User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Evolution 8 ? 9 ?

  1. #1
    SLH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Gelibolu & Tuzla
    Mesaj
    1.137
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Evolution 8 ? 9 ?

    arkadaslar merhaba evo8 ve 9 hakkinda guncel bilgilere ulasmak amacli actim konuyu muhabbet ortaminda tercihler ortaya dokuldu kafamizdaki soru isaretlerini cozme amacli konu acmak istedim.kullanan binen kisiler bizi detaylica aydinlatirsa cok iyi olur

    8 ve 9un avantajlari dezavantajlari neler
    alinirken nelere dikkat edilmeli ben transfer olayini duydum
    yag secimi ne olmali
    bakimlari kimler yapabilir
    guncel yakit tüketimi nedir
    hakettikleri paralar nelerdir
    stock motor stock turbo ile 1bar ustune cikilmasa problem cikartirlar mi
    kronik sorunlari var mi transfer harici
    Alıntı ridwan_1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cocuklugumuz neydi be panpa

  2. #2

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhabalar sorularınızı bildiklerim kadarıyla cevaplamaya calısayım,

    8 ve 9un avantajlari dezavantajlari neler
    * 8'ler 5 ileri sanzuman 9'lar ise 6 ileri sanzumandır. 6 ilerinin vites oranları kısa olduğu için altlar daha iyidir 8'e göre ancak uzunda 8 daha iyi. 5 ileri sanzumanlar 6'ya göre cok daha dayanıklıdır. (Genelde aracını dolduranlar evo 8 sanzuman'ı tercih ederler. 6 ileri sanzumanlar 400 hp'den sonra biraz sıkıntı) 8 ve 9 her ikiside 4G63 motor kullanmaktadır. 9'lar mivec'li 8'ler ise emme ve eksoz tarafından ekzantiriklidir. 8'lerde mavi-siyah koltuk döşemesi vardır. 9'larda ise deri-alcantra koltuktur. Motor olarak 8-9 her ikiside aynıdır (Alt blok) ikisininde kötü yanı baskı balatadan dolayı krank'a binen güç. Şuan tekrar evo alsam yapacağım ilk iş twinplate yada oem baskı balata ile kullanmak olur. Stage serileri krank'ı fazla zorladığı için kırabiliyor.

    alinirken nelere dikkat edilmeli ben transfer olayini duydum
    * Sıfırdan dikmediğin yada direksiyonu sola yada saga döndürüp sıfır çizmeye kalkmadığın sürece transfer sorun açmaz. Genelde transferin kitlemesinin sebebi kullanımdan kaynaklı.

    yag secimi ne olmali
    * Ben castrol 10/60 kullanıyordum. Her 5bin'de değiştiriyordum.

    bakimlari kimler yapabilir
    * Daha önce evo tamir etmiş birisi halledebilir.

    guncel yakit tüketimi nedir
    * Benzin 4.8 TL iken satmıştım ben aracımı o zamn için ortalama 1 TL civarı yakıyordum. Ama tadını çıkarmak istiyorsan o rakamları yakarsın yoksa cok daha düşer yakıt. Yalnız bilgin olsun evo biraz zengin yakıt karışımı seven bir aracdır. Birazcık fazla yakabilir.

    hakettikleri paralar nelerdir
    * Evo'da veya bu tarz bir aracda temizliğine ve aracın setup listesine göre fiyat değişir. 50'yede evo 9 alırsınız 120'yede.

    stock motor stock turbo ile 1bar ustune cikilmasa problem cikartirlar mi
    * Zamanında bir abim tabir-i caizse evonun motoru domuz gibidir hic bir şey olmaz demişti. Bencede öle 1 bar üzerinde stock internal ile hiçbir sey olmaz. Yağını suyunu kontrol et aracıda ezme ömürlük binersin.

    kronik sorunlari var mi transfer harici
    * Baskı balata cok cabuk biter. Oem baskı balatayı 10binde bitiren arkadaşım var.
    ☻/
    /▌
    / \

  3. #3
    Erdem K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir-Mavişehir
    Mesaj
    3.468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaş zaten çok güzel anlatmış
    bir de yanılmıyorsam carbon tavana farkı olması gerekiyor ...
    Subaru
    Technica
    InternationaL



    PSN: ekduncan

  4. #4
    turbogsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evo 8 de 9 da çok zevkli bir araçdır temizi üzmez

    tek kötü yanı yedek parçası inanılmaz pahalı ve servisde bulunmuyor sipariş ile 15 günde getiriyorlar ama çok fahiş fiyatlara

    yakıt tüketimi yüksektir

    stok motor ciddi sağlam kolay kolay kıramazsın herhangi bir hata yapmazsan yaklaşık 10.000 kmdir 1,4-1,5 bar arası kullanıyorum 8500 rev limit stok motor çok şükür genel bakım harici anahtar vurmadım gt37 muadli turbo ile
    bakımlar servis kitapçığında 5000 km diyor ama daha erken değiştirmekde fayda var


    aşırı zorlanmamış bir evo sahibini baya mutlu eder ama hırpalanmışı canından bezdirir

  5. #5
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evo 8 'e hiç binmedim 9 ' u da totalde 1000 km kullanmışımdır, 1000 km nin özeti alıp bedavaya verseler benzinini yetiştiremiyeceğimden binemem ama çok keyifli bir araba, yanlaması ayrı zevk, top speed i ayrı zevk, makas atması ayrı zevk, normal kullanımda 1 lira rahat yakıyor şehir içi.
    CAN CEYLAN

  6. #6
    SLH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Gelibolu & Tuzla
    Mesaj
    1.137
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel olsun bilgi verenlere tesekkürler
    Alıntı ridwan_1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cocuklugumuz neydi be panpa

  7. #7
    evolution_9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9 un tavanı aliminyum turbosu daha büyük ben evo 9 da stok turboyla 1.6 bara kadar basıyodum kmde 1.25 kuruş civarı yakarsın fazla binmeceğini düşündüğümden bakımları fazla tutmaz alırken şanzumana dikkat edin mesela ben aldığımda sahibi kullandırmadı servite bişey söylemedi 4. vites sekromeç bozuk çıktı yağı ve işçiliği derken 1000 lira civarı tuttu 2-3 hafta sürdü parçanın gelmesi. bütçen iyise 9 al ama 8 de alınır şöylede bi durum var 9 ların fiyatı gereksiz yere çok arttı o paranın biraz üstüne çıkıp 10 almanı tavsiye ederim mükemmel yoltutuşu ve iyi bir iç dizayna sahip olursun modelinde yüksek olur
    evox

  8. #8
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecen ay Temsa da bakıma soktum aracımı,

    bütün kayışlar gergiler filtreler bujiler yağı suyu değişti..

    Extradan komple samandıra ünitesi pompayla beraber değişti..

    Benzin filtresi samandıra ünitesinin içindeymiş.

    toplamda 43xxtl tuttu..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •