gerekli hangilerinde daha az ihtiyac var? Bunlari aciklayayim..
    Oil catch can, araclarin yag sisteminde isinma ve soguma ile olusan su buharinin, yag buhariyla karisip olusan, normalde aracin emis sistemine verilen bu sulu yagin aracin emis sistemine verilmeden disarida biriktirilen kaba denir. Kimi araclarda Pcv (positive crankcase ventilation) valfi iptal edilerek catch can e baglanir, kimi aracta da kulbutor kapagindan direk gaz kelebegine bagli olan hortumun catch can e baglanmasiyla olur. Ozellikle yeni nesil direk enjeksiyonlu motorlarda, motorun sagligi acisindan uzerinde bulunan pcv valfinin iptal edilerek bu sistemin catch can e baglanmasi neredeyse mecburidir. Direk enjeksiyonlu motorlar, klasik eski sistem enjeksiyonlu motorlar gibi benzini subaplarin uzerine puskurtmenin aksine, benzini pistonun uzerine direk puskurttugunden, krank havalandirma sisteminden gelen bu suluyag buharini subaplarin uzerinden temizleyemezler. Bu da motorda inanilmaz bir kuruma sebep olur. Catch can kullanmadan da bu buhari emis sistemine verdirmeyebilirsiniz. Fakat ya motor yaginiz daha erken bozulacak, yada araciniz surekli yere yag damlatacaktir.. Eger araciniz cok yuksek devir cevirmiyorsa orjinaline gore, ve klasik eski tip direk enjeksiyon olmayan bir motorluysa aracinizda catch can kullanmak zorunda degilsiniz.

    Kisacasi araciniz direk enjeksiyonluysa catch can kullanmaniz motorunuz acisindan hayati oneme sahiptir.

  15. #15
    DOA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger arac n14 mini ise, stock dahi olsa gerekiyor
    doayen!

  16. #16
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar 2.0 TFSi da pcv iptali ve oil catch can hakkında ne düşünüyorsunuz? sizce TFSi için şart mıdır? pcv iptali yapilmadan sadece oil catch can konulsa ne fark eder? yada sadece pcv iptali yapilsa? nedir bu pcv iptali mevzusu? TFSİ için neden gerekli? bilenler detaylıca anlatırsak çok makbule geçer. teşekkürler.
    Sizin aracınız da direk enjeksiyonlu oldugundan, kesinlikle pcv iptali yapmanız gerekli. internete 2.0 tfsi carbon problem yazarsanız cıkar zaten subapların ne halde oldugu. catch canli veya catch can siz.. mutlaka kullanmalısınız. düşünürseniz bu arac için pcv iptal kiti üretimim var..

  17. #17

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu hakkinda yazmak istemedim once cunku konuyu acan arkadasla bununla ilgili bir gorusmemiz olmustu onceden. Fakat herzaman karsilastigimiz gibi bir konu hakkinda tam olarak bilgi sahibi olmadan yine dogru yanlis birsuru mesajlar yazilmis.. Madem burasi bir forum ve insanlar bir sekilde burada okuduklarini dogru yanlis tartamadan bilgi sahibi oluyor, o zaman dogru yonlendirme ve bilgi vermekte fayda var..

    Konuyu biraz acalim.. Oil catch can ne ise yarar? Nereye baglanir? Hangi araclarda yapilmasi kesinlikle gerekli hangilerinde daha az ihtiyac var? Bunlari aciklayayim..
    Oil catch can, araclarin yag sisteminde isinma ve soguma ile olusan su buharinin, yag buhariyla karisip olusan, normalde aracin emis sistemine verilen bu sulu yagin aracin emis sistemine verilmeden disarida biriktirilen kaba denir. Kimi araclarda Pcv (positive crankcase ventilation) valfi iptal edilerek catch can e baglanir, kimi aracta da kulbutor kapagindan direk gaz kelebegine bagli olan hortumun catch can e baglanmasiyla olur. Ozellikle yeni nesil direk enjeksiyonlu motorlarda, motorun sagligi acisindan uzerinde bulunan pcv valfinin iptal edilerek bu sistemin catch can e baglanmasi neredeyse mecburidir. Direk enjeksiyonlu motorlar, klasik eski sistem enjeksiyonlu motorlar gibi benzini subaplarin uzerine puskurtmenin aksine, benzini pistonun uzerine direk puskurttugunden, krank havalandirma sisteminden gelen bu suluyag buharini subaplarin uzerinden temizleyemezler. Bu da motorda inanilmaz bir kuruma sebep olur. Catch can kullanmadan da bu buhari emis sistemine verdirmeyebilirsiniz. Fakat ya motor yaginiz daha erken bozulacak, yada araciniz surekli yere yag damlatacaktir.. Eger araciniz cok yuksek devir cevirmiyorsa orjinaline gore, ve klasik eski tip direk enjeksiyon olmayan bir motorluysa aracinizda catch can kullanmak zorunda degilsiniz.

    Kisacasi araciniz direk enjeksiyonluysa catch can kullanmaniz motorunuz acisindan hayati oneme sahiptir.
    Turbo Dizel araçlarıda bu yazılanlar içinde dahil etmemiz lazım, aynı mantık dizel araçlarda da geçerli
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oil catch tankin en büyük özelliği oluşan yağ buharını biriktirmek değil arkadaşlar motoru korumak. Nasıl mı ? Siz arabayı modifiye ettiğiniz sürece sadece yanma odasındaki basınç artmıyor aynı şekilde pistonların altında krank tarafında da basınç oluşuyor. Bu basınç yükseldiği içinde hem alttan hem üstten gelen basınç piston üzerindeki sekmanların canına okuyor. Oil catch tank piston altında oluşan basıncı da düşürüyor. En büyük marifeti o.
    IN BOOST WE TRUST

  19. #19
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence araç bayiden çıkar çıkmaz yapılması gereken sistem
    Kullandığım bütün araçlarda ilk işim maf map ve intercooler temizleyip külbütör kapağından turbonun ağzına veren hortumu çıkartmak oluyor
    Hortumun ucuna ek yapıp pis dumanı ve yağı araca vermeyecek bir yere kadar uzatıyorum
    Park ettiğim özellikle rölantide uzun süreli durduğum yerlerde epey yağ damlıyor (yağ ısısı 90 civarı ise)
    Özellikle fark düşük devirlerde aşırı şekilde hissediliyor
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •