hep merak ettgim bişeydi ufak tefek arstırdım piston hacmi ile oynamadan kol krankala hacim yükseltiliyomuş.nasıl oluor bu iş?![]()
hep merak ettgim bişeydi ufak tefek arstırdım piston hacmi ile oynamadan kol krankala hacim yükseltiliyomuş.nasıl oluor bu iş?![]()
Strok pistonun silindir içinde çıktıgı en üst nokta ile en alt noktanın mesafesi diyebiliriz.
Stroke'un değişmesi için için krankın değişmesi onemli , burda önemli nokta hacim olarak değişebilmesi için pistonun taradıgı alanın değişebilmesi gerekir.En çok karıştırılan yanma hacmi ile silindir hacminin karıştırılmasıdır.Krankın haraketi değişmediği veya piston ölçüleri değişmedigi sürece hacim artmaz.Ayrıca sadecek kol uzunlukları ile oynadıgınızda sadece yanma hacmini değiştirmiş olursunuz.
![]()
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
yeterınce acıklayıcı olmus tesekkurler anlatım ıcın
JLR Warranty Specialist
CMAS *** Scuba & Free Diver
ben torkun tam karşılığını bilmiyordum. araşştırdığımda şu yazıyı görmüştüm
"Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
İyi de nedir bu tork?
Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
bu yazıyı okuyun. "
Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.
![]()
bişey duydum d14 ile d16 arsında sadece strok farkı varmış piston hacmi aynıymış dogrumudur?
güç torkun açısal hız ile çarpımıdır, yada tam tersi olarak gücü belirli devirdeki açısal hıza böldüğümüzde torku buluruz.bir motorun gücü sabittir değişen devir ile açısal hız değşir bu nedenle tork değişir, tork ve açısal hızın çarpımı gücü verdiğinde gücün sabit olduğunnu görürüz.torku döndürme kabiliyeti olarak algılayabliirz kısaca
motor çıkışındaki momenti şanzıman ve diff oranları ile çaprtıktan sonra kayıpları çıkardıktan sonra eğer tekerlek yarıçapına bölersek Ft itme kuvvetini bulurz bu otomobili hareket ettiren kuvvettir az olduğunda ve çok olduğundaki etkileri zaten görebiliyoruz hızlanmaya etkilerini, normalde Ft ilk hareketten sonra sadece sürtünmeleri yenmek için iş yaparsa otomobil sabit hızda hareket eder.
torku sadece hızlı yanma vs gibi yorumlayamayız strok ağırlıklar silindir kapağı bir sürü faktör var
zaten tork dediğiniz moment olduğu için moment=kuvvetxuzaklık iki değişken var ya kuvveti artırıp momenti artıracaksınız yada uzaklığı, kapıyı başta en ucundan itmeye çalışın açmak için sonrasında menteşenin yanından itmeye çalışın farkı anlarsınız
körler sağırlar
aslında kolu kısaltarak hacmide arttırmış oluruz
toplam hacim : strok hacmi + yanma odası hacmi
strok hacmi sabit, fakat kısa kol ile yanma odası hacmini arttırdın dolayısıyla toplam hacim arttı..
Ama gereğinden fazla arttırmak, yanma hacmini çok arttırıp, dolayısıyla sıkıştırma oranını gereğinden fazla azaltacağından anlamsız bi iş olur..
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)