User Tag List

Sayfa 5/7 İlkİlk ... 34567 SonSon
127 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: ALFAROMEO 155 Q4 genel tanıtım.

  1. #77
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.awdwiki.com/images/tempra...edra-155_x.jpg

    Bu şekil derki tabi bana göre. El frenini çekince ön taraf boşa çıkar. Çünkü Ayna olan yerden arkaya gidiyor ve oradaki sistemde güce binince kilitleyen bir sistem QDF3H - Quaife Engineering

    bence buna benziyor buda yüke gelince çalışıyor..
    Ama araba senin sen daha uzmansın.
    abi şimdi burada sana sistemi mekanik olarak anlatabilmem imkansız
    dediğim gibi yapı olarak arada bir ayırıcı (ön-arka) olmadığından sistem sürekli 4 çeker
    el freni çektiğinde yada virajda gaz pedalından ayağını çektiğinde de araç 4 çeker (olması gereken)

    edit:
    Q4 ü çekiciye bindir ön tekerlekleri kaldırarak, hani eski sistem
    arka tekerler yerde, ön havada çekici aracı çekiyor düşün (ön tekerlekler dönmüyor haliyle)
    el freni inik, vites boşta
    bu durumda bir süre sonra viscous coupling bozulacaktır
    senin söylemene göre birşey olmaması lazım o şekide


    daha iyi resimlerim var


    Bu resimlerde lancia delta integrale, aktarma yüzdeleri farklı belki ama yapı aynı
    (Q4 = ön:%47 arka:%53)






    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan Bey bu Q4'lerin orjinal bujisi Golden Lodge 25HL'mi ?
    Eğer öyle ise siz bu bujiden Türkiye'de bulabiliyormusunuz ?

    Kaleminize sağlik
    orjinali bosch WR6DTC
    goldenler alfa 75 lerde falan kullanıldı



    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wr6dtc q4 bujisidir. 3 tirnaklidir. Baska buji backfire yapar. 3 tane q4 eskittim, en saglim performans wr6dtc idi.
    yazıda zaten WR6DTC olduğunu yazmıştım fakat 4 tırnak demişim
    3 olarak değiştiriyorum

    bu arada gürsel
    backfire falan yapmıyor başka buji
    edit:backfire > misfire olacaktı galiba?
    en güzel B8EGV fakat ömrü gerçekten kısa 3-4 bin zor gider

    ha araba standartsa zeten STD bujiden başka birşey takmanın anlamıda yok
    benim soğuk buji takın dediğim arabanın turbo basıncı 1.3 bardan yüksek olan

  2. #78
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senden sonra bayağı kitap karıştırdım. Fakat o yıllarda amcamlar hep lancia ile ilgienmiş. Lancianın diff. yağının özelliklerinden bile bahsederken alfayı hiç ellememişler. Tek bir parça olan resim var quafie marka. O senin önden arkaya geçişi yapan parçaya benziyor. yani diferansiyel gibi üzerine ayna takılabiliyor. Bende o parçanın çalışmasına bakarak bir yorum yaptım zaten. zaten oranıda belirleyen o parça gibi görünüyor.Ama ön tekerlekler havada arkalarda dışarıdan bir güç vasıtası ile döndürülürse ve ön tekerlekleri sabitler isen sistem bozulabilir. Ama genede sen yusufa sor derim. Genede bizimki gibi araçlarda el frenini çektiğinde önler boşta kalır hatta gaza basınca önler patinaj bile yapar. ama sonra ne olur bilemem. ben bir kaç sefer yaptım. ön lastiklerden dumanlar çıkıyor.....

    Bir tek audi coupe quattro el frenini çekince önler kilitleniyor. sokak hali çok can çekiştirici. 165 hp lik olanı turbosuz.
    kitapları daha karıştıracağım. yada sen yücel veya yusufa soracaksın.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  3. #79
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    linkteki ürün bizim arabada yok, ha bu da bir kilitli differansiyel çeşidi
    bunun karşılığı bizde arkadaki diff, Q4 te torsen 5.1 kilitli diff var arkada.
    Q4 tork dağıtıcısı ise farklı bir yapıda
    QDF3H - Quaife Engineering


    yeni resim:
    arka diff: torsen 5.1 kilitli diff
    mekanik yapı ve duruma göre %10 dan %100 e kadar kilit mümkün oluyor bildiğime göre.





    EDIT:


  4. #80
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi paylaşımına da aracına da hasta oldum. Allah her daim güle güle binmeyi nasip etsin, maaşallah diyorum.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  5. #81
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok önemli güncelleme
    ilk sayfaya 4 çeker sisteminin bir parçası olan viscous coupling ile ilgili yazı eklendi.

  6. #82
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk sayfaya
    balans kayış iptali yazısı eklendi

  7. #83
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık valla alfalarla pek ilgim olmamasına rağmen satır satır okudum .
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  8. #84
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan abi videolar ve açıklamalar harika olmuş. Arabayı lifte kaldırdığımda ilk işim denemek olucak

  9. #85
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan abi videolar ve açıklamalar harika olmuş. Arabayı lifte kaldırdığımda ilk işim denemek olucak
    akın,
    aynı testi şöylede yapabilirsin, fark yok.
    sadece ön sol tekeri kriko ile kaldır
    lastiği elinle çevirmeye çalış bakalım ne kadar zor dönüyor?
    *vites boşta olacak

  10. #86
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akın,
    aynı testi şöylede yapabilirsin, fark yok.
    sadece ön sol tekeri kriko ile kaldır
    lastiği elinle çevirmeye çalış bakalım ne kadar zor dönüyor?
    *vites boşta olacak
    Biraz ağır da olsa dönmesi lazım...
    (denemedim sadece tahmin. )
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  11. #87
    ilbeyyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıntılara, aracınıza olan ilginize, uğraşınıza ve bilginize hayran oldum.. Baştan sona okudum.

  12. #88
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mükemmel bilgiler, bu konudan sonra q4 fiyatları da tavan yapar, uzun zamandır almayı düşündüğüm araca kavuşamamda
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  13. #89
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biraz ağır da olsa dönmesi lazım...
    (denemedim sadece tahmin. )
    biraz değil abi ciddi zor döndürebilmen lazım
    kolayca dönüyorsa sıkıntı var vizkozda

  14. #90
    academian97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    25
    Mesaj
    424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sn. Maxi

    Ellerinize sağlık süper bilgiler, şimdiye kadar Q4 diye birşeyden haberim yoktu ama geçen sene 1 Mayıs'ta Frankfurtta benzer bişey denk gelmiş, fotolamış, ardından da arabadakilerle karşılıklı olarak birbirimize "thumb up" hareketi yapmıştık.

    Bu fotolar sizin için gelsin



    Passat TDI ile; BUDAPEŞTE-Viyana-Bratislava-Prag-Münih-Stuttgart-Frankfurt-Luxemburg-Paris-Saraybosna-Zagreb-Podgorica-Tiran-Belgrad-Sofya-Üsküp-Venedik-Milano-Cenova-Roma...

  15. #91
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fotolar için teşekkür, çok temiz bir 155.

    dışardan Q4 olduğunu anlamak çok zor
    arka bagajdaki yazılarıda sökmüşler
    bu siyah araç 155 sport modelide olabilir
    yani atmosferik motorlu, önden çekiş.

  16. #92

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lancia bulunmuyor artık..yakında piyasada Q4 de bulunmayacak ve ateş pahası olacaklar bence..

  17. #93
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sene 95 cebimdeki parayla alfa33-pug205 gti-honda si alabiliyordum.94 model 12bin kmde alfa romeo 33 1.7 16v aldım.italyanları severim bu yuzden 33 aldım.2002 senesinde 140bin km de konyaya sattım.şuana kadar araçlar hakkında bir bilgiye sahipsem bu alfa sayesinde oldu.maşallah bostancı sanayinin gülüydüm.belli dönemler 2.aracım olarak tutsamda son zamanlarında beni üzsede satarken en çok üzüldügüm araçtır.bu zaman zarfında alfa 75 2.0ts-75 1.8 turbo-155 ts ve tabiki Q4 kullanma şansım oldu.bence saf alfa ruhuna sahip son araçlar bunlardı.hepsinin kendine göre farklı özellikleri vardı...kullanmak isteyipte kullanamadıgım tek alfa 145 Quadrifoglio dur...paylaşım için teşekkürler.sayenizde eskilere gittim.

  18. #94
    çelikoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    38
    Şehir
    antalya 07
    Mesaj
    61
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba hakan abi benim adımda hakan bana telefon yoluyla ulaşabılırmısın yada bana numaranı ver ben arayayım buda benım numaram 5384774437
    DosTLUk çınar ağacı gibidir
    meyvesı olmasada gölgesi yeter ...

  19. #95
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı çelikoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba hakan abi benim adımda hakan bana telefon yoluyla ulaşabılırmısın yada bana numaranı ver ben arayayım buda benım numaram 5384774437
    bu mesajı yeni gördüm pardon
    forumda her mesajımın altında telefon numaram var

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •