User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Basınç saati yardım

  1. #1
    Cihan
    Misafir

    Basınç saati yardım

    Arkadaşlar takım olarak aldığım devir saatlerinden basınç saati olarak bu ürünü kullanıyorum:

    http://www.eliftuning.com/index.php?...556&k_id=0&kn=

    Fakat zırıltıdan şikayetçiyim. Takımı bozup şunu almayı düşünüyorum:

    http://www.eliftuning.com/index.php?...569&k_id=0&kn=

    Aceba bu üründen kullanan var mı? Zırıltı problemi yaşayan var mı?

    Aynı sorunu bunda da yaşayacaksam boşuna almama gerek yok da...

    Teşekkürler.

  2. #2
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu göstergeyi kullandığın araç sanırım dizel, bende kullanıyorum turbo dizel dobloda, markası swoosh, araca ilk bağlandığında bendeki göstergede çok zırıltı yapıyordu 0,5 bardan sonra. Göstergeye gelen hava hortumunun bağlı olduğu 3lü "T" şeklindeki rakor parçayı değiştirdim sorun çözüldü, daha önceki kullandığım "T" parçanın üç tarafıda eşit genişlikteydi, göstergeye aşırı ve düzensiz hava basıncının gelmesinden dolayı ibre titreme yapıyordu, şimdi kullanığım T aparatın göstergeye bağlı olan ucunun genişliği ile göstergenin arkasındaki girişin genişliği aynı çapta, yani bayağı bi dar.

    Birde bu göstergeye gelen hortumu, tam olarak turboya nasıl bağladığınıda yazarsan, sana başka bi fikirde verebilirim.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  3. #3
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum mekanık saatlerde zırıltı olayı oluyor.tamamen cozum ıstıyorsan elektronık bı saat bakmanı onerırım.

  4. #4
    Cihan
    Misafir
    Bende T felan yok. İnce bir metal boru oksijen kaynağı ile hava boruma kaynatıldı. Çıkış da oraya bağlı. Yanlış hatırlamıyorsam turbodan intercoolera giden boru üzerinde.

  5. #5
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende T felan yok. İnce bir metal boru oksijen kaynağı ile hava boruma kaynatıldı. Çıkış da oraya bağlı. Yanlış hatırlamıyorsam turbodan intercoolera giden boru üzerinde.
    Bende ilk başta taktırmaya giderken o şekilde yani turbo ile intercooler arasındaki hortuma yada intercoolerden sonraki hortuma takmayı düşünüyordum, taktırdığım usta wastegate ile turbo arasındaki küçük bir hortumu kesip T kullanarak bağladı. Şu anda kullanıyorum, sadece üst devirlerde, turbonun tam basınç verdiği zamanda çok az bi titreme yapıyor, onunda sesi duyulmuyor bile.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  6. #6
    Cihan
    Misafir
    Tekrar kontrol ettim, intercooler dan çıkan hortuma bağlı motora giren. Senin dediğin yerde bende T var fakat o T ye boost controller bağlı.

  7. #7
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrar kontrol ettim, intercooler dan çıkan hortuma bağlı motora giren. Senin dediğin yerde bende T var fakat o T ye boost controller bağlı.
    Bence benim dediğim yere bağlamayı dene, ben bağlatmadan önce çok araştırdım, zaten dizellerde tam anlamıyla çalışmıyor, mesela bende gösterde eksilere düşmüyor bence en sağlıklı sonuç alınacak yer orası.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  8. #8
    Cihan
    Misafir
    eksiye düşmesi vakum göstermesi anlamına gelir. e bizim araçlarda vakum olmadığı için düşmemesi doğal

    Valla dediğin yere bağlamak baya zahmetli bir iş benim için. dediğim gibi boost controller var orda. Onun hortumuna bağlamak lazım delip.

    Bi de anlamadığım bu nasıl bir çözümdür ki. Yani orada zırıltı yapan saat diğer tarafta neden yapmasın. Zırıltının sebebi ise şudur: Hava direk gelmiyor kesik kesik geliyor. Zırıltıyı da o yapıyor. Kesik kesikliğin sebebini bulursak sorunu da çözeriz gibi geliyor.

  9. #9
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zırıltı nerede yapıyor, 0 konumunda mı sürekli mi?

    Ben Raid HP kullanıyorum, 0 konumunda cok az bir zırıltı oluyor.

    Taktıgım ilk zamanlara göre de iyice azaldı, rahatsız etmiyor hic...

    Son günlerde göstergeye giden kabloyu cıkardım, uclarını kestim iyice temizledim, onun da etkisi oldu zırıltının kesilmesinde
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  10. #10
    Cihan
    Misafir
    Zırıltının sebebi dediğim gibi gelen havanın kesik kesik olması. Bazen dururken bazen hafif gazda bazen üst devirde bazen hep oluyor bazen de hiç olmuyor.

    Zırıltının en çok arttığı zamanlar havanın soğuk olduğu zamanlar. Hava soğuksa daha çok zırlıyor. Hava ısındığında veya motor ısındığında zırlama da azalıyor.

    MST_ONLINE arkadaşım bu sorum sana. Bu işlemin zırıltıyı keseceğine emin misin. Çünkü değilsen boşuna uğraşmayım. Zira turbo hortumumda zaten bir T bağlı. 2. kez kesip araya boru sokmak gerekecek. Yani o hortumla çok oynamak da hoş bir iş değil.

    Ayrıca sanrım boost contoller T si ile Westgate arasına girmem gerekiyor doğru ölçüm için. Bununla ilgili bir başka konu açtım bu yüzden. Mantıken turbodan hava çıkıyor boost controller a geliyor, boost controller sayesinde artıyor (nasıl artıyorsa) , sonra westgate e bulaşıp intercooler a gidiyor.

    Turbo ya yakın tarafa koyarsam 1. basıncı ölçüp eksik verme ihtimali olabilir diye düşünmekteyim. Belki de farketmez. Bilmiyorum kafam karıştı.

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava akışnda bir düzensizlik var onu çözmek lazım oksijen kaybağı ile yaptığın boruda muhtemlen akışı engelleyecek şekilde oluşan sorunlar mevcut onları çözersen ve gaugede bozukluk yoksa ses kesilecek yüksek ihtimalle tam kaynağı nasıl yaptınız bilmiyorum ama kaynattıktan sonra içerideki durum ne çapta azalma vs varmı kaynaktan dolayı bunları giderirsen ve diğer T borulara benzer bir yapı elde edersen sorunun çözülmüş olacaktır
    körler sağırlar

  12. #12
    Cihan
    Misafir
    senna yaklaşımın mantıklı fakat bu veya bu tip araca basınç saati bağlayan herkes durumdan şikayetçi. Yani sorunu tek yaşayan ben değilim o yüzden montaj problemi olduğunu sanmıyorum. Hava bildiğin kesik kesik geliyor. Hortumu söküp elini koyduğunda ya da hatta dinlediğinde bile bunu rahatça anlayabiliyorsun. pır pır pır şeklinde geliyor hava. saat de metal parçalardan oluştuğu için ibre titreyince ses yapıyor.

    Gelelim diğer çözüme. Aklıma şöyle bir şey takıldı. Turbo hortumuna T girilip saate bağlantı buradan yapılabilir güzel. Bu arada hortumun westgate tarafına değil turbo tarafına bağlamak daha mantıklı olduğunu anladım senin anlatımından yola çıkarak.
    Fakat bu bağlantı yapıldıktan sonra saate gelen hava cehennem gibi sıcak olacak kanısındayım. Bu sıcaklığın hortuma veya saate zararı olmaz mı? Sonuçta şu anda intercooler dan çıkan havanın basıncı ölçüyoruz o soğuk...

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senna yaklaşımın mantıklı fakat bu veya bu tip araca basınç saati bağlayan herkes durumdan şikayetçi. Yani sorunu tek yaşayan ben değilim o yüzden montaj problemi olduğunu sanmıyorum. Hava bildiğin kesik kesik geliyor. Hortumu söküp elini koyduğunda ya da hatta dinlediğinde bile bunu rahatça anlayabiliyorsun. pır pır pır şeklinde geliyor hava. saat de metal parçalardan oluştuğu için ibre titreyince ses yapıyor.

    Gelelim diğer çözüme. Aklıma şöyle bir şey takıldı. Turbo hortumuna T girilip saate bağlantı buradan yapılabilir güzel. Bu arada hortumun westgate tarafına değil turbo tarafına bağlamak daha mantıklı olduğunu anladım senin anlatımından yola çıkarak.
    Fakat bu bağlantı yapıldıktan sonra saate gelen hava cehennem gibi sıcak olacak kanısındayım. Bu sıcaklığın hortuma veya saate zararı olmaz mı? Sonuçta şu anda intercooler dan çıkan havanın basıncı ölçüyoruz o soğuk...


    boru çapını küçültürsen o zaman belki biraz daha iyi olabilr gaugee giden boru çapını bi nebze ama oda okumayı güçleştirebilir belki
    körler sağırlar

  14. #14
    Cihan
    Misafir
    Denemiştim daha önce boruyu sıkmayı felan. Evet sesi kesiyor ama basıncı da eksik gösteriyor bu sefer. Sonuçta saatin arkasındaki vidalarla oynayarak da titreşimi kesebiliyorum ama dediğim gibi basınç hatalı oluyor ve bir işime yaramıyor. Doğru gösterim çok daha önemli benim için.

  15. #15
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz 1.9 tdi da sorunu hortumun arasına basit eski tip benzin filtresi kutusu girerek çözdük hava orda rahatladı ve titreme gitti araya basit bi benzin filtresi kutusu girebilirsin resimdekinin içi boş olanlarından yani ayrıca basıncımız da değişmedi öneriririm yani bi noktada havayı rahatlatırsan sorunu çözebilirsin
    ECUTECH İstanbul

  16. #16
    Cihan
    Misafir
    İlginç bir yöntem. Direk basınç saatinin hortumunun mu araya girdiniz? Denemeye değer aslında ama nerden bulcaz şimdi bunu

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herhangi bir yedek parçacıdan al bulursun rahatlıkla
    körler sağırlar

  18. #18
    mrtcn
    Misafir
    bauhaus'da bile var 1.5 lira =)

  19. #19
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben sana başıma gelen titreme-zırıltı problemimi şu şekilde açıklayım istersen;

    Aldığım Swoosh marka gösterge bu sitede daha önceden başka bir kişinin aracında kullanılıyordu, kullanan arkadaş bana verirken birde T gönderdi, gönderdiği T nin, karışılıklı uçları aynı çapta ve geniş, saate geçen ucu ise gayet dar ve saatin arkasındaki giriş ile aynı çaptaydı.
    Ben bu T yerine, sanayiden bir rakor imalatcısından üç tarafıda eşit olan bir T aldım ve onu kullandım, sonucunda T nin içinden geçen basınçlı hava basınçlı bir şekilde saate ulaşıyor ve ibre basınçdan dolayı titriyor-zırıldıyordu. Saati tam sökmeyi düşünürken, kutusunun içerisinde arkadaşın gönderdiği orjinal T yi gördüm, birde onu takıp denedik; şimdi göstergeye aşırı basınçlı yada düzensiz hava akışı olmadığından dolayı titreme yada zırıltı kalmadı, gayet güzel ve sessiz çalışıyor, ben göstergede maksimum 1 bar görebiliyorum, sadece 1 bardayken çok az bi titreme var ibrede, zaten o esnadada motor gayet devirli olduğundan motorun sesinden ibre sesi filan duyulmuyor.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •