User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Buji tırnak aralığı

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Buji tırnak aralığı

    Merhaba..
    İmpreza turbo da orjinal buji tırnak aralığı 0,7 mm. Bunu 1 mm yaparsak motorun çalışması alt ve üst devirlerde nasıl olur? Performans? yakıt? sağlıklı çalışma konusunda bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

    Konu ecu avans değerlerini kapsadığı için buraya açtım.

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dar tırnak aralığı zayıf ama her şartta ve her döngüde garanti kıvılcım, garantici bir ateşleme sağlar. Geniş tırnak aralığı daha güçlü kıvılcım demektir ama eğer bobinde, yani akım kaynağında bir iyileştirme yapılmazsa her döngüde ateşleme/kıvılcım gerçekleşemeyebilir, özellikle de yüksek devirlerde...

    Orjinal tırnak aralığı 0.7mm olan bir motorda 1mm'ye çıkmak oem bobin ile özellikle üst devilerde ateşleyememeye sebep olabilir. Eğer oem bobin ile tırnak aralığı arttırılacaksa 0.1mm'den fazla arttırılmamalı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    LPG dönüşümlü araçlarda buji tırnak aralığının değişmesi gerekiyormuş doğrumudur peki
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fastchild Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG dönüşümlü araçlarda buji tırnak aralığının değişmesi gerekiyormuş doğrumudur peki
    LPG ateşlemeye daha çok ihtiyaç duyar. Ateşlemedeki herhangi bir zayıflık yanmanın kalitesini daha fazla bozar. Bu yüzden LPG'de bir kademe daha soğuk iridyum buji ve tırnak aralığını 0.1-0.2mm daha dar kullanmak fayda sağlar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    TYPERHAKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dar tırnak aralığı zayıf ama her şartta ve her döngüde garanti kıvılcım, garantici bir ateşleme sağlar. Geniş tırnak aralığı daha güçlü kıvılcım demektir ama eğer bobinde, yani akım kaynağında bir iyileştirme yapılmazsa her döngüde ateşleme/kıvılcım gerçekleşemeyebilir, özellikle de yüksek devirlerde...

    Orjinal tırnak aralığı 0.7mm olan bir motorda 1mm'ye çıkmak oem bobin ile özellikle üst devilerde ateşleyememeye sebep olabilir. Eğer oem bobin ile tırnak aralığı arttırılacaksa 0.1mm'den fazla arttırılmamalı.
    verdiğiniz bilgiler çok faydalı ,teşekkürler
    zd9000 cupra

  6. #6
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yine tırnak aralığı ile benimde merak ettiğim bir durum var yeni konu açmadan burdan sorayim dedim ,,,

    konuyu açan arkadaşımızın aksine orjinal 1.1mm tırnak aralığına sahip buji kullanılan bir araçta,,bu bujileri platinyum veya iridyum olan ve 0.8mm tırnak aralığı olan bujilerle değiştirmenin yararından çok zararı mı olur ??

    yazılım vs.. gibi stage 1 diye tabir edilen uygulamalardan sonra mı bu tip bujilere yönelmek faydalıdır ??? yada missfire veya aşırı ısınma sorunumuz yoksa yine orjinalden mi devam edilmeli ...

    burda yinede asıl merak ettiğim şey farklı tırnak aralığındaki buji kullanımınında standart arabada ne gibi etkiler olur ?? araba standart ise en iyi seçim fabrikanın tavsiye ettiğimidir ...

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gap kisma isi genelde misfire yapan araclarda yapilir,

    Araligi genisletip optimum u yakalamak varsa dyno yoksa hissiyatla belirlenebilir. Sentille ypilmadigi surece cok bela cikartir. Benim bcpr7es icin kendi motorimda buldugum en iyi deger 1mm oldu splitfire bobinlerle, rolantide cok nadir kesme yapiyor( sabit rolanti sesinin arasinda nadir olarak sesin cok kisa azalip geri gelmesi) fakat ustdevirler cok daha iyi oluyor.

    Ugrasip bulmak en iyisi . Bir taraftan da " never change running system " tabiri vardir

    Kolay gelsin

  8. #8
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım kadarıyla her araç için genel bi tabir yok diyebiliriz aslında ,,,ama yinede bi ateşleme sorunumuz yoksa orjinal ölçülerden devam etmeliyiz,,gap aralığını azaltıp ateşlemeyi arttırmanın illa olumlu etkisi olucak diye bişi yok o zaman

    sizin aracınızın orjinal gap değeri neydi peki sonrasında 1 mm e döndünüz ??

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bujilerin kodlarindaki son 2 sayi gap ini belirtir . Ornegin

    Bcpr6es-11 ca18 det icin stock motorda kullanilmasi gereken buji. 1.1 mm ile gelir problemsiz arabada baska hicbir bujinin vermedigi performansi verir. Fakat bobinleri problemli olan, saselemesi dogru yapilmamis motorlarda ugrasilmayip sentil+mengene ile 0.8mm-0.7mm e kadar kisilabilir. Benim kullandiklarim 0.8mm gap ile geliyor ben 1 e genisletiyorum. Yazilim da ona gore yapilir. Belki daha arttirilir ama rolantidekj misfire cok tazla olup dikkat cekiyor bende onu sevmiyorum.


    Ayrica aku voltaji ve sarj dinamosunun da gaplere etkisi buyuktur. Farkli bobin voltaji dwell time ile oynanmazsa gap i kissaniz bile misfire devam eder.

    Konu hakkinda yazacak cok sey var fakat o.b.k ustat varken bana dusmez.

  10. #10
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olurmu sizinde verdiğiniz aydınlatıcı bilgiler ve tecrübeleriniz için teşekkürler tekrar ....

  11. #11
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Görkem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yine tırnak aralığı ile benimde merak ettiğim bir durum var yeni konu açmadan burdan sorayim dedim ,,,

    konuyu açan arkadaşımızın aksine orjinal 1.1mm tırnak aralığına sahip buji kullanılan bir araçta,,bu bujileri platinyum veya iridyum olan ve 0.8mm tırnak aralığı olan bujilerle değiştirmenin yararından çok zararı mı olur ??

    yazılım vs.. gibi stage 1 diye tabir edilen uygulamalardan sonra mı bu tip bujilere yönelmek faydalıdır ??? yada missfire veya aşırı ısınma sorunumuz yoksa yine orjinalden mi devam edilmeli ...

    burda yinede asıl merak ettiğim şey farklı tırnak aralığındaki buji kullanımınında standart arabada ne gibi etkiler olur ?? araba standart ise en iyi seçim fabrikanın tavsiye ettiğimidir ...
    Gerekenler yazılmış. Yalnızca şunu ilave etmek isterim; iridyum bujilerin elektrot yapıları, fiziksel yapıları farklıdır. İnce elektrot ucu ve malzemesi sayesinde daha dar aralıkta daha iyi ateşleme sağlar. Bu yüzden genellikle fabrikasyon olarak daha dar aralıkta gelirler. Örneğin birçok Honda motorunda oem bujiler 1.1 mm aralıkta iken aynı motora buji üreticileri tarafından önerilen iridyum bujiler 0.8mm aralığında gelir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben iridium un guc verdigine inanmiyorum mesela denedim gordum, iridium denedim , platinium denedim hemde farkli sogukluklarda ve gaplerde(ngk , denso vs.)Su ana kadar min 1 milyara yakin harcamisimdir en dogru bujiyi bulmak icin.

    En iyi performansi yine nikel buji de yakaladim(orm bujinin malzemesi) farkettigim tek sey sogukluk farkinin dogru secilmesi gerektigi. 9 8 ve 7 denedim en iyi hissiyati 7 de aldim. Bunlari forumlarda arastirip dogrusunu bulmak mumkundu ama yinede ben kendim denemek istedim.


    Olurda s13 e 70-80 bg daha katarsam su ankinin uzerine yine alaagim buji nikel olur 1 soguk olani.

    Tersini soyleyecekler olabilir. Bunlar benim tecrubelerim

  13. #13
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında benimde sorma sebebim sizin yazdıklarınız gibi düşünmemden kaynaklanıyor arabanın orjinal gücünün 2-3 misli gibi rakamlara çıkılmadıkca hatta belki çıkılsa dahi sadece gap yada dediğiniz hem gap hemde soğukluk kat sayısı değiştirerek gerekli verim alınabilir gibi görünüyor,,tamamen yarış amaçlı arabalar hazırlanmadığı sürece iridyum bujii çok mantıklı değil gibi ...

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İridyum bujinin verimini nasıl test ediyorsunuz? Umarım sadece rölantideki sesi dinlemiyorsunuzdur.

    İridyum bujinin fayda sağlayıp sağlamadığını bobinin çektiği akımdan, yakıt düzeni değişmeden AFR üzerine etkisinden, vuruntudan ve EGT'den görebilirsiniz. Rölanti hızında mutfağınızdaki ocak çakmakları da ateşler. İş üst devirlerde ne olduğudur.

    Soğuk bujiye geçiş sadece ihtiyaç varsa fayda sağlar. İhtiyaç yoksa optimumdan uzaklaştırır. Burası doğru.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki sadece rolanti degil. Min 500 er km yaptim herbiri ile. Farki afr İnj map.i degistirmeden arac uzerindeki etkisine (fakirlesme-zenginlesme) ve rolantideki afr sabitligine bakarak karar veriyorum. Aytica uzun seneler ayni arabayi surunce performanstaki en ufak farki anlayabiiyorsunuz. Busekilde denedim. Dedigim gibi akademik yaziya bunlari yazamam bunlar tamamen tecrube bilgileri, laboratuarda da test etmedim, yazdiklarim benim fikirlerim. Bobinlerin cektigi akimi okumayi hic denemedim, aklima da gelmedi. Halbuki pens ampermetrem de var.


    Bu tarz konulari okudukca v bilgi paylastikca cok mutlu oluyorum.

    Bu arada su anda cektigim iki fotoyu paylasmak istiyorum, enstantne olsun. S13 un icindeki takim cantasindan cikan bujiler. Ortada duranlarin hepsi birbirinden farkli marka ve model. Yarisini da cope attim bi bu kadar daha vardi




  16. #16
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    görüp bulabilceğimiz tüm bujileri kullanmışsınız gibi görünüyor o.b.k nında dediği gibi önemli olan optimumu yakalamak ,,,stock araçta ekstra bi durum olmuşmadıkca soğuk bujiye dönülmesi gereksiz gibi ,,,yada sizin gibi bi çok farklı buji denenenip her türlü ölçüm sonucu belki kendi kullanımımız ve yaşadığımız şehir koşullarına göre bi seçenek elde edilebilir ...

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock araçta her zaman FSM de önerilen bujiyi kullanmak lazım .

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock araçta her zaman FSM de önerilen bujiyi kullanmak lazım .
    Kendi aracınızdaki tecrübeniz o yönde olabilir. Ama bu genel geçer bir sonuç çıkarmaz ortaya.

    Yalnızca stock araçta standardından daha soğuk bujiyi ihtiyaç olmadıkça kullanmayın. Bunun dışında oem buji ile aynı sıcaklık kademesindeki iridyum bujiyi düzgün elektrot aralığında gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    Eskiden iridyum bujiler yoktu veya bu kadar ulaşılabilir değildi. Bu yüzden oem olarak nikel bujiler kullanılıyordu. Fakat motor teknolojisinde hiçbir değişiklik olmamasına rağmen aynı markalar yeni modellerinde iridyum bujileri oem olarak kullanmaya başladılar. Ford, Honda, Fiat ve daha niceleri artık oem olarak da stock araçlarda iridyum bujiler kullanıyorlar ve 100k km değişim aralığı veriyorlar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiçbir zaman körü körüne karşı değilim herhangi bir ürüne . Tabiki doğrudur iridium nissan'da da artık factory replacement olarak veriliyor .

    iridium daha iyi sonuç veriyor da olabilir , demekki kendi aracımda ya yanlış birşey yaptım , yada istisna kısmına giriyorum .

    ilme fene gelişime karşı durmak ne haddime , hepimizin yapmaya çalıştığı şey bu değilmi ? geliştirmek...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •