User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Mini Cooper Otomatik Vites şanzıman yağ ve filtre değişimi ,

  1. #1

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    67
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mini Cooper Otomatik Vites şanzıman yağ ve filtre değişimi ,

    2002 R50 Kasa Otomatik Mini Cooper için hangi tip şansızman yağı kullanmalıyım ?

    180 bin km de otomatik şanzıman yağını değiştirmek istiyorum genelde değişme diyor çoğu kişi ama için rahat etsin die değiştirme taraftarıyım daha önce değiştimi bilmiyorum.

    Bu konuda bir yağ marka maliyet varmı ?

    Filtre değişimi için motorun inmesi gerekiyormuş doğrumu ?

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzıman filtreniz şanzıman yağ karterinin içinde. Motorun, şanzımanın veya şanzıman yağ karteri haricinde herhangi birşeyin inmesine gerek yok.

    Detayları, aşama aşama yapılışını şu adresten görebiliriniz;

    Pelican Technical Article: MINI Cooper - Automatic Transmission Fluid Change

    Filtre fiyatınızı kesin olarak bilmiyorum. Ortalama bir otomatik şanzıman filtresi 50TL civarında olur.

    Fluid flush yani yağın tamamının değiştirilmesi için özel ekipman veya özel teknikler gerekir. Normalde tapadan yağın yaklaşık yarısını boşaltabilirsiniz.

    Değişimin gerekliliği ayrı bir konudur. Farklı görüşler vardır. Ben değiştirmekten yanayım. Ancak flush, yani tam değişimden.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanziman cvt mi?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  4. #4

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    67
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şanzıman filtreniz şanzıman yağ karterinin içinde. Motorun, şanzımanın veya şanzıman yağ karteri haricinde herhangi birşeyin inmesine gerek yok.

    Detayları, aşama aşama yapılışını şu adresten görebiliriniz;

    Pelican Technical Article: MINI Cooper - Automatic Transmission Fluid Change

    Filtre fiyatınızı kesin olarak bilmiyorum. Ortalama bir otomatik şanzıman filtresi 50TL civarında olur.

    Fluid flush yani yağın tamamının değiştirilmesi için özel ekipman veya özel teknikler gerekir. Normalde tapadan yağın yaklaşık yarısını boşaltabilirsiniz.

    Değişimin gerekliliği ayrı bir konudur. Farklı görüşler vardır. Ben değiştirmekten yanayım. Ancak flush, yani tam değişimden.
    Osman arkadaşım öncelikle bu konuda yardımcı olduğun için teşekkkür ederim , genelde ustalar depişmesinin gereği olmadığı ve filtenin değişiminin zor oldugu kanatinde 180 km olan aracımında bende zamanı geldiği düşüncesindeyim o açıdan değiştirme taraftarıyım.

  5. #5

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    67
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanziman cvt mi?
    Cvt şansızıman ,

    Mini CVT'lerin parasını geri ödeyecek!

    BMW, isyanlardaki Mini müşterileriyle anlaşma yoluna gitti. Davalar, 2001 ve 2006 yılları arasında üretilen R50 kasa kodlu Mini Cooper araçların CVT şanzımanlarında yaşanan sorunlardan dolayı açılmıştı.

    Bu hataların servis bakımlı olan birçok problemsiz araçta bile ortaya çıktığı biliniyordu. Söz konusu Mini modellerindeki arızaların şanzımanla sınırlı kalmadığı da söylenenler arasında.

    Topclassactions.com'a (toplu davalarla İlgili yayın yapan bir site) göre BMW bu hataları müşterilerden saklamakla suçlanıyordu. 2001 yılında açılan ilk davayı 4 ayrı dava daha takip etmişti. Şimdi ise mahkeme hakiminin uzlaşmaya onay vermesiyle birlikte Mini, 6000 ile 9000 dolar arasında değişen tamir maliyetini 1200 müşterisine ödemeyi kabul etti.

    Anlaşmaya göre Mini kullanıcılarına, araçlarını BMW ve Mini yetkili servisleri dışında tamir ettirmek istemeleri halinde 4100 dolar ödenecek. Araçlarını değer kaybıyla satan kullanıcılara ise 2000 dolar fazla ödeme yapılacak. BMW ve Mini'nin kendi servislerinde araçlarını tamir ettirme yoluna gidenlere ise 5 yıl/150.000 km garanti verilecek.

    Acaba bu durumdan yararlanma ihtimalim varmı dersin ?

  6. #6
    orcunn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DVR_VTS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cvt şansızıman ,

    Mini CVT'lerin parasını geri ödeyecek!

    BMW, isyanlardaki Mini müşterileriyle anlaşma yoluna gitti. Davalar, 2001 ve 2006 yılları arasında üretilen R50 kasa kodlu Mini Cooper araçların CVT şanzımanlarında yaşanan sorunlardan dolayı açılmıştı.

    Bu hataların servis bakımlı olan birçok problemsiz araçta bile ortaya çıktığı biliniyordu. Söz konusu Mini modellerindeki arızaların şanzımanla sınırlı kalmadığı da söylenenler arasında.

    Topclassactions.com'a (toplu davalarla İlgili yayın yapan bir site) göre BMW bu hataları müşterilerden saklamakla suçlanıyordu. 2001 yılında açılan ilk davayı 4 ayrı dava daha takip etmişti. Şimdi ise mahkeme hakiminin uzlaşmaya onay vermesiyle birlikte Mini, 6000 ile 9000 dolar arasında değişen tamir maliyetini 1200 müşterisine ödemeyi kabul etti.

    Anlaşmaya göre Mini kullanıcılarına, araçlarını BMW ve Mini yetkili servisleri dışında tamir ettirmek istemeleri halinde 4100 dolar ödenecek. Araçlarını değer kaybıyla satan kullanıcılara ise 2000 dolar fazla ödeme yapılacak. BMW ve Mini'nin kendi servislerinde araçlarını tamir ettirme yoluna gidenlere ise 5 yıl/150.000 km garanti verilecek.

    Acaba bu durumdan yararlanma ihtimalim varmı dersin ?
    Borusan ile görüşmeniz doğru ama hiç sanmıyorum
    Ankara

  7. #7

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    67
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orcunn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Borusan ile görüşmeniz doğru ama hiç sanmıyorum
    Böyle bir durumun TR olmaması kaçıncı Dünya ülkesi olduğumuzu göstermekte cidden garip bir durum .

  8. #8
    Wankel Batu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    istanbul/Stuttgart
    Mesaj
    522
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni mini s lerde hangi marka sanziman kullaniliyor?
    Best German Engineering

    Vorsprung durch Technik

  9. #9
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Wankel Batu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni mini s lerde hangi marka sanziman kullaniliyor?
    zf olabilir mi ?

  10. #10
    Wankel Batu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    istanbul/Stuttgart
    Mesaj
    522
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zf nin sitesinden baktim ama göremedim miniyi
    Best German Engineering

    Vorsprung durch Technik

  11. #11
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    R53 ve R56 S'ler Aisin kullanıyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •