Orta halli ya da iyi denilebilecek bir a3 1.8t'yi 19-20 liradan aşağı bulmanız zor.
Ekstraları da varsa, fiyat değişebilir.
Alırken her arabada olduğu gibi kompresyon ölçülebilir, arabadan tanıyan bir usta turbo durumunu tahmin edebilir..
Bakımları düzenli yapılmış ise, km çok problem değil..
Kendi turbosu ile kullanılmak üzere hazır yazılımları var.
EVC'ye falan gerek yok, kendi basınç ayarlayıcı valfi (n75) beyin haritası değiştiğinde gayet güzel çalışıyor.
Neden gereksiz, çünkü bi EVC, 2 tane 1.8t çipleyecek fiyatta
Orijinal turbosuna yapılmış yazılım (K03) ile komple egzoz ve emişi de güçlendirerek alacağınız güç 195-200 hp, 270-290 nm civarı olur.
Tabi ki durum ancak sağlıklı bi 1.8t'de böyle olur.
MAF, kronik diyebileceğimiz arızadır.
Dumpvalve, bozulmuş olma ihtimali vardır, bozulmadıysa da çiple bozulacağı %1000.
Bir de basınç ve vakum hatları güzel bi testten geçmeli, kesinlikle kaçak olmadığına emin olunmalı.
Yağ buharı hattında kaçak olması muhtemeldir. Her taraf kontrol edilmeli.
Eksiksiz ve egzozlu yazılımlı bir 1.8t a3, en iyi diye nitelendirebileceğimiz, ancak hardcore kurcalanmamış civic vti ve 306 gti'ları rahat rahat geçer, yine aynı ayardaki clio rs'lerden biraz yavaş kalır.
Yakıt tüketimi de fena değildir, ben 6.1 ortalama ile 800 km gittiğimi bilirim

Motor-mekanik olarak sağlamlığı çok iyidir. Hoşaf olmamış bir a3 1.8t, bikaç tane fransız GTI ve RS gömer, hizmet etmeye devam eder

Rahatlığı, izolasyonu, montaj kalitesi vs. senesine göre son derece başarılıdır.
Son olarak 2 liraya 300 hp olmaz. Onlar şehir efsanesi.
