Kullanım kılavuzunda yazan viskoziteyi pek değiştirmemek lazım.
Yarı sentetik kullanılır kullanılmasına da, yağ değişim periyodunuz kısa ise kullanılır. 3.000-5.000 km arası mesela.
9000 rpm çeviren ve sert kullanılan arabada aynı yarı sentetik yağı 15.000 km kullanmamak lazım örnek vermek gerekirse. Tabi yağ ısısı ne alemde bunu da bilmek lazım.
Ucuza kaçmayıp tam sentetik kullanmak en doğrusu
arkadaşım sen 500.000km giden bir vtec gördünmü hayatında ? Ona bakarsan roll yapan drag yapandanda araba alma yapmayanın arabası daha uzun ömürlü olur çünkü yani böle saçma bişi şuan söylediğin..
senin aracına 5-40 iyi gelmiş olabilir ben 5-40 la yağ yakan 10-40 la kendine gelen araçta gördüm ona bakarsan onada 10-40 yarıyor vs vs bu uzar gider olayın özü yağın markasıdır. a markası 5-40 ı 60-70 tl ye satar b markası vardır 10-40 ı daha da pahalıya satar ama aralarında kalite farkı vardır sen gider 5-40 diye ucuz diye alırsın ben 10-40 koyarak çok daha sağlıklı bir motorla gezerim yani bu olay öle yağın inceliği kalınlığı sentetiğindede bitmiyor anlayan anlamıştır zaten ben sıfır motora 10-40 koyupta sorun yaşayacak bir motor görmüyorum bu kadar basit senin aracın 10-40 koyunca sesi bi acayip oluyorsa aracının bir yerleri arızalı bi süre sonra düzeldi dediğin yağdada aynı olay başlayacak bu kadar basit.
Konuyu açan arkadaşın iyice kafası karışmıştır herhalde. Açıklık getirelim olaya. Yarı sentetik olan 10w40 ta kullanabilirsin tabi. Kullanılmaz diye birşey yok. Ha nolur, minimum koruma sağlamış olursun. O da nedir, örnek veriyorum 5 üzerinden 2. Piyasadaki bilinen markaların tam sentetik herhangi bir yağı(5w40, 0w40, 5w30, 0w30, 5w50 vs)'nı kullanırsan da maksimum koruma sağlamış olursun. O da nedir 5 üzerinden 4. Hatta motul markasının POE bazlı 300v serisi 5w40 tam sentetiğini kullanırsan tam koruma sağlamış olursun. Tam sentetik yağlar, yarı sentetik yağlara göre; akma direnci daha stabildir, da kararlı yağlama yapar, yüksek ısıya dayanıklıdır vs diye avantajları çoğaltılabilir. Yağın markası da önemli tabi. Burda kalkıpta merdiven altı üretimi sözde tam sentetik 5w40'la castrolün, mobil'in yarı sentetik 10w40'ını kıyaslamıyoruz. Benzer kalitede markaların ürünleri arasında herzaman tam sentetik yağ çok çok daha kalitelidir. Gırtlak yüklü sti'a 10w40 koyup, devir dönüp motorun sağlıklı olmasını beklemek saçma bi tez olur. Çok zor değil, küçük bi araştırmayla her bilgiye ulaşabilirsin.![]()
vti lar için katalog verisi 0/30 olarak biliyorum. Servis katalogu bu sekılde.
Jackson Racing Supercharger Setup / Nardo Fn2 TypeR
kafa acıkca söleyim karışıyor fakat sunu daha iyi örendim vti de her zaman tam sentetik bnm se bu formda sadece sorduğum ve merak ettiğim bp nin 10 40 yarı sentetik yağı vtide ne tepkime yapar yorumlarınız için tesekkürler tam sentetike nazaran daha mı cok yakar
kardeşim sık sık 8000 devir dönerek kullanılan aracın yataklarından tut segmanlarına kadar 3000-4000 normal devrinde kullanılan araçtandaha fazla aşınma yaratacağını bilmeyecek kadar tecrübesizsen ben sana bişi demem zaten konuşmaya gerek yok neyi tartışıoz kisensin der geçerim.. aman nolur benden araba al sen almasan kim alacak vah vah
![]()
Drag roll yapan arkadaslarda zaten her dakka 8 bin donuyor.hatta roll mekanina gidene kadar 1.vites 8bindd cevirup motor isitiyorlar.komiksin. senin aracinla isim olmazda senin gibi dusunen adamla hic araba muhabbetim olmaz.senin kullandigin megane duzgun kullanirsan 300_400 bin yapacakken.sen nasilsa okadar kullanmicam diyip ona gore kullaniyorsan.roll yapan duzgun yag kullanan adamdan daha tecrubesizsin bilincsizsin.dahada tartismicam seninle.mantiga bak nasilsa okadar km yapmicak,yapmicam.
Arkadaşlar bu 10w60 takıntısı ne zaman bitecek bizde.. Evet ben de subaru aracımda 10w40 kullanıyorum ama..Motul un 300v tam sentetik yarış yağı. Şimdi ben bu arabama castolun 10w40 yarı sentetik yapını koyarsam ne olur.. olmaz tabikide.. Vizikosite ve yağın kalitesi birbirie bağlı kavramlardır.
Bir arkadaş, aracı yağ eksiltiyor diye aracın eksik yağını yağcı 10w60 ile tamamladı diyor.
Bu ne cehalettir. İki farklı vizikosidede olan yağ kesinlikle karıştırılmaz. Yağın özelliği bozulur. Su koy daha iyi..
Kaldı ki ben de aracıma ne kış nede yazın 10w60 yağ koymam..koydurmam da.. kalın yağ iyidir diye sabit bir tez yok. Arabanın üreticisinin verdiği toleranslar dahilinde kullanım şartlarına göre biraz daha kalın yağa geçilebilir. Japonlar yazmış 99 yılında 10w40 yağ, ilerleyen yıllardaki ürettikleri STI larda 5w30 yağ demiş kitapcığında. Şimdi bu arabayı üreten japonlar hangi yağ kouylacağını bilememişmi? Bizler çıkıyoruz 10w60 diyoruz.. İyiki reklamlarını gördük yani.. iyiki içilen birşey değil. bir atasözü vardır. Arap yağı bol bulunca kı..ına sürermiş. derler ya...
Evet konuyu açan ve diğer arkadaşlarda yardımcı olması açısından linki verilmiş ilk 3 konuyu incelerse yardımcı olacaktır. Her arabası olan buraya aracım için hangi yağ koyayım şu iyimi bu iyimi diye soruyor. Aşalım artık bu konuları.
Konuyu açan kardeşim...,
Araban 20000 km yi açmış.. Fabrika 10w40 mı diyor..? KM den ve yüksek devir çevirdiğin için Tam sentetik 5w50 yağ koyarsın.Kinetik visikositesi 10w40 yağa göre daha kalındır.ve tam sentetik yağ olduğu için de kalitelidir. Bakarsın yağ eksiltiyormu diye.. Halen yağ eksiltiyorsa koyarsın 300V 15w50 motul yağı.. bakarsın rahatına.
60 numara yağ visikositesi subaruda bile konuya alınmamış. Ferrariye bile Almanyada shell helix 10w40 kullanıyorlar...Bizler 0w20 fabrika önerisi olan 50000 km deki bile araçlara 20w60 katan bir toplumuz. .. bire bir şahidim..Neymiş daha iyimiş. Arabayı üretenler gerizakalı ya..Düşünün artık..
Arabanın kanı yağdır...koyuyoruz kalın yağı.. sonra yok iticiler, yok yataklar.. vs v.s. İnsanda bir makinedir ve pompası kalptir. Hadi bakalım kanın kalın olsun...ayakta duracak veya uzun yıllar yaşayacak olan adam tanımıyorum.
Güzel yazmışsınız, geneline katılıyorum. Fakat 300v zorunluluk değil. Tamam double ester mevzusu güzel de özellikle 3000-5000 km de bir yağ değiştiriyorsanız gereksiz masraf. Minimum 10.000 kullanımda amorti edecektir.
heleki 0w30 yağ tavsiyesi olan vti bir araçta 15w50 bile kalın..
ben durumu öztlemeye çalıştım sadece .60 numara yağ nedir ya...?? benım aracımda rodajdan sonra 10w60 yağ kullanılmış. forged piston sesini bilmeyen yoktur.. etek sesi gelir ve normal derler. 300v 10w40 koydum motordaki piston etek sesi kesildi..
Tamam bu 10w60 yağı kullanılsın diye üretmişler ama yol arabaları için değil.
0w30 tam sentetik bir yağdır. Tam sentetik tavsiyesi olan bir araçta yarı sentetik yağ kesinlikle koyulmaz.
0w30 mu
bunu izleyen kalın yağ scalası;
5w30
5w40
10w40 (300v )
5w50
15w50
sonrasında motormu yaptırırsın bilemem...
Doğru; çok kalın yağa geçmek sadece geçici çözüm yağ eksiltiyorsa..sekmanlardan yağ eksiltmesin derken iticilere yataklara zarar verip yok yere pompayı yormak içten bile değil.
Dou arkadaşın yazdığı konuya ise... o kadar kaliteli yağ koyarsak zaten yağ deşim aralığı uzayacaktır. Türkiyede yarı sentetik yağların servis değişim aralığı 10000 km civarında. bende bir aralar duster vardı yağ değişim aralığı 20000 km deydi.
300v gibi kaliteli bir yağ zaten özellğini 3000 -5000 km de normal stok atmosferik bir araçta yitirmez..
Kendi görüşüm ve deneyimlerim...
Saygılar..
Aslında 10w-60 ın ne kadar kalın bir yağ olduğunu şöyle göstermek lazım
Motul 300v 5W-30
Viscosity grade SAE J 300 SAE 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.859
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 64.0 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 165
Pour point ASTM D97 -42°C / -43.6°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
TBN ASTM D2896 7.97 mg KOH/g
Castrol TWS 10W-60
Density @ 15˚C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.853
Viscosity, Kinematic 100˚C ASTM D445 mm²/s 22.7
Viscosity, CCS -25˚C (10W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 4879
Viscosity, Kinematic 40˚C ASTM D445 mm²/s 160
Viscosity Index ASTM D2270 None 173
Pour Point ASTM D97 °C -39
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C >200
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 1.29
100 derecedeki viskozitesi 10w-60'ın iki kat daha fazla. Soğuk viskozitesinde (40 derecede) ise durum daha da vahim, 2.5 kat daha kalın bir yağ 10w-60. İlk çalıştırmada ortalama 15-20 derece arasında olduğunu varsayarsak bu fark daha da açılıyor. Daha soğuk havalardan hiç bahsetmeyeyim
Daha kalın yağ daha koruyucu olmasından ziyade, motoru daha çok yormak anlamına geliyor çoğu zaman.
verdiğiniz bilgiler için tesekkürler
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)