User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: strok nedir?

  1. #1
    sülüman
    Misafir

    strok nedir?

    hep merak ettgim bişeydi ufak tefek arstırdım piston hacmi ile oynamadan kol krankala hacim yükseltiliyomuş.nasıl oluor bu iş?

  2. #2
    mar1lyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stroker kit ile yapılıyor derinliği artıyor bir nevi b serilerinde fazlasıyla gördüğümüz bir teknik

  3. #3
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Strok pistonun silindir içinde çıktıgı en üst nokta ile en alt noktanın mesafesi diyebiliriz.
    Stroke'un değişmesi için için krankın değişmesi onemli , burda önemli nokta hacim olarak değişebilmesi için pistonun taradıgı alanın değişebilmesi gerekir.En çok karıştırılan yanma hacmi ile silindir hacminin karıştırılmasıdır.Krankın haraketi değişmediği veya piston ölçüleri değişmedigi sürece hacim artmaz.Ayrıca sadecek kol uzunlukları ile oynadıgınızda sadece yanma hacmini değiştirmiş olursunuz.


    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  4. #4

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeterınce acıklayıcı olmus tesekkurler anlatım ıcın
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  5. #5
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Strok (kurs hacmi)... alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasındaki boşluğa verilen adtır...

  6. #6
    STeaM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben torkun tam karşılığını bilmiyordum. araşştırdığımda şu yazıyı görmüştüm

    "Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
    Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
    aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
    parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
    Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
    İyi de nedir bu tork?

    Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
    havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
    bu yazıyı okuyun. "


    Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
    olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
    dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
    daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
    Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.

  7. #7
    sülüman
    Misafir
    bişey duydum d14 ile d16 arsında sadece strok farkı varmış piston hacmi aynıymış dogrumudur?

  8. #8
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bişey duydum d14 ile d16 arsında sadece strok farkı varmış piston hacmi aynıymış dogrumudur?
    Bende eski ex si falan filanın piston çapları hep aynı ama strokları fakrlı diye biliyorum.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  9. #9
    sülüman
    Misafir
    Alıntı STeaM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben torkun tam karşılığını bilmiyordum. araşştırdığımda şu yazıyı görmüştüm

    "Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
    Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
    aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
    parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
    Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
    İyi de nedir bu tork?

    Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
    havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
    bu yazıyı okuyun. "


    Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
    olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
    dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
    daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
    Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.
    beygir araba sattırır tork yarış kazandırır.

    bunuda lisede bi hocam sormuştum. bana kapının kolunu gösterip ne kadar kuvettli ve hızlı cevirebilirsen okadar tork olusr demişti.yani pistonda ne kdar cok ve hızlı patlama krankta okadar güç.

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güç torkun açısal hız ile çarpımıdır, yada tam tersi olarak gücü belirli devirdeki açısal hıza böldüğümüzde torku buluruz.bir motorun gücü sabittir değişen devir ile açısal hız değşir bu nedenle tork değişir, tork ve açısal hızın çarpımı gücü verdiğinde gücün sabit olduğunnu görürüz.torku döndürme kabiliyeti olarak algılayabliirz kısaca

    motor çıkışındaki momenti şanzıman ve diff oranları ile çaprtıktan sonra kayıpları çıkardıktan sonra eğer tekerlek yarıçapına bölersek Ft itme kuvvetini bulurz bu otomobili hareket ettiren kuvvettir az olduğunda ve çok olduğundaki etkileri zaten görebiliyoruz hızlanmaya etkilerini, normalde Ft ilk hareketten sonra sadece sürtünmeleri yenmek için iş yaparsa otomobil sabit hızda hareket eder.

    torku sadece hızlı yanma vs gibi yorumlayamayız strok ağırlıklar silindir kapağı bir sürü faktör var

    zaten tork dediğiniz moment olduğu için moment=kuvvetxuzaklık iki değişken var ya kuvveti artırıp momenti artıracaksınız yada uzaklığı, kapıyı başta en ucundan itmeye çalışın açmak için sonrasında menteşenin yanından itmeye çalışın farkı anlarsınız
    körler sağırlar

  11. #11
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı STeaM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.
    üzerime alınıyorum hahaha
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  12. #12
    sülüman
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güç torkun açısal hız ile çarpımıdır, yada tam tersi olarak gücü belirli devirdeki açısal hıza böldüğümüzde torku buluruz.bir motorun gücü sabittir değişen devir ile açısal hız değşir bu nedenle tork değişir, tork ve açısal hızın çarpımı gücü verdiğinde gücün sabit olduğunnu görürüz.torku döndürme kabiliyeti olarak algılayabliirz kısaca

    motor çıkışındaki momenti şanzıman ve diff oranları ile çaprtıktan sonra kayıpları çıkardıktan sonra eğer tekerlek yarıçapına bölersek Ft itme kuvvetini bulurz bu otomobili hareket ettiren kuvvettir az olduğunda ve çok olduğundaki etkileri zaten görebiliyoruz hızlanmaya etkilerini, normalde Ft ilk hareketten sonra sadece sürtünmeleri yenmek için iş yaparsa otomobil sabit hızda hareket eder.

    torku sadece hızlı yanma vs gibi yorumlayamayız strok ağırlıklar silindir kapağı bir sürü faktör var

    zaten tork dediğiniz moment olduğu için moment=kuvvetxuzaklık iki değişken var ya kuvveti artırıp momenti artıracaksınız yada uzaklığı, kapıyı başta en ucundan itmeye çalışın açmak için sonrasında menteşenin yanından itmeye çalışın farkı anlarsınız

    aynen hocada böle bişiler anlatmıştı ozman pek anlamışmıştım bana kısaca böyle tarif etti.bende oyüzden böyle kısaca anlasılabilir vaziyette söyledim

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Strok pistonun silindir içinde çıktıgı en üst nokta ile en alt noktanın mesafesi diyebiliriz.
    Stroke'un değişmesi için için krankın değişmesi onemli , burda önemli nokta hacim olarak değişebilmesi için pistonun taradıgı alanın değişebilmesi gerekir.En çok karıştırılan yanma hacmi ile silindir hacminin karıştırılmasıdır.Krankın haraketi değişmediği veya piston ölçüleri değişmedigi sürece hacim artmaz.Ayrıca sadecek kol uzunlukları ile oynadıgınızda sadece yanma hacmini değiştirmiş olursunuz.

    aslında kolu kısaltarak hacmide arttırmış oluruz

    toplam hacim : strok hacmi + yanma odası hacmi

    strok hacmi sabit, fakat kısa kol ile yanma odası hacmini arttırdın dolayısıyla toplam hacim arttı..

    Ama gereğinden fazla arttırmak, yanma hacmini çok arttırıp, dolayısıyla sıkıştırma oranını gereğinden fazla azaltacağından anlamsız bi iş olur..

  14. #14
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında kolu kısaltarak hacmide arttırmış oluruz

    toplam hacim : strok hacmi + yanma odası hacmi

    strok hacmi sabit, fakat kısa kol ile yanma odası hacmini arttırdın dolayısıyla toplam hacim arttı..

    Ama gereğinden fazla arttırmak, yanma hacmini çok arttırıp, dolayısıyla sıkıştırma oranını gereğinden fazla azaltacağından anlamsız bi iş olur..
    hayır hacim öyle artmaz. hacim sadece krank stroğuna ve piston çapına bağlı olarak değişir.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •