User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E36 Otomatik Den Manuele Geçiş?

  1. #1
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E36 Otomatik Den Manuele Geçiş?

    arkadaşlar aracım 93 model 3.16 e36 otomatik şanzımanda sıkıntı çıkmaya başladı araç güzel bir şekilde vites atıyor ama vites düşürmüyor kick downada tepki vermiyor bende onun sorunlarıyla uğraşmaktansa manuele geçmek daha mantıklı diye düşünüyorum eksiksiz bir şekilde çevirmek için gerekli olan parçaları liste olarak yazarmısınız birde yaza doğru araca m52 b28 motor koymayı planlıyoruz şanzımanı buna göre taksak hangi model şanzıman takmamı tavsiye edersiniz ve m52 motor koyana kadar m40 motorda sıkıntı yaparmı?

  2. #2
    peace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    ist/g.o.p
    Mesaj
    2.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Set halinde satılıyo artık parçalar. Volant, baskı balata, debriyaj alt üst merkezleri, şaft ,şanzıman bağlantı ayağı aklıma gelenlerler tabi birde şanzıman lazım.
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzaylıların bizi görmesi için çizilen sıfırlar gayet gereksiz..
    https://www.instagram.com/topalworks/

  3. #3
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı peace Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Set halinde satılıyo artık parçalar. Volant, baskı balata, debriyaj alt üst merkezleri, şaft ,şanzıman bağlantı ayağı aklıma gelenlerler tabi birde şanzıman lazım.
    bana kesin bir liste lazım hocam anahtar teslim yapanlar var ama ben parçaları temin edip kendi ustama yaptırıcam bide en önemli konu ileride m52 b28 motor koyulacağı için bu motoru kaldıracak bi şanzıman olması lazım

  4. #4

    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman 325 ,328 , m3 5 ileri , 320 şanzımanı biraz kısa. 4 silindir/6 silindir şanzımanları farklı olabilir emin değilim.

    Şanzıman , Şaft , Volant , vites kolu , shifter , Pedal takımı.
    Alt merkez , üst merkez , baskı-balata , bunları sıfır alabilirsin. fiyatlar uçuk değil. Toplamda işçiliklerle beraber 2000TL yi buluyor.
    Form > Function

  5. #5
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalnız 325 328 şanzımanları daha uzun oranlı , şu an 1600cc halinizle o şanzımanla iyice zorlanır yürümekte.. temin edip motor ile birlikte takmak daha sağlıklı olabilir.
    -Fırat

  6. #6
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    realoem.com dan baktım şimdi 3.16 m40 da S5D 250G kodlu şanzıman kullanılıyor 3.28 m52 de ise S5D 320Z kodlu şanzıman kullanılıyor
    dişli oranları aşağıdaki tabloda ben şimdi m40 316 da bu S5D 320Z şanzımanı taksam ne gibi sıkıntı olur


  7. #7

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Listeye göre çok fark olmaz
    Coğrafya kaderdir

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı razzmatazz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    realoem.com dan baktım şimdi 3.16 m40 da S5D 250G kodlu şanzıman kullanılıyor 3.28 m52 de ise S5D 320Z kodlu şanzıman kullanılıyor
    dişli oranları aşağıdaki tabloda ben şimdi m40 316 da bu S5D 320Z şanzımanı taksam ne gibi sıkıntı olur

    Şanzıman oranı olarak pek fark yok ama en azından son dişli oranı daha uzundur 328'de......
    Okumadan imzalamam.....

  9. #9

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    son dişli aynı bmwlerde 1e1

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı buzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    son dişli aynı bmwlerde 1e1

    5. vites dişlisi demiyorum, son dişli (final drive ratio) diyorum............ Biraz araştırın..........
    Okumadan imzalamam.....

  11. #11
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son dişli durumuna katılıyorum. Farktan dolayı da hızlanma konusunda olumsuz etkileyecek diye düşünüyorum
    -Fırat

  12. #12
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani 3.28 şanzımanını takarsam son dişli uzun olduğu için 1.6 motor ile son hızımı etkiler yoksa ara hızlanmalarımı ? sadece son hızı etkilerse sıkıntı yok zaten 1.6 arabayla hız yapmaya çalışan biri değilim bana 120-130 rahat gitsin yeterli

  13. #13

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Torkun yeterli ise uzun son dişli takarsın.
    Aynı şanzımana uzun son dişli takarsan aynı devirde hızın artar ama muhtemelen son hızın düşebilir, hızlanman yavaşlar. Torkun olmadığı için son viteste yüksek devir çeviremezsin.
    120-130 gidersin her koşulda bence.
    Senin stock otomatik şanzımanın son dişlisi bence bayağı uzundur, zaten bir şekilde değiştirmen gerekir.
    Netten baksana senin son dişli ve 328i son dişli oranları ne?
    Okumadan imzalamam.....

  14. #14
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Torkun yeterli ise uzun son dişli takarsın.
    Aynı şanzımana uzun son dişli takarsan aynı devirde hızın artar ama muhtemelen son hızın düşebilir. Torkun olmadığı için son viteste yüksek devir çeviremezsin.
    120-130 gidersin her koşulda bence.
    Senin stock otomatik şanzımanın son dişlisi bence bayağı uzundur, zaten bir şekilde değiştirmen gerekir.
    Netten baksana senin son dişli ve 328i son dişli oranları ne?
    şuan araçta m40 1.6 motor var 318is pistonları takılı kapak taşlanmamış şuanda torku hp si nekadardır bilemiyorum hiç dyno testine sokmadık ama aynı şanzımanı bmw 325 ve 525 de kullanmış zaten şanzımanın dökümanlarındada yazıyor a4s310r şuan üzerindeki şanzıman otomatik baya araştırdım son dişli oranlarını bulamadım sadece 1-2-3-4-5 ve geri vites oranlarını bulabildim

    bu üzerindeki şanzımanın dişli oranları



    buda soldaki 316 sağdakide 328 manuel şanzımanın oranları


  15. #15
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi şöyle bir bilgi buldum takmak istediğim 328 şanzımanının oranlarını şu şekilde vermişler yabancı bir forumda a4s310r benim şanzımanınkini bulamadım

    Manual: ZF S5D 320Z
    1 4.21
    2 2.49
    3 1.66
    4 1.24
    5 1.00
    R 3.85
    Final drive ratio 2.93:1

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben senin son dişlini 4.44 olarak gördüm nette bir yerde. Bu değerlere ve lastik çapına göre her vites 1000 devir hızını hesaplayabilirsin.
    Okumadan imzalamam.....

  17. #17
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman 4.44 kesinse
    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı
    bu formüle göre hesaplıyorum tekerlek yuvarlanma dairesi 1,987mt çıkıyor lastik çapım 215/35/18

    Hız = 1,987mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60
    bu formüle görede 3000 devire göre hesaplıyorum
    A4S310R şanzımanı ile son hızı 111,88 kmh çıkıyor

    Otomatik: ZF A4S310R
    1 2.40
    2 1.47
    3 1.00
    4 0.72
    R 2.00
    Final drive ratio 4.44

    328 şanzımanı ile yine 3000 devir son hız yine 122,06 kmh çıkıyor

    Manual: ZF S5D 320Z
    1 4.21
    2 2.49
    3 1.66
    4 1.24
    5 1.00
    R 3.85
    Final drive ratio 2.93


    bulduğum değerler bunlar şimdi 1.6 motora bu 328 şanzımanını taksam dahamı iyi olur dahamı kötü bilemedim son hızı artıyor fakat bu hıza ulaşmak için diğer şanzımana göre torkun dahamı fazla olması gerekiyor orjinal M40 1.6 motor 102 hp 141 nm bu torku 4.250 devirde veriyor benim motorda 1.8is pistonu olduğu için dynoda 115 hp çıktı torkunu hatırlamıyorum tabi dyno nekadar doğru değerler verdi bilmiyorum

  18. #18
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada birşeyi daha merak ettim aşşağıdaki değerlere göre hangi motoru takmak daha mantıklı olur birisi tek vanos birisi çift vanos bildiğim kadarı ile

    Engine---Displacement----------Power-----------------------Torque---------------------Redline---Year
    M52B28-----2,793 cc (170 cu in)---142 kW (190 hp) @ 5300-----280 N·m (210 lb·ft) @ 3950---6500---1995
    M52TUB28--2,793 cc (170 cu in)----142 kW (190 hp) @ 5500----280 N·m (210 lb·ft) @ 3500---6500----1998

  19. #19
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hesapladığınız üzere 3.28 daha uzun oranlı şanzıman olduğu için son hız artacak ,
    hızlanma yani ivme azalacak. Aşırı yavaşlar vs diyemem bilmiyorum ama işin teknik kısmı budur ; son hız artacak , aynı devirde daha yüksek hızda olacaksın ancak ivme kaybı olacak. 80-120 8 saniyeyse 9 mu olur 10 mu olur ne kadar etkiler bilemem
    -Fırat

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •