User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: mitsubishi GDI motor nasıl bir teknolojisi vardır??

  1. #1
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    mitsubishi GDI motor nasıl bir teknolojisi vardır??

    slm abilerim kardeşlerim bu mitsubishi nin 1.8 GDI motorları nasıldır teknoloji olarak bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevınırım sedan bir tane buldum hoş bir araç fakat motoru hakkında hiç bir bilgim yok iyi mi kötü mü diye ???

    yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  2. #2
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En büyük özelliği direkt enjeksiyonlu olması ve 1.8 motora göre üretildiği yıllarda oldukça az yakması.

    Hatta o yılların bir otomobil dergisinde testi vardı, bir depoya 900 küsur km yapmıştı.
    - 50 km/h hızla giderken 27 metre ilerideki yayaya çarpmadan durabilirsin, 60 km/h hızla aynı yayaya 44 km/h hızla çarparsın.

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direkt enjeksiyonludur. LPG olmaz. Yakıt tüketimi düşüktür ama benzin fiyatları *****. 1.6 port enjeksiyonlu motora göre 1.8 direct enjeksiyonlu GDI pek tutulmaz. Parçaları da nispeten zor bulunur ve pahalıdır.

    GDI teknolojisi ise direkt enjeksiyonlu benzinli motorun temelidir. Üstüne makaleler yazılır. GDI, "fakir de yakabilme teknolojisidir" denebilir. Yüksek sıkıştırma oranına sahiptir. Piston yüzeyi özel bir şekle sahiptir. Farklı bir püskürtme ve yanma yapısı vardır. Direkt püskürtme yoluyla sağlanan soğutma sayesinde bu yüksek sıkıştırma oranında bile pre-ignition önlenir. Bu özel yanma performansı sebebiyle 1/40 AFR'de bile bu motor sağlıklı çalışır. Bu da düşük yüklerde ekonomi getirir.







    Ama gelin görün ki enjektörlerin konumu sebebiyle LPG montajı sorunludur. Daha doğrusu LPG montajı sonrası yanma odasında kalan, yakıtı kesilen ve soğuyamayan benzin enjektörleri erir. Bu yüzden benzinde binmeyi göze alarak talip olun.

  4. #4

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    .....

    Şöyle bir bilgi var işine yararsa.. Alıntıdır..

    Mitsubishi’nin GDI (Gasoline Direct Injection – Direk Benzin Enjeksiyonu) adını verdiği motorunun geleneksel motorlara göre; yakıt tüketimi ve zararlı egzoz emisyon çıkışı % 20 daha düşük ve bunlarla birlikte gücü de %10 daha yüksek.

    Bu motora düşük yakıt tüketimi ve yüksek güç sağlayan özellikler; dik ve düz emme borusu, eğimli piston başı, yüksek basınçlı yakıt pompası ve yüksek basınçlı, döndürme hareketi sağlayan enjektörlerdir. GDI motorun iki farklı çalışma modu vardır. Motorun ekonomik çalışma modunda, yakıt sıkıştırma zamanı sırasında silindire püskürtülüyor ve ekonomik bir şekilde normal güç elde ediliyor. Motorun güç modunda, yakıtın küçük bir bölümü emme zamanı sırasında püskürtülüyor ve geri kalanı kısmı da sıkıştırma zamanında püskürtülüyor.

    Böylece daha iyi yanma ve daha yüksek güç elde ediliyor (ama ekonomik moda göre daha fazla yakıt tüketiliyor). Motorun işletim sistemi gaz pedalının konumuna ve devire göre hangi durumda çalışılması gerektiğini belirliyor. Yani normalde motor ekonomik çalışma modundayken, örneğin araç sollarken gaza çok basıldığında güç moduna geçiyor ve daha fazla tork ve güç sağlıyor.
    Edeple gelen, lütufla gider.

  5. #5
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorla ilgili teknik bilgi gelmiş, Kullanımı çok zevklidir, gidişi yürürü gayet iyidir. Yakıt olarak da 1.6 larla aynı yakar. Daha ekonomik bile olabilir, lpg dönüşümü risklidir, az bulunur, meraklısının arabasıdır
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  6. #6
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zevkli araçlardır... Litre bazında az yakar. Ama benzin fiyatları da *****..
    LPG'de malesef olmuyor. O.B.K 'da en güzel bilgiyi vermiş.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  7. #7
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok teşekkür ederim ustalar çok yararlı bilgi ögrettiniz
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  8. #8
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gdı yı bılmemde Turkıyede mıtsubıshının kıymetı cıdden bılınmemıs. 1.6 4g92 mıvec sanırım 172 hp idi lancerlarda cıkmıs ama Turkıyeye gelmemıs mesela

  9. #9
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gdı yı bılmemde Turkıyede mıtsubıshının kıymetı cıdden bılınmemıs. 1.6 4g92 mıvec sanırım 172 hp idi lancerlarda cıkmıs ama Turkıyeye gelmemıs mesela
    gelseydi zaten, vti ' lar kadar hatta daha çok popüler olurlardı
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  10. #10
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Damarıma basmayın...!
    Blok var kapağım yok ....
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  11. #11
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türkiye ye ilk geldiği sene benzin kalitesinin düşüklüğünden dolayı avansdan kırılanlar oldu ve sanırım 130 hp ye çekildi gücü sağlam bir arabadır ama temsa parçalarını sattığı sürece maliyetli bir araçdır

  12. #12
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Damarıma basmayın...!
    Blok var kapağım yok ....
    aynen bende cok arastırdım protonlardada var aynı blok ama kapak yok. Cıvıc Sı dan sonra çokk arastrdım yabılmek ama olmadı

  13. #13
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapmayın yapmayın...

    İlk ben yapcam .. kırmızı kar yağınca filan ..

    Biz boşuna mı Soçh mivec diyoruz arkadaşş...
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  14. #14
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yapmayın yapmayın...

    İlk ben yapcam .. kırmızı kar yağınca filan ..

    Biz boşuna mı Soçh mivec diyoruz arkadaşş...
    yap yap çılgınlar gibi giden bi mıvec kım ıstemezkı hem soch vitenklerede saplasa

    ben bundan bahsedıyorum

    4G92-MIVEC DOHC 16 Valve
    Total Displacement - 1597cc
    Bore - 81.0mm
    Stroke - 77.5mm
    Compression Ratio - 11:1
    Maximum Output - 128 kW (174 PS; 172 bhp) @ 7,500 rpm
    Maximum Torque - 167 N·m (123 ft·lbf) @ 7,000 rpm

  15. #15
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendimce şaka maka araştırdım... Hatta eskilerden forumda birisiyle ciddi ciddi konuşuyorduk da.
    Ama malesef gözümü karartamıyorum... Şu an LPG sipek 200 bin KM'dir tık yok çok şükür..
    Neyse Batu çok içerlendim... Konuyu da bölmeyelim...

    edit : Aynı şeyden bahsediyoruz Batu... Sohc mivec olayı benim Proton için geçerli...
    Sohc kısmı doğru da kendini Mivec zannediyor evladım..
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  16. #16
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buda vikideki 1.8 gdı nın teknık özellıklerı

    4G93 DOHC 16 Valve GDI
    Gasoline Direct Injection (GDI)
    Total Displacement - 1834cc
    Bore - 81.0mm
    Stroke - 89.0mm
    Compression Ratio - 12.0:1
    Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
    Maximum Torque - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm

  17. #17
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu konuyu bi hortlatayım

    99 model 1,8 gdı motorlu carisma var bi dene şimdi günümüz teknolojisine göre bu araca lpg takılıyormu bu birrrr ikinci konu parça konusu carismalar genelde sorunsuz olur diye biliyorum ama yürüyen yada mekanik parçaları bulunur mu pahalı mıdır

  18. #18
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu bişiler yazacak kimse

  19. #19
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi lpg olmuyor, fsi = gdi, aynı denebilir.

    Mitsu 'lar genelde bakımdan bakıma ,tipik japon. Parçalarıda bulunur,japon piyasasıyla ortalama olarak aynıdır,

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •