User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Güçlendirilmiş baskı balata sorunu

  1. #1
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Güçlendirilmiş baskı balata sorunu

    Arkadaşlar selamlar. 2009 model 147 kullanıyorum. Yurtdışından güçlendirilmiş baskı balata tedarik ettim. Amacım yazılımsal işlemler öncesi altyapıyı her ne kadar baskı balatam ve volantım yeni değişmiş olsa da uzun ömür ve sorunsuzluk adına değişmekti.

    Ancak değişim sonrası önceden boşluk olan üst merkez ayıramadı debriyajı. Çıkarıp orjinal baskı balatayi taktık çok zor geçti vitesler. Boşluktan dolayı sorunun üst merkez olduğunu düşünüp onu da değiştik. Ancak ona rağmen değişim sonrası özellikle 1. Ve geri vitese geçme sorunu orjinal baskı balataya rağmen devam etti. Başka bir ustaya götürüp bakarken kendiliğinden geçti.

    Ustaya sorunca muhtemelen baskının bir bölümü kalın geldi ve o bölümü traşlayıp sorunu çözdüğünü belirtti. En son gayet rahat geçiyordu vitesler ancak baskı balata zorlanıp bitmiş olabilir mi?

    Ayrıca üst merkez değişimi sonrası debriyajdan ayağı hemen çeker çekmez aracın kendini öne atması olması gereken mıdır?

    Bütün bunları değişen usta güçlendirilmiş baskı balata takılırken yine güçlendirilmiş üst merkez de olması gerekir dedi. Var mı böyle birşey?çünkü baskı balata stage 1, öyle absürt bir farklılık olduğunu sanmıyorum.Teşekkürler.

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamlar. 2009 model 147 kullanıyorum. Yurtdışından güçlendirilmiş baskı balata tedarik ettim. Amacım yazılımsal işlemler öncesi altyapıyı her ne kadar baskı balatam ve volantım yeni değişmiş olsa da uzun ömür ve sorunsuzluk adına değişmekti.

    Ancak değişim sonrası önceden boşluk olan üst merkez ayıramadı debriyajı. Çıkarıp orjinal baskı balatayi taktık çok zor geçti vitesler. Boşluktan dolayı sorunun üst merkez olduğunu düşünüp onu da değiştik. Ancak ona rağmen değişim sonrası özellikle 1. Ve geri vitese geçme sorunu orjinal baskı balataya rağmen devam etti. Başka bir ustaya götürüp bakarken kendiliğinden geçti.

    Ustaya sorunca muhtemelen baskının bir bölümü kalın geldi ve o bölümü traşlayıp sorunu çözdüğünü belirtti. En son gayet rahat geçiyordu vitesler ancak baskı balata zorlanıp bitmiş olabilir mi?

    Ayrıca üst merkez değişimi sonrası debriyajdan ayağı hemen çeker çekmez aracın kendini öne atması olması gereken mıdır?

    Bütün bunları değişen usta güçlendirilmiş baskı balata takılırken yine güçlendirilmiş üst merkez de olması gerekir dedi. Var mı böyle birşey?çünkü baskı balata stage 1, öyle absürt bir farklılık olduğunu sanmıyorum.Teşekkürler.
    güçlendirilmiş derken baskı daha mı sert yoksa balata yarı bronz mu nedir ürün?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarı bronz üstad.
    baskı balata ve volantın birleştiği zaman toplam bir 'kalınlığı' vardır... 40 mm 45 mm vs diye, sizin ürün bu toplamı geçiyor mu? pedala tam basabiliyor musunuz yoksa çalışma mesafesi kısaldı mı? çatal ayırma yapabiliyor mu?(bunu aradan bakarak görürsünüz)... bir de şunu söyleyim bazı viteslerin geçmemesi şanzumanın doğru hizalanmaması sebebinden de olur, takozların durumu nasıl?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üstad şu an orjinal baskı balata ve volant var. Yani ölçü konusundan önce titreşim ve debriyajdaki anormallik ondan değil de bahsettiğiniz diğer takoz veya hizalamadan olduğunu düşünüyorum. Çünkü sağ motor takozum da değişti ve onunla beraber olmaya başladı yani.

    Onun haricinde pedala tam basıyorum ama bırakırken hafif yapışık gibi. Hemen kavrama yapıyor da pedal rahat değil.

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad şu an orjinal baskı balata ve volant var. Yani ölçü konusundan önce titreşim ve debriyajdaki anormallik ondan değil de bahsettiğiniz diğer takoz veya hizalamadan olduğunu düşünüyorum. Çünkü sağ motor takozum da değişti ve onunla beraber olmaya başladı yani.

    Onun haricinde pedala tam basıyorum ama bırakırken hafif yapışık gibi. Hemen kavrama yapıyor da pedal rahat değil.
    bu tür durumlarda motor ve şanzıman kulaklarını aynı anda değiştirmek daha mantıklı...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gelen motor takozunun içinden gelecek cıvata yolunun uygun olmadığını söyleyip tornacıda bir işlem yapmıştı işlemleri yapan kişi, bundan olabilir mi?şu an ilk kontakta vibrasyonlar azaldı ancak takoz değişiminden önce de bu sorunu yaşadık.

    Geriye tek seçenek hizalama meselesi kalıyor.

    İlk çalıştırdığımda zor geçiyor vitesler ardından motor ısınınca bir mesele kalmıyor. Bilsem hiç dokundurmazdım sanzumana.

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk çalıştırdığımda zor geçiyor vitesler ardından motor ısınınca bir mesele kalmıyor. Bilsem hiç dokundurmazdım sanzumana.
    Şunu görünce acaba şanzımanın içindeki eski yağı mı kullandılar debriyaj değişimi sonrası, o aklıma geldi benim. Veya eksik mi koydular acaba?

  9. #9
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim aklıma yanlış yağ kullanımı geldi. Başında değildim, eski yağı koymadılar yeni yağ koymuşlar ama düzeltmek için dahi aynı yere gitmeyeceğim. Tek çekincem bu şekilde kullanırken herhangi bir şeyi yemek bitirmek... Çünkü baskı balata volant ve şimdi de üst merkez yeniydi...

  10. #10

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    veysel selam,baskı balata değişimi sırasında volantı taşladılarmı.üstte ghibli de belirtmiş gerçi,kalınlık önemli,birde taşlama işini yapan tornacıda çok önemli.1 sene içinde 2 kez baskı yedim ben o ayarsızlık yüzünden,ikincisi bronz balataydı birde,hiç dayanmadı.son söktüğümde ulan bu işde bi inbelik var deyip volantı baskıyı alıp gebzeden bostancıya gittim iyi bir tornacıya,volant taşlatıcaz,adam volanta baktı buna ne takarsan tak hemen yer,bitmiş bu,çok alınmış dedi.yeni set ile orjinal set arasında et farkı varmı,hoş sökmüşsün ama onuda elindekini ölçerek,orjinalin kalımlığınıda servisden yada marka kataloğundan öğrenebilirsin.75 in orjinal balatası 11 mm ken bronz balata 8.5 gibi bişeydi,ona göre volantın yüzeyden alındı.düzgün ayarlanmazsa sıkıntı yaşatır,vites geçmeme durumu alışıp düzelebilir ama baskıyı çok erken yersin.benim malesef şu an üzerindeki bronz ara ara kalkışlarda kaçırmaya başladı ayar için taa ankaralar göndermeme rağmen seti.
    sanırım ghibli nin bahsettiği kalınlık,boşluk muhabbeti bunu yapıyor.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  11. #11
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mehmet abi merhaba. Sıkıntı şu ki zaten yeni baskı balatayi takınca hiç geçmediği için onu direk çıkardık. Taşlama ve türevi işlere burada girmek istemediğim için o ihtimali hiç düşünmedim. Orjinali taktik orjinal volant ile yine sorun oldu. Dedik ki zaten üst merkezde boşluk vardı güçlü baskıyi görünce kaldıramadı onu da değiştik ama yine aynı şey oldu. Havası alındı, yağ yeni koyuldu stok orjinal sistem. Benim anlayamadığım da bu oldu.

    Sabah kalktım çalıştırdım. Hiçbir vitese geçmedi, debriyajı pompaladım önce 3 sonra 2 ve 5 ardından 6ya geçti. 1vitese on dakika sonra geçti keza geri vitese de. Hizalama da sorun olmadığını teorik olarak belirtti. Araç yerinden kalkınca düzeldi ve yumuşadı tekrar. Bunun normal olması bende biraz soru işaretine sebep oldu.

    Bakalım abi inşallah yemeyiz birşeyi.

  12. #12

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesin bilgim yok bu vites konusunda ama ben bronzu takınca iki günü buldu 1 ve geriye rahat geçmesi.2den bire,dörtden geriye kullandım o süreçte alıştı.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  13. #13
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Can sıkıcı bir durum gerçekten. Dün 5dk uğraştım geçsin diye. Mecburen vites takılı durumda çalıştırıyorum aracı. İlk iki üç dakika yolda iken de çok zor. Sonra rahatlıyor. Çözemedim gerçekten. Yağdan mi diye sordum yeni değiştik dedi yanlış yağ kullanımı olabilir mi sorun?

  14. #14

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart yağ kullanmışlardır ki farklı bi yağ kullaılmıyo senin arabanda b,bildiğim kadarıyla.gerçi kilit diff seninki,baktınmı fabrikanın tablosuna,bagajda falan bi yerde yazmalıı
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  15. #15
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence merkezlerde alt veya üst,hava alma konusunda sıkıntı var gibi bu hava alma olayını pompalaaaaa, baaaaaassss, çeeeekkkkk,tekniğiyle değilde özel bir aleti var onunla aldırın havasını. ayrıca normalden daha kalın yani yoğun şanzıman yağı soğukken sert geçişlere ve hatta geçmemeye sebep olur ısınınca düzelmesi yağın ısınıp incelmesi aracın orjin yağı kaç numaraysa 85-140 mı 80-90 mı veya her ne ise araştırın ve kaliteli yağ alıp eskiyi boşaltın sızdırın iyice ve yağı koyun birde alt volant muhafazasının aradan baskı balata volan kısmına bakın ayırma yapıyormu gerekirse tekerleğin birini kaldırıp çevirin diğerini sabit tutun fazla zorlamadan dönmesi lazım ha birde sizin aracınızda varmı bilmiyorum volant bilyası var pirizdirek içine girer o bilya eğer sıkışıp dönmüyorsa viteslerin zor geçmesi ondanda olabilir bol şans
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  16. #16
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üstad eyvallah. Her ne kadar azalsa da bu sorun devam ediyor. Değişen ustaya yağdan olabilir mi diye sorunca sadece değiştik cevabını vermesi ona bir daha gitmemem için sebep oluşturdu ben de. Bahsettiğiniz ayırma işlemi için sonrasında bakması için götürdüğüm yer baktı, onunla alakalı olmadığını söyledi. Sorun hala devam ediyor, 2 gündür aracı kullanmıyordum bugün çıkarırken yine ilk 10 dakika inanılmaz sertti ilk vitesler, ardından motor ısınınca onlar da yumuşadı.

    Bilinen-düzgün-doğru bir yere şanzuman yağı değişimi için gideceğim eziyete dönüyor çünkü bu şekilde. Orjinal kullanmam gereken 75-80. Yarın fırsat bulabilirsem gidip kullanılan yağı sorayım.

    Bir de iyilik yapayım deyip yıpranan üst hortumlardan birini değişmiş. Güç kaybı hissedilir derecede yok ama sanki delik bir hortum varmış gibi gaza basınca gelen bir rüzgar sesi var şöfor tarafında aracın önünden. Bildiğini düşündüğüm ustaların da bu şekilde çıkması üzücü oldu biraz benim için. Takılsın diye verdiğim marşpiyel arka kapının açılmasını engelliyor. Götürmesem daha iyiydi ne diyeyim

  17. #17
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güçlendirilmiş üst merkez diye bişey olmaz, ssdece silindir çapı daha büyük olur.

  18. #18
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin baskı ayırmıyor. cunku
    ayagını cekerken beraber hemen one atlıyor diyosun.
    aynı zamanda vitesler zor geciyor diyosun.
    yani ayırmanın biraz yukarı alınması lazım.
    telli olsa kolayca ayarlanır.
    neden naynaklanmış ona kafa yormaya gerek yok yakından incelemek lazım ama :

    ama ben olsam stage 1 baslı balatayı takıp turbo vb. modifiye işi yapan bi firmaya giderim.
    bunu buna ustten kavrayacak şekilde uydurun derim. araya bi parça eklerler bişeyleri uzatırlar vs. debriyaj daha üstten kavrar sorun çözülür.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  19. #19
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vallahi aynı ustaya götürmeme kararı aldım. Böyle yolda kalmayacağımi bilsem çıkıp ankaraya götürürüm aracı. Ancak oraya kadar sorun olur mu bilmek zor. Antepe gidip yetkili servise bırakayım arabayı herşey elden geçsin desem onlar da halledemiyorlar başka sorunlar çıkıyor. Valla çok can sıkıcı bir iş haline geldi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •