User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: 1.5 dCi EDC KADJAR vs 1.6dci X-tronic (CVT) QASHQAI

  1. #1
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.5 dCi EDC KADJAR vs 1.6dci X-tronic (CVT) QASHQAI

    Selam arkadaşlar,

    Eşim her gün Urla-İzmir yapıyor otobandan. Git gel 110km. Yıllık 40.oookm gibi bir tüketimimiz olacak. Xtraili satıp sıfır veya 10-15k bu iki araçtan birini alacağız.

    Yürüyen aynı ama motor, şanzuman, kasa farklı. Ben genişlik, bagaj, basit 1.5dci motor ve EDC şanzumandan dolayı kadjarı tecih ediyorum. Ama kaşkay da 1.6 130hp. Daha bi popüler. Qasqainin ıvır zıvır daha fazla sıkıntısı var gibi.

    Sizce hangisi?
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  2. #2
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam bunlar birbirinin aynısı degil mi zaten?
    Tango-1 never dies.

  3. #3
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nissan da renaultun bir çok parçası aynı bazı modellerde şanzumanlqrıda uyuyor diye biliyorum. Şahsi fikrim kadjar sadece görüntü. Az yaksın diyosanız alın az yakıyorlar.

  4. #4
    ehveniser1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    USA/Chicago
    Mesaj
    274
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 dci kullanıyor zaten qashqai benim eski araç da 1.6 dci idi , kesinlikle qashqai tercih edin.

    1.5 bitti attık,1.6 daha ekonomik daha canlı - en azından megane 3 icin böyleydi.
    2002 Renault Clio 2 HB 1.4 RXT-09FT336
    2009 BMW 116i - 35KEF63
    2012 Megane 3 Coupe 1.6 dci GT-Line - 35KES64
    2014 BMW 116d -35KNG94
    2007 Honda Fit Sport - AP90287

  5. #5
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1,6 nissan xtronic sıfır alındı
    Alındığı günden beri her sabah beylikdüzü fındıkzade maslak yapıp akşam da aynı güzergahı geri teper
    Yani istanbul için cinnet trafiği diyebiliriz
    Şu sıralar 70.000lere geldi araç , bu düzende ortalaması 6 litrenin altında
    Sizin güzergahta 5 litrenin altını rahatlıkla görürsünüz
    1,6 dci kesinlikle çok daha canlı açık ara ancak bu konu eşiniz için çok ayırt edici bir durum olmasa gerek
    Bizim nissanda şu ana kadar çıkan tek sıkıntı start-stop sistemi hata verdi , devre dışı halde devam ediyor
    Ne şanzımanda ne yürürde ne de başka bir aksamda sıkıntısı yok
    Kadjar ile şanzımanlarının tabi ki hiçbir ortak yönü yok ben de edc tercih ederdim kesinlikle
    Dci 1,5 evet belki 1,6 kadar atik değil ama sizin güzergaha göre safe bir yazılım ile hem canlanır hem de tüketimi düşer
    Ama iki araç arasında ikinci elde değer kaybı açısından fark olacaktır , nissan bu konuda daha avantajlı
    İç mekandaki modernlik hissi ve malzeme açısından ben renoyu daha çok beğenmiştim
    Bilmem yardımcı olabildim mi?
    Tesla Model Y Sr

  6. #6
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    haftasonu ciddi bir şekilde kadjar baktım 1.5dci edc icon + panaroma paketi liste fiyatı 142binlerden oyak indirimi ile 123 e inmişti(ilave pazarlık yapmadan)
    nissan liste fiyatlarına baktığımda ise 1.6dci a/t skypack aynı rakama geliyor.
    tabi bu durumda qashqai almak daha mantıklı geliyor.
    ayrıca ford kuga 1.5tdci powershift style donanım da baktım bu da 123 civarı liste fiyatı.
    kuga-kadjar ikisini de kullanım sonucu her ne kadar cam tavan vs olmasa da kuga derim kesinlikle.
    şu durumda bu fiyatlara qashqai ile kuga kıyası yapmak daha doğru olur.
    not: qashqai test sürüşü yapmadım

  7. #7
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kuga gövde yedek parçada sıkıntı verebilir
    İkinci elde de evlat olabilir
    Konu tamamen satış adetleri ile ilintili maalesef , yoksa kuga da fena değil , az biraz daha iç mekanı dar ama..
    1,5tdci ve powershift şanzımanı focus'ta kullandım , çok keyifli ve canlı bir karakteri var ama yakıtı dci motorlar gibi değil pek , bi tık yukarıda
    Tesla Model Y Sr

  8. #8
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı firma tarafından üretilen, biri diğerinin eski nesili olan motorlardan eskiyi tercih etmek neden?

    1.5 dci renault üretimi. 1.6 dci renault üretimi. 1.6 daha güçlü ve daha ekonomik.

    1.5i düşünmem bile ben bu durumda.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #9
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı firma tarafından üretilen, biri diğerinin eski nesili olan motorlardan eskiyi tercih etmek neden?

    1.5 dci renault üretimi. 1.6 dci renault üretimi. 1.6 daha güçlü ve daha ekonomik.

    1.5i düşünmem bile ben bu durumda.
    Evet motor daha güçlü ama maalesef X-TRONIC şanzuman 1 lt kadar daha fazla yakmasına neden oluyormuş. BKZ:

    Ancak tasarruf iddiasına rağmen X-Tronic şanzıman tüketimi olumsuz etkiliyor. Peki tüketim neden yüksek? Bunun cevabı da kullanılan devir aralığında saklı: Seyir hızlarına şanzıman motoru sürekli 2.000-3.000 devir arasında tutuyor, dizel motorun 2.000 devir altındaki asıl tasarruflu bölgesini ise hemen hiç kullanmıyor. Böyle olunca da tasarruf potansiyeli ortadan kalkıyor. 1.6 dci 100-140 km/h ile yapılan hızlı otoyol sürüşlerinde 6.8 litre/100 km tüketiyor, tasarruflu kullanımda ise tüketim ancak 4.9 litre/100 km’ye geriliyor. 1.6 dCi toplam 880 km’lik yolculukta 61,39 litre motorin tüketti. Bu da ortalama 7 litre / 100 km tüketim anlamına geliyor. Bu rakam 180-200 HP güç çıkışı sunan birçok 2.0 litrelik dizelden yüksek.

    Renault’un 1.6 dCi motoru crossover karoseri altında dahi çok dinamik hissettiriyor. Bu motor 1.5 dCi’ye göre daha yeni, daha güçlü ve daha canlı, ancak aynı başarıyı tasarruf konusunda gösteremiyor. Konu ekonomi olduğunda daha çok CVT şanzımanın etkisiyle Renault’un ekonomi başyapıtı 1.5 dCi ile boy ölçüşemiyor. 1.461 kg ağrılığındaki 1.6 dCi’nin 1.365 kg’lik 1.5 dCi’ye göre belirgin şekilde yüksek tüketmesinin nedenini sadece aradaki 20 HP‘lik güç farkı ve ağırlık ile açıklamak doğru değil. Tüketimi asıl etkileyen şanzıman. Bunu teyit edebilmek için elimizde bir örnek var. Yine aynı 1.6 dCi motoru kullanan Mercedes C200 BlueTEC ya da yeni model kodlaması ile Mercedes C200d: Aynı motoru kullanan bu 2 araçtan, X-Tronic şanzımanlı 1.480 kg ağırlığındaki Nissan Qashqai 1.6 dCi, tork konvertörlü 7G-Tronic Plus şanzımana sahip 1.505 kg ağırlığındaki Mercedes C200d’den aynı yol ve sürüş şartlarında 1 litre daha fazla tüketiyor.

    Tümü için;
    Yeşil Pasaport: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 X-Tronic &1.5 dCi 110 (J11) – Hayatın Virajlı Yollarında
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiç ilgilenmediğim bir segment olduğu için bilgi fakiriyim ama ikinci el yeni kasa bir CRV 1.6 dizel bulunabilirmi benzer fiyatlara?

    dediğim gibi hiç anlamam bu segmentden ama müşterimin şu yeni kasa 160hpmidir nedir 9 vites dizel modelinden var tipi çok ilgimi çekmesede çok kullanışlı ve verimli/performanslı

  11. #11
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç ilgilenmediğim bir segment olduğu için bilgi fakiriyim ama ikinci el yeni kasa bir CRV 1.6 dizel bulunabilirmi benzer fiyatlara?

    dediğim gibi hiç anlamam bu segmentden ama müşterimin şu yeni kasa 160hpmidir nedir 9 vites dizel modelinden var tipi çok ilgimi çekmesede çok kullanışlı ve verimli/performanslı
    Çok mantıklı ama maalesef ikinci elleri bile limitin (100k) üzerinde.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •