User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
46 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Dyno ?????....

  1. #20
    umutckr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 2002 senesinde ibiza sport vardı 100 hp olanlardan dyno da standart olarak 101hp 128 tork cıktı chipten sonra 102.5 hp 152tork cıktı ve inanılmaz fark yaramtıştı

  2. #21
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hala dyno sonucunu değerlendirmeyi bilmiyorsunuz .

    dyno kağıdının altında yazan maximum değerlerdir ,
    önemli olan eğrileri üst üste koyup bakmaktır .

    yani atıyorum 7200 devirde çıkan en yüksek tork ve güç o aracın çıkarabileceği en yüksek güçtür ama ya 7200 devirden aşağıdakiler boru mudur ??

    chip sonrası 7200 devirdeki güç ARTMAMIŞ olabilir bunda bir gariplik yok .
    araç 20 beygir fazla gibi gider ama 7200 devirde üretilen güç aynıdır ,
    alt devirler yükselmiştir bunda tuhaf bir durum yok .

    ondan sonra dynoda siz sadece max verilere bakarak yorum yaparsınız dyno bozuk dersiniz .


    çok kabaca bir eğri çizdim .
    kırmızı çizgi aracın orjinal hali olsun .
    mavi de chip veya modifiye sonrası ortaya çıkan güç eğrisi olsun .

    bu araç eskisine göre çok daha iyi gitmektedir ama dyno üzerinde neredeyse aynı maximum beygirleri çıkarmaktadır ;

    SORU: sizce dyno bozukmudur ?



  3. #22
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hala dyno sonucunu değerlendirmeyi bilmiyorsunuz .

    dyno kağıdının altında yazan maximum değerlerdir ,
    önemli olan eğrileri üst üste koyup bakmaktır .

    yani atıyorum 7200 devirde çıkan en yüksek tork ve güç o aracın çıkarabileceği en yüksek güçtür ama ya 7200 devirden aşağıdakiler boru mudur ??

    chip sonrası 7200 devirdeki güç ARTMAMIŞ olabilir bunda bir gariplik yok .
    araç 20 beygir fazla gibi gider ama 7200 devirde üretilen güç aynıdır ,
    alt devirler yükselmiştir bunda tuhaf bir durum yok .

    ondan sonra dynoda siz sadece max verilere bakarak yorum yaparsınız dyno bozuk dersiniz .


    çok kabaca bir eğri çizdim .
    kırmızı çizgi aracın orjinal hali olsun .
    mavi de chip veya modifiye sonrası ortaya çıkan güç eğrisi olsun .

    bu araç eskisine göre çok daha iyi gitmektedir ama dyno üzerinde neredeyse aynı maximum beygirleri çıkarmaktadır ;

    SORU: sizce dyno bozukmudur ?



    Çok harika anlatmışsınız ellerinize kollarınıza sağlık

  4. #23
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hani motordan tekere kadar bi aktarma kaybı oluyor ya yüzde olarak onu tekrar teker gücüne ekleyip motoru buluyor olabilirler düşüncem.. Şu düzgün dyno ölçümü bambaşka bi meslek dalı ya. Bi üniversite Meslek Yüksek Okulu bölüm açsada okusak
    işte sorun ordaya onu neye göre hesaplıyor tekerden sonra içeri doğru ne olup ne olmadıgını nerden biliyor kranka vs bi sensör bağlansa anlıcam tekerde bir güç bağlı oldugu tek nokta burası bu gücün arkasında nasıl bir kayıp olduğunu nerden biliyor bu yüzden bence motordaki gücü kimse takmasın kafaya tekerde ne varsa yol dynosunda belli olur
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  5. #24

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dikkat ettiyseniz ölçüm biterken yani araç kesicideyken debraja basılıyor ve tamburlarla lastikler beraber durana kadar dönüyorlar. Debraja basılınca kavrama ayrılıyor ve şanzuman teker aks gibi sürtünme kayıplarının olduğu yerler yani güç aktarma organları dönmeye devam ediyor. Dyno Tamburun yavaşlama ivmesini hızını ve süresini ölçerek aktarma organlarındaki kayıbı ölçüyor. Sonrada bu kayıp gücü ölçüm sırasındaki tekerden ölçülen güce ekleyerek motor gücünü hesaplıyor.

  6. #25

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    5.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    RC bide otoerol u dene istersen ben orda yaptırdım bakalım onda ne sonuç alıcaksın ona gore paşa hakkındaki fikirleri değerlendirirsin kımse kımseyı üzmesin yaww
    "HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "
    NAMIK KEMAL

  7. #26
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oto Erol hatta değil yapayım

  8. #27
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hala dyno sonucunu değerlendirmeyi bilmiyorsunuz .

    dyno kağıdının altında yazan maximum değerlerdir ,
    önemli olan eğrileri üst üste koyup bakmaktır .

    yani atıyorum 7200 devirde çıkan en yüksek tork ve güç o aracın çıkarabileceği en yüksek güçtür ama ya 7200 devirden aşağıdakiler boru mudur ??

    chip sonrası 7200 devirdeki güç ARTMAMIŞ olabilir bunda bir gariplik yok .
    araç 20 beygir fazla gibi gider ama 7200 devirde üretilen güç aynıdır ,
    alt devirler yükselmiştir bunda tuhaf bir durum yok .

    ondan sonra dynoda siz sadece max verilere bakarak yorum yaparsınız dyno bozuk dersiniz .


    çok kabaca bir eğri çizdim .
    kırmızı çizgi aracın orjinal hali olsun .
    mavi de chip veya modifiye sonrası ortaya çıkan güç eğrisi olsun .

    bu araç eskisine göre çok daha iyi gitmektedir ama dyno üzerinde neredeyse aynı maximum beygirleri çıkarmaktadır ;

    SORU: sizce dyno bozukmudur ?




    başından beri anlatılmak isteneni en açık şekilde belirtmişsin. bu sefer anlaşılır umarım
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  9. #28
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omer_yildir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dikkat ettiyseniz ölçüm biterken yani araç kesicideyken debraja basılıyor ve tamburlarla lastikler beraber durana kadar dönüyorlar. Debraja basılınca kavrama ayrılıyor ve şanzuman teker aks gibi sürtünme kayıplarının olduğu yerler yani güç aktarma organları dönmeye devam ediyor. Dyno Tamburun yavaşlama ivmesini hızını ve süresini ölçerek aktarma organlarındaki kayıbı ölçüyor. Sonrada bu kayıp gücü ölçüm sırasındaki tekerden ölçülen güce ekleyerek motor gücünü hesaplıyor.

    iyide 1 ci viteste çok zorlanarak dönen tekerler 5 ci viteste çok rahat dönecektir ivmesi hızı herşeyi değişir vites oranına göre ölçen dyno tamburunun bakımsızlığı vs herşey etki eder
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  10. #29

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Galiba anlatamadım. 4. viteste kesiciye kadar gidip tekerden dyno tamburuna aktarılan gücü ölçülür ve böylece sadece yere aktarılan güç ölçülebilir. Yani Motor gücü= Tekerden ölçülen güç artı Aktarma organlarındaki sürtünme kayıbı. Daha sonra tam kesiciden sonra debraja basılarak tekerlerin kendi kendine dönerek durması sağlanıyor. Buradaki amaç volanla şanzumanı ayırayak volandan sonra şanzumanı ve tekerleri çevirmeye harcanan sürtünme gücü tamburun yavaşlamasının ivmesi ve süresine göre hesplanıyor. Bu hesaplamda ise sürtünme kaybı ölçülüyor. Verimsiz bir güç aktarma organlarına sahip bir araçsa tambur daha kısa sürede duracaktır. Sonuç olarakda motorun volanda ürettiği gücü bulmak içinse Motor gücü artı aktarma organlarındaki kayıbı toplarız. Tabiki dyno kalibresi bakımı tamburların bakımı çok çok önemli.

  11. #30
    Suti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul Batı Sınırı
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizim Dynoyu kimse sevmiyor,

    Biz esas kıssas olan, gerekli olan "yere aktarılan gücü" gösterdiğimiz için rakamlar da insanlara az göründüğü için gözleri doymadığından bizim yük dynosu hem ayar yapılırken hemde araç ölçülürken pek düşünülmüyor,

    Otobanda gazlayarak ayar yapmaya devam edin arkadaşlar nede olsa arabanız canınızdan değerli

  12. #31
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kimin arabasını ölçerde gücü fazla çıkarırsa en iyi Dyno orası oluyor
    Doğru bir ölçüm hiç bir zmn olmaz ama arabanın önceki verisi ve sonraki verisi arasındaki farka bakaraktan kendi ölçümünü yaparsan senin için daha doğrusu bu olur..
    hiç bir zaman gerçek gücü ölçemezsin sen aracının öncesi ve sonrası arasındaki fark ile hareket edersen doğru sonucu bulursun

  13. #32
    RC_MAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    RC_MAN şimdi söle bişi diyim paşanın çarpanı yanlış ewt de yanlış çarpanla güç zaten fazla çıkar tr de vwtech te dastek var ama oda yere veren gücü ölçüyor aracında yürüyen aksamında bir sıkıntı varsa yere veren gücün eksik çıkar motor gücünü öğrenemezsin barbaros abideki dynoya gidebilirsin serp dyno ama oda tam bir kıstas sayılmaz neden dersen stock halde dyno üzerinde alınan güçler fabrikasyon veriler doğrultusunda olmuyor malesef hava sıcaklığı benzin kalitesi eski arçlarda kompresyon düşüklüğü vs sebeplerden keşke yazılımdan evvel bir yerde ölçtürüp yazılım yapıldıktan sora yine ertesi gün aynı saatte tekrardan ölçtürseydin en azından aldığın gücü hesaplayabilirdin biz serp dynoyu barbaros abide bu sebeple kullanıyoruz before & after hp-tork için yani tr nin neresine gidersen git hangi dynoya çıkarsan çık seni şuan tatmin etmez çözüm nedir? yazılımı yaptırdığın kişiye stock haritayı atmasını rica et birde paşada öle dynoya çık derim ben...
    PASSATURBO1 öncelikle teşekkür ederim.
    fabrika çıkış verim 175 olduğuna göre, eksoz+ chip sonrası biraz daha farklı bir sonuç bekledim dynodan.
    ve bekledim ki, bu yaptığın bu açıklamaları dyno yaptırdığım yerden alabilse idim.

    Barbaros ağbi diyorsun, adres ve iletişim bilgisi alabilir miyim?

  14. #33
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omer_yildir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Galiba anlatamadım. 4. viteste kesiciye kadar gidip tekerden dyno tamburuna aktarılan gücü ölçülür ve böylece sadece yere aktarılan güç ölçülebilir. Yani Motor gücü= Tekerden ölçülen güç artı Aktarma organlarındaki sürtünme kayıbı. Daha sonra tam kesiciden sonra debraja basılarak tekerlerin kendi kendine dönerek durması sağlanıyor. Buradaki amaç volanla şanzumanı ayırayak volandan sonra şanzumanı ve tekerleri çevirmeye harcanan sürtünme gücü tamburun yavaşlamasının ivmesi ve süresine göre hesplanıyor. Bu hesaplamda ise sürtünme kaybı ölçülüyor. Verimsiz bir güç aktarma organlarına sahip bir araçsa tambur daha kısa sürede duracaktır. Sonuç olarakda motorun volanda ürettiği gücü bulmak içinse Motor gücü artı aktarma organlarındaki kayıbı toplarız. Tabiki dyno kalibresi bakımı tamburların bakımı çok çok önemli.

    boşta dönen tekerdemi var aktarma kaybı böyle bi hesap olurmu yaa motor gücü tamamen hesaplama motordaki asıl gücü ölçebilecek bir cihaz trde yok o yüzden en doğrusu yük dynosu ama oda anlayana
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  15. #34
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RC_MAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    PASSATURBO1 öncelikle teşekkür ederim.
    fabrika çıkış verim 175 olduğuna göre, eksoz+ chip sonrası biraz daha farklı bir sonuç bekledim dynodan.
    ve bekledim ki, bu yaptığın bu açıklamaları dyno yaptırdığım yerden alabilse idim.

    Barbaros ağbi diyorsun, adres ve iletişim bilgisi alabilir miyim?
    Address: Kışla Caddesi Sererağa Sanayi Sitesi A Blok No:87 Topcular / Eyup / Istanbul - TURKIYE
    Tel: 00 90 536 216 81 64 - 00 90 554 616 96 43
    Tel: 00 90 212 576 00 73 - 74
    ..::PASSATURBO1::..

  16. #35
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boşta dönen tekerdemi var aktarma kaybı böyle bi hesap olurmu yaa motor gücü tamamen hesaplama motordaki asıl gücü ölçebilecek bir cihaz trde yok o yüzden en doğrusu yük dynosu ama oda anlayana
    Teorik olarak ölçüyor işte.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  17. #36

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boşta dönen tekerdemi var aktarma kaybı böyle bi hesap olurmu yaa motor gücü tamamen hesaplama motordaki asıl gücü ölçebilecek bir cihaz trde yok o yüzden en doğrusu yük dynosu ama oda anlayana
    Ölçüm bu şekilde yapılır. ölçümü izlersen ne demek istediğimi anlayacaksın. Başka şekilde motor gücünü şase üstündeyken ölçemezsin. En güzel ölçüm motoru dışarı alıp sehpaya bağlayıp direk ölçmek. Zaten fabrika verileri biliyorsunki böyle alınıyor.

    Grafiğe baktığında önce tekerden alınan gücün grafiğinin çizildiğini daha sonra debraja basılıp max devirdeki tekerin beraberinde tamburların yavaşlamsının yani aktarma organlarındaki kayıbın güç grafiğinin çizilidiğini görürsün. Ölçüm biter ve program bu iki grafiği ve güç değerini birleştirip toplar ve motor gücü grafiğini ve motor gücünü çizer.

    Aracın şanzumanında kullanılan yağın kalınlığı, lastik genişliği hatta dyno üstündeyken araçtaki ekstra ağırlık mesela fazladan bir kişi , Tamburların bakımı eksen doğruluğu gibi sebepler kayıp gücü değiştiriyor.

    Dikkat ettiysen dizel araçlardaki güç aktarma organları verimi daha yüksek. Kayıp güç daha az. Çünkü dişli çapları daha küçük, sürtünme daha az. şanzumanları daha verimli. Az yakıt yakmalarının bir sebebide bu.

  18. #37
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    RC_MAN, ben de RC kullanıyorum hatta biliyorsundur belki, satıyorum da.. Yukarıda yazılanları çok okumadım(Maxi'de grafik vardı ilgimi çekti, okudum) belki bazı şeyleri tekrarlayacağım.

    - Öncelikle unutmaman gereken bu bir istatistik işi. Basite indirgemek yanlış olur.
    - Fabrika verileri dyno testleriyle ölçülmüyor hatta araç dyno'ya hiç girmiyor bu veriler hesaplanırken. Atladığın birşey var: Fabrika verileri MAX verilerdir ve yanında mutlaka hangi devirde gördüğü belirtilir.
    - Evet, Paşa bence beklenenin üstünde değerler verir ama dyno aynı dyno.. Herkes o dynodan geçiyor.
    - İçinde max, min, en üst, en alt, peak vb. kelimeler geçen rakamlar istatistiki bilgidir sadece ve İstatistiğin ilk kuralı 'Tüm istatistikler yanlıştır'dır. Beygir Gücü Tork vs. bunlar istatistiksel bilgidir. Çünkü, RC'den gidecek olursak max. beygir gücü olan 175 bg i 6000 devirde üreten bir araçtır. Ama 5500'de 175 bg verememektedir.
    - Dyno verilerinde de aynen maxi'nin dediği gibi eğri grafiklerinin altında bulunan değerlerin hemen hepsi istatistiksel bilgidir asıl veri yani asıl performans verdiği eğridir. 175 bg'i sadece 6000 devirde veriyorken bunu 5000-6000 aralığına genişletmek müthiş bir ilerlemedir. Tork için de aynı durum geçerli. İstiyorsan bende peak değerleri uçuran bir yazılım var arabanın tamamı stockken MAX torku 100Nm arttırıyor MAX beygiri de 50-55 civarı arttırıyor. Ama memnun kalmayacağını garanti ederim sana. 2 gün sonra araba 200'ü zor görüyor diye gelirsin geri
    - Fabrikanın verdiği değerler koşullar şahane olduğu zamanki değerlerdir. Türkiye'de de o koşullar hiçbir zaman şahane değildir(yakıt kalitesi, hava kirliliği vb.). O yüzden Fransa'da RC'ler 15bin'de 1 bakıma girerken bizde bu aralık 10bin'de 1'dir. Bu diğer markalarda da böyle..
    - Dyno sırasında araçtaki benzin durumu vs. iyi olmayabilir düşük çıkabilir.
    - Dyno bir tür simulasyondur. Gerçeği yansıtmaması son derece olağandır. Sadece fikir verir.

    Dediğim gibi basite indirgemek yanlış olur. Tavsiyem, sürekli aynı dynonun kullanılması. Hem kendi hem de kıyasladığın diğer araçlar için.. Gerçeğe EN yakın sonuçları bu şekilde sağlarsın. He bu arada 'gerçeğe EN yakın sonuçlar' istatistiksel bir bilgidir.

    Tamam, kafam güzel, ama dediklerim de uydurmasyon değil

  19. #38
    RC_MAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende şunu anlayamıyorum bu araç fabrikasyon olarak 175hp degil diyelim bunu daha öncesi söyledim yine söyleyecegim chıp önesi mini s ve bmw 3.20 ile denedik ***** güçleri biliyosunuz araçlar ile her vites oranları aynı hemen hemen.peki bunlardamı motor güçleri farlı yani düşük.chıpten sonra bariz bi fark var dyno 177hp gösteriyor ben bunu anlamıyorum işte.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •