User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Bmw'nin Derdi . M52 Sorunsalı

  1. #1
    06bmw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    29
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bmw'nin Derdi . M52 Sorunsalı

    Öncelikle herkese merhaba abilerim kardeslerim.

    98' m52 b20 aracımız 280bin km yaklasmasi ile gürültülü çalışması ve duman atması baş göstermistir.

    Daha önce 2 kez hararet sebebi ile kapak sökülmüştü.

    Niyetimiz araci rektefiyeye sokmak , ancak hazir motor açılmışken stroke yaparak araci 2.8 yapmak kafamızı kurcalamaktadir .

    Ancak fiyat bilgisine sahip olmadığımız için tereddütdeyiz ?

    Eğerki rektefiye islemi sırasında stroke yapmanın fiyat olarak uçurumu yoksa MANTIKLIMIDIR ?

    Artılari , eksileri nelerdir ?
    Daha önce yapmış olan arkadas ve abilerimin yorumlarını merakla bekliyorum .

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BMW ile ilgili derin bilgilerim yok ancak kabaca şöyle denebilir.

    Oem rektefiye üzerine ortalama 20% extra maliyet oluyor

  3. #3
    TLH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunun hakkında 27 sayfa yazı var, aşağıdaki linkten bulabilirsin

    http://www.techturkey.com/forum/atmo..._2_8_3_0_.html
    Alıntı MBALP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım araç nazım hikmet ile Cemal sureyya' nin vakti zamanında ortak olarak aldıkları ve Ataşehir gecelerine adlarını altın harfler ile yazdırdiklari araç..

  4. #4
    YAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Şehir
    Polska
    Mesaj
    1.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tbekler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun hakkında 27 sayfa yazı var, aşağıdaki linkten bulabilirsin

    http://www.techturkey.com/forum/atmo..._2_8_3_0_.html
    +1 Lakin fiyatlarda değişiklik olabiliyor bunu da not olarak düşelim.
    91' E34 M50B30 Avus blue
    98' E36Cp Cosmosschwarz
    05' E46Touring Titan silver
    08' E90 335D Sapphire black
    02' E46 M3 Individual Cabriolet

  5. #5
    06bmw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    29
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tbekler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun hakkında 27 sayfa yazı var, aşağıdaki linkten bulabilirsin

    http://www.techturkey.com/forum/atmo..._2_8_3_0_.html
    .
    Konuyu Açmadan önce inceledim ancak konu taribi 2011 bu nedenle hem fiyat farklılıkları açısından hemde güncel bilgiler yeni fikirler açısından yenilemek istedim , yinede tes3kkur ederim

  6. #6
    06bmw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    29
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha Doğrusu benim araştirmam şu yönde , normal motoru rektefiye edersek şu rakam , rektefiye sırasinda stroke islemi yapilirsa bu rakam

  7. #7
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 06bmw Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha Doğrusu benim araştirmam şu yönde , normal motoru rektefiye edersek şu rakam , rektefiye sırasinda stroke islemi yapilirsa bu rakam
    burdan degilde daha saglıklı bi şekilde bu işin duayenleri vardır mutlaka ki ankarada yaşıyorsun birebir yapacak ustadan bilgi alsan bence daha az yanıltıcı olur gerçi burda da bmw duayenleri var ama sen yinede en saglıklısı olanı yap fiyat konusunda ama bilgi paylaşımında sınırsız bilgi konuda zaten var
    kolay gelsin kardeşim
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  8. #8
    peace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    ist/g.o.p
    Mesaj
    2.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oem 2.8 yapacaksan kapak dahil kol krank piston emme manifoldu alman lazım birde egzoz ve yazılım işleri var. Daha önce yaptırmadım ama hakkıyla yapılacaksa işçilik dahil 15binden aşağı çıkacağını sanmıyorum. İlk aklıma gelen eksisi m52 blok 84mm pistona toleransı az hararet konusunda.
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzaylıların bizi görmesi için çizilen sıfırlar gayet gereksiz..
    https://www.instagram.com/topalworks/

  9. #9
    osmanaydo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blokla oynamadan, stroker yapıp geçmek hem güçlü hem de uzun ömürlü olur gibi geliyo bana.
    28 krank kol piston. Reçete bu şekilde.
    Düz adam___

  10. #10
    Oguzhan.Ozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı osmanaydo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Blokla oynamadan, stroker yapıp geçmek hem güçlü hem de uzun ömürlü olur gibi geliyo bana.
    28 krank kol piston. Reçete bu şekilde.
    Blokla oynamadan yapılan storker da 80mm den 84 e çıkarılır mecbur blok incelir ve ömür kısalır güçte sıkıştırmadan dolayı 3.20 kapağı ile kullanılırsa olur ama sağlıklı olmaz

    Sağlıklı stroker : m50b25 - m52b28 blok + 400 kapak - 886/898 krank 313 ( 100mm ) kol, 84mm 3.28 ve ya m54 3.0 piston , m50b25 manifold ve emme , 3.0 emme egzantirik, 2.5 vanossuz eksoz eksantiriği , yazılım , m3 headers ve 328-330-m3 eksoz ile olur.. bunlarda takribi 20.000TL
    e46 '99 3.20i Manuel X, e36 '93 Coupe 3.0 stroke X, e36 '96 Coupe 3.20i X, e46 '01 3.30ci gri X, e46 '03 3.30ci siyah X
    E46 2003 3.30Cİ Stellgrau :X , e92 Coupe 3.20d 2012

  11. #11
    B-Devi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    Konyaaltı / Antalya
    Mesaj
    756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oguzhan.Ozturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Blokla oynamadan yapılan storker da 80mm den 84 e çıkarılır mecbur blok incelir ve ömür kısalır güçte sıkıştırmadan dolayı 3.20 kapağı ile kullanılırsa olur ama sağlıklı olmaz

    Sağlıklı stroker : m50b25 - m52b28 blok + 400 kapak - 886/898 krank 313 ( 100mm ) kol, 84mm 3.28 ve ya m54 3.0 piston , m50b25 manifold ve emme , 3.0 emme egzantirik, 2.5 vanossuz eksoz eksantiriği , yazılım , m3 headers ve 328-330-m3 eksoz ile olur.. bunlarda takribi 20.000TL
    Önerilerinize katılıyorum ancak blok hakkındaki yorumlarınız hariç. Eskiden öyle bir kanı vardı tabi ama artık tecrübe kazana kazana hiçbir problem çıkmadığı konusunda herkes hemfikir. Şahsen 3.20 bloğu üzerine 3.0 işlem yaptım, neredeyse 4 sene olacak ama en ufak bir problem yaşamadım (Hararet dahil hiçbir problem). Araç hala çok canlı ve iştahlı. Tek dikkat edilmesi gereken konu "USTA SEÇİMİ" olacaktır. Gerisi çorap söküğü
    M50b30 - Bumblebee...

  12. #12
    Oguzhan.Ozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B-Devi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önerilerinize katılıyorum ancak blok hakkındaki yorumlarınız hariç. Eskiden öyle bir kanı vardı tabi ama artık tecrübe kazana kazana hiçbir problem çıkmadığı konusunda herkes hemfikir. Şahsen 3.20 bloğu üzerine 3.0 işlem yaptım, neredeyse 4 sene olacak ama en ufak bir problem yaşamadım (Hararet dahil hiçbir problem). Araç hala çok canlı ve iştahlı. Tek dikkat edilmesi gereken konu "USTA SEÇİMİ" olacaktır. Gerisi çorap söküğü
    Valla üstad arabanla çık aynı setup sadece blok 25 olan bir arabaya 2-3 sefer dene 4. sefer blok faktörünü görürsün bizde 2.0 m50 bloğa yaptık su kanallarına çok yaklaşıyor saatli bomba gibi araba bi soğutma arızasında bloğunun 5-6. gözünü kırman şans değil.. etrafımda çok başımıza geldi en iyi usta dediklerinede yaptırdık yine aynı 20 bloğun hakkı 20 kol krank piston stroker bloğu değil 20..
    e46 '99 3.20i Manuel X, e36 '93 Coupe 3.0 stroke X, e36 '96 Coupe 3.20i X, e46 '01 3.30ci gri X, e46 '03 3.30ci siyah X
    E46 2003 3.30Cİ Stellgrau :X , e92 Coupe 3.20d 2012

  13. #13
    B-Devi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    Konyaaltı / Antalya
    Mesaj
    756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Polemik yapma amacım yok ama en iyisi sen 2.5 bloğuna topladığın arabanı getir, önemli olan blok mu yoksa usta mı hep beraber görelim 2.5 bloğunun farkı 3200 cc yaparken belli oluyor.

    Edit: (Yanlış yönlendirme olmasın diye blok fotoğraflarını paylaşıyorum) Fotoğraftaki M50, Vanossuz 3.20 bloğudur. 3.0cc, 84mm piston için rektefiye edilmiş halidir.



    Konu B-Devi tarafından (03-07-2019 Saat 14:04 ) değiştirilmiştir.
    M50b30 - Bumblebee...

  14. #14
    peace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    ist/g.o.p
    Mesaj
    2.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20 bloğun 84mm pistonda eli kulağında olacağı söyleniyor. Kapak ve piston değişmeden 2.8 krank ve kolla 2.500cc hacimlerin yakalandığı söyleniyo böyle bişey var mı? bence daha sağlıklı olcaksa, alınan 30-40 hp olacağını varsayarasak daha mantıklı geliyor.
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzaylıların bizi görmesi için çizilen sıfırlar gayet gereksiz..
    https://www.instagram.com/topalworks/

  15. #15
    B-Devi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    Konyaaltı / Antalya
    Mesaj
    756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı peace Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    20 bloğun 84mm pistonda eli kulağında olacağı söyleniyor. Kapak ve piston değişmeden 2.8 krank ve kolla 2.500cc hacimlerin yakalandığı söyleniyo böyle bişey var mı? bence daha sağlıklı olcaksa, alınan 30-40 hp olacağını varsayarasak daha mantıklı geliyor.
    Tabiki tercihleri kendini yapacaksanız. Söylediğiniz gibi yapsanız da olur ama şahsen ben hazır ellenmişken en güzel şekilde yapılsın isterim
    M50b30 - Bumblebee...

  16. #16
    osmanaydo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı peace Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak ve piston değişmeden 2.8 krank ve kolla 2.500cc hacimlerin yakalandığı söyleniyo böyle bişey var mı? bence daha sağlıklı olcaksa, alınan 30-40 hp olacağını varsayarasak daha mantıklı geliyor.
    Ben de üstteki postumda bunu demek istemiştim.
    Benim arabaya yapılan da buymuş.
    Düz adam___

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ankara'da birçok bmw ustasına sordum. Kendi silindir kapağın ile birlikte 2.0 motor 6.5 7 bin lira civarına çıkıyor.

    Stroker istersen işin ucu çok açık. Geçen sene m54 3.0 krank 100 mm kol ,84 mm piston , 400 kapak, pembe enjektör, 2.5 emme, 2.8 egzoz, 12-13 bin civarı fiyat almıştım.

    Hatta rektefeci silindir kapağını değiştirmeden, sadece kol krank piston ile birlikte 10 bin civarına çıkarabileceğini söylemişti.

    Senin yerinde olsam kendi motorumu satarım, 528 otomatik vites bir araçtan çıkma m52b28 motor alıp swap yaparım. Temiz bir şanzıman ile birlikte çok güzel binerim.

    Stroker'da karar kılarsan sana tavsiyem aracına yağ soğutucu tak. Sonra rahat rahat gazla
    Coğrafya kaderdir

  18. #18
    Oguzhan.Ozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B-Devi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Polemik yapma amacım yok ama en iyisi sen 2.5 bloğuna topladığın arabanı getir, önemli olan blok mu yoksa usta mı hep beraber görelim 2.5 bloğunun farkı 3200 cc yaparken belli oluyor.

    Edit: (Yanlış yönlendirme olmasın diye blok fotoğraflarını paylaşıyorum) Fotoğraftaki M50, Vanossuz 3.20 bloğudur. 3.0cc, 84mm piston için rektefiye edilmiş halidir.

    Kesinlikle amaç polemik değil Doktor - Muhammed bayraktar a sorularınızı iletebilirsiniz m52b20 arabamı tutup vanossuz m50 blokla değiştirmem şahsen , vanossuz 20 de et kalınlığı biraz daha fazla doğrudur ama 25 blok amerikan 28 blok dururken 20 blok almam.. 3.20ide gayet yeterli harici yapılan işlem sağlıksız oluyor aksini idda eden herkes birgün blok kırmaya mahkumdur.

    Sağlıklı stroker 25-28 bloğa yapılır adı unutulur. 3200cc de bana sağlıklı gelmiyor 84mm orj piston çaplı bir bloğu 86,5 a kesmek yine 20 bloğu 84 e kesmek gibi..
    e46 '99 3.20i Manuel X, e36 '93 Coupe 3.0 stroke X, e36 '96 Coupe 3.20i X, e46 '01 3.30ci gri X, e46 '03 3.30ci siyah X
    E46 2003 3.30Cİ Stellgrau :X , e92 Coupe 3.20d 2012

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •