Meğer ben basık araba seviyormuşum










Evet fotolarda çok güzel, park halinde bakınca çok güzel, otobanda çok iyi ama şehir içinde günlük kullanması çok zahmetli bu basıklıkta bir aracı. Kimseyi küçümsemek, kötülemek için söylemiyorum ama saçma sapan basıklıkta, amacını aşan arabalar gibi kasis görünce trafiği durdurup çapraz geçmek falan benlik işler değilmiş onu da anlamış oldum. 2 cm kaldırdım ve yine eski haline döndü, hiçbir yere sürtmüyor ama görüntü hala yeterince güzel.

AP için konuşacak olursam, coiloverlı başka bir E90 kullanmadığım için kıyas yapamıyorum ama şu çok açık; konfordan ödün vermeden daha yüksek viraj kapasitesine çıktı. KW ve ST'li çok arabaya bindim, ondaki his bunda da var. Önceden yol sabitti ve araba yolun şekline paralel gidiyordu. Şimdi ise araba deniz seviyesine paralel, yol arabanın altında ve arabanın gidişine göre gidiyor hissi. Daha farklı nasıl anlatayım bilmiyorum, "amma abarttın" diyeceksiniz ama bilenler anladı

-Şehiriçi sürüşlerinde ve kasislerde sertlik net şekilde hissediliyor ama bam güm değil.
-Otoban konforunda zerre azalma yok
-Direksiyon netliği arttı.
-Yanlama kontrolü arttı ama daha zor yanlayıp daha kolay çizgiye giriyor.
-Virajda kıçı başı dağılmadan fren yapabilme kapasitesi yükseldi.

-En sevdiğim iyileşme ise; önceden otoyolda diyelim ki 150 ile sağ viraj dönerken bir köprü bağlantısına vurunca önce burun yukarı sekiyordu, sonra havadayken sola-sağa bir kafayı gezdirip yerçekimiyle amortisör bayağı bir kapanarak aşağı oturuyordu. En son hareketi ise oturduğu yerden normal sürüş yüksekliğine gelmek oluyordu. Artık aynı senaryoda kafa tümseğe vurunca burun dümdüz yukarı kalkıp, havada hiç sol-sağ gezinmeden direk aşağı iniyor ve anında sürüş yüksekliğine oturuyor. Şimdi biz ilk senaryoda yaşananı konfor sayıyorsak evet eski haline göre konfor biraz azaldı bu şekilde sürüşlerde. Ama arabanın sürüşü ile ilgiliysek keyif almak istiyorsak bu konfor eksikliğini hissetmiyoruz bile. Kaldıki ben eşimi işyerine bırakırken, veya gece nöbetçi eczaneden bebeğe mama almaya giderken bile bu arabayı kullanmanın keyfini alan bir adamım

Sonuç: AP markası fiyat performans olarak inanılmaz kalitede bir coilover.






Gariban işi sürüş otomobilimizin devamında frene sıra gelir mi?