User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Hararet göstergesi sürekli 90da sabit mi kalmalı?

  1. #1
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Hararet göstergesi sürekli 90da sabit mi kalmalı?

    arkadaşlar merhaba,
    linkinide vereceğim vw forumunda hararet göstergesi 90 derecede sabit mi olmalı böyle bir konu gördüm dahil oldum.yazılanlar bana mantıklı gelmedi herkes hareretin 90da çakılı kalacağını söylemiş. oradada yazdım. benim aracım mesela. ısınıyor gayet güzel sorun yok. düz yolda aracı rahat bir şekilde kullandığımda hareret hiç 90 ı bulmuyor 85 falan. yokuş aşağı viteste inerkende hareret mesafeye göre 80e kadar inebiliyor. sonrasında gaz verdiğimde yine 90 a yakın duruyor. dur kalk trafikte 90dan aşağı inmiyor çakılı kalıyor.pek trafikte kullanmadığım için bilmiyorum detayını. isteyen o forumdaki cevaplarıda okuyabilir.kısaca herkes bana seninde termostatın arıza diyor.bana mantıklı gelmedi sormak istedim.sonuçta araçta yokuş aşağı patlama olmuyor soğumasıda normal değilmdir. uzun yolda 1.6tdi caddy kullandım daha 1000 km de araç ne yaparsam yapayım 90dan aşağı düşmedi hareret.amcam servise sordu normal demişler. birde bizim araçta fan çift kademe çalışıyor yani araç çalışır çalışmaz fan yavaş devirde dönüyor. fan açma tabiri yaşandığında hızlıca dönüyor. sanırım bizim araçta çalışma sistemi böyle passatta. konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum.ve benim araçtaki olayda normalmdir yoksa termostatmı arızalı ona göre bakım zamanı termostatı değiştiririm.

  2. #2
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.402
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede senin termostatında sorun var

    eskiden benim corsa c aracımdada dediğin olay oluyordu , şehir içi dur kalkta sabit 90 açık yolda 70 e kadar düşüyordu
    Livestrong





  3. #3
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bak sende dedın 70 e kadar düşüyordu diye. yanı termostatın acıyor sonrada açık kalıyor. benımkı 80 den aşağı hiç düşmedi

  4. #4
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim a3 te de var bu durum , hele uzun yolda rüzgarı yedi geçen ay , hava 0 derece civarıydı 160 170 li km kerde bile 60 ı zor gördü , şuandada trafikte 90 hızlanır rüzgar yerse 70 80 civarıSanırım bozuk termostat

  5. #5
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler bu normal suankı havalarda kı hatta ben yazın bıle yuksek hızlarda hafıf egımlı yollarda gaz vermeden seyır ederken bıle 90dan 80lere kadar rahat dusenılıyor aracımın bırı renault dıgerı corolla kı cogu aracımda da boyleydı kısaca sorun yok
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  6. #6
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok abartılacak kadar düşmüyorsa bence sorun yok. Benimki 90dan 80e düşüyor en fazla. Şehir içi sabit hep 90.

  7. #7
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beklediğim cevaplar bunlardı. şuan zaten normal ama benim yazında böyle sanırım fan sürekli döndüğünden. neyse boşuna termostat değştirmicem.ama şu caddy nin hareretini merak ettim nie hiç düşmedi

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ideali ve istenen 90 derecede sabit kalmasıdır fakat bu mümkün olamaz
    özellikle uzun sürüşlerde önden gelen hava sıcaklığı 80 hatta 75 derecelere kadar düşürebilir, bu birazda havanın sıcaklığına bağlı.
    Daha fazla düşmüyorsa kafaya takmayın.

    * Gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman uzun süren aşağı meyilli dağ inişleri gibi yerlerde araç vitesteyse enjektörler tamamen kapatılacağından motorun ısınması tamamen durur, bu sıcaklığın extra düşmesine denen olur, 50 derecelere bile iner.

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kadir kesinlikle termostat arızalı senin o araçta hararet bir kere 90 a oturur ve sabit kalır.

    soğutma sıvı ısısı 86-93 aralığında bile olsa mesela ibre 90 gösterir ama dediğim gibi ısı sabit kalmalı
    RACE WERKS

  10. #10
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    serdarcım maxi abinin(ismini bilmiyorum). dediği olaydan dolayı olamazmı düşüş?

  11. #11
    Burak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya/İstanbul
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçtan araca değişiyor. Connectte 90'a cikiyor ve asla oynamıyor. Astrada 92-95 arasında gidip geliyor. Uzun yolda 90'in altına inebiliyor. Termostati değiştirmeden once 60-70'lere kadar iniyordu. Cok fazla düşüyorsa ve zor ısınıyorsa termostat kaciriyordur.

  12. #12
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış hatırlamıyorsam en ideali aslında (Benzin için) 95 derecedir. Bu ısı benzinin en verimli yanma ısısı. Yani 90-95 dereceden aşağı düşerse yakıt safiyatı artacak çiğ benzin yakılacaktır.

  13. #13
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat arızalı olsa ısının sürekli artması gerekmez mi yani fan ı açan şey termostat değil mi pek bilmiyorum sistem nasıl işliyor

  14. #14
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat arızalı olunca kapanmıyor ve su sürekli devirdaim yapıyor. Dolayısıyla radyatörde soğuyan su motoru soğutuyor.

  15. #15
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Foto vuldum hatta.bizimki baya sıkıntıymış , ist ank arası , en az 200 km yapışmıştır

  16. #16
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostattan ziyade gösterge müşürü de arızalı olabilir.

  17. #17
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Termostat arızalı olunca kapanmıyor ve su sürekli devirdaim yapıyor. Dolayısıyla radyatörde soğuyan su motoru soğutuyor.

    hee anladım benim su sürekli devir daim devirdaim yapınca genleşme kabında çok rahat gözüküyo çünkü ordan aklımda kalmış bi problem olabilr mi die merak ettimde herşey normal devirdaim yetior zaten çok nadir fan açıor araba oda yazın çok dip gaz dur kalklı gidince sahil yolunda falan

  18. #18
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim termostat arizaliymis hakli ciktiniz tesekkur ederim.arac cok kisa surede isindi soguga ragmen 90 da cakili durdu. Uzun yokuslarda dusup dusmedigini gozlemleyip buraya yazacagim

  19. #19
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben pazartesi gece saat 12de yola çıkıp ankaraya gittim ertesi günde geri geldim. Isı arada 80derecelere düşüp sonrasında 90'a sabitlendi. Havanın sıcaklığıda çoğu yerde eksilerdeydi. Bence normal ufaktan düşmesi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •