Yorumlarinizi bekliyorum bundan once actigim konular hep karsilastirmaydi sedece impreza hakkinda bi konu acmak istedim...
Yorumlarinizi bekliyorum bundan once actigim konular hep karsilastirmaydi sedece impreza hakkinda bi konu acmak istedim...
GC8 hastası olarak; Alınır ama aracın temiz kazasız ve motorunun özellikle 100 000 km civaronda olması şart. nedenine gelince;
Bizler türkiyede bu arabalara gerekmediği halde 10w60 yağ kullanıyoruz. Bunu her imprezacıya sorsan 10w60 abi der başka birşey demez.Haliyle fabrika çıkışı 5w30, tercih edilen 10w40 yağ kullanılması fabrika tarafından tavsiye edilen bir araca sen kalkarda 10w60 veya 20w60 koyarsan haliyle yağlama kalitesini düşürür ve motoru ömründen önce bitirirsin. Benim 160 000 km de motorun yatakları bıaktığı gibi. Buna ek olarak yurtdışındaki yağ kalitesiye türkiyedeki yağ kalite farkını da ilave edersen aracın 200000 km leri görmesi hayal olur. istisnalar hariç.
Bu nedenle düşük kilometreli , benım aracım gibi motoru komple değiştirilmiş ve kazasız olması kaydıyla çok yüklemeden keyfini çıkaracaksan alınabilir. benım aracınsadece yatakları arızalı olmasına rağmen komple subaplarına kadar forgetledik. blok değiştirip karterine kadar da değiştirdik. Hassas araç. Orasını yapıtırıp başka yerini yaptırmazsan olmaz.
Aracın yağı kandır. nasıl bir insanda kan yoğunlaşiınca kalp krizi tehlikesi oluyorsa; motordada böyle.. Adam sıfır motora yine 10w60 yağ koymuş nasıl kızdım..yine lütfetmiş 20w60 koyacaktı da.. 10w40 motul tam sentetik yağlar var..değiştireceğim en kısa zamanda..Subaru bile yaz yarışlarında 15w50 yağ koyuyor. Derki kitapçığında araç çok zor çöl şartlarında veya yük çekme işlerinde kullanılıyorsa max 15w50 yağ kullanın der.. 60 numara yağ nerden çıktı onu anlamış değilim.
Yaptığımız en büyük hata bu arabalara kalın yağ koymak..Bu nedenden dolayı kriterleri sen değerlendir.
Şanzumanı dog veya komple Sti yürüyen bir araba alman seni 2 büyük derdinden birinden kurtarır
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
Peki abi şimdi size bişey sorucam izninle.
Genellikle Subaru satan kişiler aracı stocksa çok iyi pazarlıyor. Yani mesela araç temizmi diye sorduğun zaman bunca zaman hep stock kullanıldı zorlanmadı diyorlar.
Çoğu araç 140-150-160 bin km'de ki buna WRX ve STİ da dahildir.
Stock bi Subaru'nun mu piyasası iyidir forget Subaru'nun mu? Ya da hangisini almak daha mantıklı? Sadece stock gezicem diyip stock bi Subaru aldığın zaman ne ibi sıkıntılar yaşayabilirsin ki? Neticede japon arabası yani.
Bir diğer sorum yetkili serviste GC8'e hangi viskozite yağ koyuyorlar peki?
Subaru alınacaksa özellikle Gc8 mutlaka referanslı bir garajın yaptığı araba alınmalıdır
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
ben 2 senedir hemen hemen stock biniyorum rutin bakımları hariç bir problem çıkartmadı eksikleri mevcut tabi yaşı itibarı ile boyası.Ancak koray abinin dediği gibi bilinen bir garaj,bilinen bir kişiden alınmalı bir gc8.
Kimse kimseyi kandırmasın
Bahsettiğimiz araçlar 17-13 yaş arasında araçlar. Hatta 25 gün sonra 18-14 yaş
ve metal yorgunluğu diye bir gerçek var![]()
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
Mekanik olarak aslinda butun subarular fabrika cikisi olarak cok saglamdir.
Ancak arkadaslarin dedigi gibi en yeni gc8 2000 model ya ni 14 yasinda. Bir cok kez el degistirmis durumda. Ayrica Turkiye'de bir cok degisti bu donem icerisinde. Mesela 2000 de 98 oktan benzin yok iken 2006 yilinda Turkiye de 98 yaninda 100 oktan bile benzin vardi. Simdi ise 97 oktan ile yetiniyoruz.
Ben WRX'imi 2010 da satin aldigimda abartmiyorum eksozunda civatasina kadar orjinaldi anahtar degmemisti. Ben boyle 1 sene danayanbildim. Prodrive susturucu ile ise giristim.
Demek istedigim Subaru'ya standart olarak binemek zor. Cunku ugrasmasi cok keyifli bir arac. Ancak ugrasirken GC8 zamaninda Turkiye'de tuning konusunda taslar yerine oturmamisti. Dolayisi ile bir cok arac da bu tecrubesizlige kurban gitti.
Ozetle Subaru'nun her araci alinir ancak aracin ne durumda oldugu cok onemli yas ve bir cok el degistirmesinden dolayi.
Yag konusu ise cok tartismali. 5w30 veya 10w40 yag ile turbo subaru kullanip yag hareretini ve basincini izlemek lazim. Ben 5w50 kullaniyorum, yag harereti ve basincini takip ediyorum cok sakin kullanimda 10 dakkikadan az sure icersinde yag hareretim normal seviyelere geliyor.
Turkiye'de Subaru camiasinda olusmus tecrube var bu konuda ve tecrubeyi gormezden gelmemek lazim. Eger bunun aksi uygulanip basarili olursa denenebilir.
Men plan God laughs...
I have reset it....Aal izz well....
Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
bu yağ konusunda anlaşamıyorum insanlarla
20w-60 yağı adam 24 saat lemans yarışındaki arabalar için üretmiş.
(açıklamalarını okuyunuz) .. bu araçlar milyon dolar pahalı şeyler.
24 saat yarışı demek aracın hiç durmadan 24 saat tam gaz gitmesi demek.
ve o arabalar 120hp değil biliyorsunuz.
hani bilmiyorum kaçınız istanbuldan adanaya tam gaz gidip geri dönüyor?
motul, ralli araçları için bile 5w-30 yağ tavsiye etmiş.
10w-40 neyinize yetmez?
10w-60 da çok farklı değil, bence gereksiz
sizin altınızda ne var? hks blow off takılmış araç?
bırakın artık uzay mekiğine biniyorum edalarını
dünyada türkiye kadar yağ israfı olan bir ülke vermı bilmiyorum valla
yağdaki kalite = akışkanlık demek değilki
10-60, 5-40 dan dahamı kaliteli sanıyorsunuz?
bunlar sadece soğuk motorda ve 100 derecedeki motordaki akışkanlıkları gösteren değerler. Kalite başka bir şey.
Gc8 için alınırken bakılması gereken özellikleri yazmışlar.Gc alırken eski bir araba aldığınızı sakın unutmayın.Buna göre çıkardığı sıkıntıları aaa bu ne diyip bezmeyin.Düzgün yapıldığında çokda sıkıntısız olabilir.
Yağ seçimi mevsime ve setupa göre değişir.
Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz
TR deki yağların kalitesiz olduğu söylentisi nereden çıkmış, kimin bu konuda araştırması çalışması olmuş ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Om42 ;Arkadaşa ve sizlere şöyle bir örnek vereyim. benım Almanyada yaşayan arkadaşım var. Kendisinin bir spor arabası mevcur ve 300000 km lerde. Almaynayadaki Shell firması ağer shell yağ kullanıp motorda yağdan dolayı motor arızası çıkarsa Shell motorun arızsını üstleniyormuş. haliyle Arkadaşım Türkiyeye bu spor arabayla geldi. ve türkiyede shell marka yağı değiştirmiş. araba kısa zamanda motorun içinden ses gelmiş.. Direk Almanya Shell i aramış. Almanyadaki shellin dediği ise şu. Bizim türkiyedeki shelle hiç bir bağlantımız yok, sadece isim hakkı var demiş. Bulgaristan sınırını da geçinde avruba standartlarında üretilen yağla değiştirimiş.Almanyada çöp bidonunda eğer yağ bidonu görürlerse yetkililer 10000 euro ceza kesiyormuş. Eğer arabadan yağ akarsa yola özel bir ekip gelip o toprağı kaldırıp imha ediyormuş. Bir gün türk aklı arkadaş klozete arabadan çıkan yağı dökmüş ve yaptıysam temizleyemedim, o blge su tutmadı diyor. Türkiyede yağlar yollaar dökülüyor diyor..haliyle yağın kaliteside düşük diyor. ve elime döktüğü yağı temizleyemedim. Yağ filmi direk yapışıyor Ama türkiyedeki yağı sabunla çıkarabiliyorsun.
2 konu ise verdiği örnek Almanyadaki Ferrarilere bile 10w40 yağ koyuluyormuş.
Maxi ye bu konuda katılıyorum. Motulun sayfasına girerseniz eğer 10w40 ın subaru tarafından 15w50 yağın ise prodrive yani, yarış arabaları için tavsiye edildiğini açıkça görebilirsiniz. 20w60 ise le mans yarışları için üretilen bir yağ. 250 bg lik araç sonuçta Maxi nin dediği gibi uzay mekiği değil. Havalara girmenin lüzumu yok. Subarunun kitapçığında bile 60 numara yağ yazmıyor.
Subarunun kol yatak boşlukları çok incedir. kalın yağ koyarsan ilk çalıştırmada ve yağ ısınıp incelinceye kadar yağlama kalitesi düşük olarak yol alırsın. Zaten derler ki. 10w60 yağ kullanan subarucular ama yağ ısınmadan basma motoru kırarsın. EEE ben yağ incelecek basacağım diye bekleyeceğime neden ince yağ kullanmayayım. Ki yağ ısınıncaya kadar da kötü yağlamadan dolayı motorun ömründen çalması cabası.
Arabamın sol kapısında etiket var. derki ; arabayı performanslı kullandığınızda 30 sn rölantide çalıştırın der. Dememiş ki adamlar aman yağ ısınmadan basmayın..:-) Konu bu kadar net ve açık..
Stok veya forget bir araba arasında fark varmı dersen;
Forget motor nasıl yapılmış kim yapmış ne kadar iyileştirilmiş. Dediğim gibi benımde yataklar bıraktı. Ben komple blok subap dahil yağ karterine kadar değiştirdim. Sen rektefiyeye sokar; altını yapar üstünü bırakırsan mutlaka başka bir yerden sorun çıkaracaktır.
Ayrıca ben 8:1 den 8,5:1 sıkıştırma forget motor değişti. Orjinal turbo ve basınçla 95 oktanda Log aldım vuruntusuz , Gayet de güzel yürüyorum. 100-200 ümde 15,4 sn. daha da düşürebilirim.
Arkadaşların dediği gibi. Sonuçta eski araba alıyorsunuz. Ben forgetlenmiş araba almam..ne yapıldığını nasıl yapıldığını bilmem, Yüksek km li araba almaya da cesaret edemem. O yuzden güzelce specleri belirledim yaptırdım biniyorum. İstisnalar kaideyi bozmaz ama; yinede türkiyede modifiye sektörü tam da oturmuş değil. Değerli ustalarımızda var tabiki..Sözüm meclisten dışarı.
1. örnek yağ seçimi
2. Örnek ise arabamı toplayan usta tutturdu 12 mm hıgh flow yağ pompası koyalım. zaten benım aracım kalın yağla 160000 km 10 mm lik pompayla gitmiş.. 2008 yılında 11 mm lik pompa çıktı. takalım diyorum. Bilemem diyor. Eskiden 2 bar olan rölanti basıncım da yağ 70-80 derecelerde şu anda 3,5 bar. Daha ne 5 bar mı olması lazım. :-)
Yağ konusundaki subaru kitapçığından alınmadır... KİM NE DERSE DESİN SUBARUYA 60 NUMARA YAĞ KONMAZZZ. Kitapcık bile adını anmamış..:-) MAXI ye sonuna kadar katılıyorum. Bırakalım uzay mekiğine binme edalarını ..:-)
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)