User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
57 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Audi A4 1.9 TDI & A6 2.5 TDI

  1. #1
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Audi A4 1.9 TDI & A6 2.5 TDI

    Herkese tekrardan merhaba,

    Şu anda kullanmış olduğum aracım 99 model A4 B5 kasa 1.9 tdi 110 hp lik model.. 230.000 km' de ve ilk sahibinden satın almıştım. Yakıt olarakta gayet uygun. 1 depo ile 1100 km yol alabiliyorum. Aracımı yakın zamanda elden çıkaracağım ve tercih olarak yine Audi grubundan gitmeye karar verdim. Bu noktada karşımda şu an için 2 seçenek mevcut. Şeçenekten öte kendi tercihim diyebilirim.

    2004 A4 B6 1.9 Tdi 110 hp veya 130 hp Manuel




    2002 A6 C5 2.5 Tdi 160 hp Multitronik




    A4 piyasadan bulduğum bir araç. Geneli 220 ile 250.000 km dolaylarında geziyor. (Düşük kilometreye sahip olanına pek denk gelmedim.)

    A6 ise gümrük çıkışlı bir araç tertemiz ve 100.000 km dolaylarında.

    Her 2 araçta bütçe olarak aynı seviyede diyebilirim.

    A6 donanım olarak çok şımartan özelliklere sahip fakat Multitronik şanzıman hiç tecrübe etmedim ve bu kafamda büyük bi soru işareti yaratıyor.

    Öncelikle Multitronik şanzıman hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım almak isterim. Baktığım araç çok temiz vs.. fakat Multitronik ne derecede tatmin eder? Her an bir arıza korkusu ile araç kullanmakta istermiyorum..

    Sonuç itibari ile 110/130'luk manuel bir A4 alıp yola devam etmek mi iyidir? yoksa daha üstün özelliklere sahip ve özellikle de kilometresi 100.000 km dolaylarında olan donanımlı, bakımlı bir A6 mı keyif verir?

    Sizlerden bu konu ile ilgili yardım ve desteklerinizi rica ediyorum.

    Şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    Erdem K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir-Mavişehir
    Mesaj
    3.468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Berent öncelikle hoş geldin, özletmiştin kendini.

    şahsen iki seçenek arasında gerek km'nin düşüklüğü, gerekse çok temiz olduğunu belirtmenden ötürü A6 ile yola devam etmeyi tercih ederdim...
    Subaru
    Technica
    InternationaL



    PSN: ekduncan

  3. #3
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Erdem K. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Berent öncelikle hoş geldin, özletmiştin kendini.

    şahsen iki seçenek arasında gerek km'nin düşüklüğü, gerekse çok temiz olduğunu belirtmenden ötürü A6 ile yola devam etmeyi tercih ederdim...
    Hoşbuldum Erdem.

    A6 dediğim gibi kilometre ve kondisyon olarak çok iyi durumda fakat Multitronik şanzıman konusunda ne derece sağlıklı? Kronik bir sorunu varmıdır bilemiyorum.. Tek soru işaretim bu.. Biraz da şans mı desek acaba? Hani alan vardır başı dertten kurtulmamıştır ama alan vardır yıllarca sorunsuz binmiştir..

    Yani bile bile lades demek istemiyorum.

  4. #4
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir şey sorcam gümrük girişli arabada gümrükten geçmeden önce km düşürülme olayı olmuyormu ? yada gümrükte km kaydı yapılıyormu

  5. #5
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir şey sorcam gümrük girişli arabada gümrükten geçmeden önce km düşürülme olayı olmuyormu ? yada gümrükte km kaydı yapılıyormu
    Tabii ki herşey kayıt altına alınıyor fakat dediğiniz gibi bir durum benim başıma hiç gelmedi ve geleceğini de sanmıyorum..

  6. #6
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle A6 C5 kasa çok keyifli bir otomobildir. Çok üst düzel bir parça kalitesine sahiptir, yani içerisindeki deformasyondan falan gerçek kilometresini tayin edemezsiniz.

    Multitronik şanzıman bence sorunsuz bir şanzıman. Bence diyorum çünkü hiç şikayet duymadım. 2 sene boyunca 225bin kilometreden 285bin kilometredeki satışına kadar bizde de bir sorun çıkartmadı. Yolda bırakma açısından demiyorum, vuruntu vs. gibi şikayetlerimiz de olmadı. Şanzıman konfora ve sorunsuzluğa yönelik; yakıt ekonomisi ve performansa yönelik değil.

    TR de malesef 2000cc üstü araçların satışı çok zor. Mesele keyif alayım düzgün arabaya bineyim ise a6, mantık ise a4 diyor. 1.9 tdi parçası zebil, 2.5 tdi biraz zorlayabilir. 2.5 tdi + multitronik kombini şehir içi 9-11 litre arasını görebilir.

  7. #7
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Samimi yorumunuz için teşekkür ederim.

    Mantıkla duygular arasında gidip gelmek insanı gerçekten zor durumda bırakıyor. Aslında hedefimi net olarak A4 olarak belirlemiştim fakat son dakika karşıma çıkan, bahsetmiş olduğum A6' yı görene kadar. Yakıt konusunda kesinlikle size katılıyorum. Bir A4 1.9 kadar tasarruflu olmayabilir A6 ama keyif olarak aracı bir kaç kilometre boyunca tecrübe ettiğimde gerçekten arabadan keyif aldığımı hissettim. Aslında bakımları zamanında yapılmış temiz düzgün bir A6 yakıt mevzusu hariç bence A4 ile olan kıyaslamasında 1 adım önde olacaktır diye düşünüyorum..

  8. #8
    Erdem K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir-Mavişehir
    Mesaj
    3.468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belirttiğin motor olmasa da Alper abi de sanırım aynı kasa A6 vardı, araç geneli hakkında fikrini alabilirsin...
    Subaru
    Technica
    InternationaL



    PSN: ekduncan

  9. #9
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Erdem K. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belirttiğin motor olmasa da Alper abi de sanırım aynı kasa A6 vardı, araç geneli hakkında fikrini alabilirsin...
    Teşekkür ederim.

  10. #10
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 1.8t de otomatik sanzumanı kullandım. b5 kasa a4 üm vardı. Şehiriçi en ufak vuruntum yoktu. İstanbulpark a girince o şanzumanla işler değişti şanzuman vuruntuya başlamıştı. iç türbününü değiştirdim yine sorunsuz şekilde kullandım.

    toplamda 75 bin km o şanzumanla o motoru yuksek suratlerde şehiriçinde dur kalk trafikte vs her koşulda kullandım. Üzüleceğinizi sanmıyorum.
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

  11. #11
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Aynı motor ve şanzımana sahip Skoda Superb var bende (2.5 Tdi). Alacağın aracın şanzımanına çok iyi baktırmanı şiddetle tavsiye ederim. En ufak vuruntu hissedersen oradan kaçarak uzaklaş derim. Ben 9500 lira gibi bir para harcadım komple değişti şuanda kafam rahat

    Aracım 252.000 oldu bu şanzıman hadisesi dışında hiç sorun yaşamadım. Tüketim değerleri konusunda buradaki topic'e koyduğum fotoğrafları inceleyebilirsin http://www.techturkey.com/forum/sohb...ml#post7912855

    Şanzıman işinde senden önceki kullanıcı çok önemli. Bilinçli kullanılmış ise ve maximum 40.000'de bir şanzıman yağı değiştiyse bir sıkıntı yaşamazsın kesinlikle. Çünkü bahsedilen ZF şanzıman tabiri caizse taş gibi normalde

    2.5 Tdi motor ile ilgili ben İngiltere forumlarında bir taksici ile tanıştım aynı araç (superb 2.5) ile 400.000 mil sadece bakımlarını yaparak aracını kullanmış ve sonra satmış hiç problem yaşamamış periyodik bakımlarını zamanında yaptırarak.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  12. #12
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Berocum hoşgeldin tekrardan, evlendin çektin kendini hepten

    2.5 TDi hemen hemen T5 Caravelle lerdeki motorla aynı diye biliyorum parça sıkıntısı yaşayacağını hiç sanmam, XoR (Koray abi) görünce illa ki yazacaktır, kendisi de 2.5 TDi SuperB sahibi, fazlaca memnun.

    Bence A6 çok doğru bir tercih olacaktır, hatta şöyle diyim Avrupa'da kullanılmış 200 k km deki aynı motorlu araç TR deki 1xx k km lerdeki araçtan da daha az yıpranmıştır bence, ki gümrükten araç alma tecrüben var, sen daha da iyi biliyorsun o durumu

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    aha XoR't abi önüm sıra yazmış bile

  14. #14
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Berocum hoşgeldin tekrardan, evlendin çektin kendini hepten

    2.5 TDi hemen hemen T5 Caravelle lerdeki motorla aynı diye biliyorum parça sıkıntısı yaşayacağını hiç sanmam, XoR (Koray abi) görünce illa ki yazacaktır, kendisi de 2.5 TDi SuperB sahibi, fazlaca memnun.

    Bence A6 çok doğru bir tercih olacaktır, hatta şöyle diyim Avrupa'da kullanılmış 200 k km deki aynı motorlu araç TR deki 1xx k km lerdeki araçtan da daha az yıpranmıştır bence, ki gümrükten araç alma tecrüben var, sen daha da iyi biliyorsun o durumu
    Ekleme Aynı motora sahipler Turbo araştırırken öğrenmiştim bende .

    Yıpranma konusunda yukarıda yazılanlara katılıyorum. Özellikle Audi'de bu pay çok çok daha az olacaktır. Benim arabanın iç trimleri vs hala pırıl pırıl model yılını bilmeyen arkadaşlarım bindiğinde arabanın 2003 ve 252.000'de olduğuna pek inanamıyorlar Yüksek km'de A6 alınır keyifle binilir km'den yana hiç gözün korkmasın.

    Aynı motor'lu Passat'da bakılabilir zira + olarak solar sunroof var onlarda. Superb'de de var ama çok nadir.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  15. #15
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F.Dogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 1.8t de otomatik sanzumanı kullandım. b5 kasa a4 üm vardı. Şehiriçi en ufak vuruntum yoktu. İstanbulpark a girince o şanzumanla işler değişti şanzuman vuruntuya başlamıştı. iç türbününü değiştirdim yine sorunsuz şekilde kullandım.

    toplamda 75 bin km o şanzumanla o motoru yuksek suratlerde şehiriçinde dur kalk trafikte vs her koşulda kullandım. Üzüleceğinizi sanmıyorum.
    Benim de şu an mevcut aracım B5 1.9 tdi manuel ve gayet memnunum. Şimdi model atlayacağım için geneli tiptronik, multitronik olarak karşıma çıkıyor ve tecrübem olmadığı için bilen arkadaşlarıma danışmak istedim.

    İstanbul Park işi değiştirir tabii ki. Pek öyle de bir tarzım yok zaten artık evlendikten sonra.. Daha sakin bir kullanıma yönelmiş durumdayım. Tabi o şartlarda bile 75.000 km yapmanız gayet geçerli bir zaman zarfı.

    Teşekkürler.

  16. #16
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Benim araçta triptronik şanzıman var buarada o konuda yanlış yönledirme yapmış olmayayım, multitronic çalışma presiplerini bilmiyorum

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  17. #17
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Berocum hoşgeldin tekrardan, evlendin çektin kendini hepten

    2.5 TDi hemen hemen T5 Caravelle lerdeki motorla aynı diye biliyorum parça sıkıntısı yaşayacağını hiç sanmam, XoR (Koray abi) görünce illa ki yazacaktır, kendisi de 2.5 TDi SuperB sahibi, fazlaca memnun.

    Bence A6 çok doğru bir tercih olacaktır, hatta şöyle diyim Avrupa'da kullanılmış 200 k km deki aynı motorlu araç TR deki 1xx k km lerdeki araçtan da daha az yıpranmıştır bence, ki gümrükten araç alma tecrüben var, sen daha da iyi biliyorsun o durumu
    Levocum tekrardan merhaba. Evlendikten sonra biraz daha farklı işlere yöneldim haliyle biraz uzak kaldım forumlardan fakat yine de bir şekilde tutunmaya çalışıyoruz işte ucundan kıyısından.

    Koray abide sağolsun, detaylı bir şekilde açıklamada bulunmuş. Bunlar benim için kıymetli ön izlemeler..

    Benim de gönlüm A6' ya daha yatkın. Aynı bütçeye sahip her iki modelde. A6 hem motor hem de donanım olarak daha üstün özelliklere sahip ve dediğim gibi 100.000 km yol yapmış ve bu yolu da tamamen Avrupa şartlarında yapmış, gümrükten daha yeni çıkmış bir araç. Dediğin gibi Avrupa ve TR şartları kıyaslanınca bu sebep daha da ağır basıyor. Tabii yine de tedbiri elden bırakmayıp tüm kontrolleri yaptıracağım. Eğer bir sıkıntı çıkmaz ise çözerim gibi geliyor.

  18. #18
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı motor ve şanzımana sahip Skoda Superb var bende (2.5 Tdi). Alacağın aracın şanzımanına çok iyi baktırmanı şiddetle tavsiye ederim. En ufak vuruntu hissedersen oradan kaçarak uzaklaş derim. Ben 9500 lira gibi bir para harcadım komple değişti şuanda kafam rahat

    Aracım 252.000 oldu bu şanzıman hadisesi dışında hiç sorun yaşamadım. Tüketim değerleri konusunda buradaki topic'e koyduğum fotoğrafları inceleyebilirsin http://www.techturkey.com/forum/sohb...ml#post7912855

    Şanzıman işinde senden önceki kullanıcı çok önemli. Bilinçli kullanılmış ise ve maximum 40.000'de bir şanzıman yağı değiştiyse bir sıkıntı yaşamazsın kesinlikle. Çünkü bahsedilen ZF şanzıman tabiri caizse taş gibi normalde

    2.5 Tdi motor ile ilgili ben İngiltere forumlarında bir taksici ile tanıştım aynı araç (superb 2.5) ile 400.000 mil sadece bakımlarını yaparak aracını kullanmış ve sonra satmış hiç problem yaşamamış periyodik bakımlarını zamanında yaptırarak.
    Koray abi merhaba,

    Değerli yorumun için öncelikle teşekkür ederim.

    Dediğiniz gibi aracı iyice detaya inip inceledikten sonra edineceğim. Araçla ilgili yapmış olduğum bir kaç kilometrelik testte hiç bir ses vs.. gibi bir durumla karşılaşmadım fakat araç yakın bir arkadaşımda olduğu için bir kaç günlüğüne test etme imkanım olabilir. Bu süre zarfında daha detaylı inceleyeceğim. Umarım bir sıkıntı çıkmaz, çünkü araç çok içime sindi. Nasipse olsun dedik..

    Benimde yurtdışında izlediğim görüntülerde neredeyse 650.000 km yapmış motorların hala daha sağlıkla ve sıhhatle çalışması yönündeydi. Dediğiniz gibi sağlıklı güçlü bir dizel motor ve şanzıman kombinasyonu ile cidden keyif veren araçlar olduğunu düşünüyorum. Sizinde başınızdan şanzımanla ilgili bir durum geçmiş, umarım tekrarı yaşanmaz. Allah ağız tadı ile binmeyi nasip etsin size de..

    Multitronik biraz enteresan bir kavram. Açıkçası bende çok bilgili değilim bu şanzıman konusunda..

    Mesela aracın şöyle bir hızlanması var. Sonsuz dişli diye adlandırmışlar bu mevzuyu..


    https://www.youtube.com/watch?v=TmHERQ_i12U

  19. #19
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Enteresan bir hızlanması varmış devir düşmediği halde alet nalet bir şekilde gidiyor

    Şanzıman sesten ziyade hissettiriyor vuruntu anında bende ses çıkmıyordu mesela ama vuruntuyu hissedebiliyordum. Özellikle park ederken R'den D'ye çekişte araba kendini öne doğru attığı anda küt diye vuruyordu

    Atts'de komple değiştirdim ben içinde mekanik beyinleri sıfır servis'den aldım 5500 lira sadece beyin tuttu zaten

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •