Sizce spor araba manuel mi otomatik mi olmali
Mesela M3 yada M5 ele alirsak tercihiniz hangi sanziman olur.
Oylama yapamadim yapabilen yoneticimiz olursa sevinirim
Sizce spor araba manuel mi otomatik mi olmali
Mesela M3 yada M5 ele alirsak tercihiniz hangi sanziman olur.
Oylama yapamadim yapabilen yoneticimiz olursa sevinirim
yaptıgın spora gore deisir piyasa icinse otomatik, pist vs icinse duz ama yazılımı iyi bi cıft kavramada pistte manuelden daha iyi zevk ve daha fazla suruse artısı olabilr
T r u t h i n e n g i n e e r i n g
Eski model spor ise manueller...
Yeni modellerde otomatikler daha iyi bana gore...
Biraz saygı... Dünya herkesin...
youtube.com/c/KadirZora
www.zoramotors.com
https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston
pist veya gazlamak için ise manuel kesinlikle, çok çok daha zevk veriyor, piyasa için ise otomatik
T Y P E R T U R K E Y
Kaç model olduğuna göre değişir bence. Eski teknoloji ve şanzıman sorunları göz önüne alınırsa manuel ama yeni teknoloji ve rahatlık aynı zamanda pist süre vs olacaksa otomatik tercih sebebi olur.
Techturkey dediğin 12, bilemedin 16. sayfada adamı bulur, 500.000 yerine 1m alır, konuya giren herkesi ihya ederdi...
iyi sürücü manuel’den keyif alır, ortalama sürücü otomatikten.
bazen manuel bazen otomatik ama kesinlikle yarı otomatik değil
zf8in verdiği konforu rahatlığı hiçbir dsg veremiyor ne kadar hızlı vites değiştirsede ama bir artısı var yakıt tüketimi bi bakıyorum 70'le giderken 7vitesleyim
ama arabadan arabaya değişir bir 350z istesem kesinlikle manuel isterim ama m4 üm olsa niye vites değiştiriyim![]()
16’Bmw 320i 40th Year Edition
23’Dacia Duster 1.33tce Journey
Mekanik ağırlıklı arabada manuel , yeni tip elektronikli oyuncaklarda otomatik.
Form > Function
M3 ve M5 spor araba olarak nitelendiremeyiz, bunlar sportif sedan ya da performans aracı diyebileceğimiz sınıfa ait. Spor araç kavramı genelde 2 kişilik üstü açık ya da coupe modeller için kullanılır, BMW Z4, BMW Z8, Honda S2000, Nissan 350Z, Chevrolet Corvette, Jaguar E-type ya da Porsche 911 gibi düşünebiliriz. Bu araçlar günlük kullanım yerine haftasonu keyifle binilecek şekilde ve bunun gerekleri önde tutularak dizayn edilirler.
Peki bu spor arabalardan beklentiler nedir derseniz, aklıma ilk gelenlerden birisi arabanın motor sesidir. Yani virajlı yollarda hafif homurtular çıkaran bir arabayla ilerlerken yolun yamacından yankılanan sesler ve sizin o motora hükmedebilmeniz keyif katsayısını arttırıyor. Manuel bir araçta hangi viteste kalacağınızı ve hangi devirde devam etmek istediğinize tam olarak siz karar veriyorsunuz.
Sonrasında önemli bir diğer konu ise performans tabi ki, spor araba demek önceden de söylediğimiz gibi sadece performans demek değildir ancak bir aracın çabuk hızlanması insanın adrenalinini yükselten başlıca sebeplerden biri. manuel vitesli bir arabada otomatiklerin aksine debriyaj balatası sayesinde motor ve şanzıman arasında mekanik bir bağlantı bulunur. Bu da motorun her hareketinin tekerleklere direkt olarak yansıtıldığı anlamına gelir, otomatik bir şanzımanda ise arada sadece hidrolik sürtünme ile çalışan tork konvertörü bulunur yani motor devirlense bile tekerlekler hareket etmeyebilir bu durum da sürücüler açısından kontrolün tam olarak kendisinde olmadığı hissiyatını verir. Bunu azaltmak için son yıllarda kavrama sistemiyle gücü aktaran otomatik şanzımanlara geçildiğini gördük bazı markalarda, hatta Porsche GT3 gibi bir araca sadece çift kavramalı şanzıman seçeneği sundu ancak manuel şanzımanın spor arabalar için hala yeri doldurulamayan yönleri var. Mesela bir arabanın viteslerini elinizle vites kolunu kullanarak değiştirmek de bu kontrol hissini ve araçla mekanik bağ oluşturma üstünlüğünü güçlendirir. Örneğin direksiyonu hissiz ve lastik bant ile tutturulmuş bir araba ile daha direkt ve hisli direksiyona sahip araçları ard arda kullandığınızda aldığınız keyif nasıl artıyorsa vites değiştirirken de şanzımana bağlı hissettiğiniz bir vites kolu ve debriyaj pedalı da sizin yabancıların deyimiyle "engagement" yani dahil olma hissinizi arttırıyor.
Performans kısmına hızlanma olarak bakarsak aslında bir araçta en iyi performansı tork konvertörlü şanzımanlarla elde edersiniz. Çünkü tork konvertörü sayesinde vites geçişleri sırasında motor devri iniş çıkışları minimumda tutulur. Özellikle turbo araçlarda basınç düşmeden bir üst vitese geçtiğiniz için bu fark daha da açılıyor. Zaten drag araçlarına bakarsanız bütün araçların otomatik şanzımanlar kullandığını görürsünüz. Manuel ve çift kavrama şanzımanlar ise bu kadar akıcı ve pürüzsüz olmadığından genelde düz yol performansı için tercih edilmezler. Ancak bir spor araba için düz yol hızlanma performansı öncelik olarak en üst sırada yer almayabiliyor. Bu işi hafifletilmiş binek araçlarla da yapabiliyorsunuz zaten, Chevy Camaro, Mercedes AMG gibi.
Eğer bir spor arabadan uzun yolda rahatlık sağlaması bekleniyorsa bunlara GT yani Grand Tourer deniyor yani daha uzun mesafeleri rahatlıkla ve hızlı bir şekilde katedebilecek spor araçların bir alt çeşidi. Bunları Bentley, Mercedes, Aston Martin gibi firmalar üretirler ve sürücünün konforu ilk planda olduğundan otomatik şanzımanlar bu modellerde gayet yaygındır ama bu araçlara maalesef safkan spor araba diyemeyiz.
Özetlemek gerekirse, spor arabalarda işin gereği aslında manuel vites kullanmaktır ama günümüzde arabalar keyiften çok tüketim ürünlerine dönüştüğünden çok nadir olarak spor araba gibi kullanılıyorlar. Performans araçlarında ise eğer tek amaç düz yolda hızlanmak ise Tork konvertörlü otomatik şanzımanlar tercih edilmelidir. Eğer spor otomobil ile düz yol performansının ortasını bulmak istersek çift kavrama şanzımanlar güzel alternatiflerdir.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Reis döktürmüşsün![]()
Benim yorumum ise manuel araci sen kontrol edersin otomatik araci ise sanziman kontrol eder
arabasına gore değişir günlük biniyorsam otomatik , çok hızlı hobi arabası ise belki duz vites tercih edebilirim
veya çok hızlı ss vs yarzı birşeyse zaten duz vites alıp performans torpulemeye gerek yok kimse okadar hızlı vites atamaz![]()
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Eski m3 m5 ise kesinlikle manuel derim.
Coğrafya kaderdir
Buna katılmıyorum... Eskiye nazaran daha iyi sürücüyüm... Lakin otomatik manuel ayrımında arabaya göre değişiyor keyif alma durumum...
Mesela 3 tane Volvo aldım aynı arabalar....
1. 2.3 manuel T5... Şanzıman farklıydı ve çok keyif aldım...
2. S70 otomatik 2.0t5 konforluydu... Daha az keyif aldım...
3. C70 2.0t5 Manuel... 2.3e göre farklı şanzıman vardı ve asla o keyfi alamadım... Bazen acaba otomatik olsa daha iyi dediğim bile oldu...
Yani soforluge göre değişebilir bazı durumlar a Ama baİ durumlarda arabaya ve beklentilere göre de değişiyor...
Mesela bir diğer acayip arabam Mercedes Vaneo idi... Hem otomatik hem manuel aldık... Otomatik kesinlikle daha keyifli idi...
Biraz saygı... Dünya herkesin...
youtube.com/c/KadirZora
www.zoramotors.com
https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston
Tamamen keyifi bir durum. Otomatik araçlar günümüzde daha çabuk ivmeleniyorlar. Ama spor araba sadece daha hızlı gitmek anlamına gelmiyor.
Ben araçla bir bütün olmayı tercih ediyorum, direksiyondan kulakçık çekmek, vites atmakla aynı tatmini sağlamıyor.
Manuelin devri kapanıyor artık. Şanzımanlar akıllandı, vites kullanımında esneklik sağlıyorlar, launch'a izin veriyorlar, rev match bile yapıyorlar.
Güncel bir araç olacaksa otomatik kabul edilebilir ama biraz yaşlıcaysa manuel tercih ederim.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)