User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
78 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bmw F10 520İ ve 525D XDrive Hkk.

  1. #1
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Question Bmw F10 520İ ve 525D XDrive Hkk.

    Selamlar herkese;

    F10 kasalara bakmaya başladım ciddi olarak. Eski bir Bmw kullanıcısıyım. (E39 5.30İA,E92 320D) Özetle hangi kasapların veya kıl adamların bu araçları kullandığını az çok bildiğimi düşünüyorum

    F10'un kötü tarafı (diğer modellerde de benzer durum var aslında), çoğunluğunun kötü ellerde olması ve bakımlarının adam gibi yapılmaması/değişmesi gereken parçaların zamanında değiştirilmemesi kaynaklı "Bmw'ye yaklaşma" algısını güçlendirmeye eğilimli olduğu derim.

    Nihai durumda 2 alternatif arasındayım;
    5.20İ alarak, yazılım ile 230-240bg bandında kullanmak;
    525D Xdrive alarak standart haliyle devam etmek arasında kaldım. Nedense 520D'lere yönelmedim ama düşük km,servis bakımlı bulabilirsem olabilir mi,evet olabilir.

    Düşündüğüm donanım seviyesi Executive M paket. Düşük km,belirli donanımları olan M paket'te olabilir. Ancak kesin olan M paket olması.
    Km olarak mümkün olduğunca düşük olmasına özen gösteriyorum. Yetkili servis bakımlı olması tercih sebebim,arayışım esnasında.En azından geçmişi bilinen bir araç olmalı.Eş/dost yönlendirir ise bakabilirim. 200K üzerine kesinlikle girmem.

    F10 kullanan arkadaşlarımdan ricam; sizce hangi motor tipi ile devam etmeli? F10'ların kronik hastalıkları nelerdir?

    Örnek olması açısından aşağıdaki aracı paylaşayım.Full yetkili servis bakımlı..173K'da ama geçmişi belli. Sahibi Enes bey sağolsun bayağı bilgilendirme sağladı. Bu çorba piyasada fiyat aralığı ne olmalı diyeceğim ama herkesin malı kıymetli,birşey diyemiyorum da.

    İLan no : 1206241073

  2. #2
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    X Drive sahibi olmadım, ama titremeyen X Drive yoktur diye bir söz kalmış aklımda

    Ha bu arada ön yargılara inadına tersine giden biriyimdir, ama böyle bir söylenti varken araştırmadan X Drive almazdım.

    30D olmadığı sürece 20i'den devam

  3. #3
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    X Drive sahibi olmadım, ama titremeyen X Drive yoktur diye bir söz kalmış aklımda

    Ha bu arada ön yargılara inadına tersine giden biriyimdir, ama böyle bir söylenti varken araştırmadan X Drive almazdım.

    30D olmadığı sürece 20i'den devam
    işte bende bu tarz bilinen durumların peşindeyim. Titreme olayını ilk kez duydum açıkcası.

  4. #4

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    25d Xdrive'ı olan bir arkadaşım titreme ile çok uğraşmıştı zamanında. Çoğunda var sanırım.

  5. #5
    turkerrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Ordu
    Mesaj
    1.951
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f10 5.20 ve 5.25 e yaklaşık birer sene aktif bindim, tekrar alsam benzinli alır yazılımlı şekilde binerim. Standart müzik sistemi kötü en azından hifi olsa iyi olur, harman olursa süper olur.

    Special edition olanları en dolusu onlara da göz atarsanız güzel araçlar çıkar, bel kırmalı koltuk, koltuk soğutma gibi ekstraları var, torpidoları deri kaplı şişme yapıyor ona dikkat etmek lazım.
    ORDU SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ
    ZEY OTOMOTİV
    https://zeyotomotiv.sahibinden.com/

  6. #6
    Year One - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende F11 530D XDrive var. Titreme sorunum yok. Ancak eski sahibinin yapmadığı tüm bakımları yaptım. Sanayii seven bir araç. Ben olduğundan fazla masraf yapınca neyseki bir süreliğine o defteri kapattım inşallah. 525xd ler ara motor olduğundan 520d ye görece daha sorunlular. Daha geçen gün bir tanıdığım enjektör yüzünden yolda kaldı. aracı o şekilde sattı. dizel F lerin zincir bakımında dikkat edilecek bir husus var. Yağ pompası değişimi. Tüm sorunun ana kaynağı o parça. Zincir değişimlerinde pompa da değişmeli. Ancak onuda işi bilen birinin yapması lazım. Sistemde yağ kalmadığından yeni pompa takılıp marşa basınca, yağ yetişene kadar yatak sarıyor dizel f rektefiye tutmaz demelerinin sebebi o. Kısaca sorun istemiyorsanız 520. tork istiyorsanız 525. bu arada 520 de hatırı sayılır bir yakıt yakıyor. Evlerden ırak Benim 530d şehiriçi 8,8,5 lt.

  7. #7
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Year One Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende F11 530D XDrive var. Titreme sorunum yok. Ancak eski sahibinin yapmadığı tüm bakımları yaptım. Sanayii seven bir araç. Ben olduğundan fazla masraf yapınca neyseki bir süreliğine o defteri kapattım inşallah. 525xd ler ara motor olduğundan 520d ye görece daha sorunlular. Daha geçen gün bir tanıdığım enjektör yüzünden yolda kaldı. aracı o şekilde sattı. dizel F lerin zincir bakımında dikkat edilecek bir husus var. Yağ pompası değişimi. Tüm sorunun ana kaynağı o parça. Zincir değişimlerinde pompa da değişmeli. Ancak onuda işi bilen birinin yapması lazım. Sistemde yağ kalmadığından yeni pompa takılıp marşa basınca, yağ yetişene kadar yatak sarıyor dizel f rektefiye tutmaz demelerinin sebebi o. Kısaca sorun istemiyorsanız 520. tork istiyorsanız 525. bu arada 520 de hatırı sayılır bir yakıt yakıyor. Evlerden ırak Benim 530d şehiriçi 8,8,5 lt.
    Bulduğum aracın en başından beri yetkili servis bakımlı olması cezbediyor açıkcası. Her araçta risk vardır elbet,bu nedenle seceresi belli bir araç bakıyorum bende.
    Mesela tanıdığınızın aracı düzenli bakımları yapılan bir araç mıydı? (Kötü anlamda sormuyorum ,yanlış anlamayın. Kronik vs diye mi soruyorum)

    Titreme olayının olması ok ama bu sorun çözülemiyor mu birde?

  8. #8
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Victiz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    25d Xdrive'ı olan bir arkadaşım titreme ile çok uğraşmıştı zamanında. Çoğunda var sanırım.
    Aracın geçmişi nasıldı biliyor musunuz?
    Anlamak istediğim nokta şu, bu araçlara zamanında bakım vs yapılsa dahi sürekli sorun mu çıkarıyor?

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Mesaj
    322
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozan 25dx yerine 20i daha sağlıklı ve masrafsız bir motor. Dizelim az falan yaktığıda yok öyle.
    Bakıma girdimi toptan hatta fazlasını alıyor cebinden o sözde ettirdiği yakıt tasarruflarını. Periyodik bakımı bile pahalı mazot filtresi yüzünden. N20b16 motorlu 20i güzel bir yazılımla keyifli hatta şaşırtıcı bir hal alıyor yolda.
    25dx n47 motorun çift turbolu versiyonu ve yatak sarması ile nam salmış bir hal aldı. Bu yüzden eğer F10 olacaksa 20i olmalı.

  10. #10
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Deniz. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozan 25dx yerine 20i daha sağlıklı ve masrafsız bir motor. Dizelim az falan yaktığıda yok öyle.
    Bakıma girdimi toptan hatta fazlasını alıyor cebinden o sözde ettirdiği yakıt tasarruflarını. Periyodik bakımı bile pahalı mazot filtresi yüzünden. N20b16 motorlu 20i güzel bir yazılımla keyifli hatta şaşırtıcı bir hal alıyor yolda.
    25dx n47 motorun çift turbolu versiyonu ve yatak sarması ile nam salmış bir hal aldı. Bu yüzden eğer F10 olacaksa 20i olmalı.
    Senin deneyimlerin ve bakış açın önemli bu konuda, teşekkürler Deniz. 520İ'lere yönelelim o zaman. Ki daha bütçe dostu fiyat konusunda da.
    Arabayla ilgili iyi birşey duyamadım daha kimseden

  11. #11
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    N47 maddi acidan masrafi seven bir motor servis bakimli olmasi yuksek km lerde hic birsey ifade etmiyor yapilmasi gereken belli net degisimleri var bunun haricinde cabuk yaslanan ve dagilan bircok parcasi oluyor bazen toptan gidiyor bazen taksit taksit
    Ben yaklasik 300 k km dir kullaniyorum xdrive dan hic problem yasamadim ama motor olarak cok sey degisti ve habire degisiyor
    Cok dusuk km lerde ise keyiflidir ama km ler yuksekse 20i den devam etmekte yarar var..

  12. #12
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.297
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    525d xdrive küçük şanzıman denilen kısmı kesin bozar, sonrasında küçük turboyu bozar. Mantıklı olan yazılımlı 520i
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  13. #13
    berkaym - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/53
    Mesaj
    962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende f10 bakıyorum lci 20i yada düzgün bir 20d bulursanız mantıklı 25d macera olur.

  14. #14
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Eworen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    N47 maddi acidan masrafi seven bir motor servis bakimli olmasi yuksek km lerde hic birsey ifade etmiyor yapilmasi gereken belli net degisimleri var bunun haricinde cabuk yaslanan ve dagilan bircok parcasi oluyor bazen toptan gidiyor bazen taksit taksit
    Ben yaklasik 300 k km dir kullaniyorum xdrive dan hic problem yasamadim ama motor olarak cok sey degisti ve habire degisiyor
    Cok dusuk km lerde ise keyiflidir ama km ler yuksekse 20i den devam etmekte yarar var..
    Değerli yorumlarınız için teşekkürler. 520İ + yazılım en mantıklısı

  15. #15
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Şahan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    525d xdrive küçük şanzıman denilen kısmı kesin bozar, sonrasında küçük turboyu bozar. Mantıklı olan yazılımlı 520i
    ORaya doğru yöneliyorum bende. Teşekkürler.

  16. #16
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bu aralar F10'a yeşilleniyorum, E90 N47 kullanıcısı olarak

    Sizin bütçeniz çok iyi bir araba almak için gayet yeterli, ben 1400-1500 civarında bakıyorum mesela. Dizel motoru E90'da kullandığımdan ötürü iyi tanıyorum onu tercih etmek istiyorum ama özellikle bütçem dahilindeki baktığım tüm dizeller haşat halde, bakım geçmişi net belli değil. Belli olanda da nasıl kullanıldığı ortada.

    Baktığım rakamlara 5.25xd 'de bulunabiliyor kendi kriterlerime göre ama özel servis tanıdıklarım ve kullandığım bir kaç kullanıcı dolayısı ile kendimce direkt eledim 25xd'i.

    Belki biliyorsunuzdur ama yinede bilmeyen varsa diye bir not geçmek istedim

    F30'da kullanılan benzinli 1.6 motor ile F10'daki benzinli 1.6 motor arasında ufak farklılıklar var ve daha ömürlü, kroniği az olduğu söylenmekte.

    F30 benzin motor kodu (N13B16), F10 benzin motor kodu (N20B16)

    (Resim, sekizsilindir. com sayfasından alıntıdır )



    Benimde tercihim F10 5.20i, sizede aynı şekilde tavsiye ediyorum nacizane
    - Bize Her Yer TRABZON

  17. #17
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Birkan61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bu aralar F10'a yeşilleniyorum, E90 N47 kullanıcısı olarak

    Sizin bütçeniz çok iyi bir araba almak için gayet yeterli, ben 1400-1500 civarında bakıyorum mesela. Dizel motoru E90'da kullandığımdan ötürü iyi tanıyorum onu tercih etmek istiyorum ama özellikle bütçem dahilindeki baktığım tüm dizeller haşat halde, bakım geçmişi net belli değil. Belli olanda da nasıl kullanıldığı ortada.

    Baktığım rakamlara 5.25xd 'de bulunabiliyor kendi kriterlerime göre ama özel servis tanıdıklarım ve kullandığım bir kaç kullanıcı dolayısı ile kendimce direkt eledim 25xd'i.

    Belki biliyorsunuzdur ama yinede bilmeyen varsa diye bir not geçmek istedim

    F30'da kullanılan benzinli 1.6 motor ile F10'daki benzinli 1.6 motor arasında ufak farklılıklar var ve daha ömürlü, kroniği az olduğu söylenmekte.

    F30 benzin motor kodu (N13B16), F10 benzin motor kodu (N20B16)

    (Resim, sekizsilindir. com sayfasından alıntıdır )



    Benimde tercihim F10 5.20i, sizede aynı şekilde tavsiye ediyorum nacizane
    Birkan bey,değerli yorumlarınız için teşekkürler..Bende motor detayını AnlatanAdamlar'ın videosunda öğrenmiştim.
    Nihai durumda benzinli olanlara yöneleceğim ve yazılım var kafamda. Güzel araçlar var ancak hepimizin bildiği gibi iyi baktırılması gerekiyor. Sizin içinde hayırlısı olsun.

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E sınıfı olduğu için mi F10 bakılıyor bilemiyorum ama bu bütçelere daha yeni, yine yazılıma uygun G20 de bulunabilir.
    Okumadan imzalamam.....

  19. #19
    babayimben - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2019
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    94
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    525d riskli, şöyle iyi bakılmış bir makyajlı b47 motorlu 520d alınabilir
    Çok yol yapmıyorsanız yakıt üzmezse 520i+yazılım
    1994 Doğan S, 1990 E30 318is, 2007 Astra 1.6, 2005 Mazda 3, 2012 F30 316i, 2017 HR-V 1.5 i-VTEC, 2007 E60 535D LCI, 2018 1.6 CDTI Insignia, 2018 C200d FL, 2018 Mx-5 ND 1.5, 2015 F32 420d

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •