User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motor Yağı - 5/30 - 10/40?

  1. #1
    chaylak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motor Yağı - 5/30 - 10/40?

    Daha önce çok konuşuldu çok soruldu biliyorum ama konulara baktım pek aydınlamadım

    Aracim Honda Civic 1.6ies Turbo.
    Sürekli Mobil 1 10/40 Yağ kullandık, az önce yağ almak icin gittim sanayiye.
    Mobil 10/40 Full sentetik yok. 5/30 Full sentetik var.

    10/40 yari sentetik mobil 1 yağ 50 lira
    5/30 full sentetik mobil 1 yağ 50 lira..

    hangisini alsam karar veremedim.

    motorumda aşırı yağ yağma yok, 5000-6000km gibi 250-300ml yağ anca ekledim son dönemde.

    5/30 full sentetik alsam bana bi zararı olur mu? yağ yakarmıyım? yoksa gene 10/40tan devam mı?
    00' Civic 1.6IES

  2. #2
    Ryhn
    Misafir
    Kışın soguklarda 5W30 güzel olur.

  3. #3
    chaylak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kışın soguklarda 5W30 güzel olur.
    zararı/faydası ne olur peki?
    00' Civic 1.6IES

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10w60 al bence castrol, motül veya mobil olur

    yağ yakma gayet normal sonuçta yağ normalden biraz daha fazla ısınıyor

    bnm yenemediğim soğuk basma alışkanlığımdan dolayı 10w-40 yerine 5w-40 kullanıyorum

  5. #5
    Sebring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10W40 kullanacaksan Castrol Magnatec diyebilirim....

  6. #6
    firat_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    911
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10,60neden öneriyosun

  7. #7
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10w60 al bence castrol, motül veya mobil olur

    yağ yakma gayet normal sonuçta yağ normalden biraz daha fazla ısınıyor

    bnm yenemediğim soğuk basma alışkanlığımdan dolayı 10w-40 yerine 5w-40 kullanıyorum
    bu alışkanlığın sebebi ne

    sanki daha ii gidiyor benimki

  8. #8
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EDIT: Pardon turboymuş araç, sildim paragrafı.

    10-40 castrol magnatec önermem, rezil bir yağ (kendi subjektif görüşümdür). 60.000 km kullanmıştım, her 10.000 km bakımından önce 7-8.000 km sonunda çekiş düşüyordu, belki yarı sentetik olduğundandır.

    Mobil 1 0-40 önerebilirim ben.

  9. #9
    dmg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara-antalya
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısisel fıkrım castrol edge 10-60 full sentetik yagı tercıh etmendır.arac segmentide performance araclar kapsar..
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Parts Dealer - www.boostprojects.com

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/ İstanbul/Göztepe
    Mesaj
    60
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar arac yağ yakmıyor dıye yazmıs 10w60 yag o arac ıcın kalın gelır.10w40 yerine mobil super 3000 5w40 tam sentetik kullanabilirsin.

  11. #11
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başta ki rakam soğuğa iklime dayanıklılığı gösterir sonda ki rakam da motor içinde ki motor ısı dayanıklığını gösterir ki 7000dd ve üstü devir çeviren her aracın kullanması gerektiği bir yağdır 10-60 muadili motulde var 20-60

  12. #12
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boraynt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar arac yağ yakmıyor dıye yazmıs 10w60 yag o arac ıcın kalın gelır.10w40 yerine mobil super 3000 5w40 tam sentetik kullanabilirsin.
    boraynt,sen haklısın.Mobil 1 serisinden de 0W-40 Tam Sentetik kullanabilirsin.Motorunda mekanik bir sorun yoksa (segman/contaların eskimesi) 10W60 anlamsız şekilde kalın.
    Ayrıca kışın ince yağ kullanmak araç soğukken motoru çok daha fazla korur.
    10W40 ile 0W40'ın motor sıcakken koruması aynıdır , eğer ikiside tam sentetikse.Biri yarı sentetik diğeri tam sentetik ise tabii ki tam sentetik daha iyi korur.
    Tam sentetik yağların molekülleri daha homojendir.Resimden de daha rahat anlayabilirsiniz çalışma mantığını.Bu da hem yakıt ekonomisi sağlar , hemde performansa katkıda bulunur.
    Sürtünme ne kadar az ise kayıp da o kadar azdır.


  13. #13
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10-60 7000dd ve üstü devir çeviren her aracın kullanması gerektiği bir yağdır 10-60 muadili yoktur alternatifi de yoktur tektir..
    Yanlış bilgi abi , 10W60'ın mantığı çok yüksek sıcaklıklarda çalışan , hatta çalıştığı her sefer çok yüksek basınca uğrayan motorlarda koruma yapmaktır.Buna dahil olanlar şöyle olabilir ;
    - Miniklerin Hulk'u.Sadece rolling de kullanıyorlar , işe onunla gidip gelmiyorlar.
    - Orta sınıf Drag araçları , motor korumasına performanstan daha fazla önem veren günlük kullanılmayan araçlar.

    Motul 0W20 tam sentetik yağ üretiyor ve yarış amaçlı diyor mesela.Burdaki mantık da şu , minimum sürtünme max güç.Yarıştan sonra yağ boşaltılıp daha yüksek korumalı bir motor yağı konuyor.
    Peki günlük kullanılan bir araca 10W60 koyarsan ne olur ?
    -Performans düşüklüğü yaşanır
    -Araç soğukken ciddi aşınamaya maruz kalır
    -Motor ancak ısındığında koruma yapar
    -Fazla yakıt tüketimi yaşanır.

    Kullanılacak motor yağı viskozitesini biz kafamızdan belirleyemeyiz , otomobil üreticisinin tavsileri dahilinde , standart otomobillerde +/- 5 derece oynarayak , o da yaz/kış içindir , seçeriz.
    Sonrada turbo yapılan araçların motorlarında daha fazla koruma istememiz normal , ama bütün bu koruma işini sadece motor yağına yüklemek yanlış.Çünkü günlük kullanılan otomobiller , kısa mesafelerde motoru ısıtamazlar bile.Bu da yanlış yağ seçiminde ciddi aşınmalara sebep olur.
    Yani bana kalırsa bir aracı turbo yaparken , motoru teknik ve mekanik olarak limitlerde olmadığı sürece 10W60 gibi bir yağ çok gereksiz.

  14. #14
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Spor Otomobil üreticileri Ferrari,Porsche,Audi,BMW M Sports,Mercedes AMG bu gibi firmalar neden tam sentetik 10-60 motor yağını öneriyorlar o zmn bilmedikleri birşeyler var ozmn.ürettikleri araçlarının motorunu pek düşünmüyorlar ozmn.10/40 yarı sentetik yağlar %70 mineral yağ ile üretimi yapılır.. 10-60 yağa kalın yağ diyorsunuz ama segmanları aşınmış bir motora o zmn kalın yağ koyulması mantıklıdır ama 0-? yağ koyduğunuzda araç normalinden fazla yağ eksilitir 3b kasa passat 1.8T'de bunu yaşadık kaldırmadı aracın motoru yağ ince geldiğinden..tam sentetik yağlar içinde her zmn için koruyucu katkı maddeleri vardır ve bu oran mineral ve yarı sentetik yağlarda ki orandan daha fazladır..tam sentetik yağların soğuk havaya dayanıklılığı mineral ve yarı sentetik yağlardan daha fazladır bunu bizzat yağ firmalarının web sitelerinden öğrenebilirsiniz...mineral yağlar ve yarı sentetik yağlar içerdikleri mineral ve organik maddelerden dolayı kurum yapmaya müsaittirler düşük teknoloji içeren yağ tipleridir motor içinde sentetik yağa oranla daha kısa sürede siyah rengini alırlar..

  15. #15
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok karışık yazmışsın parça parça cevap yazayım ;

    "Spor Otomobil üreticileri Ferrari,Porsche,Audi,BMW M Sports,Mercedes AMG bu gibi firmalar neden tam sentetik 10-60 motor yağını öneriyorlar o zmn bilmedikleri birşeyler var ozmn.ürettikleri araçlarının motorunu pek düşünmüyorlar ozmn "

    Öneriyor olabilirler , koruma amaçlı bir tavsiyedir.O motorların hacmi , iç basıncı ile Honda Civic karşılaştırıldığında işler değişiyor.Sende varsa AMG yada motor yağı tavsiye ettiğin arkadaşta M3 varsa ve hakkaten fabrika bunları öneriyorsa konuşalım gene.

    Senin için araştırdım , AMG lere önerilen motor yağı şöyle ;

    Motul'ün üretici tavsiyelerini göz önünde bulundurarak verdiği yağlar :

    SLK

    Motor
    Best 8100 X-max 5W-40 8lt
    Better 8100 X-cess 5W-40
    Good 6100 Synergie+ 10W-40

    CLK Class: CLK63 AMG, -Cabriolet, -Black Series (M156.982)

    Motor (P) 8100 X-max 5W-40 8.8 lt

    BMW E60 M5 S85 motoriçin şunu veriyor , orjinal ekipman yağ anlamında ;

    Motor (P) BMW Part No. PN 83 12 0 029 683 (q,r)

    Ha sen eğer ki cıristiyano ronaldo nun castrol reklamına tav olduysan bilemem tabii.

  16. #16
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devam ediyorum ;

    "10-60 yağa kalın yağ diyorsunuz ama segmanları aşınmış bir motora o zmn kalın yağ koyulması mantıklıdır ama 10-60 yağ koyduğunuzda araç normalinden fazla yağ eksilitir 3b kasa passat 1.8T'de bunu yaşadık kaldırmadı aracın motoru yağ ince geldiğinden."

    10W60 da ince gelmişse o arabaya ve siz yağ eksiltmesinin sebebini yağın inceliğine vuruyorsanız , kutlarım.Araba bitmiş ama hala yağ ince.

  17. #17
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "tam sentetik yağlar içinde her zmn için koruyucu katkı maddeleri vardır ve bu oran mineral ve yarı sentetik yağlarda ki orandan daha fazladır..tam sentetik yağların soğuk havaya dayanıklılığı mineral ve yarı sentetik yağlardan daha fazladır bunu bizzat yağ firmalarının web sitelerinden öğrenebilirsiniz...mineral yağlar ve yarı sentetik yağlar içerdikleri mineral ve organik maddelerden dolayı kurum yapmaya müsaittirler düşük teknoloji içeren yağ tipleridir"

    Haklısın burda , bende aynı şeyleri söyledim zaten.


    " motor içinde sentetik yağa oranla daha kısa sürede siyah rengini alırlar.. "

    Yağın renginin değişmesi motor iç temizlik durumu ile alakalı.100.000 km dir mineral yağ kullanan motora sentetik yağ da koysan 10km sonra o yağ simsiyah akar.Çünkü motorun içinde tortular ve oil sludge dediğimiz balçıklaşma oluşur.Tam sentetik bunu zamanla temizler , ama bu ilk seferde olacak iş değil.

  18. #18
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu da konumuz olan Honda Civic için tavsiye edilen yağları ;

    İmalatçı HONDA
    Model Civic 1.4i, 1.5i, 1.6i, 1.6VTi
    Motor P
    Yıl 1996-00

    Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)
    Motor (P)
    Best 8100 X-cess 5W-40 (s) 3.3 - 4
    Better 6100 Synergie+ 10W-40 (s)
    Good 4100 Turbolight 10W-40 (s)

    Mekanik şanzıman Best MOTYLGEAR 10W-40 1.8 - 2.2
    Better GEAR 300 75W-90
    Good MOTYLGEAR 75W-90

    Otomatik transfer Best DEXRON III 2.4 (b)
    Better DEXRON IID

    Diferansiyel Vites Kutusundan

    Soğutucu (50%) INUGEL EXPERT 3.5 - 4.5

    Hidrolik Direksiyon (takılı olduğu durumlarda) (q)

    Tekerlek Rulmanları TOP GREASE 200

    Fren yağı Best DOT 5.1 BRAKE FLUID (p)


    Alıntı yaptığım link (hata verirse refresh yapın) ;
    http://www.ew2.lubesinfo.com/framese...1323&langid=15

  19. #19
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    aracınızda, üreticinin tavsiye ettiği yağı kullanın.
    Ayrıca ince yağlar daha fazla performans verir az koruma sağlar
    Built to fall....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •