User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: alternatör-güç ilişkisi..

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    52
    Şehir
    ANTALYA - TÜRKİYE
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    alternatör-güç ilişkisi..

    konuda teknik bilgisi olan yada bizzat deneyerek olayı yaşayanlara soracaktım: araçtaki mevcut alternatörün (şarz dinamosu) olması gerektiğinden daha az amper üretmesi yada orjinalden daha pahalıya para verip taktığımız özel dinamoların yüksek güçte amper üretmesi, aracın giderine etki edecek mi?

    yani kısacası: orjinali 65 amper olan bir araca 45 amper dinamo takılırsa yada 135 amper bir dinamo takılırsa, beygirlere +,- etkisi olacak mı?

  2. #2

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    1.465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuda teknik bilgisi olan yada bizzat deneyerek olayı yaşayanlara soracaktım: araçtaki mevcut alternatörün (şarz dinamosu) olması gerektiğinden daha az amper üretmesi yada orjinalden daha pahalıya para verip taktığımız özel dinamoların yüksek güçte amper üretmesi, aracın giderine etki edecek mi?

    yani kısacası: orjinali 65 amper olan bir araca 45 amper dinamo takılırsa yada 135 amper bir dinamo takılırsa, beygirlere +,- etkisi olacak mı?
    abi hangi araç için sordun onu belirtirsen daha iyi olur

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşük amperaj değeri olursa aracın elektrik sarfiyatına yetiştiremeyebilir sık sık arıza yapar ve akü çabuk biter.Fazla olmasının bir sakıncası yok.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verimlerini işin içine sokmazsak büyük yada küçük alternatör takmanız aşırı küçük olmadığı sürece sadece alternatörün ne sıklıkla devreye gireceğini değiştirir..
    Mesela ufak alternatör takarsanız motordan daha az güç çeker tabii ki ama belkide hiç durmadan aküyü şarj etmeye çalışacak ve zorlanacak..
    Büyük alternatör takarsanız da motordan daha çok güç çekecek ama aküyü 5dk da şarj edicek ve sonra motora yüklenmeyecek..

    Tabi büyük alternatör takınca da aküyü daha hızlı şarj edebileceği için akü ömrüne de ufak bi etkisi olacak
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    52
    Şehir
    ANTALYA - TÜRKİYE
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    90 93 New Acura Integra High Output Alternator 135 Amps | eBay

    bundan bahsediyorum? neden 135 amper yapmışlar, arabanın gücüne etkisimi olacak ki böle bişey var. müzik sistemi, 5-10 tane sub, hoparlör bağlanmasına yardımcı olması dışında..

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İhtiyaç olmuş talep olmuş demekki mesela müzik sistemi kuranlar için olabilir yada farklı ülkelere ihraç edilen modellerin daha fazla elektrik tüketen extraları olabilir.

    Ayrıca bir bilgiyi düzelteyim alternatörün amper kapasitesi arttıkça motordan mekanik olarak çaldığı güç azalır yani aracınızın oem alternatörü 50 amper ise siz buna 100 amper alternatör takarsanız motor 100 amper olanı daha rahat çevirir çünkü oem alternatörde üretilen enerjinin %100 ünü kullanıyorken 100 amper alternatörün %40 - 50 gücünü kullanmış olursunuz sistem daha rahat relax çalışır
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    52
    Şehir
    ANTALYA - TÜRKİYE
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani az olsa da güce etkisi var diyebiliriz. teşekkürler ilginize..

  8. #8
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İhtiyaç olmuş talep olmuş demekki mesela müzik sistemi kuranlar için olabilir yada farklı ülkelere ihraç edilen modellerin daha fazla elektrik tüketen extraları olabilir.
    Ayrıca bir bilgiyi düzelteyim alternatörün amper kapasitesi arttıkça motordan mekanik olarak çaldığı güç azalır yani aracınızın oem alternatörü 50 amper ise siz buna 100 amper alternatör takarsanız motor 100 amper olanı daha rahat çevirir çünkü oem alternatörde üretilen enerjinin %100 ünü kullanıyorken 100 amper alternatörün %40 - 50 gücünü kullanmış olursunuz sistem daha rahat relax çalışır


    Mekanik olarak alternatörler yüke bindikçe yani çekilen akım yükseldikçe zorlanmaya başlar.Bununda güce etki edeceğini düşünüyorum.Mesela araç aksamı 10 amper çekiyorsa biz bunu 20amper, far,kilma vs yülsekttiğimizde motor daha zorlanacak

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır öyle değil, aracın alternatörden çekeceği akım bellidir atıyorum toplamda 40 amper çekiliyorsa isterse 200 amper alternatör bağlayın yine 40 amper çeker.

    Çekilen akım ile oluşan manyetik alanın gücü ise alternatörün kapasitesi ile doğru orantılıdır mesela bir dinamo vardır 50 amper siz bundan 40 amper çekersiniz, diğer dinamoda 100 amperdir bundan da 90 amper çekersiniz aynı kapıya gelir.Çekilen akım maksimum kapasiteye ne kadar yaklaşırsa o kadar manyetik alan gücüne mağruz kalır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olayın en başına gidersek, araçların motordan kaç amper çekeceği aküyeve araçtan elektriksel olarak çekilen güce bağlıdır. Şöyleki araç sistemlerinin çalışabilmesi için gereken enerji watt cinsinden bellidir ve watt Voltaj x amper(akım) ile hesaplanır.

    Hepimizin bildiği gibi araçta aküden ne kadar yük çekerseniz okadar alternatör kullanmak durumunda kalırsınız. Watt cinsinden ne kadar watt çekeceğiniz alternatörü ilgilendiren bi durum değildir.

    Voltaj (12volt) sabit olduğundan ne kadar yüksek amper o kadar hızlı şarj anlamına gelir. Doğal olarak aküyü ne kadar hızlı şarj ederseniz motorunuzdan çalınan güce o kadar hızlı kavuşursunuz Düşük amper değeriyle de motor gücünden azar azar şarj edip bu kayıpla uzun süre harcarsınız. Yüksek amper değerli alternatöre geçmenin en büyük mantığı da budur bana göre.

    *Ben yazıyı yazarken verimleri aynı alternatörler olarak yazdım. Hangi dinamonun aracı ne kadar etkileyeceği de kaç amper olmasından ziyade 12volttaki veriminin % kaç olduğudur.

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Agırlıgı dısında aracın performansına hiç bir etkısı olmaz pozitif yada negatif. cunku alternator yuke bındıkce akım uretir. Yanı akım sureklı uretilmez cekılır....

    Ama su sekılde olursa tabıkı aracın orjinalınden daha yuksek bir alternator taknıtınız .diyelım. sağlam da ses sisitemınız var araca negatfi etkıs olacaktır.

    Ama buyuk alternator taktınız ses sisitemınız yok bu araca + hp katmaz ama çalmazda. Tabı agırlıgını ihmal edersek


    Enerji yoktan var edilemez. Vardan yok edilemez

  12. #12
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela bende ses sistemi var çoğu zaman akü zayıf kalıyor onu nerden anlıyorum araba kapalıyken sisteki zenonların biri çalışmıyor hatta bazı zamanlar çalıştırıncada yanmıo devri 2binde sabit 5 saniye falan tutup açıyorum çalışıyor böyle şeyler için olabilir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •