Bu iki terım hakkında bıldıklerımız... nelerdir
Bu iki terım hakkında bıldıklerımız... nelerdir
SPL: Sound pressure level. Amac alt frekanslarda (bass) olabildigince yüksek ses üretmektir.
SQL (SQ olarak da gecer.) : Sound quality -level-. Amaç dinlediginiz müzik türüne göre en kaliteli ve temiz sesi elde etmektir.
belkı farklı yorum yapacak arkadaslarımız olabılır..bu konu cok onemlı..bu kadar ıle kalmaması lazım...
abi sen acıklama yap ta konuyuda sabıtlıyelımm .. lazım olan seyler bılmemek ayıp deıl ogrenememek ayıp
facebook: hasan serdar şengül
instagram: hasan_serdar
ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ
Ok..spl. ıle sq bır muzık yarısma dalı ıdır gerek tr de gerekse yabancı ulkeler de muzık ılle ugrasan bu ıse gonul vermıs yada fabrıka takımlarının yarısması ılle yapılıyoo Spl de amac araba ıcındekı calan muzıgıı maxımum sevıyede db olarak yakalamak....fakat işin büyüsü..sızın yapmıs oldugunuz arabanın alt yapısında yatar..girmis oldunuz yarısma sınıfında karsınıza aynı arac cıkıcagını dusunerek hazırlanmanız gerek ...ve gercektten zahmetlı bır iştir..ayrıca ben spl muzık dınlıyorum dıyenlere arabasında tek bass yada daha fazla bass olan arkadaslar maglesfe spl dınlemıyosunuz..demek zorundayım.. bu muzık turunu dınlemek ıcın. güc.yalıtım.subkabin..ayrı bir yerı vardır..gene de bir tiyo vermek gerekırsekabini ıyı olan kazanır.bu işin püf noktasıdır.. Sq..bu sistemde amaç calan muzık turunu stereo olarak tum detayları tum sahneyı o esnada calan.ensturumanı o havayı aracan ıcınde hıssetmektır dıye bılırız burda kı olayda ıse kapı kıtlerınız cok cok ust sınıf olması yetmez..yanii ben bu kadar para saydım en ıyı kıtı aldım demek ılle olmuyo burdakki olayın püf noktası tamamen montaj hoperlorun konumu hop..acısı.. secılen hop..ıstedıgınız frekansı size suna bılmesi gerekir...
not olarak degerlı montajcı arkadaslarım ve bu ıse gonul veren spl sınıfını seven dostlarım..iyibir akü sarj dınamosu uafak tefek yalıtımla işin eksık taraflarını tamamlabılırsınız fakat..bass kabını gercektten ayrı bır yerı vardır kabın yapımı marangoz işi degıldır ayrı bır sanattır..
bende bı soru sorayım 30cm p2 rockford kapalı kutu ıcın ne kadar hacım ıstıyor bırde küp gıbı degılde arabaya göre kabın yaparken hacım nası hesaplanıyor![]()
bu konu da cok ayrı bı olay bunun ıcınde bır baslık acılsa ıyı olur aslında fakat kısa bır ızahtta bulunuyum her bass ın kendıne has karakteri vardır... tam lıtre ıcın.. satın alırken ıcınden kagıt cıkar ona gore uygun bır kutu yapılabılır yada ıkıncı el sub aldıgınız elınınzde kagıt olmaya bılır veya ben kapalı kutu dınlmem portlu dınlerım dıyen olabılır ben acık cası program kullanıyorum hatta bır lınk verıyım burdan bassın markasını yada kendı kutunuzu kendınız dattasheettını gırerek yapablırısınız.. LinearTeam.. genede fabrıkanın sıze verdıgı olculere gore yapmakta fayda vaar..
SPL ıcın durum farklıdır kabın akord du cok onemlıdır sızı farklı kılanda bu olmalı kabınde kullanılacak malzeme herkes mdf kullanırken baska agac cesıtlerıne de yonelebılırsınız..herkes portu plastıktten yaparkken baska bır mataryel kullanabılırsınız..port olcusu porttun bassa yakınlıgı kestırdıgınız frekans la orantılı olmalı... Şimdi gelelım normal kullanıcılara yapılan hattalarına hazır kabın kullanmaları ve ben aldım taktım oldu dıye bırsey yook her bassın bırde ön lıtresı var yanıı bassın onu acık olmassı lazım araba ıcındekı konumu duzgun olmalı bır basıt bır hattada surda yapılıyoo ustte pandızot yapılıyo altta bass calısıyo usttekı hoparlör etklıyoo cunkı alttakı basınc yukardakı hoparlöre vuruyoo..bu sefer yukardakı sacmalıyoo ayrıca pandızot alttında calısan bass kabını kapalı bır alanda kaldıgıı ıcın sıze tam verım vermez mutlaka acık alan bırakmalsınız ..pandızotta..
SQ biraz duygusal olucak amma araca ıcınde dınlenen muzıgın sızı alıp baska yerlere goturmesı gerekır ve bu saglanmalıda.. yoksa eksık olmus demektir..ayrıca ılk cd den ıtıbaren son sarkıya kadar..sizi yormaması gerekır aksıne sizi dınlendırmıs olaması lazımm..sızın hafızanıza gonlunuze tat bırakması gerek.. yoksa SQ dınlemenın bır anlamı kalmaz..herkes ıyı aksamlar
Konuyu hortlatayim.
Audison bitone islemci aldim. Kafa unitem for-x skoda.
Simdi guzel sahnelemesi olan 4 yollu bir sistem kurmak istiyorum. 4. Kanal olan sub elimde var ve amfili ona gerek yok.
Bitone islemci ve kafa unitesi ve sub haric maksimum 1500-2000 liraya 1 tane 4 kanal ve 1 tane 2 kanal amfi ve bir cift 3 yollu component alacagim.
Ne tavsiye edersiniz?
Amacim gercek sql ses duymak , duptis duptis degil, dusuk volume da tertemiz ses ve iyi bir sahneleme.
Bu arada Ankara Aydin Elektronigi nasil bilirsiniz?
morel, focal, mb quart yada dls birini al geç ...
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
bit One pro seviye bir processor. galiba 4 yollu, zaten sen de ona göre yazmışsın. yanlız tune edilmesi gerekiyor ve aletin üzerinde otomatik tune etmek vs. için hiçbir şey yok.
tune etmekten kastım hoparlörleri doğru yere bağla, x-over noktalarını gir, sesi aç-kıs vs.değil. tune etmek için genel olarak Real Time Analyzer (RTA) diye adlandırılan yazılımlar var ve özel mikrofonlar var. sistemi arabada çalışır hale getirdikten sonra özel sesler çalıp RTA ile analiz ederek;
1. frekans seviyelerinin ayarlanması (equalization)
2. içerideki ses gecikmelerinin ayarlanması (time alignment)
yapılıyor. nereyi ayarlıyorsun dersen bit One üzerindeki grafik/parametrik equalizer ile time alignment kısmını ayarlıyorsun. işin temeli bu şekilde.
kim yapar dersen maalesef bilmiyorum. ama müzik sistemleri firmaları tuning işini böyle yapmayıp kafaya göre bişeyler yapıyorlar. hatta bu yazdıklarımı söylersen sen yanlış biliyon öyle olmaz diyip bi de üste çıkma ihtimali %95'tir.
RTA olmadan analiz yapmak wideband olmadan tuning yapmaya benziyor. kafama göre, olduğu kadar şeklinde gider...
amp ve komponent hoparlör olarak bit One seviyesine yakışan ürünler seçmek gerekir. aksi takdirde bit One'ın sağlayacağı aktif sistem ve ses kalitesi avantajlarını müziğe yansıtmak mümkün olmaz.
hoparlör & amp konusu çok uzun, daha yazmıyorum...
TR acayip pahalı, yurtdışından getirtmeni tavsiye ederim.
duptis zaten arabanın içine değil dışına yönelik sistemAmacim gercek sql ses duymak , duptis duptis degil, dusuk volume da tertemiz ses ve iyi bir sahneleme....
ses temizliği & sahneyi incelemek için kaydının iyi olduğu bilinen akustik müzikleri kullanmanı tavsiye ederim; örnek Direstraits/Brothers In Arms albümü, Pink Floyd albümleri. bu tip kayıtlarda ak koyun kara koyun net net ortaya çıkıyor.
sonrasında zevkine göre çal, güle güle dinle...![]()
Eski tonmaister olduğum için ses ayarını kendim yaparım. Zira Bitone içinden bir cd geliyor, bunu cd çalara takıyorsun ve yeni nesil audison pc yazılımında laptop'un mikrofonunu kullanarak RTA çakması ön ayarı yapılabiliyor.
Bugun Ankara Keçiören'deki Aydın Elektronik Ferhat ile tanıştık , adam işinde oldukça profesyonel ve raflarında 6-7 tane bit ten vardı , sürekli SQ sistem montajı yapıyormuş, bana oldukça güven verdi.
Ben Dire Straits dışında Kari Bremnes ile test etmeyi severim ev tipi SQ sistemleri.
Bu arada neden DSP aldığımı da söyleyeyim , Aracımdaki orjinal RCD 510'u (Skoda Bolero) üzerinde bi *** özellik olmadığı için söktüm. Ne usb , ne btooth ne tv ne navigasyon var, onun yerine For-X marka Skoda ile uyumlu bir OEM Double Din aldım. Fakat sesi ....rak gibi , ama alete alıştığım için bu ünite kalsın , sesi DSP ile düzeltelim istiyorum. Fakat çok kaşınırsam , RCD 510'u geri takıp , Vagcom ile programlayıp Hoparlor çıkışlarını RCA moduna çevirip gene Bit One'a girebilirim..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)