User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: benzin basınç regülatörü hakıında?

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    benzin basınç regülatörü hakıında?

    arkadaşlar bu benzin basınç regülatörünün yaptığı iş tam olarak nedir? tamam adı üstünde regülatör ama tam olarak çalışma prensibini merak etmekteyim....

    mesela aklıma takılan şu soru.... mesela benim aracım tam gazda 12 afr ile yürüyor biraz zenginleştirmem gerektiğinde bu zımbırtıyı takım ayar yapıp afr'yi 11e doğru çekmemi sağlamı?

    birde yanılmıyorsam turbo araçlarda bu zımbırtıya manifolt yada ic borusundan basınç hattı çekiliyor bunun nedeni nedir? bu zımbırtı görevini yanlızca basınç geldiği zamanmı yapıyor?

    teşekkürler...

  2. #2
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    regulator hattaki basıncı sabit tutmaya yarar. misal 40psi basıncta yukte 12afryle yuruyorsa 45psi da 11.5 afrye cekebilrisin yalnız buna baglı rolantı degeride degisir...basıncı ayarlamak icin icinde diyafram benzeri bi yapı var o yuzden vacumdan hat cekmen lazım.

  3. #3
    ufuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    T.C.
    Mesaj
    1.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzın reguratoru arabanın kaderıdır bna gore

  4. #4
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani regülatörde yaptığımız ayar tüm devirlerde afr yi etkilermi? misal dediğin gibi yükte 11.5 afr olacak şekilde ayarladık, rölantide 14.9 dan 14.4 e düşermi?

  5. #5
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani regülatörde yaptığımız ayar tüm devirlerde afr yi etkilermi? misal dediğin gibi yükte 11.5 afr olacak şekilde ayarladık, rölantide 14.9 dan 14.4 e düşermi?
    aynen normale gore daha zenginde calısır ayrıca 11.7 iyi oluyor suborularında

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen...........
    abovvv kötüymüş

    peki negibi setuplarda yada durumlarda bu zımbırtıya ihtiyaç duyuluyor? yani afr yi tam yükte 11.5 e çekmek iyi ancak diyer yandanda rölantinin değişmesi hiç iyi değil...

  7. #7
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen normale gore daha zenginde calısır ayrıca 11.7 iyi oluyor suborularında
    yav bu aralar bi gariplik var araçta anlamadım, tam gazda düşük viteslerde 12 afleri görüyorum ama yüksek viteslerde afr 11.5 civarlarına cuk oturuyor anlamadım gitti valla

  8. #8
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav bu aralar bi gariplik var araçta anlamadım, tam gazda düşük viteslerde 12 afleri görüyorum ama yüksek viteslerde afr 11.5 civarlarına cuk oturuyor anlamadım gitti valla

    peki negibi setuplarda yada durumlarda bu zımbırtıya ihtiyaç duyuluyor? yani afr yi tam yükte 11.5 e çekmek iyi ancak diyer yandanda rölantinin değişmesi hiç iyi değil...
    inlete vacum hortumlarına falan baktır. bende sucu widebande atıyodum inlet patlak cıktı


    turbo buyutunce enjektorr yetmiyosa eski kara duzen regulator safc is goruyor....rolanti cok degismiyor 14.4lere geldi...

  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    safc kesinlikle tamkam araca, klima açamıyorum yoksa, bu zımbırtı klimanın açıldığını anlamıyor araç çok fena çekişten düşüyor ve 1, 2 tl gibi bir yakıt tüketiyor

    daha önce afc neo vardı söküp attım...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •