Herkese merhaba,
Ağustos 2016 tarihinden beri sahip olduğum(47 bin km de aldım) 2013 ocak üretimli 116i aracımda duyduğum ve yaşadıklarımı aktarmak istedim gece gece(şu an 85 bin km) Bu yazı kesin bir sonuç içermemektedir, kullanıma bağlı değişkenlik kesinlike göstermektedir. Bu yazdıklarımı problem olarak görüp görmemek tamamen kullanıcıya kalmış bir meseledir. Bu konuda bilmediklerimi de sizlerden duymak beni mutlu eder, şimdiden okuduğunuz için teşekkür ederim
Öncelikle bu motor hangi araçlarda var?
Ülkemizde 2012 yılında satılmaya başlanmış F20 116i-118i ve F30 316i-320i ed modellerinde kullanılmaktadır. 136 ve 170 hp güç üretmektedirler. Kimi rivayetlere ve dyno sonuçlarına göre(ki kesinlikle doğru) 150-180 hp gerçekte stock olarak verdiği güçlerdir. Ayrıca bu motorum temeli peugeot dan alınmıştır. Zamanla değişik varyasyonlarda değişik otomobillerde değişik kodlarla yer bulmuştur kendine. Peugeot da THP adı altında geçen motorla kardeştirler.
136 ve 170 lik ünite arasındaki farklılıklar nedir?
136 lık ünitede motor yağını soğutan bir parça ne yazık ki bulunmamaktadır, ama 170 lik ünitede bulunmaktadır. İki aracın egzoz çaplarında farklılık mevcuttur. Geriye kalanı ecudaki parametre farklılıkları...
Peki, neler yaşadım?
Öncelikle, bu süreçte arabamı yazılımlı da yazılımsız da kullandım ve şu an yazılımsız kullanıyorum. Değişmeyen bazı gerçekler var ki motor sağlam olsa da üzerindeki sarf malzemeler sorun çıkartıyor. Bunun ne zaman çıkartacağı sizin arabayı ne kadar zorladığınıza ve ne kadar iyi baktığınıza bağlı olarak değişmektedir. Arabanın üretim yılı ve ayına göre bu parçalar güncellenmiştir ve daha az sorun çıkarır hale getirmeye çalışılmıştır, evet bazı parçalarda bu başarı yakalanmıştır. Gelelim parçalara(parça oem kodlarını paylaşıyorum, realoem.com sitesinden inceleyebilirsiniz)
Turbo havalandırma hortumu(pcv)
OEM No: 11157608144
Krank kasnağı, ayrıca bu bölgeden motor terleme yapabiliyor, önemli bir sorun değil
Oem no: 11237638551
V kayışı
11287603348
Gergi Kolu
11287598832
Devri daim kasnağı
11517619020
Not: bu son 4 parçadan herhangi biri eskimiş ise 4 ünü birden değişiniz
Yardımcı su pompası
11518616992
Adı tam belli olmayan soğutma suyu hortumu
11537600586
Su pompası
11517648827
Termostat
11537600584
Genleşme kabı
17137642158
Şanzıman soğutucu(çok önemli, ben yaşamadım ama bu yüzden şanzıman yiyenler var)
17217600553
Yakıt pompası
16117243974
Dump valve
11657602293
Turbo emme hortumj(çok önemli! zamanla sıcaktan parçalanıyor)
13717597586
Turbonun giriş çıkışındaki soğutma suyu oringleri, ayrıca yağlamadaki oringler
Buji-bobin tüketmeyi sever arkadaş
Aklıma şimdilik bu kadar geldi, hatırladıkça aşağıda ekleme yaparım.
Peki sebebi nedir?
Sıcak çalışan bir motor, eco pro modunda daha da sıcak çalışıyor ve bu malzemeler daha da çabuk eskiyor. Yazılım da tetikleyen bir unsur. Durum böyle, kimisini yaşadım kimisini arkadaşlarım yaşadı. Güzel bir bilgi bankası olacağını düşünüyorum. Sahibi olan ve alacak arkadaşlar için de bir bilgilendirme olmuş olur.