User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Drag tarihi,sınıfları ve kuralları

  1. #1
    Dragster
    Misafir

    Drag tarihi,sınıfları ve kuralları



    Drag yarışları araçların ayarlanmış bir mesafeyi en hızlı bitirmeleri prensibi üstüne kurulmuş bir yarış şeklidir.Drag yarışları amerikan ve kanada kökenli olduğu düşünülmesine rağmen Avustralya,yeni Zelanda,Japonya,Aruba,Meksika,Yunanistan,Malta,Gün ey Afrika ve İskandinav Ülkerleri,özellikle Finlandiya ve İsveçde de oldukça popülerdir.
    Dünya çapında aktif olan 325 drag strip bulunmaktadır.

    Temel olarak drag yarışları
    drag sporu belirlenmiş bir mesafede iki aracın sıfırdan hareket ederek hızlanma ivmelenme müsabakalarıdır.Bu yarış için kabul edilen mesafe çeyrek mil (402.3 metre) veya 8/1 mile (201 metre) olarak belirlenmiştir.Bir drag yarısı organizasyonu iki aracın eleme usulü yarışması esaslı turnuvadır her yarışta kaybeden sürücü
    elenir ve tek yarışçı kalana kadar devam edilir.

    Bu müsabakalar yılbaşı ağacı adı verilen elektronik bir alet tarafından başlatılır yılbaşı ağacı denmesinin sebebi üzerindeki renkli ışıklardır.bu sistemin her iki tarafında 7 ser ışık bulunmaktadır:
    En üstte 2 adet küçük beyaza yakın renk ışık onların altında 3 adet büyük sarı LED ışık bir adet yeşil ışık ve en altta bir adet kırmızı ışık bulunmaktadır.


    En üstteki iki ışık kalkış ağacına ve kontrol kulesine bağlı fotosellerle devreye girer.Aracın on lastikleri start çizgisine değdiği anda ilk küçük ışık yanar buna pre stage yanı hazırlık aşaması denir.Pre stage ışığı yarışçının start çizgisinden tahmini 8 ınc geride olduğunu gösterir.

    İkinci küçük ışık ise yarışçının pre stage bölgesinden biraz daha ilerledikten sonra aktif hale gelir bu da on lastiklerin kesin anlamda start çizgisinin üstünde olduğunu ve yarışa hazır olduğunu gösterir.İki araçda bu noktaya ulaştığında yanı yılbaşı ağacının iki tarafında da iki küçük stage ışığı da yandığında starter ağacı aktif hale getirir ve iki yarışçıda kendi tarafındaki 3 büyük sarı ışığa konsantre olur.

    Yarısın çeşidine ve sınıfına göre üç büyük sarı ışık aynı anda yeşil ışıktan 4/10 saniye önce (pro ağaç) veya tek tek 5/10 saniye arayla yeşil ışıktan 5/10 saniye önce (sportsman veya full ağaç) aktif hale gelir.

    İki farklı yarışçının performansları ayrı olarak görüntülenir: bitiriş süresi ve çizgideki hızı.Bu monitörleme sistemi aracın on lastikleri stage ışıklarını ve çizgisini terk ettiği anda aktif hale gelir ve araç fınısh çizgisini geçtiğinde durur.Start fınısh zamanlaması aracın elapsed time ı yani geçirdiği süredir bu performansın hesaplanmasını sağlar.Her kulvarınki birbirinden bağımsız bir şekilde 66 foot speed trap uygulamasıyla hesaplanır.

    Fınısh çizgisini ilk geçen araç yarışı kazanır.Bir yarışçı start çizgisini erken terk ederek veya kendine ait olan kulvardan saparak,pist duvarlarına dokunarak diskalifiye olabilir.Aynı zamanda stage alanında hata yaparak veya yarıştan önceki müfettiş kontrollerinde de diskalifiye edilebilir.

    Yarışlarda eğer bir yarışçı yeşil ışık yandığında hızlı bir şekilde aracını kaldıramazsa toplam süresi daha iyi olmasına rağmen yarısı kaybeder çünkü toplam sure hesaplaması aracın lastiklerinin start çizgisinden kalkmasıyla başlar ve fınısh çizgisini geçtiğinde son bulur.
    Aslında toplam süre performansın hesaplanmasında etkilidir birinciyi belirlemede fazla rol oynamaz..Yarışçının tepki süresini yeşil ışık yandıktan sonra kaybettiği sürenin hesaplanması için gereklidir.Eğer yarışçı yeşil ışık yanmadan start çizgisini terk ederse kırmızı ışık yanar ve yarışçı fodepar yüzünden diskalifiye olur.Bir yarışçı kırmızı ışık faulü yaptığı zaman diğer tarafta yeşil ışık yanar bu şekilde yarış kazanıldığında buna 'holeshot' veya
    başa baş startlarda düşük elapsed time a sahip olup yarısı kazananlara ise 'holeshot win' adı verilir.Elapsed time a bağlı olarak yarışçının reaksiyon zaman ve maksimum hızı kayıt edilir.Yarış sırasında bir yarışçı aracında herhangi bir arıza sebebiyle düşük bir max hıza ve toplam süreye sahip olmasına rağmen fınsıh çizgisini ilk önce geçtiği takdirde birinci olabilir.

    Eleme usulü turnuvalarda kaybeden araç listeden çıkarılır kazanan araç ise diğer kazanan yarışçılarla eşleşir.3 araç finale kaldığında ise kura çekilerek veya en hızlı toplam sureye sahip olan araç 'bye run' alır ve pistte tek basına bir kalkış yapar bunun sebebi ise aracın motoruyla bir kez az kalkış yapmış olma avantajını ortadan kaldırmaktır.Bundan sonra bye run alan pilot diğer iki pilotun arasındaki yarısın
    birincisini bekler ancak çoğu eleme usulü turnuvalarda bye run sistemi sadece ilk turlarda uygulanır bye run alan pilotlar ilk turlarda araçlarını zorlamadan kalkışlarını yaparlar veya izleyicilerin desteğini almak veya daha iyi bir sure elde edip kulvar seçim hakkını kazanmak için araçlarını zorlarlar.NHRA (National Hot Rod Association) dışında Avrupa da ki çoğu yarış da yarı finalde elenenlerin üçüncülük için yarışmasına devam edilir.

    Drag yarışları sırasında araçlar değişik şekillerde motorun modifikasyonlarına göre sınıflandırılırlar.Bu kriterler ; motor hacmi,silindir konfigürasyonu,şasi tıpı,aracın yapımında kullanılan malzeme tipi,diferansiyel mesafesi,ağırlık beygir gücü oranı,silindir sayısı,turbo ,supercharger,nitro oksit gibi aşırı besleme,araç tipi(kamyonet,otomobil vb) ve limitli yarış alanlarında marka ve modeldir.

    Drag araçları standart hallerinden daha hafif ve güçlü olmak için modifiye edilirler ve bunun için özel statüde araçlardır.Burada hafif araçtan kasıt güç ağırlık oranı arttırılmış ve daha hızlı ivmelenme sağlanmıştır.Güç artışları motora uygulanan modifikasyonların kapsamıyla bağlantılıdır.

    Yarış Organizasyonları
    NHRA (National Hot Rod Association) (ulusal hot rod birliği) kuzey Amerika’da drag yarışlarını düzenleyen en büyük organizasyon birliğidir.Ondan sonraki en büyük organizasyonlar ise IHRA (Internatıonal Hot Rod Association) tarafından düzenlenmektedir. Bu iki kurum karşılaştırıldığında NHRA çeyrek mil yani 400 metre yarışlarında popülerdir IHRA ise 200 metre yarışlarında popülerdir ve IHRA kurallarında daha az katı olduğu gibi organizasyonlarına katılması daha az maliyetli bir kurumdur.Drag yarışlarında değişik kriterlerde yüzlerce sınıf ve kategori vardır.NHRA bunlardan 200 tanesini bünyesinde kullanırken IHRA daha azını kullanmaktadır.

    1997 yılında Avrupa da FIA drag yarışları düzenlemeye başladı ve European Drag Racing Championship (Avrupa Drag Yarısı Şampiyonası) NHRA ile iş birliği içinde start aldı.Avrupa’daki en bilindik Drag pistleri bu organizasyonun içinde yer aldı bunlar ; Santa Pod Raceway/Podington, İngiltere, Alastaro Circuit, Finlandıya, Mantorp Park, İsveç,
    Gardermoen Raceway, Norveç,Hockenheimring/Almanya.

    Bir çok sınıf olmasında rağmen pro anlamda 5 sınıf bulunmaktadır (4 Adet NHRA 4 Adet IHRA)

    Top Fuel Dragster (TF/D Top Fuel Dragster)(NHRA ve IHRA) 'Diggers' En hızlı sınıftır %85 nitrometan yakıt kullanılır
    ayrıca Top Alcohol (TA/D) %100 methanol veya ethanol ve Top Gas Dragster (TG/D) sadece gasoline kullanılır.

    Top Fuel Funny Car (TF/FC) (NHRA ve IHRA) neredeyse Top fuel lar kadar hızlıdırlar.

    Pro Modified (PRO MOD) Bazı motor sınırlamaları vardır faka çok yüksek güçtedirler supercharger ve nitro oksit kullanabilirler
    aşırı besleme kullanan motorlar 8.6 Litreye aşırı besleme ile nitro oksit kullananlar ise 12.1 Litreye sınırlıdır.

    Pro Stock (NHRA ve IHRA) araçlar Standart görünümünü korumak zorundadır NHRA da motor hacım sınırı 8.2 Litreyken IHRA da bu sınır 13.4 Litredir.

    Pro Stock Bike (NHRA) Yüksek derecede modifikasyona uğramış motosikletler

    Bu profesyonel sınıflar haricinde bazı popüler sınıflar:

    Top Alcohol Dragster
    Top Alcohol Funny Car
    PRO FWD
    Super Comp/Quick Rod
    Super Gas/Super Rod
    Super Street/Hot Rod
    Super Stock
    Stock
    Sport Compact (küçük hacimli küçük araçlar)
    Top Sportsman (IHRA ve NHRA nın bazı yarışları)
    Top DRagster (IHRA)
    Top Fuel Funny Bike (Yüksek performanslı 5 saniye motosikletleri)
    Junior Dragster (8-16 yas grubundaki pilotların yarıştığı sınıf)

    Özet özellikleri ve resimleriyle sınıflar

    Top Fuel Dragsters
    Nitro metan yakıt kullanırlar 300 mil yani 480 km üzerine çıkabilirler ve 0-160 km ye 1 saniyenin altında ulaşırlar.


    Top Feul Funny Cars
    Dragsterler gibi nitro metan yakıt kullanırlar daha küçük şasi üzerinde fiber glassdan body kullanırlar.



    Top Methanol Dragster
    Daha ucuz yakıt kullanmalarına rağmen diğer iki üst kategoriyle assağı yukarı aynı hızlara sahiptirler ve yüksek rekabet sergilerler.



    Top Methanol Funny Cars
    Daha ucuz yakıt kullanmalarına rağmen diğer iki üst kategoriyle aşşağı yukarı aynı hızlara sahiptirler ve yüksek rekabet sergilerler


    Pro Modified Cars
    200 mil yapabilen benzin veya methanol kullanan ve standart araçlara benzeyen araçların kullanıldığı kategoridir 40 lı yıllardan günümüz modellerine kadar bir çok araç kullanılır ve kurallar pıck up şasilerine de izin verir.


    Pro Stock Cars
    Görünüş ve modifikasyon açısından sıkı kurallara sahip bu sınıfta benzin kullanan araçlar kullanılır neredeyse seri üretim modellerle aynıdırlar fakat 400 metreyi 6 saniyede alabilirler inanılmaz bir mühendislik harikasıdırlar.


    Street Eliminator
    Custom Car Street Eliminator sınıfının yerini almıştır.Tamamıyla legal yol araçlarıdır hatta qualıfıkasyonun bir evresinde trafikte kullanılmaları gerekir 11 Litre gibi çok yüksek hacimli motorlar kullanırlar en popüler sınıflardan biridir 8 saniyede 180 mile ulaşabilirler.


    Super Comp
    Full kaportalı araçlara ve dragsterlere izin veren bir sınıftır 8.90 saniye indeksinde yer alırlar


    Super Gas
    Rekabetin ve taktik anlayışının yüksek olduğu bir sınıftır full kaportalı araçlara izin verilir 9.90 saniye indeksinde yer alırlar.



    Super Street
    Bir üst sınıfın 10.90 saniye indeksinde yer alan versiyonudur.


    Super Pro ET
    Araçların ve dragsterlerın izin verildiği bu kategoride 6.90 saniye ile 8.99 saniye arasında yer alan araçlara izin verilir.


    Pro ET
    Bır ust sınıfın 9 ıle 11 sanıye arasında kalan araclara ızın verılın versıyonudur


    Sportsman ET
    Çok çeşitli drag araçlarının olduğu bu kategoride saniye indeksi 12 ve daha yavaş araçlar için geçerlidir.Bu sınıf başlangıç levelidir.


    Junior Dragsters
    Bu sınıf 8-16 yas arası gençlerin yarışmasına olanak veren bir sınıftır drag yarışının ana okulu gibidir.


    Super Modified
    Başa baş mücadelenin sergilendiği bu sınıfta ağırlık motor modifikasyonları silindir motor hacimleri egzantrik lift özellikleri debriyaj ölçüleri nitro sistemleri gibi bir çok özellik sınırlandırılmıştır lastik ölçüleri 15"x15" le sınırlıdır ve 100 lb ağırlık taşımak zorunludur


    Wheelie
    Bu sınıftaki yarısın amacı 400 metre boyunca maksimum süreyle aracın önünün kalkık ilerlemesidir .Bu araçlarda wheelie bar aktif ve pasif duruma geçebilir fınısh çizgisindeki süre ve hızda önemlidir daha çok Show amaçlı organizasyonlardır.


    Motosikletler

    Bu iki tekerli roketler 1000 beygir güç üretirler ve 400 metreyi 6 saniyede ve 220 mil yani 352 km de geçebilirler funny bike sınıfındaki motorlar daha hafiftir turbo ile geliştirilmiş motora sahip olabilirler nitro oksit veya alkol yakıt kullanabilirler 6.9 saniyede 197 mil 317 km gibi bir sürate çıkabilirler .Pro mod bike sınıfındaki motorlar iki teker arası uzunluk sınırlaması gibi kurallara sahiptirler tek stage nitro kullanabilirler ve sadece benzin kullanabilirler 450 beygir güç üreten bu makineler 6.9 saniyede 200 mile çıkabilirler.


    Top Fuel Bike
    Bu sınıf top fuel funny bike ve pro mod bike sınıfının kombinasyonudur
    genellikle 4 silindirli screw tip superchargerlı ve her kalkışta 3-4 galon arası nitro metan yakabilen enjeksiyon sistemlerinin kullanıldığı motorlar kullanılır.


    Super Twin Top Fuel
    En popüler sınıflardan birisidir.İsminden de anlaşılacağı gibi maxımum iki silindirli motorların kullanıldığı bu sınıfta nitro metan yakıtlı benzin enjeksiyonlu
    superchargerle motor sistemleri serbesttir 6 saniyede 200 mil yapabilirler bu sınıfta Harley bazlı motor şasilerde kullanılır.


    Pro Stock Bike
    En yüksek rekabetin yaşandığı sınıftır şimdiye kadar görülmüş en yakın fınıshlerın yaşandığı sınıftır.Bu sınıfta pilotun yetenekleri ve modifikasyonların başarısı kazanmakta anahtardır 7 saniye indekslidirler.


    Super Street Bike
    Bu sınıf wheelie barı olmayan neredeyse yol versiyonu motorların yüksek modifikasyonlarla yarıştığı bir sınıftır.Turbo ve nitro nun serbest olduğu bu sınıftaki motorları kullanmak için gerçek bir yetenek ve pilotaj gerekir.


    9.50 Bike
    Bu sınıftaki motorlar 9.50 saniye indeksinde yer alırlar nitro ve ufak şasi uygulamalarının yapıldığı bu sınıf da oldukça popülerdir.


    Drag performans Gercekleri

    En hızlı top fuel dragsterlerı 530 km hıza ulaşabilirler ve 400 metreyi 4.45 saniyede geçebilirler.Aslında bu araçlar dünyadaki en hızlı ivmelenen araçlardır bir mancınık fırlatmalı jet uçağından,uzay kapsülü fırlatma aracından bile hızlıdırlar.Fakat bu hidrojen peroksit roket dragsterlerı göz ardı edildiğinde mümkündür çünkü Sammy Miller ve Kity O'neil 3.22 saniyede 663 km hıza çıkarak 400 metre dünya rekorunu 1977 de kırmışlardır.Şöyle bir şaşırtıcı gerçek ise start çizgisinden sabit 322 km hızla gecen bir araç aynı anda start çizgisinden sıfırdan kalkan bir top fuel dragster tarafından fınısh çizgisinde geçilmiştir.Bu inanılmaz performansla 0 dan 530 km ye çıkan bir top fuel dragster yine bu hızdan sıfıra fren paraşütleri sayesinde 20 saniyede düşebilmektedir çift fren paraşütü kullanan drag araçları pilot üzerinde 5 G gibi çok yüksek bir basınca neden olurlar ki bu retina yırtılması kopması gibi göz problemlerine neden olur.Efsanevi pilot Don Garlits (ilk 200 mil ilk 270 mil rekorlarının sahibi) retina yırtılması nedeniyle emekliye ayrılmıştır.

    En hızlı drag kategorilerinde ki araçlar çok etkileyicidirler ve 5MW yanı 6700 beygir güç üretebilen rıthcer ölçeğine göre 3.9 ölçüsünde ses çıkaran motorlara sahiptirler pilotlar için bir tören,ayin niteliği taşıyan burn out un sebebi ise lastikleri gerekli olan sıcaklığa kadar ısıtarak daha yapışkan hale gelmesini sağlamaktır.Bu ise tamamıyla daha güçlü bir yol tutusu ve mükemmel kalkışı sağlamak içindir.

    2001 yılında NHRA NIRA yı satın alarak sport compact sınıfını daha popüler hale getirdi ve Toyota,Honda,Nisan,Subaru gibi markaların yarışmasına da olanak sağlandı.Aynı zaman da General motors,Ford ve DaimlerChrysler ın ürettiği araçlarda bu sınıfa katılabildi NHRA nın kural değişiklikleri ile pro stock sınıfı daha kompakt bı hale geldi ve motor hacimleri V8 8.2 litrelerin yerine modifikasyona uğramış 4 6 silindirli üstten çift egzantrikli fabrika motorları kullanılmaya başlandı.Araçlar 2003 e kadar performansına göre sınıflandırıldı 2003 ten sonra ise araçların çekiş sistemi de göz önüne alındı ironik bir şekilde NHRA nın sport compact sınıfındaki elapsed time ve hız rekorları importlardansa General motors ve Ford marka araçların elinde bulunmakta.

    Drag yarısı stratejılerı ve metodları



    Bir çok çeşit strateji drag yarışlarında kullanılmaktadır.Araçların kendileri de aslında birer stratejidir.Performans parçaları NHRA ve IHRA nın kurallarına uymalıdır bazı bilindik performans uygulamaları: Slicks yani yumuşak kaygan düzgün yol tutuşu ön planda olan lastikler, aşırı besleme sistemleri turbochargerlar superchargerlar ve nitro oksit (N2O) özel yakıtlar (yüksek oktanlı benzin methanol ethanol) gelıstırılmıs suspansıyonlar vb...

    Burn Out
    Start çizgisine yada staging bölgesine gelmeden lastiklere su spreylenir veya o bölgeye su dökülür araç bu su uygulamasından sonra burn out yani lastik ısıtmaya başlar ve daha yapışkan hale gelmelerini sağlar bazı araçlar line lock denilen bir sistem kullanır
    bu sistem bir düğmeyle sadece on frenlerin kilitlenmesini sağlar.Bu aracın frene basılmadan sabit kalmasını ve burn out yapmasını sağlar ve arka fren balatalarının ısınmasını
    ve aşınmasını engeller.

    Staging
    Burn out tan sonra araçların doğru bir şekilde start çizgisinde yerini aldıkları bolumdur.Araçlar kendi kulvarlarındaki ışık sisteminin (Chrıstmas Tree) en üstünde bulunan hazırlık stage ışığı ve stage ışıklarını yavaş bir şekilde öne ilerleyerek aktif hale getirirler ikinci ışık yandığında araçlar start çizgisinin tam olarak üstünde yer alırlar.Eğer bir pilot en üstteki hazırlık stage ışığı sonene kadar start çizgisinde ilerlerse buna deep stage denir bazı pilotlar bu tekniği kullanırlar bazı pistler ve sınıflar bu tekniğe izin verirler bu teknikle reaksiyon zamanında avantaj elde edildiği halde toplam süre yani elapsed time dan ve maxımum süratten feragat edilmektedir ayrıca bu teknikte kırmızı diskalifiye ışığını yakma riski de yüksektir.İlk olarak pre stage ışığını yakan pilot diğer pilotta aynı ışığı yakana kadar ıkınıcı stage alanına doğru ilerleyemez.

    The Tree
    İki pilotta iki stage ışığını yaktıktan sonra starter adı verilen kişi bir düğmeye basarak yılbaşı ağacındaki yani start sistemindeki bütün ışıkları aktif hale getirir.İki tip start ağacı kullanılır bunlardan ilki sportsman tree dır bracket ve handicap yarışlarında kullanılır bu sistemde her bir sarı ışık bir öncekinden 0.5 saniye sonra yanmaktadır.Yeşil ışık ise en son sarı ışıktan yine 0.5 saniye sonra yanar eğer bir handıcap yarışıysa yani araçlar arasında fark varsa ışığın her iki tarafı kendi zamanlamasına sahiptir.İkinci sistem ise pro tree dır bu sistemde 3 sarı ışıkta aynı anda yanar ve arkasında 0.4 saniye sonra yeşil ışık yanar bu sistem profesyonel başa baş yarışlarda kullanılır bazı pistler bu sistemi özel street racıng organizasyonlarında kullanmaktadır.

    The Race
    Yarış başladıktan sonra bir çok değişik unsur önem kazanır ilki rakibinizin kulvarına geçmemektir bu diskalifiyeyle sonuçlanır.İki diskalifiye durumunda yanı bir pilotun start çizgisini erken terk etmesi ve diğerinin kulvar ihlali yapması sonucunda hatalı kalkış yapan sürücü yarısı kazanır.Bir başka önemli unsurda ne zaman vites değiştireceğine karar vermektir çoğu drag aracı manuel olarak pilot tarafından kullanılan vites sistemine sahiptir ve aracın özellikleriyle bağlantılı birçok değişik optimum vites geçirme zamanları vardır tipik olarak motor gücü rpm le yani motor devriyle doğru orantılı olarak artar taki gücün düşmeye başladığı o noktaya kadar.Vites değiştirmek için en uygun zamansa bu devirden hemen önce peak power point denilen maxımum motor gücü noktasıdır .Çoğu pilot vites zamanlamasını yapmak için takometre kullanır benzinli sınıflarda gaz pedalı ayarlanarak bir teknik uygulanır bu traction kaybının önlenmesinin yanı sıra pilotun ne kadar iyi olduğunun görülmesini sağlar.

    Tükiyede Drag
    Ülkemizde 90 lı yılların sonunda resmi olarak başlayan drag yarışları gün geçtikçe ilerlemektedir motodrag ve otodrag olmak uzere iki kategoride yapılan yarışlar kendi içindede sınıflara ayrılmaktadır TOSFED e bağlı ANOK,İMK ,İOK EOSK ve BURMOK gibi kurumlar tarafından düzenlenen drag yarışları yılın belirli aylarında farklı şehirlerde koşulmaktadır.Halen ülkemizde uluslararası kriterlere sahip bir drag pisti bulunmamaktadır 250 metre 300 metre startı virajda olan guvenliği çok düşük olan solüsyonlu asvaltı olmayan pistlerde drag yarışları düzenlenmektedir.En büyük dileğimiz en kısa zamanda isteyenlerin belirli bir ücret karşılığı girip araçlarını deniyebileceği birbiriyle yarışabiliceği 0-400 metre et lerını olçebilicekleri uluslararası kriterlere sahip bir piste kavuşmak ve illegal sokak yarışlarının ve dolayısıyla kazaların azaltılmasının sağlanmasıdır.

    Türkiyedeki Otodrag Kategorileri
    Sınıf 1 Street 1800 cc’ye kadar olan otomobiller
    Sınıf 2 Super Street 1801-2500 cc’ye kadar olan otomobiller
    Sınıf 3 Stock Car 2501-4300 cc’ye kadar olan otomobiller
    Sınıf 4 Super Rod 4301-5900 cc’ye kadar olan otmobiller
    Sınıf 5 Hot Rod 5901 cc ve üzeri olan otombiller
    Sınıf 6 Super Drag 4301cc ve üzeri olan otomobiller (Aşırı Beslemeli Açık Grup)

    Aşırı Besleme :
    Motoruna Nos(nitrous oxide), super charger, kompresör ve turbo uygulamaları yapılmış otomobillerdir. Sınıflarının tespitinde orijinal motor hacmi birinci aşırı besleme için 1.7, ikinci aşırı besleme için 1.5’ dir.



    Kaynaklar
    Wikipedia
    Santapod drag strip website
    Anok websitesi
    Çeviren Hazırlaryan ve Düzenleyen: Dragster aka Erinç Bakır

    Saatlerce süren bir çalışmanın ardından sonunda bitti
    ingilizceden çevirdiğim için hatalar olabilir anlayışla karşılarsınız diye düşünüyorum
    Adminlerimde böyle bir çalışmayı umarım sabit konu haline getirirler şimdiden teşekkürler...

  2. #2
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Guzel yazi,bilgilendirme vs.. Ellerine saglik.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  3. #3
    CaNeR54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Adapazari / SAKARYA
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    GüzeL biLgiLendirme oLmuş emeğinize sağLık teşekkürLer.

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel olmuş elinize sağlık
    körler sağırlar

  5. #5
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Speedweekend de sınıflları bunları arastırdıktan sorna belirlemiştik, hatta sınıf isimlerini yurdumuz araçlarına uydurmustuk.

    dusuk cc leri cıkartarak kuralları dunya standartına baglmak zevk getircektir.

  6. #6
    mcy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel bir döküman hazırlamışsınız. ellerinize sağlık gerçekten.

  7. #7
    mehzent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İst-Bahçelievler
    Mesaj
    4.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    guzel paylaşım sağol....

  8. #8
    maxpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    ank
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bilgiler, teşekkürler

    sitede olması gerekliydi

  9. #9
    MaG
    Misafir
    güzel olmuş elinize saplık böyle bir bilgi lazımdı doğrusu.. emeğe saygı

  10. #10
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ellerine sağlık
    74 model sehpa...

  11. #11
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.582
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buradan örnek alınıp Türkiye de de boyle guzl sınıflar hazırlansa...

  12. #12
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güzel olmuş elinize saplık böyle bir bilgi lazımdı doğrusu.. emeğe saygı
    pis sapık çılgın sedat işin gücün sapıklıkda

    şaka bi yana erinç sensin galiba konuyu açan çok güzel bilgiler
    RACE WERKS

  13. #13
    Dragster
    Misafir
    Alıntı Vts_Power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pis sapık çılgın sedat işin gücün sapıklıkda

    şaka bi yana erinç sensin galiba konuyu açan çok güzel bilgiler
    benim abi tesekkur ederım

    saolun arkadaslar ugrastım ama degdı sonucta olması lazım dıe dusundum detaylı bı sekılde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •