Megane 2 aracıma Pioneer 4050BT teyp aldım, birde ön kapılara 16 cm mid düşünüyordum ama, kapılara işlem yapacak ustayı bulamadım.O yüzden 13 cm mid ile bu midleri besleyecek anfi önerirmisiniz?
Megane 2 aracıma Pioneer 4050BT teyp aldım, birde ön kapılara 16 cm mid düşünüyordum ama, kapılara işlem yapacak ustayı bulamadım.O yüzden 13 cm mid ile bu midleri besleyecek anfi önerirmisiniz?
Biz jbl 508 c nin 2 kulağını kesip oraya oturttuk kasap biri yaparsa pandizot söküm işini kapıların cebe su alır bilgin olsun 4 kapıda ki sistem i Ana Uniteden besledik. Arka pandizot a 2 adet 608 c bagaj da jbl 38 vardı amfi olarak jbl 1004 kullandık arka pandizot ve sub bagliydi
Ön kapıya iyi bir 13 cm takın tizleride konsolun üstündeki orjinal tiz yerine takın güzel ses çıkar.
16 cm takmaya boşuna uğraşmayın kapının üstünde eğreti gibi durur
kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...
kendi aracımızda (meganers) önlere powerbass x serisi kullanmıştık.qline amfi ile.Güzel bir ayarla tertemiz ses alıyorsunuz.Midlerimiz satılık şuanda.
Sizin Maymun Olmanıza Darwin de Şaşkın.
Belly Detail
renault başlı başına ses sistemi için bela, megane 2 ise belanın tam zirvesi her türlü olumsuzluğu mevcut
1) hoparlör çoğu araç gibi saca değil direk kapı döşemesine oturuyor, milletin bmwsi sacdaki hoparlörden etkilenip kapı döşemesini titretirken megane 2 gibi trimlere sahip araçta direk trim üzerinde bağlı hoparlör= tahmin edin
2) 13cm dışında ebat için kesmek biçmenin kralı lazım
3) derinlik sıkıntısı mevcut,camı kurtarmıyor hoparlör alırken seçici olmak lazım
4) standart hoparlör dışında bir hoparlör oturmak için su koruma ızgarasını kesmek lazım= ıslanan hoparlör vs
bütün bu olumsuzlukları bir kenara atıp aksine en kral araçtan bile daha güzel ses kalitesi yakalatacak bir argümanım var= Kick panel
eğer bir fiberglass üretim tehsisi var ise etrafınızda mdf kasnak yapıp ona göre ve aracın sağ sol kenarlarına göre (netden kick panel speaker bakınız) polyester/fiber calışması yaparsanız acaip şekilde avantajlarından yararlanırsınız.
1) çoğu araç hoparlörü free air yani kapalı olmayan kabin mantığyla çalışır ve kapıda en kral yalıtımda olsa illa rezonans olur, bunda sıfır rezonans/titresşim diyebiliriz
2) yalıtım gerektirmez
3) 13cm yerine 16cm mid kullanabilmenizi sağlar= daha falza spl daha aşağı frekans okuma olasılığı
4) kapıda kesme biçme gerektirmez
5) su alma vs gibi derdi yok
6) burası en önemlisi arkadaşlar, kick panelin amacı aslında ses kalitesidir, işin içinde olmayanlar hep hoparlör yukarı taşındıkça güzel olur ve aşağıda fiziken olursa güzel olmaz vs sanarlar oysa bu belli şartlarda doğrudur ve o şartlar yerine getirilmezse (ki bizim TR'de bu oran %99.9dur) tam aksine dez avantajdır.
bizler araç içersinde ortadada oturmayız,neredeyse tamamen solda otururuz bu çok büyük bir problem yaratır çünkü sol hoparlörler bize sağ taraftakine göre belli bir ölçüde daha yakındır= sahne bozukluğu,faz karışması ve birsürü problem.
şimdi düşünün hoparlörü yükseltinizmi ne olur? soldaki size dahada yakınlaşır ve bu sağ sol ayrım dahada açılır
tersini düşünün? gittiniz hoparlörü en alta aldınız, onuda uzaklaştırdınız bu sefer sağ taraftaki hemen heemn aynı ölçüde kalırken soldaki eski yukarı pozisyona kıyasla sizden uzaklaştı ama sağ sol mesafeleri daha eşit hale geldi= dijital değilde (ses işlemcilerin yaptığı) size bedavaya gelen fiziken zaman hizalaması
bu durumda fazlar doğru,sağ sol ayrımları hemen hemen eşit,düzgün ve kayıtda gerçekte olduğu gibi sahne
özetle çok ama çokkk daha iyi bir ses elde edersiniz, bu sektörde merakı olan çoğu uzman/guru bu yöntemi önerecek ve kullanıyordur, değerlendirmekte fayda olabilir.
"yarbay abi"
kickpanel ile olaya boyut kattin. yillardir fotolarini gorurum ama hic tecrube edemedik. k. emrah'tan bir alinti yaparsak;
saka bi yana, kickpanelli adam gibi bi sistem dinledin mi? kapi hacmini enclosure olarak kullanma, hava kacaginin performansi etkilemesi (daha once bi konusmustuk, hala arastirmadim), mekanik problemler gibi konular onemli. ustune izolasyon yapacam diye esinmek cabasi.benim hic kickpanelim olmadi ki...
tweeter alignment guzel yapilabiliyor da, midbass hic oyle degil. kapida sacma sapan bi yerde duruyor. yani off-axis.
amaaaaaaaaaaaa....
burda buyuk bi ama var;
spektrumda asagiya dogru indikce directivity azalir: kulak sesin nereden geldigini farkedememeye baslar. bu nedenle subwoofer'i nereye koyarsan koy duyarsin. ayni sebepten woofer'in caldigi bandin off-axis olsa da iyi duyuldugunu tahmin ediyorum.
hatirlarsan bi E60 konusu vardi, koltuk altinda woofer'lar. o tasarim da bu prensibi kullaniyor diye dusunuyorum. ama tweeter ve mid driver'lari duymanda off-axis olmak ciddi sorun.
yukariyi senin alin size bedava TA cumlene baglarsam, mid bant icin ciddi bir TA katkisi yapacak gibi gelmedi. sol taraf iyilesse de sag tarafi ne yapacaksin? sag kapidan sokup yere kickpanel yaparsan tam aksine stok hale gore kotulesmesi lazim.
tabi konforu bozmayacak, amele sistem goruntusu vermeyecek, surus guvenligini tehlikeye atmayacak ve ic mekanla uyumlu kickpanel yapmak basit bir is degil. fren yerine kickpanel'e basmayalim...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)