cut out sisteminin artı eksileri varmıdır mesela orjinal egzos sistemini hiç ellemeden orta susturucu önüne takılsa nasıl olur araçda performans artışı olurmu olursa ne kadar olur yardımcı olurmusunuz?
cut out sisteminin artı eksileri varmıdır mesela orjinal egzos sistemini hiç ellemeden orta susturucu önüne takılsa nasıl olur araçda performans artışı olurmu olursa ne kadar olur yardımcı olurmusunuz?
Cut out egzoz sistemi ile ilgli değil ki, pedala basmayınca belli bir devre kadar yakıtı kesen sistem bildiğim......
Okumadan imzalamam.....
sen doğru biliyorsun. cat out doğru yani. ben kullanıyorum. cat out açıkken performans daha yüksek. yaklaşık 7-8KW farkediyor benim arabada. cat outu kapatıp orjinal sisteme dönünce 7-8 kw düşüş yaşıyorum.
aracım turbo. turbo araçta faydalı. atmosferiktede doğru yer neresi keşfedilir takılırsa faydası olur diye düşünüyorum.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
Atmoserik aracta back pressure kaybi yasatabilir ucu acikta birakilan bir kelebek.. Sein getirecegi psikolojik beygire aldanmamak, dikkatli ve dogru kullanmak lazim..
ılk olarak cutout sıstemı atmosferık araclarda performansı dusuruyor kendı aracımda denedım.
guzel sıstem, kullanıslı fakat cıkan ses sadece gurultuye yarıyor.son susturucunun verdıgı sesı vermıyor, ayrıca kısa surede bozuluyor
E30 M50 TURBO & F30 320i ED
Rcz icin guzel bi secenek olabilir ama orta susturucudan once takarsan cok daha iyi olur iyi yapilmis bir sistem ile yari yolda kalmazsin
cut out da hep korkum acaba bir yangın tehlikesi olur mu ? sonuçta motora yakın bir yerden çıkış veriyosun .. araç üreticileri ne diye taa arkaya kadar uzatmışlar boruyu .. alttan yandan da verebilirlerdi . tuning yapıyoruz tamam bazı riskler alınır fakat alttan yangın riski bence büyük olsa gerek..
alakası yok. üreticilerin hedeflediği güç + egzos emisyonları belli.
isteseler araçların çoğunu çok daha yüksek güçte fabrikadan çıkarabilirler. ama aracın beygirini arttırdıkca emisyonda yükselir. zaten araçların çoğu orjinal halinden daha yüksek güçte tasarlanıyor sonra emisyondu egzos sesiydi filan kurallara uymak zorunda kaldıklarından daha düşük güçte çıkıyor araçlar.
yoksa yüksek hacimli bazı araçlarda niye normal araçlara göre 2 kat daha fazla egzos var sanıyorsunuz.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
güçle egsozun çıkış yeri arasında veya egsoz borusunun uzunluğu arasında pek bir ilişki olduğunu tahmin etmiyorum.emisyonu azaltan egsoz borusunun çıkışı değil sadece katalizör veya dpf uygulamasıdır.
bir araç üreticisi egsoz borusundan tasarruf etmek için ; egsozu direk arabanın altına verse bunu homologe ederler mi ? bence etmezler. araç başına 20 tl kar etse ve yılda 300bin araç üretse 6milyon tl yılda kar edebilir..
yüksek devirde kullanacaksan atmosferikte kullan.
turboda ise mümkünse profesyonel bir marka ürünü kullan. egzoscu işi kullanma, kendi kendine kapanabilme tehlikesi var.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
bende orta susturucu öncesi düşünüyorum hatta down pipe bitim noktası nasıl olur tehlikeli olurmu orada ? kullanacağım marka orjinal qtp
Artilari:
- Ust devirde geribasincin olusturdugu darbogazin azalmasi
- Daha dusuk isi uretimi (EGT, CHT vs)
- Yuksek devirde daha az zorlanan turbo sistemi
- Daha yuksek basinclari basabilme imkani
- Polisle basinin belaya girmemesi
Eksileri:
- Daha uzun doldurma suresi (spool)
- Daha fazla gurultu
Sehir icinde bindigin gunluk aracinda spool'un uzamasi rahatsiz edebilir belki ama polisle problem yasamamak kesinlikle herseye deger. Tabi bu sadece cut outla olmuyor aracta falso hicbirsey olmamasi lazim, eger aracinda tampon kanat film vs filan varsa cut out takmasanda olur zaten baglayacak adam baglar egzoz'a gelmez bile konu. Ama aracin standart gorunumdeyse o zaman cut out tum polis problemini cozecektir.
Deneme yaparken Spool probleminin brake boost yaparak bir miktar ustesinden gelebilirsin ama yine de gunluk kullanimda orta-alt devirdeki surusun kalitesini dusurecektir bu kacinilmaz. 500 devir hatta daha fazla spool devri yukari gelmisti taktigimda mesela.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Cat out benim aracım da son susturu hemen önünde çok güzel bi sistem ve aç madıgım taktirde araç gitmiyo tavsiye ederim
Leon 1.8 t . EcuTech loading....
En cok bilinen QTP cut out var dunyada, google'dan bi bak qtp cut out yazip. Sonra Ebay'dan alabilirsin, ufak bir mal gumrukte sikinti olmaz, biraz bu isi bilen bir arkadasin filan varsa alirsiniz direk.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)