Bir otomobilin dört tekerleği varken
neden sadece iki tekerlek kullanılsın?
Opsiyonel olarak sunulan sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi
quattro çekiş gücünü tüm tekerleklere gerektiği kadar dağıtır.
Spor diferansiyelli quattro ise ilave bir sportiflik sağlar. Elektronik
kontrollü spor diferansiyel virajlarda olağanüstü bir hızlanmaya
ve çevik yol tutuşa olanak sağlar.
Quattro sürekli bir dört tekerden çekiş sistemidir.
Bir araç aksının tekerlekleri yer tutuşunu
kaybeder ve patinaj yapma tehlikesi oluşunca orta
diferansiyel ile otomatik olarak ve sürekli dağıtılarak
çekiş kuvveti diğer aksa yöneltilir. Bu arada
çekiş kuvvetinin %40’ı ön akstan ve %60’ı arka
akstan gelecek şekilde standart dağılım 40:60’tır.
Avantajı hızlanma esnasında daha iyi çekiş ve
olağanüstü yer tutuşu ile daha fazla güvenlik
sağlamasıdır. Teknoloji ile ilgili olarak bu kadarı
yeterli. Ancak quattro’yu eşsiz yapanın
herhalde bazı müşterilerin söylediği “sanki aracın
yola yapıştığı” duygusudur.
Opsiyonel spor diferansiyelli quattro bu benzersiz
quattro duygusunu daha da arttırır. Dönerken ve
virajlarda araçlar önden savrulma eğilimi gösterir.
Bu alışılagelmiş bir fizik sürecidir. Hareketli bir
gövde bir yön değişikliğine karşı koyar. Esnek
lastikler ve yürüyen aksam yatakları, araç yeni
yöne girerken kasılır. Virajda hızlanma esnasında
ön aks yükü azalır ve lastiğe daha az yer tutuş
kuvveti aktarılabilir, dolayısıyla araç önden savrulur.
Arka aksta spor diferansiyel ile bu eğilime
önemli ölçüde karşı durulur. Çünkü quattro arka
aks diferansiyeli solda ve sağda iki dişli kademesine
sahip birer ilave ünite ile genişletilmiştir. Bunlar,
arka akstaki her bir tekerin farklı bir tahrik
torku almasını sağlar. Elektro-hidrolik bir kumanda
elemanı kavramalara kumanda eder. Örneğin
direksiyon açısına, enlemesine ivmeye, düşey eksen
etrafında dönme açısına ve seyir hızına bağlı
olarak kontrol ünitesi, söz konusu seyir durumu
için tekerlek torklarının en uygun dağılımını hesaplar.
Bu şekilde bir viraja girerken veya virajda
hızlanma sırasında tahrik kuvveti, bilinçli olarak
virajın dış tarafındaki arka tekerleğe yönlendirilir.
Bunun sonucunda otomobil tahrik kuvveti tarafından
adeta virajın içine itilir ve ön tekerleklerin
açısını izler. Sol ve sağ tarafta farklı olan tahrik
kuvvetleri direksiyona yardımcı olur. Daha önceleri
direksiyonda yapılması gereken düzeltmeler artık
gerekli değildir.