User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: cut out sistemi

  1. #1
    mtahakorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    cut out sistemi

    cut out sisteminin artı eksileri varmıdır mesela orjinal egzos sistemini hiç ellemeden orta susturucu önüne takılsa nasıl olur araçda performans artışı olurmu olursa ne kadar olur yardımcı olurmusunuz?

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cut out egzoz sistemi ile ilgli değil ki, pedala basmayınca belli bir devre kadar yakıtı kesen sistem bildiğim......
    Okumadan imzalamam.....

  3. #3
    mtahakorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vanalı egzosla tabir edilen aç kapa yani bahsettiğim ben öyle biliyorum açıkcası yanlışsa bilmem

  4. #4
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cut out egzoz sistemi ile ilgli değil ki, pedala basmayınca belli bir devre kadar yakıtı kesen sistem bildiğim......
    Cut off olmasın o
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cut off olmasın o
    Bende cut off diye biliyorum ama cut out da denebilir diye şey etmiştim
    Okumadan imzalamam.....

  6. #6
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen doğru biliyorsun. cat out doğru yani. ben kullanıyorum. cat out açıkken performans daha yüksek. yaklaşık 7-8KW farkediyor benim arabada. cat outu kapatıp orjinal sisteme dönünce 7-8 kw düşüş yaşıyorum.

    aracım turbo. turbo araçta faydalı. atmosferiktede doğru yer neresi keşfedilir takılırsa faydası olur diye düşünüyorum.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  7. #7
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Atmoserik aracta back pressure kaybi yasatabilir ucu acikta birakilan bir kelebek.. Sein getirecegi psikolojik beygire aldanmamak, dikkatli ve dogru kullanmak lazim..

  8. #8
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ılk olarak cutout sıstemı atmosferık araclarda performansı dusuruyor kendı aracımda denedım.

    guzel sıstem, kullanıslı fakat cıkan ses sadece gurultuye yarıyor.son susturucunun verdıgı sesı vermıyor, ayrıca kısa surede bozuluyor
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  9. #9
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rcz icin guzel bi secenek olabilir ama orta susturucudan once takarsan cok daha iyi olur iyi yapilmis bir sistem ile yari yolda kalmazsin

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    TheCityofGreenCrocodiles
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cut out da hep korkum acaba bir yangın tehlikesi olur mu ? sonuçta motora yakın bir yerden çıkış veriyosun .. araç üreticileri ne diye taa arkaya kadar uzatmışlar boruyu .. alttan yandan da verebilirlerdi . tuning yapıyoruz tamam bazı riskler alınır fakat alttan yangın riski bence büyük olsa gerek..

  11. #11
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rcbrs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cut out da hep korkum acaba bir yangın tehlikesi olur mu ? sonuçta motora yakın bir yerden çıkış veriyosun .. araç üreticileri ne diye taa arkaya kadar uzatmışlar boruyu .. alttan yandan da verebilirlerdi . tuning yapıyoruz tamam bazı riskler alınır fakat alttan yangın riski bence büyük olsa gerek..
    alakası yok. üreticilerin hedeflediği güç + egzos emisyonları belli.

    isteseler araçların çoğunu çok daha yüksek güçte fabrikadan çıkarabilirler. ama aracın beygirini arttırdıkca emisyonda yükselir. zaten araçların çoğu orjinal halinden daha yüksek güçte tasarlanıyor sonra emisyondu egzos sesiydi filan kurallara uymak zorunda kaldıklarından daha düşük güçte çıkıyor araçlar.

    yoksa yüksek hacimli bazı araçlarda niye normal araçlara göre 2 kat daha fazla egzos var sanıyorsunuz.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  12. #12

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    TheCityofGreenCrocodiles
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güçle egsozun çıkış yeri arasında veya egsoz borusunun uzunluğu arasında pek bir ilişki olduğunu tahmin etmiyorum.emisyonu azaltan egsoz borusunun çıkışı değil sadece katalizör veya dpf uygulamasıdır.

    bir araç üreticisi egsoz borusundan tasarruf etmek için ; egsozu direk arabanın altına verse bunu homologe ederler mi ? bence etmezler. araç başına 20 tl kar etse ve yılda 300bin araç üretse 6milyon tl yılda kar edebilir..

  13. #13
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek devirde kullanacaksan atmosferikte kullan.
    turboda ise mümkünse profesyonel bir marka ürünü kullan. egzoscu işi kullanma, kendi kendine kapanabilme tehlikesi var.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  14. #14
    mtahakorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende orta susturucu öncesi düşünüyorum hatta down pipe bitim noktası nasıl olur tehlikeli olurmu orada ? kullanacağım marka orjinal qtp

  15. #15
    doktor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    79
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Best muffler is no muffler...

  16. #16
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Artilari:
    - Ust devirde geribasincin olusturdugu darbogazin azalmasi
    - Daha dusuk isi uretimi (EGT, CHT vs)
    - Yuksek devirde daha az zorlanan turbo sistemi
    - Daha yuksek basinclari basabilme imkani
    - Polisle basinin belaya girmemesi

    Eksileri:
    - Daha uzun doldurma suresi (spool)
    - Daha fazla gurultu

    Sehir icinde bindigin gunluk aracinda spool'un uzamasi rahatsiz edebilir belki ama polisle problem yasamamak kesinlikle herseye deger. Tabi bu sadece cut outla olmuyor aracta falso hicbirsey olmamasi lazim, eger aracinda tampon kanat film vs filan varsa cut out takmasanda olur zaten baglayacak adam baglar egzoz'a gelmez bile konu. Ama aracin standart gorunumdeyse o zaman cut out tum polis problemini cozecektir.

    Deneme yaparken Spool probleminin brake boost yaparak bir miktar ustesinden gelebilirsin ama yine de gunluk kullanimda orta-alt devirdeki surusun kalitesini dusurecektir bu kacinilmaz. 500 devir hatta daha fazla spool devri yukari gelmisti taktigimda mesela.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  17. #17
    alikosar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cat out benim aracım da son susturu hemen önünde çok güzel bi sistem ve aç madıgım taktirde araç gitmiyo tavsiye ederim
    Leon 1.8 t . EcuTech loading....

  18. #18
    mtahakorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Artilari:
    - Ust devirde geribasincin olusturdugu darbogazin azalmasi
    - Daha dusuk isi uretimi (EGT, CHT vs)
    - Yuksek devirde daha az zorlanan turbo sistemi
    - Daha yuksek basinclari basabilme imkani
    - Polisle basinin belaya girmemesi

    Eksileri:
    - Daha uzun doldurma suresi (spool)
    - Daha fazla gurultu

    Sehir icinde bindigin gunluk aracinda spool'un uzamasi rahatsiz edebilir belki ama polisle problem yasamamak kesinlikle herseye deger. Tabi bu sadece cut outla olmuyor aracta falso hicbirsey olmamasi lazim, eger aracinda tampon kanat film vs filan varsa cut out takmasanda olur zaten baglayacak adam baglar egzoz'a gelmez bile konu. Ama aracin standart gorunumdeyse o zaman cut out tum polis problemini cozecektir.

    Deneme yaparken Spool probleminin brake boost yaparak bir miktar ustesinden gelebilirsin ama yine de gunluk kullanimda orta-alt devirdeki surusun kalitesini dusurecektir bu kacinilmaz. 500 devir hatta daha fazla spool devri yukari gelmisti taktigimda mesela.
    memleketde pek karışmıyor polisler sadece çok rahatsız edici egzos sesleri oda şahin doğan onları bağlıyorlar benim araçda görsel olarak orjinal zaten cut out sisteminin orjinalini nerden bulabilirm peki?

  19. #19
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En cok bilinen QTP cut out var dunyada, google'dan bi bak qtp cut out yazip. Sonra Ebay'dan alabilirsin, ufak bir mal gumrukte sikinti olmaz, biraz bu isi bilen bir arkadasin filan varsa alirsiniz direk.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •