Bizde otomatik yağ şanzımanı "ömürlük" yanılgısı var maalesef. Yağ markası "bilmemne lifetime" diye geçiyor mesela ancak bakıyorsun 100 binde değiştir demiş
Yani kısaca değişmez diye bir şey yok. Servis tablolarında da genelde 100 bin civarında değişmesi öneriliyor birçok araçta.
Ha, yağ değişimine özgü ikinci bir yanlış inanış da şöyle; "yağı değiştirdik, şanzıman patladı".
ZF'de bizimkinin yağını değiştirtmiştim geçen sene. O sırada oradaki usta ile baya muhabbet ettik. Yağı değiştikten sonra patlama muhabbeti şundan diyor, o yağ artık çamurlaşmış, kalınlaşmış, o yüzden şanzımanın o sorunu arkada kalıyor gibi oluyor, yağı değiştirince gün yüzüne çıkıp daha da kötü olmasına sebebiyet veriyor. Ancak zaten baştan teşhis yanlış, yani mesela adam şanzımanda kaçırma vesaire gibi problemler var, diyor ki abi yağı değiştirelim. Yağı değiştirme ile gidecek problem değil o diyor.
Hatta bu anlattığımın aynısını arkadaşlarla muhabbette duydum ZF'ye gitmeden önce. Yağı değiştirince problem çıkıyor falan diye. Yav arkadaş, motor yağını değiştirince problem çıkıyor mu

Demek ki sorun başka yerde.
Bu arada yağ değiştirmeden önce belki şanzıman revizyon da isteyebilir. Bu anlamda şanzıman eğer ZF ise başka yere gitmem sanırım ama şu ortamda fiyatlar çok tuzlu. Belki piyasaya göre tuzlu olabilir ancak sanayide orada burada çok iyi, emin olunan bir otomatikçi yoksa tercih edilebilir herhalde.