Arkadaslar selamlar,
Uzun suredir vakitsizlikten dolayi acamadigim konuyu sizlerle paylasmak istedim.
Oncelikle istegimiz olan konforlu, guvenli ve guclu bir sleeper araba icin E34 kasa her bakimdan gozumuze makul gelince basladik gonlumuze gore arac bakmaya. Birkac aylik sinir bozucu arama surecinden sonra karsimiza ya patlak ya da tursu araclar cikinca moralimiz bozuldu. Sonrasinda tesaduf eseri cok begendim Callypsorot renk/ gri ic doseme kombinasyonunda boyasiz araci bulunca hemen satin aldik ve ayni gun buyuk bir hevesle projeye basladik.
Oncelikle motor konusunda ikilemde kaldik;
- 1. alternatifimiz 8 silindir sesi muhtesem gucu de tatminkar sayilabilecek M60B44 swap idi. Stok olarak binmek istedigimizde daha da ekonomik bir alternatif olacakti ancak makinenin sonraki safhada guclenebilmesi icin gereken butce astronomik rakamlara ulasmaktaydi.
- 2. alternatif olarak da sirali 6 efsanevi M50B25 dokum blok uzerine Turbo projesiydi. Forged internallar ile hem altyapisi saglam(~700 hp) hem dayaniklilik acisindan kendini kanitlamis hem de guc/butce hedefimize uyan bir makineydi.
Biz 2. alternatifle yolumuza devam ettik. Bazi detaylari fotograflayamamis olsam da projeyi sizlerle paylasmak istedim.
Artik araci almistik ve ilk gun yaptigimiz is, bitimine iki ay kalan muayeneyi halletmek oldu. Cok sukur kusursuz olarak tek seferde gecti.
Sonrasinda ustamiz ile gorusup araci proje icin teslim ettik. Icimize sinen bir setup olmasi icin oldukca uzun bir liste uzerinde anlastik.
Rakam ve sure konularini belirleyip uzerinde antat kaldiktan sonra araci garaja teslim ettik.
Hedefimiz 400 hp civari guc ureten, aileyle birlikte haftasonu gezmelerinde de kullanilabilecek, klimasi aktif, turbosu altlarda dolan ve gunluk kullanima uygun, herhangi bir yeri ya da konfor unsuru sokulmemis, guvenli sekilde durabilen ve dayanikli bir eglence makinesiydi.
Setup icin liste su sekilde oldu:
Motor :
- M50 B25 blok icine 85 mm dusuk sikistirma CP Forged Piston
- Eagle 140 mm Forged Conrod
- ACL yataklar
- ARP saplamalar
- Aluminyum custom emme manifoldu
- 866 nolu krank
- Tial wastegate / blow off
- Bosch 044 Yakit Pompasi
- 1000 CC Siemens Enjektor
- Audi RS Kirmizi Bobin
- Athena ringli conta
- 5.25 bogaz kelebegi
- Custom yakit kutugu
- Spark EMS ECU
- 6 :1 Paslanmaz turbo manifoldu
- 10.2 Lt intercooler ve Samco silikon hortumlar
- Kumlama ve elektrostatik boya islemleri (10 liralik akcali fisfis degil)
Turbo:
- Garrett 3076 - 0,6 A/R
Kapak:
- Supertech yay seti
- Supertech yay sapkalari
- 400 nolu silindir kapagi
- Kulbutor Kapagi kumlama ve elektrostatik boya
Yuruyen Aksam / Frenler:
- Bronz debriyaj ( sonrasinda E92 M3 cift kavrama debriyaj/M50 sabit volan seti ile degistirildi)
- E39 M5 Fren disk & kaliper & balata seti
- Buyuk kafa kilitli diferansiyel, %25 kilit
- Kalin akslar,
- Eibach Prokit 20-30 mm
- Style 21 Throwing Star 2 parcali jant seti (8.0-8.0)
Egsoz :
- Bastan sona komple paslanmaz borular
- Paslanmaz orta ve son susturucular
Ic Aksam:
- Gosterge piksel hata giderilmesi,
- 8 tus davul direksiyon montaji,
- Business RDS orjinal teyp montaji,
- Bluetooth - USB - AUX modul montaji,
- Direksiyondan kumandali Cruise Control sistemi montaji
- ZHP aydinlatmali 5 ileri M vites topuzu
Diger Uygulamalar:
- Klima sistemi calisir halde
- Mars/Sarj dinamo revizyonlari,
- Boya koruma, detayli deri temizligi,
- P Zero Nero 235/45/17, 2017 hamur, 97 Y ( 300 km/h)
- Yedek Velour Kilitli Paspas seti
Fotograflari gelisiguzel atiyorum, vakitli bir zamanda duzenleyecegim.
Keyifli okumalar...
![]()