Çok teşekkür ederim, sağ olun.
Estağfurullah, kendi aracımdan ziyade bir Citroën sevdalısı olarak burada her türlü model için gelecek sorulara dilim döndüğünce, tecrübelerim yettiğince cevap verip yardımcı olmak isterim.
1.6 e-HDi MCP şanzımana sahip bir C5'e gelecek olursak, bugün olsa yine alırım. Hiç düşünmeden alırım. Çünkü o aracın fiyatı sunduklarına göre rakiplerinden neredeyse 100 bin lira daha aşağıda geziyor. Ama bu noktada kriter öncelikle makul kilometrede (mümkünse 100 bin altı), belli süre yetkili serviste bakımı sürmüş, sonrasında da doğru ellerde bakılmış bir C5 bulabilmek ve de en önemlisi 2012 ve sonrası modellere bakmak. 2010 - 2012 arası gelen (benim aracım da bunlardan birisiydi) Confort ve Dynamique paket modellerde PSA'nın o dönem Peugeot 308, 508, Citroen C4 v.b. diğer araçlarında da karşılaşabileceğiniz bir enjektör problemi mevcut. Bu sorun mekanik bir sorun değil, sadece Continental marka olarak çıkan enjektörlerde bulunan elektroik bir ateşleme sorunu ve tamiri yok. Yaparım diyene de inanmam çünkü hem kendim hem de tanıdığım farklı kullanıcılar yaptırdık, olmadı.

Mecburen bir takım yeni enjektör almak gerekiyor. Lakin 2012 ve sonrası modellerde böyle bir dert yok. Öncesi e-HDi'ler 112hp, sorunun ortadan kalktığı e-HDi'ler 115hp. Bu sizin için bir kriter olsun. Bu önemli notun üzerine 2012 ve sonrası olarak doğru modele yöneldikten sonra (mümkünse Executive paket bakın) C5'in herhangi bir kroniği yok. Bakımını yap sür modunda bir otomobil.
C5'in üzerindeki MCP şanzıman (aynı dönem Peugeot 508 modellerinde 'auto6r' olarak adlandırılır) PSA grubunda bu sınıf modeller için geliştirilmiş en üst seviye yarı otomatik versiyondur. Bu şanzıman tahmin edebileceğiniz üzere aslında klasik bir manuel şanzıman ile aynı komponentlere sahip (baskı/balata), tek kavramalı bir şanzıman. Bu şanzımanın üzerinde aksiyoner ismi verilen bir robot mevcut ve sizin yerinize devri geldiğinde debriyaja basıp çekip vites değiştirmekle görevli. Durum böyle olunca son derece sorunsuz ve sadece balata/volan gibi sarf malzemeleri değişimi ile yolunuza devam edeceğiniz otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman. Bu aksiyonerin belirli aralıklar ile kalibrasyonunu yaptırmak gerekiyor. Bu ne demek, sonuçta bu araç tek kavramalı standart bir debriyaj balatasına sahip ve zamanla bu balata aşınarak inceliyor. Karşılığından uzaklaşıyor. Bu durumda belirli süreçlerde (Citroën bunu 2 bakımda bir olarak belirtir) kalibre edilerek o boşluk alınmalı ve önce araç durduğu yerde akabinde de yola çıkılarak gerekli prosedürler uygulanmak suretiyle kalibrasyonu yapılmalıdır. Ben bu işlemleri düzenli olarak yaptırdım. Ama bunu çok uğraştırıcı bir işlem olduğu için her servis yapmaz, yaptım der durduğu yerde yapar yol alıştırmasına çıkmaz. Çünkü en az 1 saatini alacak bir işlem bu. Tüm bunları harfiyen uygulayabilecek, meraklı, işini seven bir Citroën ustanız varsa her şey sizin için çok daha kolaylaşacaktır. Bunun üzerine ben aracıma bir de yazılım yaptırdım ve motorun gücünün artması neticesinde aksiyoner daha hızlı çalışarak daha konforlu ve hızlı vites değişimleri gerçekleştiriyor. Ayrıca ben aracımda tüm sıvılarda LiquiMoly ürünleri kullanıyordum, motor içerisinde Ceratec katkısı (silindir çeperini seramik malzeme ile kaplayarak yüzeyi pürüssüzleştiren bir katkı), DPF'li motora uygun yeşil bidonda LiquiMoly Molygen motor yağu (öncesinde Engine Flush) ve şanzıman yağını da mutlaka değiştirmek gerekir. Bu işlemleri yaptıktan sonra aracımın hem performansı bambaşka bir hal aldı, hem de vites geçişleri diğer C5'lere göre hissedilir derecede çok iyi hale gelmişti.
Özetle, dilinden anlayıp, araştırıp doğru hamleleri yaparsanız size arabalık yapmayacak hiçbir araç yoktur diye düşünüyorum.
