User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Quattro mu x drive mı yoksa 4 matic mi?

  1. #1
    samimi_1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir-Siirt-İzmir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Quattro mu x drive mı yoksa 4 matic mi?

    4X4 sistemler quattro ile başladı diğer markalar da kendini geliştirdi. Çeşitli videolar ekleyeceğim. Quattro sahibi olarak bazı videoda BMW bazı videoda quattro ön plana çıkmış. Sizce en iyi 4x4 hangisi binek araçlar olarak ya da sistem olarak? Kullanıcıların ve bilgisi olanların görüşlerini alabiliriz

    Quattro vs Subaru AWD VTD - YouTube

    Comparativa sistema BMW Xdrive Mercedes 4Matic Audi Quattro - YouTube

    Audi Quattro and BMW Xdrive snow test - YouTube

    quattro vs. xDrive - YouTube

    Quattro vs Xdrive (Answer to BMW video) - YouTube

  2. #2
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında bu sistemi en iyi kullanan markanın mercedes olması gerekiyor. netice en iyi 4 çeker üreten markalardan biri ancak otmobil ve ağır arazi koşulları için üretilmemiş arazi araçlarında ki 4 matic sistem çok iyi değil gibi görünüyor. ancak yineden glk, ml ve gl nin rakiplerinden en az 1 gömlek üstün olmazı gerekir diye düşünüyorum.

    ilk zamanlar quattroda çok iyi bir sistemdi belki ama şuan zaten herkez aynı teknolojiyi kullanıyor.

    ben karda ilermeye ise çok daha farklı bir göz ile bakıyorum "şöför". tabi ki test edenler usta şöförlerdir ancak bence karda ilerlemede ki en büyük etken. sonra lastik sonra aktarma diye düşünüyorum.

  3. #3
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu yine aynı yere gidicek ve hiç bi sonuç alınmicak Ben en iyisi açıklayamayı yapim

    Audinin S ve RS serileri dışında birkaç istisna dışında hiçbir markanın 4 çekeri doğru düzgün değil, diff kilitleme olayı yada tekerleklerdeki çekiş gücünü değiştirme özellikleri yok..

    Eski audi quattrolarda flan bu özellikler var.. Yeni ve orta model quattroların ve bazı model subarularun diğer 4 çekişlere göre avantajı da ortada torsen diferansiyel (kilitli sayılabilir) olması..
    O yüzden ön arka arası dağılım çok güzel ancak yine de ön ve arka tarafta ayrı ayrı kilit olmadığı için problem çıkabiliyor..

    Ayrıca bu videoların hiç biri tam anlamıyla günlük hayattaki performansı vermez çünkü sıfırdan kalkış yapılıyor ve hızlar çok düşük genelde, bu yüzden de diferansiyeller hiç kilitleme özelliği gösteremiyor, halbuki ben geçen sene bu testleri buz zeminde yaptım, arabanın tek tarafı komple buzde ve kabak lastiklerle yokuş yukarı çıkmayı denediğiimizde, buz olan taraf biraz patinaj çekiyor ama çıkamayacak kadar olmuyor..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #4
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    xdrive olan x serileri ve dier bmw serileri bence Ancak karistirmayalim bmw nin her 4 cekeri x drive deildir.
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  5. #5
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  6. #6
    Oğuzhan K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her video da bu durum degisiyor kullanici yorumlarini almak gerekir.yavuz364 abimiz durumu aciklamis.

  7. #7
    samimi_1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir-Siirt-İzmir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaru her tekere %25 iletiyor ve bunu mekanik olarak yapıyor aslında Subaruyu diğerlerinden ayrı tutmak gerekiyor.Gerçi torsen quattroda da durum mekanik, diğerleri hissedince dört çekere alıyor yani sürekli değil. Yavuz kardeşim bu konuda daha bilgili

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED
    Ferrari FF 4RM System (by www.caroto.gr) - YouTube

    supersportlar belki kategori dışı ama bunuda izlemenizi tavsiye ederim

    diğer markalardaki testler aslında pek adil değil ağırlık , hacim, tork , lastik tabanı bunların hepsi ayrı faktör hepsi eşit değil sadece kullandıkları sistemler farklı sistemleri ayrı ayrı test etmek için farklı testler olması lazım bence

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    57
    Şehir
    Alacaatlı-Ankara
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  10. #10
    victor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2003 a8 4.2 quattro lar sorunlu araclarmı
    son sahibi mi olurum

  11. #11
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çekiş sisteminde hiç sorun yaşamazsınız, motorunda da birçok modelde ve birçok başka motor ile aynı parçalara sahip olduğu için sorun yaşamazsınız..
    Sağlamlık olarak zaten brşey söylemeye gerek yok..
    Bu kasaların en güzel özelliği ise şasede aluminyum kullanıldığı için son sahibi olacağınız kesin çünkü eskime olayı yok gibi birşey..
    Alıntı victor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2003 a8 4.2 quattro lar sorunlu araclarmı
    son sahibi mi olurum
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  12. #12
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    xdrive olan x serileri ve dier bmw serileri bence Ancak karistirmayalim bmw nin her 4 cekeri x drive deildir.
    bmw 2009 yılından itibaren 4 çeker araçlarında kullandığı sistem xdrive olarak kullanıldı ve hiçbirinde bi farklılık yoktur.

  13. #13
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lexus ATC vs. Audi Quattro vs. Acura SH-AWD - YouTube

    bi kıyaslamada honda varsa her zaman honda kazanır

    her firma kendi videosunda daha iyi tırmanıyor Acura ( honda ) da kendi çapında yapmış bişeyler

  14. #14
    samimi_1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir-Siirt-İzmir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet her marka kendi videolarında öne çıkıyor ama en kapsamlı karşılaştırma bence bu test

    Audi vs. BMW vs. Mercedes vs. Subaru part 1 - YouTube

    Audi vs. BMW vs. Mercedes vs. Subaru part 2 - YouTube

  15. #15
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi test yapmışlar. bir de anlayabilsek. subaru son an da mı kaybetti anlamadım genel olarak subaru bayağı iyiymiş. 320D güçlü motoru ile son turda farkını koydu.

  16. #16
    samimi_1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir-Siirt-İzmir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi test yapmışlar. bir de anlayabilsek. subaru son an da mı kaybetti anlamadım genel olarak subaru bayağı iyiymiş. 320D güçlü motoru ile son turda farkını koydu.
    Evet en kapsamlı test bu bence puanları ben de anlayamadım

  17. #17
    ufuk_AEB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne bileyim fanatizm de olabilir belki ama quattro bambaşka
    olamaz TÜRK'e baş,TÜRK'üm demeyen !!!

    b5 1.8 turbo quaTTro + gt30 mapped by serdar anık

  18. #18
    metinmb407 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    19-53 Çorum-Rize
    Mesaj
    677
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim elimde olan bir Audi kataloğu der ki Bende Quattro diyenlerdenim.

    Bir otomobilin dört tekerleği varken
    neden sadece iki tekerlek kullanılsın?


    Opsiyonel olarak sunulan sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi
    quattro çekiş gücünü tüm tekerleklere gerektiği kadar dağıtır.
    Spor diferansiyelli quattro ise ilave bir sportiflik sağlar. Elektronik
    kontrollü spor diferansiyel virajlarda olağanüstü bir hızlanmaya
    ve çevik yol tutuşa olanak sağlar.

    Quattro sürekli bir dört tekerden çekiş sistemidir.
    Bir araç aksının tekerlekleri yer tutuşunu
    kaybeder ve patinaj yapma tehlikesi oluşunca orta
    diferansiyel ile otomatik olarak ve sürekli dağıtılarak
    çekiş kuvveti diğer aksa yöneltilir. Bu arada
    çekiş kuvvetinin %40’ı ön akstan ve %60’ı arka
    akstan gelecek şekilde standart dağılım 40:60’tır.
    Avantajı hızlanma esnasında daha iyi çekiş ve
    olağanüstü yer tutuşu ile daha fazla güvenlik
    sağlamasıdır. Teknoloji ile ilgili olarak bu kadarı
    yeterli. Ancak quattro’yu eşsiz yapanın
    herhalde bazı müşterilerin söylediği “sanki aracın
    yola yapıştığı” duygusudur.
    Opsiyonel spor diferansiyelli quattro bu benzersiz
    quattro duygusunu daha da arttırır. Dönerken ve
    virajlarda araçlar önden savrulma eğilimi gösterir.
    Bu alışılagelmiş bir fizik sürecidir. Hareketli bir
    gövde bir yön değişikliğine karşı koyar. Esnek
    lastikler ve yürüyen aksam yatakları, araç yeni
    yöne girerken kasılır. Virajda hızlanma esnasında
    ön aks yükü azalır ve lastiğe daha az yer tutuş
    kuvveti aktarılabilir, dolayısıyla araç önden savrulur.
    Arka aksta spor diferansiyel ile bu eğilime
    önemli ölçüde karşı durulur. Çünkü quattro arka
    aks diferansiyeli solda ve sağda iki dişli kademesine
    sahip birer ilave ünite ile genişletilmiştir. Bunlar,
    arka akstaki her bir tekerin farklı bir tahrik
    torku almasını sağlar. Elektro-hidrolik bir kumanda
    elemanı kavramalara kumanda eder. Örneğin
    direksiyon açısına, enlemesine ivmeye, düşey eksen
    etrafında dönme açısına ve seyir hızına bağlı
    olarak kontrol ünitesi, söz konusu seyir durumu
    için tekerlek torklarının en uygun dağılımını hesaplar.
    Bu şekilde bir viraja girerken veya virajda
    hızlanma sırasında tahrik kuvveti, bilinçli olarak
    virajın dış tarafındaki arka tekerleğe yönlendirilir.
    Bunun sonucunda otomobil tahrik kuvveti tarafından
    adeta virajın içine itilir ve ön tekerleklerin
    açısını izler. Sol ve sağ tarafta farklı olan tahrik
    kuvvetleri direksiyona yardımcı olur. Daha önceleri
    direksiyonda yapılması gereken düzeltmeler artık
    gerekli değildir.

  19. #19
    qatrio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    34-21
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapılan testte ki modeller hangi sistemin daha iyi oldugunu bence kanıtlamaz sistemler aynı kalsa bile araçlar agırlık vs farklı ile farklı sonuçlar verebilir örnegin tt 2.0 q ile a4 2.0t q aynı 4 çeker sistemine sahip olsada buz veya yol üstüne farklı karakterde olucaktır diye düşünüyorum. o yüzden marka kıyaslamak değilde sınıflar üzerindeki 4 çeker kıyası önemli diye düşünüyorum. bunlar benim düşüncem
    Yüce F.U
    PoloGTİ-CooperS R53-W204 AMG

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •