User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Tork Konvektörlü Şanzıman İyileştirme

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tork Konvektörlü Şanzıman İyileştirme

    Aklımı kurcalayan bir sorun var . Tork konvektörlü şanzımanı nasıl iyileştire biliriz . Örneğin R18 motorlu fd6 yı ele alalım bu araç turbo spec (250 Hp )olacak ve tork konvektörlü . Sanzımanda nasıl degişiklikler yaparak en üst verimi yakalaya biliriz bilgili abilerimle kardeşlerimle deneysel diyalog kuralım ve bir çözüm bulalım
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman soğutucu hortumları üstüne , aşağıdaki bypass valve bağlanır, bu valfin görevi hızlı ısınmasını sağlamak ve yağı 80 derecede tutmak



    +

    aşağıdaki gibi, geniş yüzeye sahip bir yağ soğutucu kullanmak



    + (opsiyonel) hat tipi, soğutucu hortumuna takılan mıknatıs özellikli filtre (metal parçaları yakalar)


  3. #3

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzıman soğutucu hortumları üstüne , aşağıdaki bypass valve bağlanır, bu valfin görevi hızlı ısınmasını sağlamak ve yağı 80 derecede tutmak



    +

    aşağıdaki gibi, geniş yüzeye sahip bir yağ soğutucu kullanmak



    + (opsiyonel) hat tipi, soğutucu hortumuna takılan mıknatıs özellikli filtre (metal parçaları yakalar)

    İlk atak geldi abimden Anladıgım kadarıyla bu specler şanzımanı uzun soluklu sağlıklı kullanmak için . Peki abi şanzıman üzerimde başka nasıl değişiklikler yaparak güç kayıbını en aza indiririz ve daha atil hale gelebiliriz ?
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  4. #4
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.035
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ona küçük süprizler yap..

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk atak geldi abimden Anladıgım kadarıyla bu specler şanzımanı uzun soluklu sağlıklı kullanmak için . Peki abi şanzıman üzerimde başka nasıl değişiklikler yaparak güç kayıbını en aza indiririz ve daha atil hale gelebiliriz ?
    evet yazdıklarım, artan güç nedeniyle artık daha çok ısınacak şanzımanı koruma amaçlı.

    otomatik şanzımanlar için çeşitli performans paketleri var, ama bunlar genelde amerikan büyük motorlu araçlara yönelik oluyor.

    içindeki balataları , metal bantları, hatta hidrolik valf bloğunu performansa yönelik ürünlerle değiştiriyorlar, ama honda civic şanzımanı için ben görmedim ve duymadım.

    şu aşamada yapılabilecek en ideal şey, şanzımanı olabildiğince fazla ısınmasından korumak.

  6. #6
    2jz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    06-26
    Mesaj
    3.261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzıman civic'e göre değil avendator'a göre yapılmış. O kadar uzun şanzımanla uğraşmaya değmez. Çare manuel

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 2jz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şanzıman civic'e göre değil avendator'a göre yapılmış. O kadar uzun şanzımanla uğraşmaya değmez. Çare manuel
    Açıkcası roll kasma yada pist olayım yok otomatik şanzımanında rahatlığı ayrı bir şey vaz geçemiyorum
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanırım yüksek hpler için uygun tork konvektörü buldum tam şanzıman kodunu bilen varsa acil alabilir miyim
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  9. #9

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.levelten.com/mobile/Produ...ON-JA310-1000S . Burada ki linkteki açıklamayı cevire bilen olursa cok sevinirim ingilizcem tükendi
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Level 10 Honda PTS Bulletproof Torque Converter . Burada ki linkteki açıklamayı cevire bilen olursa cok sevinirim ingilizcem tükendi
    Yanlış linki vermişim Araştırmalarım sonucu şanzıman için bir kaç parça değişimi ile 500 hp kadar sağlıklı yürüte bilecegini öğrendim tabi değermi verilen paralara değmez kısaca özet geçmek gerekirse custom çözümler mevcut örneğin custom tork konvektör yapıla biliyor şanzıma içine girip dişliler ve iticiler değiştirilerek vb seylerle 500 hp ye kadar alına biliyor
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  11. #11
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Modifiyesi yaygın olan markalar için şanzıman parçaları da bolca bulunuyor. İlk aşama denildiği gibi şanzıman soğutucular ve "valve body". Sonrasında buna uygun tork konvertörleri uygulanabilir. Şanzımanın içinde de balatalar bazı şaftlar değiştirilerek çok yüksek güçlere dayanması sağlanabilir. Hatta tork konvertörünün lock up özelliği iptal edilirse bu limitler daha da yukarı çekilebilir. Genelde turbo araçlarda otomatik şanzıman kullanılmasının sebebi hem dayanıklı hem de daha hızlı olmalarıdır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •