Herkese merhaba arkadaşlar. Aracımı ilk alışımdan bugüne kadar yaptıklarımı paylaşacağım.
Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru temiz bir F56 Cooper arayışına girdim. Öncellikli olarak Pepper paket bakıyordum, Türkiye paketlerini donanım sebebiyle direkt eliyordum.
Bir de makyaj sonrası 7 ileri çift kavrama şanzıman hoşuma gitmiyordu. Dolayısıyla 2014-18 araçlara baktım yalnızca.
B38 motor çok eleştirilse de ben seviyordum, F56'nın hafifliği, Aisin tam otomatik tork konvertörlü şanzımanla birleşince motor şanzıman kombinasyonu benim için OK'di.
En sonunda bütçe dahilinde 2014 model 50.000 kilometrede 2. sahibinden bir F56 Chili + Pepper paket bularak İzmir'in yolunu tuttum.
Araçta bi-xenon far, iDrive, geri görüş kamerası, cam tavan gibi özellikler standart olarak bulunuyordu. Ayrıca en çok istediğim iç mekan renk kombinine sahipti. (Açık tavan, açık kapı döşemesi, kırmızı göğüs.)
İlk gördüğümde araç bu haldeydi. Yaşının verdiği yorgunluk ve eskimeler göze çarpıyordu. Ufak tefek göçüklerimiz vardı, farlarımız ve kaput şeritlerimiz solmuş, direksiyon simidi ve vites topuzu derileri çok kirli haldeydi.
Aracın eksikleri giderilmeyecek gibi değildi. Kafamda bu yorgun görünüşü silerek aracı düzgün bir kondisyona getirmek vardı. Kilometrenin de düşüklüğü cezbetti ve ekspertizin yolunu tuttuk.
Eksper sonrası Mini'mizi aldık.
İlk iş tabi ki detaylı iç temizlik ve deri temizliği oldu.
Sonraki işim de, almadan önce dahi kafamda olan Union jack stoplarımızın montajı Borusan IS IT LOVE? plakalık ve App plaka oldu.
Stopların montajı sonrası araç arıza ışığı yaktı tabi ki. vGate ile Bimmercode üzerinden kodlaması yaparak stopları LED olarak tanıttım ve sorunu çözdüm.
Böyle bazı avuntularım da olmadığı değil.
Filmsiz olmazdı tabi. Ön cam hariç 2 numara film, cam tavana da ısı engelleyici filmimizi uyguladık.
54.000 olduk, 4.000 km nasıl geçti anlamadım.
Mini Premium üyeliği sağ olsun, tüm sileceklerimiz ücretsiz değişti.
Anahtarda da minimalizm.
Bir süre bu modda takıldık ama daha yapılacak çok şey vardı. Kışın gelmesiyle planlar bahara kalmıştı.
Aracımın üzerinde sıfır ayarında 195 / 55 / 16 Michelin Primacy 4'ler ve 16'' jantlar vardı. Görüntü ve spotif sürüşte beni tatmin etmiyordu.
Bir anlık gazla OEM Tentacle Spoke 17'' jant ve Goodyear Eagle F1 Assymetric Yıldız logolu orijinal BMW ekipmanı lastiklerimi sipariş ettim.
Yanında bir de LCI2 kasa full siyah led yan sinyalleri de sipariş ettim.
Evet, halen yapılacak çok iş olmasına rağmen dayanamayın jantları taktırdım.
Bimmercode ile gizli özellikleri açıyorum. Tabi bir de Aliexpress'ten aldığım Alcantara direksiyon göbeğini göstereyim. O alan gözüme hep bir dandik geliyordu, bence hoş oldu.
Jant lastiklerden sonra bir takım keyif gazlamaları:
Ailecek MINI'ci olduk.
![]()